Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ AKE 2.5 180 KM] 2.5TDI 180KM 2002R TURBINA

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
adrian055

[ AKE 2.5 180 KM] 2.5TDI 180KM 2002R TURBINA

Post autor: adrian055 » 24 lip 2013, 22:39

witam wszystkich małe pytanko moje AKE wydaje mi się że powinno trosze lepiej przyśpieszać w dolnym zakresie obrotów i nasuwa mi się myśl żeby skrócić skok sztagi w turbo robił może ktoś coś podobnego? albo wie czy coś polepszy? dodam że niedawno miałem wszystkie wtryski regenerowane pozdrawiam

szczerba2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1099
Rejestracja: 28 sie 2011, 19:34
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2004
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW.

Post autor: szczerba2 » 24 lip 2013, 22:45

sztangi nie ruszaj bo spitolisz , wyczyść egra i kierownice turbawki , sprawdz przwpływke

adrian055

Post autor: adrian055 » 24 lip 2013, 22:59

egr zaślepiony, czytałem że niektórzy skok sztangi skracają i to pomaga u mnie jest na 1 biegu tak że przy 1800obr dostaje kopa przed normalnie a póÂźniej nagłe przyśpieszenie wydaje mi się że przy zmiennej geometri nie powinno tak być?

czy jak zaznacze skok na sztandze póÂźniej zmienie jej ustawienie będe mógł wrócic do poprzedniego ustawienia?

szczerba2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1099
Rejestracja: 28 sie 2011, 19:34
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2004
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW.

Post autor: szczerba2 » 24 lip 2013, 23:05

wrócić zawsze można , znam też takich co oporniczkiem oszukują czujnik ciśnienia doładowania

adrian055

Post autor: adrian055 » 24 lip 2013, 23:07

przy skróceniu skoku sztangi turbo powinno wcześniej wstawać do życia dobrze myśle???
jakie jest zagrożenie przy takim działaniu???

szczerba2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1099
Rejestracja: 28 sie 2011, 19:34
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2004
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW.

Post autor: szczerba2 » 24 lip 2013, 23:11

praktycznie żadne. gorzej jest w drugą stronę gdy zacznie przeładowywać

adrian055

Post autor: adrian055 » 24 lip 2013, 23:33

a jest ktoś na forum kto stosował podobny zabieg????

BadBoyKing
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 84
Rejestracja: 09 lis 2012, 16:48
Lokalizacja: Władysławowo

Post autor: BadBoyKing » 25 lip 2013, 09:39

Powiedz mi dlaczego chcesz oszukac turbawke? czym ona ci zawiniła?....

U ciebie ewidentnie trzeba oczyscic kierownice powietrza w bebechach turbawki oraz dolot. Zakladajac ze jest sprawna.

Czemu kazdy na sile chce polepszyc dzialanie silnika skoro przyczyna lezy gdzie indziej. POWIETRZE tego potrzebuje silnik aby ladnie pracowal i nie puszczal dymka. Czysty dolot + czysta geometria + sprawdzenie wydechu = swietna kondycja i parametry silnika (zakladajac ze turbawka i wtryski sa dobre). Kazdy szuka przyczyny dymienia z rury TDi niewiadomo gdzie a podstawowa zasada jest dostarczenie mu pozadnej dawki tlenu. Mozna oczywiscie oszukac silnik i dowalic mu jeszcze wieksza dawke paliwa i bedzie zywszy ale bedzie za nami czarno a zywotnosc podzespolow moze sie skrócic.

Moja rada jesli masz sprawne turbo rozbierz wyczysc i to samo przy dolocie.

Ja mialem u siebie inny przypadek ze zapier... ze 180 przy wyprzedzaniu a tu nagle brak mocy tak jakby padla pompa wtryskowa. Dojechalem do pracy praktycznie bez mocy. Wracajac do domu auto do 1800 obr zamulalo strasznie a potem nagle zbierala sie jak wsciekla. Glowilem sie co moze byc bledow na VAGu brak sztanga chodzi jak trzeba mysle moze jakas nieszczelnosc. Postawilem w ciemno ze trzeba wymienic turbo i ku mojemu zaskoczeniu po wyjeciu cos w niej grzechotalo potelepalem nia wypadl kawalek lopatki wirnika. <szok> to ze nie zajechal calkiem turbo i ze nie polecial dalej to jest poprosu niewiarygodny fart. Wymiana zajela godz a moja turbawka pojechala za 100 do skupu turbin.

adrian055

Post autor: adrian055 » 25 lip 2013, 17:54

dolot czyszczony, wtryski regenerowane, gruszka normalnie działa, N75 wymieniony więć co mi zostało sprawdzić dzisiaj wykręciłem o jeden obrót śrubke tą małą na imbus z nakrętką koło gruszki i jest narazi dobrze pojeÂździmy zobaczymy dodam że vag błedów przeładowania nie pokazuje, N75 86% NA VAGU

BadBoyKing
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 84
Rejestracja: 09 lis 2012, 16:48
Lokalizacja: Władysławowo

Post autor: BadBoyKing » 31 lip 2013, 12:57

Wiec moja teoria legla ku podstawie... <mysli>

No ale opowiadaj cos z tematem ruszyles? ktora srubke odkrecales mozesz zademonstrowac na foto?

Pomoglo to cos? wczesniej wstaje turbinka? jakies problemy?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga