Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Proszę w wskazówku przy wyciąganiu skrzyni A6 C5 1.9 avg

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
remik13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 02 lis 2012, 20:15
Lokalizacja: 43-430

Proszę w wskazówku przy wyciąganiu skrzyni A6 C5 1.9 avg

Post autor: remik13 » 25 lip 2013, 19:03

Witam.
Mam zamiar wymienić dwumas. Będę to robić prawie sam i proszę o wskazówki od czego zacząć itp.
Wymieniałem już sam rozrząd itp. Teraz trzeba nauczyć się czegoś nowego by przekazać innym.
Proszę o krótką instrukcję.
Pozdrawiam wszystkich :-)

Awatar użytkownika
Audi A6 Warsztat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2596
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Zbigniew
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Audi A6 Warsztat » 25 lip 2013, 19:31

remik13, ziomku - po raz drugi:


_profil

Zamiast kodu pocztowego wpisz miasto, jeśli nie chcesz to może być województwo.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Audi A6 Warsztat, łącznie zmieniany 2 razy.
Warsztat, naprawy Audi A6.

Awatar użytkownika
moress1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 04 mar 2012, 23:11
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: moress1 » 30 lip 2013, 07:55

Witaj ostatnio zmieniałem skrzynie. Ten zabieg jest bardzo prosty zaczynasz od odpięcia akumulatora, podnosisz auto do góry ściągasz koła rozpinasz zawieszenie tak aby móc rozchylić półosie od skrzyni w kolejnym kroku proponuje porozpinać przewody elektryczne, hydrauliczny wysprzęglika i oczywiście lewarka zmiany biegów pod autem obok skrzyni .Jeśli to wszystko zrobiłeś proponuje poluzować wszystkie śruby z góry silnika póÂźniej w kolejnym kroku zdemontować sanie.
Jeśli będziesz już na tym etapie silnik powinien lekko opaść w dol razem ze skrzynią ale nie boj się bo dalej trzyma się na 2 poduchach a wiec nie ma szans opaść w dół choć lepiej go zabezpieczyć go jakimś lewarkiem. No i rozkręcasz śruby skrzynie z dołu odcigągsz rozrusznik rozrusznik jeśli będzie to konieczne rozepnij kable. Skrzynia po całkowitym rozkręceniu od korpusu silnika będzie się mocno trzymała musisz ja jakoś wyszarpać góra dół. Napisz mi jak będziesz już po zabiegu :)

Resztę dalej będziesz widział aaa bym zapomniał bardzo ważna sprawę prtzed ponownym zamontowaniem skrzyni jak już bedziesz miał ja na dole proponuje poluzować śrubę odpowietrznika wysprzeglika, czesto jest zapieczona. ( śruba jest plastikowa lubi się obrobić).

Awatar użytkownika
aras123
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 139
Rejestracja: 17 gru 2011, 19:27
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: aras123 » 30 lip 2013, 11:59

po odkręceniu flansz przegubów wewn. półosi warto je podwiesić odciągając aby nie przeszkadzały, podobnie z wydechem zaraz za turbo.
sań nie zdejmowałem wystarczyło unieść cała skrzynię aby zrobiła się przestrzeń na klucz, oczywiście uprzednio demontując drążki wybieraka i obie poduchy pod skrzynia(razem z łapami).
moress1 pisze:silnik powinien lekko opaść w dol razem ze skrzynią ale nie boj się bo dalej trzyma się na 2 poduchach a wiec nie ma szans opaść w dół choć lepiej go zabezpieczyć go jakimś lewarkiem
prawda, ułatwia to troche pole manewru w kanale ;)

wysprzęglik wykręcałem cały bez odpinania zasilania hydraulicznego, wkładając go z powrotem nowy docisk trochę pręży, gumę lekko czymś nasmarować
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja