Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ AFB 2.5 150 KM] [A6 C5] czyszczenie i sprawdzenie turbo

Silniki wysokoprężne
MajkelMS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 67
Rejestracja: 22 wrz 2011, 20:21
Lokalizacja: Bolków, Zabrze

[ AFB 2.5 150 KM] [A6 C5] czyszczenie i sprawdzenie turbo

Post autor: MajkelMS » 29 lip 2013, 09:26

Witam

Mam teraz trochę czasu i postanowiłem wyczyścić i sprawdzić samemu stan turbo, ponieważ bierze mi olej i chce sprawdzić czy winą nie jest turbo czy winny jest zimering na połączeniu sinika i skrzyni.
Wczoraj wymontowałem i rozebrałem turbo (jakoś poszło) zgodnie z opisem

http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=1&t=60034

Gdy turbo było jeszcze na aucie wydawało mi się że olej cieknie z odpływu oleju od turbiny (zdjęcie 1 - pokazane strzałką) ponieważ na ter rurce jest mokro od spodu turbiny teraz było widać olej.

Zdjęcie nr 1
Obrazek

Gdy już jest wymontowana to faktycznie widać że jest tu dość mokro a poza tym tam gdzie są zielone uszczelki to było pełno silikonu czarnego co może świadczyć że ktoś tu chciał uszczelnić.

Druga sprawa, jak rozdzieliłem cześć zimną turbiny to widać tam trochę oleju (zdjęcie 2) nie na wirniku ale na obrzeżach turbiny. Czy tak może być? Czy uszczelnienie turbo puszcza czy olej tu może dostać się z innego miejsca.

Zdjęcie nr 2
Obrazek

Następnie kropla oleju była w gumowym łączniku co idzie od turbo do innercoolera (zdjęcie 3) wyciągłem rurę od intercoolera (ponoć najniższy punkt ) i sprawdziłem to nie ma nic oleju, wiadomo może brudny nagar czy coś takiego to jest (zdjęcie 4).

Zdjęcie nr 3 i 4
Obrazek

Obrazek

Czy jeżeli nie ma tu przy intercoolerze oleju to czy nie ma z turbo źle.

Mokro od oleju jest też na wejściu du turbo, w miejscu jak idzie rura gumowa od przepływki i wchodzi w nią cieńszy przewód od odmy.

Czy jest możliwe że coś odma źle dziala (nowa od listopada - kupiona w ASO) i dlatego tu jest olej i może stąd idzie i znajduje się w częsci zimnej turbiny?

Teraz stan wirnika turbo. Ma trochę luz poprzeczny ale nie ma podłużnego. ÂŁopatki po stronie gorącej są w idealnym stanie ale po stronie zimnej widać przetarcia samych rogów wirnika, obudowa nie ma śladów tarcia (zdjęcie 5). Czy taki wirnik jest ok?

Zdjęcie nr 5
Obrazek

Czy można samu sprawdzić jakoś szczelność trubo ponieważ nie mam kasy żeby ją gdzieś dać do sprawdzenia czy regeneracji. Chcę ja fajnie wyczyścić i zamontować na nowych uszczelkach i wtedy sprawdzić czy będzie olej na odpływie oleju z turbo.

Pozdrawiam


Poprawiłem linki fotek na fotki dla lepszej przejrzystości <okok> (tomekkk1)


 
Ostatnio zmieniony 30 lip 2013, 06:56 przez MajkelMS, łącznie zmieniany 7 razy.

Awatar użytkownika
hemiV8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 466
Rejestracja: 29 maja 2011, 17:06
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: hemiV8 » 29 lip 2013, 17:06

Cześć :) MajkelMS,

Odnośnie pierwszego zdjęcia-, jeżeli masz turbosprężarkę na stole wymień uszczelkę rurki odpływu oleju na nową i&#8230; bezwzględnie na dole rurki o-ring (ten zielony) na nowy tam ma być tylko jeden wewnątrz rowka nie dwa jak to widać na Twoim zdjęciu. Nie mam pojęcia, kto tam założył dwa i nawet nie chcę się domyślać a o silikonie w tym miejscu już nie wspomnę.
PRZY MONTAÂŻU TURBOSPRęÂŻARKI NIE MOÂŻNA UÂŻYWAć SILIKONÓW ORAZ PAST USZCZELNIAJÂĄCYCH.
MajkelMS pisze:Czy jeżeli nie ma tu przy intercoolerze oleju to czy nie ma z turbo Âźle.
Tego nie wiem, ale olej w wężu od IC zawsze będzie się gromadził, jeżeli u Ciebie jest sucho to bardzo dobrze.
MajkelMS pisze:Mokro od oleju jest też na wejściu du turbo, w miejscu jak idzie rura gumowa od przepływki i wchodzi w nią cieńszy przewód od odmy.
Być może jest to stary olej z przed wymiany odmy na nową. Choć śladowe ilości oleju w tym miejscu mogą się pojawić i są spowodowanie przez opary i gazy, które to zawierają w sobie drobiny oleju i są zasysane przez sprężarkę i tłoczone do dolotu. Jak sam zauważyłeś za odseparowywanie oleju od gazów odpowiedzialna jest odma, na której jest siateczka z włókna, na której skrapla się olej niesiony przez gazy ze skrzyni korbowej.
MajkelMS pisze:Czy jest możliwe że coś odma Âźle dziala (nowa od listopada - kupiona w ASO) i dlatego tu jest olej i może stąd idzie i znajduje się w częsci zimnej turbiny?
Jeżeli wymieniłeś odmę na nową to działa na pewno dobrze. Sam wymieniałeś odmę? I na jaką została wymieniona? Czy na taką samą jak poprzednia?
MajkelMS pisze:Teraz stan wirnika turbo. Ma trochę luz poprzeczny ale nie ma podłużnego. ÂŁopatki po stronie gorącej są w idealnym stanie ale po stronie zimnej widać przetarcia samych rogów wirnika, obudowa nie ma śladów tarcia (zdjęcie 6). Czy taki wirnik jest ok?
Jak ma luz poprzeczny to jest teoretycznie dobrze taki luz jest dopuszczalny i nie powinien przekraczać 1mm. Luz wzdłużny (poosiowy) jest nie dopuszczalny. Nie widzę zdjęcia nr, 6 ale jeżeli na wirniku po stronie (zimnej) są wyraÂźne ślady przetarć jak to nazwałeś to wskazują one na luz poosiowy. I dyzkfalifikują turbosprężarkę do dalszej pracy (niestety).
MajkelMS pisze:Czy można samu sprawdzić jakoś szczelność trubo ponieważ nie mam kasy żeby ją gdzieś dać do sprawdzenia czy regeneracji. Chcę ja fajnie wyczyścić i zamontować na nowych uszczelkach i wtedy sprawdzić czy będzie olej na odpływie oleju z turbo.
Domowym sposobem to raczej można tylko wyczyścić turbosprężarkę i zrobić logi Vag-iem regulacja sprawdzenie ewentualny remont to tylko odpowiednio wyposażony serwis.
Zrób tak jak napisałeś wszystko wyczyść poskładaj i zamontuj do auta zaobserwuj czy nie ma wycieków ewentualnie sprawdÂź Vag-iem. I na koniec - TO WSZYSTKO BęDZIE MIAÂŁO SENS TYLKO WTEDY, GDY TURBOSPRęÂŻARKA NIE POSIADA LUZU WZDÂŁUÂŻNEGO tak jak pisałem.

Pozdrawiam, Grzegorz <luzik>

MajkelMS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 67
Rejestracja: 22 wrz 2011, 20:21
Lokalizacja: Bolków, Zabrze

Post autor: MajkelMS » 29 lip 2013, 20:56

Dzięki za odpowiedz hemiV8


Odmę wymieniałem sam, na tą starego typu ponieważ taką miałem (wiem niektórzy wkładają nową) odma z ASO.

Wg mnie nie ma luzu podłużnego ale nie wiem czy rękami można dokładnie to sprawdzić. Dziś wszystko czyściłem papierem 400 i 600, oprócz małych elementów tj. 6 wałeczków tych pierścieni na nich śrubek itd małe elementy na 24 godziny zostawiłem w nafcie a jutro będę dalej czyścił papierem.

Dziwne ale przy cieplej stronie jest 6 śrubek co trzymają ją w całość a u mnie były 4, 2 brakowało oraz było zaznaczone na dwóch częściach żeby dobrze złożyć co świadczy że chyba ktoś coś przy turbinie robił. Cieszy mnie że stan łopatek wygląda na bardzo dobry jedynie czyściłęm je na 600 papierze na równej powierzchni aby się świeciły.

Jutro tez jadę odebrać wszystkie nowe uszczelki do ASO bo wiem że trzeba nowe (też mnie dziwiły 2 zielone uszczelki na odpływie od turbo).

Może juro ale raczej w sobotę wszystko zacznę skręcać bo jeszcze EGR czyszczę chodÂź wyglądał ok i te rurki idące do niego oraz zaworki N18 i75. Wiesz może Grzesiek czy egr ma lekko chodzić czy jak wciskam śrubokrętem to jest ok?

Jestem ciekaw całej operacji, mam nadzieje że z turbo nic nie popsuje:)

Pozdrawiam

Wielkie dzięki tomekkk1 za te fotki faktycznie dużo lepiej wyglądają.

Awatar użytkownika
hemiV8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 466
Rejestracja: 29 maja 2011, 17:06
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: hemiV8 » 29 lip 2013, 21:42

MajkelMS pisze:Dziwne ale przy cieplej stronie jest 6 śrubek co trzymają ją w całość a u mnie były 4, 2 brakowało
Ktoś... może super łoś <lol> dłubał i nie dokręciła lub stwierdził że 4 wystarczą.
MajkelMS pisze:było zaznaczone na dwóch częściach żeby dobrze złożyć co świadczy że chyba ktoś coś przy turbinie robił.
Chociaż tyle dobrze zrobił ten... łoś <lol>
MajkelMS pisze:Może juro ale raczej w sobotę wszystko zacznę skręcać bo jeszcze EGR czyszczę chodÂź wyglądał ok i te rurki idące do niego oraz zaworki N18 i75.
Podoba mi się takie podejście do tematu. <okok>

Co do EGR-a to nie bardzo rozumiem na pewno ma chodzić płynnie z lekkim oporem nie może się blokować czy przycinać.
Wyczyść benzyną ekstrakcyjną WD40 lub coś w ten deseń. Jeżeli ów EGR był w Twoim aucie zapieczony to powinieneś to odczuć w postaci spadku mocy auta.

Wracając jeszcze do wycieków sprawdÂź jeszcze filtr powietrza czy nie jest zatkany, ponieważ jego zapchanie w ekstremalnych sytuacjach też skutkuje wydostawaniem się oleju do układu dolotowego.
Poza tym zbyt wysoki poziom oliwy w silniku może doprowadzić do sytuacji, kiedy to olej będzie miał problem z odpływaniem z turbosprężarki a skutkiem tego może być wydostający się olej do układu dolotowego i wydechowego.
&#8230;.no chyba, że miałeś niedrożny przewód odprowadzający olej z Twojej 'pompki' <wysmiewacz> to też może być przyczyna, ale to raczej mało prawdopodobne, choć nie niemożliwe.

Jeszcze pragnę zwrócić Twoją uwagę na zachowanie czystości przy takiej operacji to podstawa żadnych starych brudnych szmat z poprzedniej roboty i żadnego piasku. Po poskładaniu Turbosprężarki zalej ją świeżym olejem.

Powodzenia <okok>

MajkelMS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 67
Rejestracja: 22 wrz 2011, 20:21
Lokalizacja: Bolków, Zabrze

Post autor: MajkelMS » 30 lip 2013, 06:39

Dodałem zdjęcie nr 5 - wirnika od strony zimnej (wszystkie fotki robione niestety takim sobie telefonem ...)
hemiV8 pisze: Co do EGR-a to nie bardzo rozumiem na pewno ma chodzić płynnie z lekkim oporem nie może się blokować czy przycinać.
Wyczyść benzyną ekstrakcyjną WD40 lub coś w ten deseń. Jeżeli ów EGR był w Twoim aucie zapieczony to powinieneś to odczuć w postaci spadku mocy auta
EGR chodzi płynnie nie blokuje się ale żeby go wcisnąć (bo wymontowany jest w pozycji zamkniętej - bynajmniej u mnie) muszę użyć np klucza czy śrubokręta bo samym palcem nie umie go wepchać, z początku myślałem że da się go ruszyć zasysając powietrze jak przy sztandze od turbo ale u mnie nie da rady. Będę go dziś czyścił. Wydaje mi się że u mnie EGR działa, sugeruję się bynajmniej logiem statycznym grupy 003 BS.

log 003 BS

http://vaglog.rtnet.pl/bruce1983_101144.html
hemiV8 pisze:Wracając jeszcze do wycieków sprawdÂź jeszcze filtr powietrza czy nie jest zatkany, ponieważ jego zapchanie w ekstremalnych sytuacjach też skutkuje wydostawaniem się oleju do układu dolotowego.
Poza tym zbyt wysoki poziom oliwy w silniku może doprowadzić do sytuacji, kiedy to olej będzie miał problem z odpływaniem z turbosprężarki a skutkiem tego może być wydostający się olej do układu dolotowego i wydechowego
Filtry i olej (oprócz filtra paliwa - jeszcze leży i czeka na wymianę) wymieniałem w listopadzie wydaje mi się ok, mam teraz pościąganą obudowę filtra i szerokie rurki dochodzące do niego to wszystko poczyszczę wymyję i przedmucham kompresorem.
hemiV8 pisze:Jeszcze pragnę zwrócić Twoją uwagę na zachowanie czystości przy takiej operacji to podstawa żadnych starych brudnych szmat z poprzedniej roboty i żadnego piasku. Po poskładaniu Turbosprężarki zalej ją świeżym olejem
Odpływ przy silniku gdzie wchodzi rurka od turbo zabezpieczony szmatą, a na koniec czyszczenia poszczególnych elementów od turbo wysuszę je i przedmucham kompresorem - mam nadzieję ze brud żaden nie pozostanie.

Jak już poskręcam wszystko i będzie turbo fajnie chodzić to wtedy chcę posprawdzać ciśnienie przy vacumpompie i może ciśnienie oleju tak kontrolnie. Oczywiście składając będę przeglądam wszystkie węże od podciśnienia czy są ok, powinny być bo mają nie całe 2 lata. Jedynie małe kolanko za vacumpompą coś dziwnie mi wygląda muszę go dobrze sprawdzić.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
hemiV8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 466
Rejestracja: 29 maja 2011, 17:06
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: hemiV8 » 30 lip 2013, 12:45

MajkelMS, Cześć!

Mamo&#8230;, co ty robisz o 6-tej rano? Przecież to środek nocy jest. <lol>

Na zdjęciu nic nie widać (słaba jakość) ale wydaje się OK.

Oczywiście niczego nie chcę Tobie narzucać, jeżeli w najbliższym czasie nie będziesz miał grubszej roboty przy silniku typu wymian wałków itp.
Mogę jeszcze zasugerować Tobie czyszczenie całego układu dolotowego z zalegającego mazutu. Generuje to dodatkowe koszty, ale wydaje mi się, że nie są one aż tak wysokie, aby ominąć ten temat szerokim łukiem. Zabieg taki na pewno poprawi kondycję silnika.

Jeżeli się zdecydujesz w moim poście w linku poniżej masz wykaz nr części możesz oczywiście obniżyć koszty i kupić np. uszczelki Elring(a) na alledrogo.
viewtopic.php?p=632966&highlight=#632966

<luzik>

MajkelMS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 67
Rejestracja: 22 wrz 2011, 20:21
Lokalizacja: Bolków, Zabrze

Post autor: MajkelMS » 30 lip 2013, 13:00

Hej hemiV8

Od 6 jestem w pracy i tu parę minut poświęcam na pisanie:P w domu jakoś póÂźno jestem, korzystam z wyjazdu żony i dziecka do teściów i wolnego garażu wujka z kanałem do soboty.
Zastanawiałem się nad czyszczeniem całego dolotu, racja kasa jakaś na to by poszła a chwilowo jej nadmiaru bark... ale kusi, ale boję się że nie zdążę zrobic wszystkiego do soboty żeby wyjechać z garażu. Poza tym zanim uszczelki dojdą to też minie.

Muszę dokupić 2 śruby do tej turbiny co brakowało, problem w tym że w ASO turbinę mają jako cały element i tam tych śrubek nie ma, muszę gdzieś je dobrać.

Dziś po drodze z pracy odbieram uszczelki do turbiny a póÂźniej garaż i dalsza zabawa w czyszczenie;) może coś zacznę już dziś składać ale wątpię.

Tu masz link do tematu co miałem robione przy aucie:

viewtopic.php?t=44081

Miałem bardzo dużo problemów ale sprawę w sądzie wygrałem, fakt że na połowę ceny jaką wydałem na naprawę ale zawsze coś. Teraz czekam czy nie da apelacji...

Nawiązując do tematu to chyba wszystkie te uszczelki co są potrzebne były wymieniane 20 miesięcy temu może to nie dużo ale jednak byłoby to ich drugie użycie jakbym chciał czyścić bez nowych uszczelek...

A co z tym EGR ma on pracować tak łatwo że ustami go zassam czy nie? Dziś tu gdzieś czytałem że ustami raczej nie da się ale np dużą strzykawką to tak no i N18 sam ma dać rade.

tu:
viewtopic.php?t=30038&postdays=0&postorder=asc&start=0

Pozdrawiam

[ Dodano: 2013-07-31, 11:24 ]
Wczoraj jednak udało się ruszyć EGR zasysając więc nie ma Âźle, próbę generalną robiłem też składania wnętrza turbo, wszystko chodzi fajnie i lekko, trochę miałem dylemat jak założyć pierścień ale chyba nie da się inaczej. Dziś ostatnie szlifowania jej pewnych miejsc i przedmuchania brudu kompresorem i składam ją do kupy - o ile dokupię 2 śrubki których było brak... nie wiem czy to jest zwykła śruba M6x10 (12) mm okaże się...

Myślę że dziś skuszę się na czyszczenie kolektorów ale niestety założę na stare uszczelki (20 miesięczne uszczelki + czarny silikon do wysokich temperatur).

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
hemiV8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 466
Rejestracja: 29 maja 2011, 17:06
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: hemiV8 » 31 lip 2013, 13:15

MajkelMS pisze:A co z tym EGR ma on pracować tak łatwo że ustami go zassam czy nie?
Nie mam pojęcia nigdy tego nie sprawdzałem w taki sposób swoje usta wykorzystuje inaczej a jak to pewnie się domyślasz. <lol> <lol>

No powiem Ci niezłą przeprawę miałeś z autem <nerwus>
MajkelMS pisze:Myślę że dziś skuszę się na czyszczenie kolektorów ale niestety założę na stare uszczelki (20 miesięczne uszczelki + czarny silikon do wysokich temperatur).
Jeżeli już się zdecydowałeś na czyszczenie kolektorów i z braku środków&#8230; na montaż starych uszczelek to trudno sprawa jest jasna, dlaczego taką decyzję podjąłeś. Mam tylko jedną uwagę i błagam Cię NIE PAKUJ TAM ÂŻADNEGO SILIKONU CZY INNEGO ÂŚWIńSTWA po prostu dokręć troszkę mocniej śruby nie pamiętam, ale chyba kolektory przykręca się z siłą 10Nm, więc dokręć o 1Nm lub 2Nm więcej.

Powodzenia, Grzegorz <luzik>

MajkelMS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 67
Rejestracja: 22 wrz 2011, 20:21
Lokalizacja: Bolków, Zabrze

Post autor: MajkelMS » 31 lip 2013, 14:13

OK w takim razie dam bez silikonu. Wydawało mi się że tak będzie lepiej bo szczerze mówiąc widzę teraz u siebie, że między oryginalnymi uszczelkami widać coś czarnego i domyślam się że to silikon. Tak czy inaczej do tej pory nie widzę żeby nawet najmniejszy brud z połączeń kolektorów czy EGR się wydostawał. Oby tak też zostało po moim zabiegu:)

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
hemiV8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 466
Rejestracja: 29 maja 2011, 17:06
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: hemiV8 » 31 lip 2013, 15:14

MajkelMS pisze:OK w takim razie dam bez silikonu.
<okok>

W żadnym miejscu silnika gdzie zastosowane są uszczelki metalowe między poszczególnymi komponentami motoru, jeżeli były montowane w fabryce bądź przez dobrego fachowca nie występuje połączenie (silikon - uszczelki - silikon) - to niedopuszczalne. Jeżeli jest inaczej to ktoś spał na lekcjach.

I szczerze wątpię żebyś sobie nie poradził praca nie jest skomplikowana i z przyzwoitym dostępem do poszczególnych części.
Występuje jedna dewiza - myśl godzinę rób pięć minut - nie inaczej.
<luzik>

MajkelMS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 67
Rejestracja: 22 wrz 2011, 20:21
Lokalizacja: Bolków, Zabrze

Post autor: MajkelMS » 01 sie 2013, 06:53

Wczoraj wykręciłem rurę łączącą kolektory oraz krótki odcinek (chyba zamiast klapy gaszącej u mnie on jest) miedzy wykręcona rura a to od chyba intercoolera. Było tam strochę syfu... Czyściłem nafta, benzyna ekstrkcyjną, szmatami a na sam koniec przepłukałem karszerem. Nie jest w środku świecąca czy srebrna ale na pewno cały ten syf udało się usunąć. Zacząłem odkręcać kolektory ale zauważyłem że musiałbym wtedy wykręcać przewody wysokiego ciśnienia a już późno było to mi się nie chało. Na pewno nie są tak zawalone jak element co je łączy. Tak narazie musi zostać bo sobota tuż tuż. Jak już tam tyle miejsca było to przeczyściłem odmę chodź jest od listopada, ale od razu przewód od niej to rury za przepływką wyczyszczę. Dziś planuję poskładać wszystko i odpalić - zobaczyć czy nic gorzej nie porobiłem :) a jeszcze N18 i N75 muszę wyczyścić. N18 już mam rozebrany i nie obcinałem tego srebrnego elementu co łączy 2 części zaworka a starałem się go odgiąć tylko zobaczę jak poskładam czy będzie szczelny, jak nie to skleję.

Mam pytanie, jak składałem turbo to przyznam się że nie do końca złożyła się część gorąca chodź dużo ją czyściłem, wydaje mi się że ta miałem też przed rozbieraniem ale czy nie rozłożyć jej znów i nie czyścić tak długo aż nie będzie wystawać nad obudowę, ale nawet miejsce gdzie wchodzi podkładka do śruby to jest trochę wyżej i dobrze chyba to pasuje.

Wydaje mi się że olej albo coś tłustego, ciemnego jest we wnętrzu tej rury co idzie już za intercoolerem dalej do elementów co czyściłem, fakt że tylko na ściankach ale nie jest ona sucha jak ta przed intercoolerem. Czy tak może być? Jak bym chciał wykręcić te rurę i tę przed intercoolerem żeby sprawdzić ich stan i umyć od środka to da się to zrobić bez ściągania zderzaka?
Czytałem tu gdzieś że te małe "grile" co są w nich halogeny wyciągnąć i da się odkręcić aby tę przed intercoolerem prawda to?

Muszę zwrócić honor temu kto już robił coś z turbiną, pisałem że brakuje 2 śrub ale mój błąd bo nie wziąłem pod uwagę że te 2 śruby to te co przykręca się gruszkę:)

Zanim w listopadzie nie zmieniałem odmy to nie lały mi wtryski czy przelewy (lały przelewy zanim dałem przewody Getsa 3,2 mm) a od tego czasu chyba z 4 gdzieś nie wiem skąd leci czy przelewy, czy niedokręcone albo źle dopasowane przewody wysokiego ciśnienia do wtrysków, muszę to jeszcze posprawdzać może jakaś rada? Czy da się jakoś na pewno dopasować te przewody? Kiedyś czytałem chyba kolega Oli piał że one mają 1 miejsce że fajnie pasują można do tego jakoś dojść?

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
hemiV8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 466
Rejestracja: 29 maja 2011, 17:06
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: hemiV8 » 01 sie 2013, 12:34

MajkelMS, :)
MajkelMS pisze:Mam pytanie, jak składałem turbo to przyznam się że nie do końca złożyła się część gorąca chodź dużo ją czyściłem, wydaje mi się że ta miałem też przed rozbieraniem ale czy nie rozłożyć jej znów i nie czyścić tak długo aż nie będzie wystawać nad obudowę, ale nawet miejsce gdzie wchodzi podkładka do śruby to jest trochę wyżej i dobrze chyba to pasuje.
Powinno być równo wyczyść dokładnie z rdzy - zerknij na zdjęcia.

trb 1
trb 2
trb 3
MajkelMS pisze:Wydaje mi się że olej albo coś tłustego, ciemnego jest we wnętrzu tej rury co idzie już za intercoolerem dalej do elementów co czyściłem, fakt że tylko na ściankach ale nie jest ona sucha jak ta przed intercoolerem. Czy tak może być? Jak bym chciał wykręcić te rurę i tę przed intercoolerem żeby sprawdzić ich stan i umyć od środka to da się to zrobić bez ściągania zderzaka?
Na pewno jest tam olej zawsze tam będą znajdowały się śladowe jego ilości. Odnoście demontażu owej części może być ciężko o ile (stojąc przed autem) z tą rurą od strony lewej nie było by większego problemu (demontaż osłony silnika) to od strony prawej musisz albo ściągnąć zderzak albo spróbuj odkręcić prawą lampę przewód, o którym mowa znajduje się tuż pod lampą. Gwarancji, że w ten sposób go wyciągniesz nie daję, ale spróbować możesz powinno się udać.

Przewody IC
MajkelMS pisze:Muszę zwrócić honor temu kto już robił coś z turbiną, pisałem że brakuje 2 śrub ale mój błąd bo nie wziąłem pod uwagę że te 2 śruby to te co przykręca się gruszkę:)
Nie wiem czy warto i tak o jeden błąd za dużo te dwa o-ring(i) na rurce odprowadzającej olej z turbosprężarki to poważny błąd w moim mniemaniu.

Gates to dobra firma średnica przewodu też jest tak jak powinna 3,2mm, więc jeżeli weszły ciasno to raczej cieknie z okolic, w których znajdują się podkładki miedziane. Podkładki są jednorazowe kup nowe 12 sztuk i wymień. Co do przewodów wysokiego ciśnienia to nie mam pojęcia o jakimś konkretnym miejscu montażowym w ich przypadku. Montujesz je bez żadnych naprężeń w rodzaju pomoc rurką breszką czy czymś podobnym.
<luzik>

MajkelMS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 67
Rejestracja: 22 wrz 2011, 20:21
Lokalizacja: Bolków, Zabrze

Post autor: MajkelMS » 01 sie 2013, 13:03

No to u mnie wystaje może tyle ile na zdjęciu nr 1 i 3 które pokazałeś. Ale rozkręcę jeszcze raz i bardziej poczyszczę może wejdzie głębiej :)

No to jedynie postaram się wymontować tylko lewą rurę przed intercoolerem, wyjdzie w praniu.

Dzięki ;)

[ Dodano: 2013-08-01, 21:46 ]
Jest problem!!!

Poskładałem wszystko odpalam i normalnie niby chodzi ale od razu czułem spaliny pod maską, ale podłaczyłem laptopa i wchodzę zobaczyć jak chodzi turbo na BS i robi od 959 do 979 ... dodatkowo jak dodaje gazu na luzie powyżej 2000 to dziwne odglosy sa!! Sztanga na BS chodzi lekko w całym swym zakresie. EGR na BS ma wartosci jak mial od 150 do 370. Powiedzcie że to jakaś nieszczelnosć czy cos moglem w turbinie zle zlozyć ze tak sie dzieje?? Wydaje mi sie ze wszytsskie sruby mocno dorecałem od turbuny i egr. Jedna śruba co łączy rure od kolektorów i krotka rure do egr nie wiem czy nie przrkrecilem bo cos krecila sie lekko i krecila i krecila moze to byc to?

Błędów na kompie brak wyskoczyl tylko 1 od g62 bo dzis uszkodzilem kabelki od niego...

Mam nadzieje ze to nie moze byc odglos np nie wiem wirnika ocierajacego sie o obudwe i dlatego nie ma mocy i dziwne dzwieki sa i na BS w 011 takie glupoty. Ale to czemu spaliny byloby czyc?



Bardzo prosze o szybka odpowiedz bo boje sie ze cos z turbina zrobilem :( jestem zalamany

Pozdrawiam

[ Dodano: 2013-08-02, 09:26 ]
Dokładnie nie chce się wkręcić ta śruba ze zdjęcia na 6, pokazana strzałką.

Obrazek

Jak dobrze rozumie to niskie wartości na BS w 011 mogą być przez nieszczelność przy tej śrubie przez co nie ma wystarczającego powietrza do usyskania wartosci na 1060? A spaliny tędy się wydostają na wolnych obrotach bo wtedy EGR jest otwarty? A zamyka się jak daję więcej gazu - potrzeba więcej tleny a przez nieszczelność powietrze ucieka? Czy tak może byc?

Pozdrawiam

Jak dobrze odczytuję to ta śruba ma nr N10196103 a wymiar M6x18 czyli grubosc 6 mm dlugość 18, ciekawe czy gwint zwykły ale mysle ze tak, mam nadzieje ze mozna zasosować tu śrubę nie na imbus a zwykla bo pewnie latwiej dostac. Dalej czekam na pomoc czy to na pewno nie turbo.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
hemiV8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 466
Rejestracja: 29 maja 2011, 17:06
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: hemiV8 » 02 sie 2013, 14:55

:)
Szczerze&#8230; to ciężko coś na podstawie stwierdzenia &#8222;dziwne odgłosy&#8221; zaproponować jakieś konkretne rozwiązanie możesz zdjąć wąż łączący filtr powietrza z turbosprężarką i spojrzeć na wirnik, jeżeli trze o obudowę na pewno to zauważysz.

Jeżeli robiłeś wszystko zgodnie z opisem &#8222;jak czyścić turbosprężarkę&#8221; to nie powinieneś źle jej poskładać. Odnoście spalin to mogę tylko przypuszczać, że może wydostają się one z miejsca zaznaczonego przez Ciebie na foto. Ale mogą to być też opary płynu/ropy etc., którymi czyściłeś &#8222;pompkę&#8221; mam tu na myśli część gorącą. Ale to tylko moje przypuszczenia.

Zobacz jeszcze opis poniżej i sprawdź czy wszystko się zgadza z Twoimi pracami.
Czyszczenie Turbo

Wracając do przekręconego gwintu, (jeżeli śruba się nie wkręca tylko obraca w nieskończoność) w takim wypadku wymiana samej śruby raczej nic nie da :| rura łącząca oba kolektory - łącznik kolektorów jest wykonany z aluminium a co za tym idzie i gwint, w który wkręcasz stalową śrubę.

Jedyne rozwiązanie, jaki mi przychodzi do głowy w takim przypadku to zakup HELICOIL (szukaj naprawa zerwanego gwintu) i w taki sposób regeneracji gwintu. Lub rozwiązanie typu HARDCOR (nie polecam) szczerze to bardzo odradzam, choć pewnie znajdą się i tacy amatorzy, co to zaprzeczą i zaproponują a mianowicie rozwiercenie otworu i nagwintowanie większym gwintownikiem, co za tym idzie wkręcenie większej śruby 8-ki. Szczerze odradzam jak już wspomniałem.

Tutaj dla zobrazowania tego o czy pisałem:
Helicoil

<okok>

MajkelMS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 67
Rejestracja: 22 wrz 2011, 20:21
Lokalizacja: Bolków, Zabrze

Post autor: MajkelMS » 03 sie 2013, 08:05

Hej

ÂŚrubę odkręciłem... fakty było na niej widać resztki gwintu, ale wcześniej kupiłem śruby 6 mm na długość 16 i 25 mm i idealnym rozwiązaniem okazała się śruba 25 mm z podkładką, bałem się że może być za długa ale gwint trzyma baaardzo mocno, już na maxa nie dokręcałem, więc tu nieszczelność raczej zlikwidowałem a największym winowajcą okazała się (aż wstyd mówić) śruba co jest zaraz pod turbiną, od łącznika od egr, nakręciłem ją troszkę i pewnie zapomniałem dokręcić ... jak tylko ją dokręciłem od razu dźwięk zniknął na gazowaniu na biegu jałowym i w 011 BS wartość idzie od 958 do chyba 1028 (spodziewałem się że dojdzie do 40) chyba to trochę za mała różnica :(, natomiast jak zrobiłem jazdę próbną to wydaje mi się że jeszcze troszkę podobny dźwięk słychać przy wyższych obrotach i może jeszcze jest jakaś nieszczelność :( dziś będę starał się ja zlokalizować i czyścić N75 bo nie zdążyłem. Myślę że użyję mydlin zanim się wszystko rozgrzeje i same połączenia rur aluminiowych posprawdzam tak. Sprawdzę jak idzie przewód do zbiornika ciśnienia w jakim jest stanie bo do tego nigdy nie patrzałem. Jak skończę dziś te parę rzeczy to chcę zrobić komplet logów i dam do oceny, aaaa jeszcze muszę naprawić wtyczkę od G2/62 wiadomo do logów chyba musi być do ecu dobra tempertura, ale już ją rozebrałem teraz tylko zlutować kabelki:)

Dziwią mnie tylko jeszcze wartości egr jak w 003 statycznej (nie rozgrzany silnik do 90 bez czujnika G62 ale nie sądzę że się zmienia) to jest około 228 kolumna 3 trochę niższa niż 2 czyli chyba prawidłowo a kolumna 4 ma 38% z tego co wiem powinno być minimum 40%? Poza tym na BS to jest od 180 do 370 też chyba powinno być powyżej 400 :( a czyszczony przecież, możę coś sie zmieni.

Pozdrawiam i dzięki :)

[ Dodano: 2013-08-04, 15:03 ]
Witam

N 75 wyczyszczony, całość poskręcana, sprawdzenie nieszczelności na mydliny to fajna sprawa, ma się pewność połączeń. Zauważyłem że minimalnie musi chyba być nieszczelność w miejscu wlotu spalin do turbiny, robią się minimalne bąbelki jak psikałem. Dokręcałem śruby na maxa ale dalej minimalnie widać, auto bardzo fajnie chodzi, wg mnie tak od 2200 obrotów to jest już masakra... Mam nadzieje że to nie tylko odczucie, wg mnie logi turbiny fajnie wyglądają zaraz je dodam poniżej oraz dam link do poprzednich. Dynamiczne zrobię na dniach, wczoraj trochę podrinkowałem i nie dałem rady. Wydaje mi się że jeszcze od dołu powinien iść lepiej, chodź i tak jest mała poprawa. Wartości 003 BS chyba nie są za dobre. Proszę o oceny. Więcej pewnie pokarzą logi dynamiczne.
Dziwi mnie jeszcze jedno, ciągle mam trochę oleju na wlocie do turbiny i wylocie gdzie idzie do intercoolera, ale w rurzę już nie ma tylko minimalnie na samym wylocie turbo. Wygląda to tak jakby olej w tym miejscu pojawiał się od rury co idzie od odmy... nie wiem.

Jak zgram zdjęcia na kompa to dodam pokazać jak wyglądały wyczyszczone części turbiny.

hemiV8 Dziękuje za dużą pomoc :)

Link do logów. Proszę o analizę.

viewtopic.php?p=634861#634861

Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga