Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ TIP] Tip tronic spadające obroty, nie hamuje silnikiem

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
d_koral
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 03 maja 2008, 10:48
Lokalizacja: Kalisz

[ TIP] Tip tronic spadające obroty, nie hamuje silnikiem

Post autor: d_koral » 13 lip 2013, 17:33

Witam. Mam taki problem w moim audi, skrzynia 5HP-19 FAD. Podczas jazdy na dowolnym biegu z dowolną prędkością gdy puszczę pedał gazu obroty silnika spadają niżej 1000 (czyli normalne wolne obroty), auto nie hamuje silnikiem, nawet gdy jadę 140 km/h puszczając pedał gazu obroty spadną do "wolnych". Dzieje się to jak skrzynia jest w pozycji "D" jak również na Tipie. Skrzynia nie ma żadnych wycieków oleju, przy ruszaniu nie szarpie, ładnie zmienia biegi, tylko te spadające obroty przy puszczeniu pedału gazu. Zauważyłem też że gdy jadę na 5 biegu (w pozycji tip) i dodam gazu to skrzynia potrafi zbić bieg nawet na 3, wcześniej tego nie było, na tip-ie skrzynia zawsze trzymała wybrany bieg a teraz potrafi przełączyć tak jakby była w pozycji "D". Co może być przyczyną tej usterki? Czy jazda z dużą prędkością z puszczonym pedałem gazu (czyli w mim przypadku na wolnych obrotach) nie zniszczy skrzyni do końca?

norbi0606
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 03 sty 2013, 21:13
Lokalizacja: Leszno

Post autor: norbi0606 » 13 lip 2013, 19:04

Podepnij kompa i sprawdÂź jakie błędy ma skrzynia.

d_koral
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 03 maja 2008, 10:48
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: d_koral » 13 lip 2013, 19:20

vag pokazał mi taki błąd: 17125 Torque Converter Clutch, Stuck OFF / No Power being transferred

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 13 lip 2013, 20:43

Wysypał się konwerter - a dokładnie lock'up :(

d_koral
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 03 maja 2008, 10:48
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: d_koral » 13 lip 2013, 22:36

Ok, może to być lock-up lecz gdyby to była prawda to byłby odczuwalny duży poślizg skrzyni a u mnie takie zjawisko nie występuje. Prędkość auta rośnie proporcjonalnie do obrotów. Nawet gdy ruszam od zera z pedałem gazu wciśniętym w podłogę to skrzynia ładnie zmienia bieg za biegiem i nie odczuwam poślizgu.

krymu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 29
Rejestracja: 08 lut 2012, 01:05
Lokalizacja: Przemków

Post autor: krymu » 23 lip 2013, 22:42

Witam u mnie jest podobnie, uporałaś się z tym problemem ? U mnie nie ma żadnych błędów w skrzyni. Myślałem że to normalne:(

d_koral
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 03 maja 2008, 10:48
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: d_koral » 25 lip 2013, 00:00

Problem jeszcze nie rozwiązany, nie mam czasu się tym zająć. Będę informował jak coś drgnie do przodu. Będę oczywiście wdzięczny za wasze sugestie jak pozbyć się tej usterki.

!Arturoo!
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 17 cze 2013, 17:47
Imię: Artur
Rocznik: 2009
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: !Arturoo! » 27 lip 2013, 03:06

d_koral konwerter do wymiany....im dłużej pojeÂździsz tym więcej zapłacisz kolego ;)

krymu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 29
Rejestracja: 08 lut 2012, 01:05
Lokalizacja: Przemków

Post autor: krymu » 27 lip 2013, 08:15

Chyba zbyt pochopna diagnoza, skoro konwerter przenosi moment obrotowy w jedną stronę tzn, z silnika na koła bez poślizgu to lockup działa, nie przenosi momentu w drugą stronę, myślę że problem tkwi w zaworze lockup. Ale pewności nie mam, to moja hipoteza..., Miałem passata z takim objawem, jeździ już tak kilka lat...

mackolja
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 09 wrz 2012, 17:25
Lokalizacja: Janów Lubelski

Post autor: mackolja » 28 lip 2013, 01:07

Po czym to poznać że konwerter do wymiany tak w jeÂździe na co dzień???

krymu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 29
Rejestracja: 08 lut 2012, 01:05
Lokalizacja: Przemków

Post autor: krymu » 28 lip 2013, 09:35

To zależy od rodzaju uszkodzenia. np. drgania karoserii przy jeÂździe ze stałą określoną prędkością mogą wskazywać na uszkodzony konwerter, jazda na poślizgu skrzyni, obroty silnika wzrastają nie proporcjonalnie do prędkości auta tzn. nie załącza się lockup. Wtedy powinien pojawić się błąd podczas diagnozy vag.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja