Witam , zakladam ten watek w celach informacyjnych dla potomnych

. Jako ze wczesniej jezdzilem zmodzona a4-ka ASB (311 KM/590NM) po przesiadce do a6c6 FL koleja rzeczy bylo wykonanie podobnych modow co mialem w poprzednim aucie. A6 facelift posiada silnik o mocy 239 KM o kodzie CDYA co jest odpowiednikiem silnikow montowanych w a4 b8. B8 wielokrotnie modzone przez wielu fachowcow w naszym kraju po wykonaniu coolera i wydechu bez wywalenia dpfu legitymuje sie moca, w zaleznosci od kondycji, 330-340 KM i ok 630-640 NM. Wykonujac mody w mojej a6 liczylem na podobne wyniki - i tak zrobilem wydech i cooler w MG oraz program u Aligatora. Bylo to pierwsze tak zmodyfikowane a6 fl robione przez Wojtka i jakie bylo nasz zdziwienie kiedy po wgraniu standardowych parametrow auto wyplulo 310KM/620 NM. No i zaczely sie poszukiwania w czym problem. Po wielu probach i sprawdzeniu wszystkiego co bylo mozliwe wychodzi na to ze na 99% ograniczeniem jest dpf, podobnie jak bylo w ASB (bez wywalenia go nie dalo rady zrobic mocy powyzej 300km). W zwiazku z tym jesli ktos nie planuje usuwac filtra to niech zapomni o robieniu wydechu -nic to nie daje poki siedzi dpf, a samym tylko softem uzyskuje sie moc ok 300km. Kolejnym sporym ograniczeniem jest tip, starej generacji, ktora raczej nie znosi dobrze wysokich momentow (w przeciwienstwie do skrzyn w a4 b8 np.) Takze w tych autach wysokie moce sa mozliwe ale napewno kosztem usuniecia dpfu no i trzeba sie liczyc ze w tipie moment bedzie ograniczony. Szczerze mowiac troche zawiodlem sie na tym ze auto z 2010 roku ma podzespoly (tip, dpf) starsze niz np a4 z 2008 roku. Pewnie ktos powie ze b8 to jak c7 no niby tak ale tez i nie do konca bo jak wiadomo w c7 silniki znowu sa inne. Dlatego uwazam ze od 2009 roku oprocz wymiany gamy silnikow reszta podzespolow ktore byly juz dostepne w nowszej generacji takze powinny byc zastapione. No ale jest jak jest

W kazdym razie udanych modow
