Witam
Po 2 letnim bezproblemowym użytkowaniu autka zaczęło coś mi hałasować w silniku. Hałas ten zwiększał się stopniowo z każdym miesiącem, lecz teraz już jest na tyle głośno że muszę coś z tym zrobić
Hałas pojawia się na zimnym silniku, gdy autko stoi parę godzin. Po odpaleniu na jałowym biegu tego nie słychać, dopiero jak zaczynam przyspieszać słychać dziwne trykanie pod maską. Po rozgrzaniu się silnika problem znika.
Wrzucam dwa filmiki dla rozjaśnienia tematu:
Czy możecie mi pomóc co to może być?? Może zawór odpowietrzający zbiornik paliwa lub N75??
Proszę o porady
Z góry dziękuje
Pozdrawiam
Dziwnie trykanie na zimnym silniku (1.8T AEB)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 457
- Rejestracja: 19 gru 2010, 22:11
- Imię: Dawid
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Solec Kujawski
To AEB jest na łańcuchu??
Co do rozrządu to po autko byłem osobiście w Berlinie i mam wszystkie faktury, jest tam faktura też na wymianę rozrządu, było to zrobione 30.000km temu to nie wiem czy to na pewno rozrząd??
P.S. A rozrząd by przestawał tak hałasować po rozgrzaniu silnika??
Jeszcze jakieś inne sugestie czy zabierać się za rozrząd??
Pozdrawiam
Co do rozrządu to po autko byłem osobiście w Berlinie i mam wszystkie faktury, jest tam faktura też na wymianę rozrządu, było to zrobione 30.000km temu to nie wiem czy to na pewno rozrząd??
P.S. A rozrząd by przestawał tak hałasować po rozgrzaniu silnika??
Jeszcze jakieś inne sugestie czy zabierać się za rozrząd??
Pozdrawiam
Było A6 C5 1.8T:
stage1 189KM 280Nm :D
Jest A6 C6 2.0T:
stage1 215KM 320Nm
stage2 280KM 400Nm
stage1 189KM 280Nm :D
Jest A6 C6 2.0T:
stage1 215KM 320Nm
stage2 280KM 400Nm
- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1352
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Rozrząd jest na pasku (z przodu silnika) i dodatkowo między wałkami jest łańcuszek (z tyłu)bboykoti pisze:To AEB jest na łańcuchu??
Co do rozrządu to po autko byłem osobiście w Berlinie i mam wszystkie faktury, jest tam faktura też na wymianę rozrządu, było to zrobione 30.000km temu to nie wiem czy to na pewno rozrząd??
P.S. A rozrząd by przestawał tak hałasować po rozgrzaniu silnika??
Jeszcze jakieś inne sugestie czy zabierać się za rozrząd??
Pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 457
- Rejestracja: 19 gru 2010, 22:11
- Imię: Dawid
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Solec Kujawski
No właśnie się dowiedziałem jak to jest zbudowane, bo wracam od znajomego mechanika
Jego diagnoza po jeÂździe próbnej - wydech Sprawdził lusterkiem przy kolektorze i faktycznie jeden cylinder jest rozszczelniony i uciekają spaliny w jednym punkcie Po nagrzaniu widocznie puchnie i się uszczelnia, także na pierwszy ogień idzie wymiana uszczelki kolektora wydechowego :D
Dam znać jak to garnę :D
Pozdrawiam i dzięki
Jego diagnoza po jeÂździe próbnej - wydech Sprawdził lusterkiem przy kolektorze i faktycznie jeden cylinder jest rozszczelniony i uciekają spaliny w jednym punkcie Po nagrzaniu widocznie puchnie i się uszczelnia, także na pierwszy ogień idzie wymiana uszczelki kolektora wydechowego :D
Dam znać jak to garnę :D
Pozdrawiam i dzięki
Było A6 C5 1.8T:
stage1 189KM 280Nm :D
Jest A6 C6 2.0T:
stage1 215KM 320Nm
stage2 280KM 400Nm
stage1 189KM 280Nm :D
Jest A6 C6 2.0T:
stage1 215KM 320Nm
stage2 280KM 400Nm
ÂŁańcuch i napinacz słychać na wolnych obrotach i przy schodzeniu z nich a tu raczej inny jest problem. Tak jak kolega piszę przy przyspieszaniu jak auto ma obciążenie przy rozgrzanym silniku cichnie. A w przypadku łańcucha na rozgrzanym silniku a dokładniej oleju byłoby to głośniejsze. Daj kolego znać jak rozwiążesz tematmario1278 pisze:Trzeba sprawdzić łańcuch i napinacz rozrządu.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 280
- Rejestracja: 19 cze 2011, 10:06
- Lokalizacja: łódzkie/świętokrzyskie/śląskie
Małe naprowadzenie. Jeśli wymiana uszczelki kolektora wydechowego nie pomoże, sprawdziłbym klapke WG w gorącej stronie Turbiny. Też by się zgadzało. Jeśli jest ona luÂźna bądÂź uszkodzona jest grucha WG też czasami wydobywają się dÂźwięki typu "terkotanie" podczas przyspieszania
1.8 Turbo znam jak własną kieszeń. Obecnie Garret GT28RS, wtryski 350ccm, Remap VTG, DP, IC N. W planach Zakucie Wossnerr i GT56RS. Służę VAS`em.
BLACK EDITION Mod poczatek ----->
Regulamin Punkt 27
BLACK EDITION Mod poczatek ----->
Regulamin Punkt 27
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 457
- Rejestracja: 19 gru 2010, 22:11
- Imię: Dawid
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Solec Kujawski
Witam
Problem rozwiązany :D To jednak wydech Kupiłem uszczelkę, już mieliśmy wymieniać a okazało się że 4 nakrętki od kolektora wydechowego były nie dokręcone Posprawdzaliśmy wszystkie, po dokręcaliśmy i cisza :D
Dziękuje wszystkim za pomoc, mam nadzieję że temat się przyda komuś w przyszłości.
Pozdrawiam
Problem rozwiązany :D To jednak wydech Kupiłem uszczelkę, już mieliśmy wymieniać a okazało się że 4 nakrętki od kolektora wydechowego były nie dokręcone Posprawdzaliśmy wszystkie, po dokręcaliśmy i cisza :D
Dziękuje wszystkim za pomoc, mam nadzieję że temat się przyda komuś w przyszłości.
Pozdrawiam
Było A6 C5 1.8T:
stage1 189KM 280Nm :D
Jest A6 C6 2.0T:
stage1 215KM 320Nm
stage2 280KM 400Nm
stage1 189KM 280Nm :D
Jest A6 C6 2.0T:
stage1 215KM 320Nm
stage2 280KM 400Nm
Witam
Mam podobne objawy..
mianowicie rano na zimnym silniku jest ok. ale jak się podczas jazdy silnik rozgrzeje słychać charakterystyczny klekot zwłaszcza jak się zbliżam do okolic 2000obr, po dłuższej jeździe po zatrzymaniu auta na wolnych obrotach jest ten sam klekot i mało tego jak powoli zaczynam dodawać gazu a obroty dochodzą do ok. 2000 to słychać bardzo charakterystyczny dźwięk, który przypomina głośne stukanie... dodam iż to słychać najbardziej siedząc wewnątrz auta.
mechanik uważa że to napinacz a ja staram się to potwierdzić aby nie była to chybiona diagnoza - wydanie 650zł (napinacz+łańcuch) + robocizna tak sobie bez rezultatu końcowego jakoś mnie cieszy...
Proszę o podpowiedzi czy diagnoza mojego mechanika "podąża" we właściwym kierunku
Z góry dzięki.
Pozdrawiam
Marcin
Mam podobne objawy..
mianowicie rano na zimnym silniku jest ok. ale jak się podczas jazdy silnik rozgrzeje słychać charakterystyczny klekot zwłaszcza jak się zbliżam do okolic 2000obr, po dłuższej jeździe po zatrzymaniu auta na wolnych obrotach jest ten sam klekot i mało tego jak powoli zaczynam dodawać gazu a obroty dochodzą do ok. 2000 to słychać bardzo charakterystyczny dźwięk, który przypomina głośne stukanie... dodam iż to słychać najbardziej siedząc wewnątrz auta.
mechanik uważa że to napinacz a ja staram się to potwierdzić aby nie była to chybiona diagnoza - wydanie 650zł (napinacz+łańcuch) + robocizna tak sobie bez rezultatu końcowego jakoś mnie cieszy...
Proszę o podpowiedzi czy diagnoza mojego mechanika "podąża" we właściwym kierunku
Z góry dzięki.
Pozdrawiam
Marcin
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga