Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ MULTI] Problem ze skrzynią. Błąd 17090

Układ napędowy i skrzynie biegów
ynos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 07 lis 2010, 18:04
Lokalizacja: wlkp

Post autor: ynos » 14 lip 2013, 00:08

Bart-S pisze:Płytka znajdująca się przy wybieraku (gałka zmiany biegów) odczytuje pozycję samego wybieraka.................
Zatem nie płytka przy wybieraku decyduje o aktualnym przełożeniu ....................................................
Ale nikt tu chyba nie mówił, że płytka przy dÂźwigni zmienia biegi....
Ja wyczytałem na jednym forum to co pisałem wcześniej i to co napisał RoveR.
Wałek wychodzący ze skrzyni obraca się w czujniku (pozycjometrze) i ten wysyła info do kompa.....
Bart-s piszesz o Tipie, czy o Multi? Nie otwierałem i nie wiem jak dokładnie działa, jest zbudowana skrzynia w środku.......

To co powoduje czujnik na wałku przy skrzyni?

Awatar użytkownika
Bart-S
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 153
Rejestracja: 03 wrz 2011, 00:58
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: Bart-S » 14 lip 2013, 04:21

ynos... napisałeś:

"pozycjometr to urządzenie z boku tiptronica, które stwierdza, w jakiej pozycji biegu jest skrzynia i wysyła info do kompa"

... i tylko tej części zdania się czepiam. Nie było tematu.

ynos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 07 lis 2010, 18:04
Lokalizacja: wlkp

Post autor: ynos » 14 lip 2013, 22:03

ok. spoko.
Bart-S, a robiłeś coś w Tipach może?

Awatar użytkownika
Bart-S
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 153
Rejestracja: 03 wrz 2011, 00:58
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: Bart-S » 15 lip 2013, 01:01

Nie - być może w przyszłości. Póki co w kręgu moich zainteresowań jest tylko Multitronic.

Awatar użytkownika
zediii
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 197
Rejestracja: 05 maja 2014, 21:41
Imię: Marcin
Moje auto: Q7
Rocznik: 2007
Nadwozie: SUV
Silnik: 5.0 580KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Moszczanka

Post autor: zediii » 29 lip 2014, 21:18

Panowie odświeżam temat błędu:
1 Fault Found:
17090 - Transmission Range Sensor (F125): Implausible Signal
P0706 - 35-00 - -

Błąd da się skasować na pozycji N
po przełożeniu na D,R,P błąd się znowu pojawia i miganie na FIS PRND

Czy to sterownik czy "pozycjoner" a może przyczyna tkwi gdzie nidziej

Dodam:
Przy:
D jazda normalna choć może trochę osłabiona A6
R obroty w górę A6 powoli do tyłu
P obroty podwyższone do około 1500 po wciśnięciu hamulca maleją do normalnych.

Awatar użytkownika
Bart-S
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 153
Rejestracja: 03 wrz 2011, 00:58
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: Bart-S » 30 lip 2014, 15:40

Bardzo rzadko dochodzi do uszkodzenia płytki wybieraka - sterownik.

Awatar użytkownika
zediii
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 197
Rejestracja: 05 maja 2014, 21:41
Imię: Marcin
Moje auto: Q7
Rocznik: 2007
Nadwozie: SUV
Silnik: 5.0 580KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Moszczanka

Post autor: zediii » 31 lip 2014, 19:46

Dziś zauważyłem że gdy rano odpaliłem samochód na P i wrzuciłem D awaria nie wyskoczyła przejechałem 15km i na pozycje P i bach miga PRND
więc wpadłem na pomysł po kilku minutach odpalam na N i jadę do tyłu na R i nic obroty wgórę auto stoi, spowrotem na P awaria potem na R i jedzie do tyłu ale awaria miga gdy chcę jechać do przodu D włączam na N gaszę silnik odpalam i awarii nie ma wrzucam D i jadę gdzy się zatrzymuję wrzucam N gaszę silnik wciskam na P wyjmuje kluczyk.
Gdy chce jechać przekręcam trochę kluczyk aby zadziałała blokada skrzyni ( nie zapłon) wrzucam N odpalam silnik i wrzucam D i jadę bez migającej awarii skrzyni.
Czy to sterownik?????
Czy może manetka zmiany biegów zgłupiała???
Czy adaptacja wyleciała???
i

Awatar użytkownika
Bart-S
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 153
Rejestracja: 03 wrz 2011, 00:58
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: Bart-S » 31 lip 2014, 20:13

Czy naprawdę muszę się powtarzać? :)

Sterownik masz do naprawy. Adaptacja nie wyleciała a fakt, że usterka raz jest sygnalizowana i innym razem nie wynika z ustawienia uszkodzonego połączenia w sterowniku (raz wskoczy w swoje miejsce a innym razem nie).

Awatar użytkownika
zediii
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 197
Rejestracja: 05 maja 2014, 21:41
Imię: Marcin
Moje auto: Q7
Rocznik: 2007
Nadwozie: SUV
Silnik: 5.0 580KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Moszczanka

Post autor: zediii » 31 lip 2014, 20:48

Czy i jak długo można z tym jeździć???
jakieś namiary na dobrego fachmana w lubelskim
Pozdrawiam Marcin

Awatar użytkownika
Bart-S
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 153
Rejestracja: 03 wrz 2011, 00:58
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: Bart-S » 31 lip 2014, 21:34

Nie powinno być pytania ile z tym jeździć... Uszkodzony czujnik zakresu jazdy to usterka kluczowa - jedziesz do specjalisty i to usuwasz. W PL znam 3 firmy naprawiające ten sterownik w prawidłowy sposób: Zielona Góra, Ozorków i ja.

Awatar użytkownika
zediii
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 197
Rejestracja: 05 maja 2014, 21:41
Imię: Marcin
Moje auto: Q7
Rocznik: 2007
Nadwozie: SUV
Silnik: 5.0 580KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Moszczanka

Post autor: zediii » 31 lip 2014, 21:40

A ty tzn gdzie ???
I jeszcze pytankao ile kosztuję naprawa jak wygląda kwestia wymontowania sterownika???
Pozdrawiam Marcin

barthass
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 27 sty 2009, 19:35
Lokalizacja: Głogów

Post autor: barthass » 02 sie 2014, 22:45

Witam forumowiczów poraz pierwszy. Mam małe pytanko odnośnie multi. Mianowicie kilka dni temu zaczęły migać na FISie biegi PRNDS, dodam tylko, że skrzynia pracowała idealnie, zero jakichkolwiek objawów uszkodzenia bądź awarii. Odczyt na komputerze wykazał 1. System kontroli przełożenia/przenoszenia napędu - usterka elektryczna - 17086, 2. Wewnętrzny moduł sterujący - błąd pamięci podtrzymującej (KAM) - 16987. Po skasowaniu błędów, jak narazie nie wróciły i nic się nie dzieje. Sterownik był zregenerowany dwa lata temu, rok temu padł, majster w ramach gwarancji wymienił na kolejny, inny zregenerowany(ten który jest obecnie), teraz minął kolejny rok i ... czyżby znów sterownik? Pozdrawiam i z góry dziękuje za odpowiedź.

Awatar użytkownika
Bart-S
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 153
Rejestracja: 03 wrz 2011, 00:58
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: Bart-S » 03 sie 2014, 10:51

Sterownik do wymiany.

Awatar użytkownika
zediii
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 197
Rejestracja: 05 maja 2014, 21:41
Imię: Marcin
Moje auto: Q7
Rocznik: 2007
Nadwozie: SUV
Silnik: 5.0 580KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Moszczanka

Post autor: zediii » 04 sie 2014, 22:01

Bart-s jeśli możesz powiedz mi coś o mojej skrzyni :
Control Module Part Number: 01J 927 156 CA
Component and/or Version: V30 01J 2.8l 5V RdW 1662
Software Coding: 00001
Work Shop Code: WSC 75477
Skrzynia niby 192kkm nie byłem jeaszcze w ASO po historie będe jechał 12.07 to potwierdzę.

Awatar użytkownika
Bart-S
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 153
Rejestracja: 03 wrz 2011, 00:58
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: Bart-S » 04 sie 2014, 22:59

Jak dostaniesz historię - podeślij mi ją na mejla. Zweryfikuję wpisy dot. skrzyni biegów.

Skrzynkę masz FNX więc jeden z pierwszych modeli Multitronica... Przy czym z uwagi na parametry jednostki benzynowej - skrzynia wytrzymuje długo ponieważ nie jest katowana momentem obrotowym.

Przepraszam Was, za opóźnienia w odpisywaniu tu i na pw/e-mail. Od 3 tygodni nie wychodzę z garażu pracując po 18h dziennie - brakuje mi już czasu na ogarnięcie wszystkich problemów z którymi się zgłaszacie ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga