[ AKE 2.5 180 KM] Problem z utrata mocy/skrzynia biegów?
[ AKE 2.5 180 KM] Problem z utrata mocy/skrzynia biegów?
Witam,
Miesiąc temu wymienialem pompę wody a co za tym idzie rozrzad itp. Po odebraniu auta zauważyłem falowanie obrotów na jalowym przy ciepłym silniku. W sumie trochę to olalem a i problem sam umarł. Jak sie okazało do czasu - od kilku dni ruszam i dopóki silnik zimny to wszystko w porządku, gorzej zaczyna sie robić gdy sie nagrzeje, auto nie ma mocy zeby sie rozpędzić, biegi zaczynaja wariowac, silnik kręci do 4000 obrótow i zmienia na....4 bieg ( zapomniałem wspomnieć ze mam automat ale taka sytuacja dzieje sie rownież jak zmienię na polauto ). Bede go w poniedziałek podpinal do kompa ale wiadomo, jest weekend, ładna pogoda i człowiek by gdzieś pojechał. Dlatego zastanawiam sie czy to nie przepływka albo naprzyklad zawór n? Wtedy bym poprostu wymienił i git. Ktoś sie spotkał z taka sytuacja?
Miesiąc temu wymienialem pompę wody a co za tym idzie rozrzad itp. Po odebraniu auta zauważyłem falowanie obrotów na jalowym przy ciepłym silniku. W sumie trochę to olalem a i problem sam umarł. Jak sie okazało do czasu - od kilku dni ruszam i dopóki silnik zimny to wszystko w porządku, gorzej zaczyna sie robić gdy sie nagrzeje, auto nie ma mocy zeby sie rozpędzić, biegi zaczynaja wariowac, silnik kręci do 4000 obrótow i zmienia na....4 bieg ( zapomniałem wspomnieć ze mam automat ale taka sytuacja dzieje sie rownież jak zmienię na polauto ). Bede go w poniedziałek podpinal do kompa ale wiadomo, jest weekend, ładna pogoda i człowiek by gdzieś pojechał. Dlatego zastanawiam sie czy to nie przepływka albo naprzyklad zawór n? Wtedy bym poprostu wymienił i git. Ktoś sie spotkał z taka sytuacja?
No i błędów w silniku nie ma. Tzn jest przejściowy bo odłączałem przepływkę w celu sprawdzenia. Niestety jednak pojawiła się zła wiadomość ponieważ pojawiły się dwa błędy w skrzyni. Sterownik i niewłaściwa zmiana biegów. Ogólnie objawy jak przy "ślizganiu sprzęgła" na manualnej. Ktoś spotkał się z czymś takim?
Niestety mój warsztat się tym nie zajmuje ( nie tyka automatów ) więc czy ktoś może kogoś polecić w Szczecinie?
Niestety mój warsztat się tym nie zajmuje ( nie tyka automatów ) więc czy ktoś może kogoś polecić w Szczecinie?
Ja mam podobny problem, silnik 2,5 tdi 150 KM AFB bodajże, 1998 rok, automat, też jest słaby strasznie. Wymieniłem olej i filtr w skrzyni i dalej to samo. Zapieliśmy ostatnio kompa i się okazało, że przepływka stoi jak to kumpel stwierdził. Przekładaliśmy przepływkę od innego auta i dalej to samo. Zero wskazań ma kompie. Jeszcze dzisiaj moją do jego auta przełożymy i zobaczymy, czy w ogóle moja jest dobra. Widać, że ktoś już przy niej grzebał, bo dorobiony jest jeden przewód, ten który podaje + 12V. Być może mam uszkodzony jakiś inny przewód. Tylko za nie powiem co nie mogę dojść, jak ona jest podłączona do kompa. Gdzieś na forum znalazłem info:
1= nie podłączony
2= +12V po przekaÂźniku
3= pin 49 ECU
4= pin 30 ECU
5= pin 68 ECU
Tylko do 1 pina jest podłączony jakiś przewód, do 2 jest 12V (sprawdzałem miernikiem jest napięcie), no i pozostałe 3, 4, 5 też są podłączone, tylko w kompie w żadnej wtyczce nie ma numeru chociażby 68, numer 30 znajduje się chyba we dwóch wtyczkach...
Ma ktoś może jakieś schematy podłączenia przepływki do kompa w tym modelu? Podpowie co i jak z podłączeniem?
Dodam jeszcze, że na kompie pokazuje cały czas błąd przepływomierza. Czy jest moja, czy od kumpla przekładana, zawsze ten sam błąd.
1= nie podłączony
2= +12V po przekaÂźniku
3= pin 49 ECU
4= pin 30 ECU
5= pin 68 ECU
Tylko do 1 pina jest podłączony jakiś przewód, do 2 jest 12V (sprawdzałem miernikiem jest napięcie), no i pozostałe 3, 4, 5 też są podłączone, tylko w kompie w żadnej wtyczce nie ma numeru chociażby 68, numer 30 znajduje się chyba we dwóch wtyczkach...
Ma ktoś może jakieś schematy podłączenia przepływki do kompa w tym modelu? Podpowie co i jak z podłączeniem?
Dodam jeszcze, że na kompie pokazuje cały czas błąd przepływomierza. Czy jest moja, czy od kumpla przekładana, zawsze ten sam błąd.
Trochę to trwało ale w końcu nie udało mi się "wydobyć" dokładnych błędów w skrzyni bo mechanik jest obecnie dostępny tylko na telefon. Powiedział mi, że chodzi o:
Niepoprawnie wybierany bieg
ÂŹle przełożenia ( dobieranie obrotów do pracy silnika )
Ktoś podpowie czy sprawa jest do naprawienia czy trzeba wymieniać skrzynie?
Kolego k2nek, a czy to przypadkiem na kompie nie jest komunikat, że była wypinana przepływka?
Niepoprawnie wybierany bieg
ÂŹle przełożenia ( dobieranie obrotów do pracy silnika )
Ktoś podpowie czy sprawa jest do naprawienia czy trzeba wymieniać skrzynie?
Kolego k2nek, a czy to przypadkiem na kompie nie jest komunikat, że była wypinana przepływka?
all-tiptronic-zf-zbior-wiedzy-wymiana-f ... t10267.htm
Link do prawie wszystkiego o tiptroniku , tam masz wszystko dokładnie opisane .
Link do prawie wszystkiego o tiptroniku , tam masz wszystko dokładnie opisane .
ok, byłem w warsztacie. Mechanik stwierdził ( bez podłączania pod kompa - no ale... ), że padło sprzęgło hydrokinetyczne. Chce je wysyłać do regeneracji za 1000zł, do tego mówi, że trzeba wymienić pompę oleju 500zł, olej 500zł a za robociznę chce - 2000zł ( quattro - za wysokie progi
) . ÂŁącznie 4000 - a jak sobie pomyślę, że zdjagnozował to tylko jadąc samochodem to mam obawy, że po wyłożeniu takiej kasy okaże się, że nie działa skrzynia
No więc sprzęgło z gwarancją rozruchową znalazłem na allegro za niecałe 300zł, pompa też parę złotych. Olej raczej też da radę kupić taniej. Pytanie czy warto kupować "nie sprawdzone" części na allegro i czy rzeczywiście robocizna w kwocie 2000zł to właściwe pieniądze?


No więc sprzęgło z gwarancją rozruchową znalazłem na allegro za niecałe 300zł, pompa też parę złotych. Olej raczej też da radę kupić taniej. Pytanie czy warto kupować "nie sprawdzone" części na allegro i czy rzeczywiście robocizna w kwocie 2000zł to właściwe pieniądze?