Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ AKE 2.5 180 KM] Problem z utrata mocy/skrzynia biegów?

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
linekmks
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 56
Rejestracja: 15 lip 2011, 09:18
Lokalizacja: Szczecin

[ AKE 2.5 180 KM] Problem z utrata mocy/skrzynia biegów?

Post autor: linekmks » 13 lip 2013, 15:01

Witam,

Miesiąc temu wymienialem pompę wody a co za tym idzie rozrzad itp. Po odebraniu auta zauważyłem falowanie obrotów na jalowym przy ciepłym silniku. W sumie trochę to olalem a i problem sam umarł. Jak sie okazało do czasu - od kilku dni ruszam i dopóki silnik zimny to wszystko w porządku, gorzej zaczyna sie robić gdy sie nagrzeje, auto nie ma mocy zeby sie rozpędzić, biegi zaczynaja wariowac, silnik kręci do 4000 obrótow i zmienia na....4 bieg ( zapomniałem wspomnieć ze mam automat ale taka sytuacja dzieje sie rownież jak zmienię na polauto ). Bede go w poniedziałek podpinal do kompa ale wiadomo, jest weekend, ładna pogoda i człowiek by gdzieś pojechał. Dlatego zastanawiam sie czy to nie przepływka albo naprzyklad zawór n? Wtedy bym poprostu wymienił i git. Ktoś sie spotkał z taka sytuacja?

norbi0606
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 03 sty 2013, 21:13
Lokalizacja: Leszno

Post autor: norbi0606 » 13 lip 2013, 18:02

Miałem coś podobnego po wymianie rozrządu , falowanie na biegu jałowym ale to pasek się "układał" . Bardziej stawiałbym na jakąś usterkę skrzyni , jakiś czujnik .
Automat wchodzi w tryb serwisowy ?

linekmks
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 56
Rejestracja: 15 lip 2011, 09:18
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: linekmks » 13 lip 2013, 18:14

Nic na fisie sie nie pokazuje. Mam nadzieje a właściwie sie modlę zeby to nie była skrzynia

norbi0606
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 03 sty 2013, 21:13
Lokalizacja: Leszno

Post autor: norbi0606 » 13 lip 2013, 18:33

Tryb serwisowy jest wtedy gdy wszystkie symbole automatu na fisie są podświetlone , włącza się wtedy czwarty bieg i tylko on działa .

[ Dodano: 2013-07-13, 18:43 ]
Zapomniałem , jaki przebieg , w skrzyni był zmieniany olej ?

linekmks
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 56
Rejestracja: 15 lip 2011, 09:18
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: linekmks » 13 lip 2013, 18:51

Czyli ten tryb sie nie włączył. Olej był zmieniany kilka miesięcy temu a zbyt dużo nie jeÂździłem. Przebieg 273 tys

norbi0606
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 03 sty 2013, 21:13
Lokalizacja: Leszno

Post autor: norbi0606 » 13 lip 2013, 19:07

Poczekajmy na to jakie będą błędy w silniku i skrzyni

linekmks
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 56
Rejestracja: 15 lip 2011, 09:18
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: linekmks » 16 lip 2013, 20:18

No i błędów w silniku nie ma. Tzn jest przejściowy bo odłączałem przepływkę w celu sprawdzenia. Niestety jednak pojawiła się zła wiadomość ponieważ pojawiły się dwa błędy w skrzyni. Sterownik i niewłaściwa zmiana biegów. Ogólnie objawy jak przy "ślizganiu sprzęgła" na manualnej. Ktoś spotkał się z czymś takim?

Niestety mój warsztat się tym nie zajmuje ( nie tyka automatów ) więc czy ktoś może kogoś polecić w Szczecinie?

norbi0606
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 03 sty 2013, 21:13
Lokalizacja: Leszno

Post autor: norbi0606 » 16 lip 2013, 22:34

Jeśli błąd 17125 to pada konwerter / sprzęgło hydrokinetyczne / objawia się ślizganiem "sprzęgła" . Mój automat robiłem w Jeninie ok 110 km od ciebie . Jakie dokładnie błędy

k2nek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 10 lis 2012, 14:36
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: k2nek » 23 lip 2013, 11:44

Ja mam podobny problem, silnik 2,5 tdi 150 KM AFB bodajże, 1998 rok, automat, też jest słaby strasznie. Wymieniłem olej i filtr w skrzyni i dalej to samo. Zapieliśmy ostatnio kompa i się okazało, że przepływka stoi jak to kumpel stwierdził. Przekładaliśmy przepływkę od innego auta i dalej to samo. Zero wskazań ma kompie. Jeszcze dzisiaj moją do jego auta przełożymy i zobaczymy, czy w ogóle moja jest dobra. Widać, że ktoś już przy niej grzebał, bo dorobiony jest jeden przewód, ten który podaje + 12V. Być może mam uszkodzony jakiś inny przewód. Tylko za nie powiem co nie mogę dojść, jak ona jest podłączona do kompa. Gdzieś na forum znalazłem info:

1= nie podłączony
2= +12V po przekaÂźniku
3= pin 49 ECU
4= pin 30 ECU
5= pin 68 ECU

Tylko do 1 pina jest podłączony jakiś przewód, do 2 jest 12V (sprawdzałem miernikiem jest napięcie), no i pozostałe 3, 4, 5 też są podłączone, tylko w kompie w żadnej wtyczce nie ma numeru chociażby 68, numer 30 znajduje się chyba we dwóch wtyczkach...

Ma ktoś może jakieś schematy podłączenia przepływki do kompa w tym modelu? Podpowie co i jak z podłączeniem?

Dodam jeszcze, że na kompie pokazuje cały czas błąd przepływomierza. Czy jest moja, czy od kumpla przekładana, zawsze ten sam błąd.

linekmks
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 56
Rejestracja: 15 lip 2011, 09:18
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: linekmks » 23 lip 2013, 18:37

Trochę to trwało ale w końcu nie udało mi się "wydobyć" dokładnych błędów w skrzyni bo mechanik jest obecnie dostępny tylko na telefon. Powiedział mi, że chodzi o:

Niepoprawnie wybierany bieg
ÂŹle przełożenia ( dobieranie obrotów do pracy silnika )

Ktoś podpowie czy sprawa jest do naprawienia czy trzeba wymieniać skrzynie?


Kolego k2nek, a czy to przypadkiem na kompie nie jest komunikat, że była wypinana przepływka?

norbi0606
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 03 sty 2013, 21:13
Lokalizacja: Leszno

Post autor: norbi0606 » 23 lip 2013, 21:25

Bez konkretów można gdybać tylko . Może czujnik liczby obrotów silnika G-28 nie daje sygnału o obrotach silnika i skrzynia głupieje . Bez konkretnych błędów trudno powiedzieć . Może uszkodzony przełącznik F-125

[ Dodano: 2013-07-23, 21:28 ]
A poziom oleju ok. w skrzyni oczywiście

linekmks
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 56
Rejestracja: 15 lip 2011, 09:18
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: linekmks » 23 lip 2013, 21:54

Nigdy tego wcześniej nie robiłem wiec mam kilka pytań:
1. Jak sprawdzić stan oleju w skrzyni? Jest gdzieś do niej "bagnet"
2. Jeżeli jest za mało to jak go dolac i jaki olej ?

norbi0606
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 03 sty 2013, 21:13
Lokalizacja: Leszno

Post autor: norbi0606 » 24 lip 2013, 14:21

all-tiptronic-zf-zbior-wiedzy-wymiana-f ... t10267.htm

Link do prawie wszystkiego o tiptroniku , tam masz wszystko dokładnie opisane .

linekmks
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 56
Rejestracja: 15 lip 2011, 09:18
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: linekmks » 24 lip 2013, 19:43

ok, byłem w warsztacie. Mechanik stwierdził ( bez podłączania pod kompa - no ale... ), że padło sprzęgło hydrokinetyczne. Chce je wysyłać do regeneracji za 1000zł, do tego mówi, że trzeba wymienić pompę oleju 500zł, olej 500zł a za robociznę chce - 2000zł ( quattro - za wysokie progi ;) ) . ÂŁącznie 4000 - a jak sobie pomyślę, że zdjagnozował to tylko jadąc samochodem to mam obawy, że po wyłożeniu takiej kasy okaże się, że nie działa skrzynia <radocha>

No więc sprzęgło z gwarancją rozruchową znalazłem na allegro za niecałe 300zł, pompa też parę złotych. Olej raczej też da radę kupić taniej. Pytanie czy warto kupować "nie sprawdzone" części na allegro i czy rzeczywiście robocizna w kwocie 2000zł to właściwe pieniądze?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja