Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ AKE 2.5 180 KM] Problem po wymianie filtra paliwa

Silniki wysokoprężne
luki20j
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 12 lip 2013, 20:12
Lokalizacja: Zielona Góra

[ AKE 2.5 180 KM] Problem po wymianie filtra paliwa

Post autor: luki20j » 13 lip 2013, 16:36

Witam serdecznie, mam na imię ÂŁukasz i od kilku dni jestem w posiadaniu audi a6 z 2001 roku.
Wymieniłem w nim sam dzisiaj filtr paliwa, według instrukcji z forum, zalewając go paliwem. Auto odpaliło od strzała, bez bombelków w węzyku i wszystko git. ale po jakiejś chwili pojawiły się bąbelki i się zapowietrzył i winowajcom tego był węzyk doprowadzający od filtra gdyż jest mocno sfatygowany i jak go przykręciłem to słychać było ze ciągnie powietrze. Na pewno będę go wymieniał, ale odpalilem auto samostartem (wiem wiem, zło) i smiga, chodzi przyspiesza bez problemu. z tym , że widać bombelki powietrza na węzyku przeÂźroczystym, no i po postoju około 2 godzin nie chce zapalić z nowu, paliwo się chyba cofło. Filtr mi sprzedali jakiś chiński bodajże i nie wiem czy to jego wina bedzie? mało tego brakowało na aucie tej zawleczki co przytrzymuje plastik przy filtrze i jest tam drucik wcisnięty który, jakoś go dociska ale wydaje mi się ze niewystarczająco. Pytanie czy to ten filtr? czy może przez brak zawleczki nie jest szczelny ten zaworek plasrikowy i gdzieś zasysa powietrze?

norbi0606
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 03 sty 2013, 21:13
Lokalizacja: Leszno

Post autor: norbi0606 » 13 lip 2013, 17:56

Zgadza się paliwo się cofa , bo układ nie ma szczelności . Tak jak piszesz przyczyną może być przewód lub ta zawleczka .

sebmak7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 15 mar 2013, 13:07
Lokalizacja: warszawa

Post autor: sebmak7 » 13 lip 2013, 18:17

kolego nie chce cie straszyc ale miałem to samo. ja juz wymienilem drugi filtr, trzeci podgrzewacz( ten plastik na filtrze) no i wszystkie przewody od paliwa i powroty od wtryskow a i wszystkie cybanty I ZAPOWIETRZANIA NIE WYELIMINOWAÂŁEM zostało mi uszczelnienie pompy wtryskowej
sebmak7

luki20j
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 12 lip 2013, 20:12
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: luki20j » 13 lip 2013, 18:19

No tak. stym, żę dopuki doputy nie ruszałem tego filtra wszystko było wpożądku... zawsze coś mnie musi podkuśić

Awatar użytkownika
Audi A6 Warsztat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2596
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Zbigniew
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Audi A6 Warsztat » 13 lip 2013, 18:25

luki20j pisze:No tak. stym, żę dopuki doputy nie ruszałem tego filtra wszystko było wpożądku... zawsze coś mnie musi podkuśić
SprawdÂź dokładnie uszczelnienie filtra. Jeśli w tym wypadku wszystko masz dokładnie poskładane, nie może być problemu, skoro go nie było do czasu wymiany. Myślę że podczas wymiany nie szarpałeś przewodami paliwowymi, żeby gdzieś coś obluzować.
Warsztat, naprawy Audi A6.

norbi0606
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 03 sty 2013, 21:13
Lokalizacja: Leszno

Post autor: norbi0606 » 13 lip 2013, 18:28

Nie martw się jeśli na starym filtrze było dobrze , to na nowym nie powinno się nic zmienić tylko sprawdÂź te połączenia . Miałem coś podobnego w innym aucie , nowy filter i nawet ze zbiornika nie mógł zaciągnąć paliwa , poruszałem przewodami docisnąłem ten zabezpieczony zawleczką i teraz działa wszystko ok.

luki20j
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 12 lip 2013, 20:12
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: luki20j » 13 lip 2013, 18:30

Nie szarpałem za przewody, mało tego, podjechałem do znajomego warsztatu i tam z mechanikiem już wymieniliśmy wszystkie opaski na przewodach. No i jest podejrzenie , ze jeden przewód do wymiany jest, ten co doprowadza do pompy paliwo z filtra, a dwa ze w tym chińskim filtrze może być problem z oringiem od zaworka, wkurzę się to załoze stary filtr bo w sumie czysty był, a ten zareklamuje. tylko muszę czekać do poniedziałku bo tera to już nic nie załątwie, a auto jutro będzie potrzebne i z bólem serca będę musiał je zapalić na dezydorant :[

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 13 lip 2013, 19:22

widzisz. audi jest niemieckie a ty chiński filtr mu zakładasz więc nie może być dobrze <lol> . jak kolejny raz będziesz chciał coś wymieniać będziesz wiedział że nie warto oszczędzać na częściach. człowiek uczy się na błędach ale na szczęście jest to forum, na którym możesz zasięgnąć opinii wielu użytkowników audi i nie powielać ich błędów.

Awatar użytkownika
Audi A6 Warsztat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2596
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Zbigniew
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Audi A6 Warsztat » 13 lip 2013, 19:28

Wybaczcie mi OT ale nie mogę się powstrzymać :> Kolego AUDI jest wspaniałym autkiem, lecz nie przyjmującym przeszczepów. ;) <okok>
Warsztat, naprawy Audi A6.

luki20j
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 12 lip 2013, 20:12
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: luki20j » 13 lip 2013, 19:48

Baran ze mnie, przyzwyczajenia z Micry mi zostały gdzie byś części z papieru wstawił i auto by jeździło (bynajmniej mój egzemplarz).

[ Dodano: 2013-07-13, 21:09 ]
A i jeszcze jedno pytanie do ludzi z Zielonej Góry, gdzie najlepiej zostawić TDI'ka do naprawy tej bądź co bądź śmiesznej usterki:)?

sebmak7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 15 mar 2013, 13:07
Lokalizacja: warszawa

Post autor: sebmak7 » 13 lip 2013, 22:02

A U MNI SIE ZACZEÂŁO OD TEGO ZE CIEKÂŁA ROPA Z TEGO PODGRZEWACZA( plastikowy zawor na filtrze) ale autko sie nie zapowietrzało, a po wymianie sie zaczeło... :[
sebmak7

luki20j
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 12 lip 2013, 20:12
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: luki20j » 15 lip 2013, 15:24

A witac witac:)
Niebyło co się łamać, sprawcą problemu był nowy filtr za40 zł. założyłem Boscha i auto jak po staremu. Pali na dotyka zero powietrza w przewodach...

mechanizator66
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 10 mar 2013, 13:16
Lokalizacja: Głogów

Post autor: mechanizator66 » 16 lip 2013, 16:41

Witam kolegów a co ile trzeba wymieniać ten filtr paliwa.

Joker001
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 20 cze 2009, 10:04
Lokalizacja: Żyrardów / Mazowieckie

Post autor: Joker001 » 16 lip 2013, 21:39

Proponuję co rok razem z olejem.

mechanizator66
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 10 mar 2013, 13:16
Lokalizacja: Głogów

Post autor: mechanizator66 » 17 lip 2013, 12:25

Myślałem że wymiana filtra jest po iluś tam tyś.kilometrów.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja