Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ MULTI] Maksymalne osiągi - pytanie od nowicjusza

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
ASU

[ MULTI] Maksymalne osiągi - pytanie od nowicjusza

Post autor: ASU » 13 cze 2013, 14:32

Cześć!
Jako odwczorajszy użytkownik skrzyni multitronic chciałbym zapytać o Wasze sposoby na osiągnięcie maksymalnej dynamiki jazdy.
Nie do końca rozumiem czy dla uzyskania najlepszego przyspieszenia powinienem:
1. wcisnąć pedał gazu do podłogi w położeniu D?
2. przełączyć na S i wcisnąć gaz do podłogi (czy jest jakaś różnica między pkt. 1???)
3. może przełączyć na tryb symulowanych biegów i dać gaz do dechy?
4. a może jeszcze inaczej?

Bardzo dziękuję za wszystkie podpowiedzi.
Auto jak w opisie.

Pozdrawiam,
Arek

Awatar użytkownika
Naprawa Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1352
Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Naprawa Audi A6 » 13 cze 2013, 15:20

Ja bym się tak nie rozpędzał z tym gazem w podłodze właśnie dlatego że to jest multitronic. Jest to skrzynia którą łatwo uszkodzić. Co prawda większość chorób typu "dziecięcego" w C6 w odniesieniu do C5 z pewnością poprawiono (bynajmniej mam nadzieję), ale wciąż dochodzą głosy, że się sypią :(

ASU

Post autor: ASU » 13 cze 2013, 18:32

Bardzo dziękuję za ostrzeżenie - będę uważał.
A ponieważ od czasu do czasu coś będę musiał wyprzedzić z maksymalnymi osiągami - proszę bardziej doświadczonych audiowiczy o wsparcie: jak to zrobić najskuteczniej.

Pozdrawiam,
Arek

Awatar użytkownika
lyngso
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 143
Rejestracja: 19 lut 2012, 11:58
Imię: Mariusz
Moje auto: A6 C8
Rocznik: 2019
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 DDVE 231KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: lyngso » 15 cze 2013, 18:01

Witam

1. Jeśli masz wolny lewy pas i musisz coś wyprzedzić to pozycja D wystarczy do tego.
2. Z dreszczykiem emocji (ale nie wymagaj za wiele) przełączaj na S. Różnica jest taka, że auto "redukuje" i obroty skaczą wyżej. Przy wyprzedzaniu ciągnie pod czerwoną skalę i dopiero podbija. Bardziej wtedy symuluje "zmianę biegów".
3. Możesz ale wtedy należy pamiętać, żeby podbić. Jeśli nie masz wprawy to możesz się zamotać.
4. Po jakimś czasie sam wypracujesz swój własny styl jazdy "multi".

Generalnie jak zbieram się do wyprzedzania i mam kilka aut to zawsze przełączam na S. Z manuala skorzystałem może ze 3 razy jak dotąd ale raczej z czystej ciekawości.
Buta w podłodze też nie musisz trzymać.
Multitronic nie został stworzony do jazdy wyczynowej. Jest po prostu do spokojnej i komfortowej jazdy. Nie ma co się "napinać" na różnego rodzaju Paski, CC czy inne tam ustrojstwa bo można się zawstydzić. Jednak dwie rury z tyłu gdy nie ma oznaczonej pojemności silnika budzą respekt w trasie <cwaniak>

Pozdrov

duch-dziadka
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 23 gru 2012, 21:22
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Czarnków/Poznań

Post autor: duch-dziadka » 07 lip 2013, 17:25

W mondziaku z ASB nie miałem przełącznika na "S" więc poslugiwalem się sekwencyjna zmiana, w moim multitronicu przełączam na S i jazda. Sekwencji używam tylko do jazdy w górach zeby lekko wyhamować silnikiem.

Awatar użytkownika
Bart-S
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 153
Rejestracja: 03 wrz 2011, 00:58
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: Bart-S » 13 lip 2013, 17:27

Generalnie dla dynamicznej jazdy odpalasz S lub używasz sekwencji gdzie masz większą kontrolę... Ale jak czytam to co napisałeś to nie wiem czy ta przekładnia jest pod Twój styl jazdy... Męczenie jej w trasie nie jest samo w sobie złe ale kategorycznie odradzam dynamiczny start ze stójki.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga