PoradÂźcie co robić dalej jak przebrniecie przez ten mój elaborat.
Witam
Mam Audi A4 rok 2006 2.0TFSI quattro
I kłopoty z tiptronik
Address 01: Engine Labels: 06F-907-115-AXX.LBL
Part No SW: 8E0 910 115 M HW: 8E0 907 115 D
Component: 2.0l R4/4V TFSI 0070
Coding: 010C010A190F0120
Shop #: WSC 08167
-------------------------------------------------------------------------------
Address 02: Auto Trans Labels: None
Part No SW: 8E1 910 156 C HW: 09L 927 156 B
Component: AG6 09L 2.0TFSI USA 0040
Coding: 0000002
Shop #: WSC 06325
Od razu nadmienię, że już byłem z autem w Sservis SOPA i chyba szef się poddał bo ostatecznie po wszystkich próbach stwierdził, że trzeba wymienić sterownik mechatroniki (koszt banał ponad 9000zł).
Jak to wyglądało.
Z autkiem nie było Âźle jak je kupiłem od pierwszego właściciela z polski, choć potem wyszło, że gostek nic przy aucie nie zrobił jak je sprowadził z USA i wcale nie jeÂździł.
Nie było Âźle ze skrzynią, jedyne co mnie zaniepokoiło to tamtego lata podczas długiej jazdy w upałach zdarzyło się, że przy redukcji z 5->4
odczuwalne był takie szarpnięcie ( twarda redukcja). Ale też nie zbyt często więc jeszcze się nie martwiłem.
W drodze powrotnej z urlopu pojawił się CHECK ENGINE sprawdziłem i okazało się, że od kolektora dolotowego. No i cała moja uwaga skierowana została na ten kolektor bo nie dawało mi to spokoju, że w aucie z przebiegiem 60.000km padł kolektor.
Dopiero zimą gdy temperatury spadły zaczęły się problemy ze skrzynią. Z samego rana po ruszeniu przy zmianie z 2-> 3 było czuć takie przeciągnięcie i szarpnięcie na koniec. po przejechaniu 2-3km wszytko było OK.
Udałem się więc do warsztatu SOPA. Pierwsze co szef uznał to wypadła skrzynia z adaptacji. Nowa adaptacja raczej nie pomogła, bo rano drugiego dnia było tak samo jak przed adaptacją. Po 5-ciu dniach po adaptacji miałem przypadek, że auto mi zgasło gdy dojeżdżałem do świateł. Przypomniało mi się w tedy, że we wrześniu maiłem też podobnie, auto zgasło jak chciałem wjechać na parking.
Przedtem myślałem, że wina jest po stronie kolektora ssącego (dolotowego), który cały czas sprawdzałem. Pan SOPA też uznał, że to jedynie mogło być od kolektora, jednak za drugim razem już nie był pewny, że od kolektora. Oczywiście po takim zgaszeniu auta skrzynia straciła adaptację. Wymieniliśmy kolektor usunęliśmy drobną nieszczelność układzie turbosprężarki. To była kolejna teoria, że silnik słaby jest na niskich obrotach turbo dopiero dawało radę po 2200 obrotów. Ale jak piszę wszystko zostało poprawione silnik chodzi jak żyleta. Ale gorzej stało się, ze skrzynią. SOPA wgrał nowy program europejski do silnika i skrzyni, bo miałem USA. To też nie pomogło. NA temat wymiany oleju zaprzeczył upiera się, że w tej skrzyni nie wymienia się oleju, no cóż jak biorąc to pod uwagę i to, że auto ma obecnie 70.000km przejechanych to też nie myślałem o wymianie. Jednak jak pamiętam na początku SOPA mówił, że jak było by uszkodzenie w skrzyni to by nie było pozytywnej adaptacji. A tu za każdym razem było OK. Ja rozumując tak dalej powiedział bym to dlaczego miał by być uszkodzenie w sterowniku mechatroniki skoro adaptacje są OK. Mechatronika reguluje ciśnienie oleju i przełącza odpowiednio więc skoro nie umie zredukować płynnie tego wysokiego ciśnienia i szarpie (twarda zmiana) to już podczas adaptacji powinny pojawić się problemy i adaptacja zakończona NIEPOWODZENIEM a ty zawsze OK.
Co kolego myślisz o tym co możesz poradzić.
Dodam tyko tyle, że wymienili mi kolektor ssący a teraz jak piszę tę wiadomość to ponownie zapalił mi się CHECK ENGINE z takimi błędami :
001602 - Sensor Reference Voltage A: Circuit: Low
P0642 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent - MIL ON
Freeze Frame:
Fault Status: 10100010
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 3
Mileage: 70507 km
Time Indication: 0
Freeze Frame:
RPM: 0 /min
Load: 0.0 %
Speed: 0.0 km/h
Temperature: -40.0°C
Temperature: -40.0°C
Absolute Pres.: 0.0 mbar
Voltage: 0.000 V
012691 - Intake Manifold Runner Control: Open Stop outside of Valid Range
P3193 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100010
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Mileage: 70617 km
Time Indication: 0
Freeze Frame:
RPM: 0 /min
Load: 0.0 %
Speed: 0.0 km/h
Temperature: 70.0°C
Temperature: 68.0°C
Absolute Pres.: 990.0 mbar
Voltage: 12.192 V
008196 - Intake Manifold Flap; Bank 1: Stuck Open
P2004 - 008 - Implausible Signal - MIL ON
Freeze Frame:
Fault Status: 11101000
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Mileage: 70619 km
Time Indication: 0
Freeze Frame:
RPM: 0 /min
Load: 0.0 %
Speed: 0.0 km/h
Temperature: 86.0°C
Temperature: 48.0°C
Absolute Pres.: 1000.0 mbar
Voltage: 12.954 V
Readiness: 0000 0000
---------------------
Co myślisz o tym. Bo obecnie jak jest ciepło i jak olej się zagrzeje to nie da rady jeÂździć. Przed tymi wszystkimi naprawami było lepiej
pompcy
O szarpani TIPTRONIC w A4 i jak to było
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga