[ AFN 1.9 110 KM] Pompa, nastawnik
[ AFN 1.9 110 KM] Pompa, nastawnik
Niestety nastepny teamat;/od jakiegoś czasu borykam się z lampka świec na zapłonie swieci się po 20 sekund, wymienilem swiece ale to nie to, dodatkowo w tej chwili prawie w kazdej chwili jak odpalam samochod obroty wskakuja na 1200 i tak faluja przez jakis czas, dodatkowo czesto zdarza się że bzyczy pompa paliwa badz gdzies przy nastawniku. I teraz tak, pompa paliwa była regenerowana w lutym bo cieklo z niej ale ci mechanicy co to robili to raczje partacze i jzu nei chec do nich jechac dzisiaj bylem i nie dogadalem się facet czepiał się przewodow cisnieniowych jak dymi i innych rzeczy a pompa mowi ze ok. Ja jestem prawie przekonany że to nastawnik do czyszczenia przy odpalaniu obroty do 1200, i dym z rury, swiece 20 sekund się pala, jak uda mi się trafić na moment kiedy swiece normalne gasna po 3 sekundach i odpale to nie mam dymu z rury obroty normalka 830, ale teraz to juz rzadko sie zdarza z ndia na dzien jest z tym coraz gorzej. Dzisiaj dodatkowo mialem nieprzyjemna sytuacje prakrtycznie nie moglem odpalic samochodu jakby się zapowietrzył telepało nim, coś stukało z lewej strony z dołu i nic, w koncu go odpalilem ale tak jak zawsze 1200 obroty, swiece. I teraz nie mam pojecie czy jezdzic nim czy poczkeac i pojechac do znajomego mechanika i czyscic nastawnik czy moze czepić sie czegoś innego.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1099
- Rejestracja: 28 sie 2011, 19:34
- Imię: Marcin
- Rocznik: 2003
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW.
ojjjj. wymień czteropinowy czujnik temperatury silnika i sprawdz jego okablowanie , porównaj po nocy temperature silnika z tempereturą otoczenia i to samo z temperaturą paliwa
dla testów, skasuj błędy, wypnij czujnik temp , kontrolka świec bedzie się palić ok 10-15 sekund , po czym powinna zgasnąć ,uruchom motor -obroty podskoczą,i opadną a po chwili jak skoczy temp ropy( i oleju ) powinna zacząć pulsować świeca
daj znać po testach
sprawdz vagiem kąt wtrysku i dawke rozruchową, dawke można regulować po zalogowaniu 12233 kanał 05 na max watrość
sprawdż po odpaleniu dawke wtrysku im więcej wag pokazuje tym dawka mniejsza w rzeczywistości i na odwrót. dawke i kąt wtrysku rególujesz nastawnikiem pompy. 30 minut roboty. domniemam że sam zapłon na pasku jest git.
dla testów, skasuj błędy, wypnij czujnik temp , kontrolka świec bedzie się palić ok 10-15 sekund , po czym powinna zgasnąć ,uruchom motor -obroty podskoczą,i opadną a po chwili jak skoczy temp ropy( i oleju ) powinna zacząć pulsować świeca
daj znać po testach
sprawdz vagiem kąt wtrysku i dawke rozruchową, dawke można regulować po zalogowaniu 12233 kanał 05 na max watrość
sprawdż po odpaleniu dawke wtrysku im więcej wag pokazuje tym dawka mniejsza w rzeczywistości i na odwrót. dawke i kąt wtrysku rególujesz nastawnikiem pompy. 30 minut roboty. domniemam że sam zapłon na pasku jest git.
Ostatnio zmieniony 05 lip 2013, 22:24 przez szczerba2, łącznie zmieniany 1 raz.
Naprawa Audi A6 C6.
Forum Audi A6
Problem Audi A7.
Forum Audi A6
Problem Audi A7.
No tak ja sam ustawiałem pompe tzn kąt i dawkę paliwa bo mój mechanik wtedy nie wiedział o co chodzi jak obroty skakały, więc juz do niego nie jeżdzę. Przez dłuższy czas było ok świeca agasły od razu po sekundzie jak trzeba, obroty nie wskakiwały na 1200 przy odpaleniu ale gdzies tak od miesiąca to się nasilało i teraz jest to raczej nagminne.
[ Dodano: 2013-07-06, 14:48 ]
Dzisiaj zrobiłem tak jak pisałes i to chyba będzie wina czujnika temp., niby wymieniałem go tydzien temu bo w ogole ni epokazywał temperatury ale kupiłem używke teraz kupie oryginał. Przy odpalaniu obroty 1200 jak odpiąłem czunij obroty spadły do normalnych, podlaczylem to znowu skoczyły więc to chyba tego wina. Tylko nie wiem czy to też jest odpowiedzalne za palenie się kontrolki świec ze 20 sekund, jeżeli odpalę samochod na świecącej się kontrolce to mam pewny dym z rury i wysokie obroty, jak poczekam obroty mam normalne i dymu brak. dzięki za rady
[ Dodano: 2013-07-06, 14:48 ]
Dzisiaj zrobiłem tak jak pisałes i to chyba będzie wina czujnika temp., niby wymieniałem go tydzien temu bo w ogole ni epokazywał temperatury ale kupiłem używke teraz kupie oryginał. Przy odpalaniu obroty 1200 jak odpiąłem czunij obroty spadły do normalnych, podlaczylem to znowu skoczyły więc to chyba tego wina. Tylko nie wiem czy to też jest odpowiedzalne za palenie się kontrolki świec ze 20 sekund, jeżeli odpalę samochod na świecącej się kontrolce to mam pewny dym z rury i wysokie obroty, jak poczekam obroty mam normalne i dymu brak. dzięki za rady
Dokładnie, dodam jeszcze, że na kompie pokazywało -23stopnie mimo że na desce było 90 tka jak trzeba i przez to własnie błąd, tylko nie wiem czemu te obroty skakały i póÂźniej czasami udało się odpalić normalnie a po chwili obroty skakały dopiero we wtorek będę mial oryginalny czujnik i wtedy zoabcze czy poskutkowało.
EDIT: dawke rozruchową miałem sporoą bo coś koło 40mg ale sprawdzałem gry czujnik był podłaczony i obroty 1200, póÂźniej jakos nie sprawdziałem ale ta czy siak nie mogłem jej juz przestawic samym wagiem, być może będę musial lekko zmienic na nastawniku, chociaż kąt miałem coś koło 37 stopni.
EDIT: dawke rozruchową miałem sporoą bo coś koło 40mg ale sprawdzałem gry czujnik był podłaczony i obroty 1200, póÂźniej jakos nie sprawdziałem ale ta czy siak nie mogłem jej juz przestawic samym wagiem, być może będę musial lekko zmienic na nastawniku, chociaż kąt miałem coś koło 37 stopni.