Witam, Panowie, mam kilka pytań. Na wstępie chciałbym zaznaczyć, że mowa będzie o silniku z Audi A4 Avant 1999 rok (pierwszy lift) 2.5TDi AKN 150KM.
Wtryskiwacze oryginalne z silnika mają oznaczenie 059 130 201 A e. Stałem się posiadaczem dwóch kompletów wtryskiwaczy w bardzo dobrym stanie, mój komplet z silnika, niestety już jest na wykończeniu.
Numery i różnicę postarałem się opisać/ zaznaczyć na zdjęciach.
Które z tych wtrysków współpracowałyby z moim silnikiem i komputerem?
Zaznaczam, że wymieniam również pompę, która była zamontowana, wraz z wtryskiwaczami o numerach 059 130 201 F, jest to pompa z nowszego rocznika, bodajże 2001. Różnicą tych wtryskiwaczy na pierwszy rzut oka, jest inny wtyk od wtryskiwacza sterującego, można fajnie łatwo przerobić, albo do bawić przejściówkę. Tak to niczym się nie różnią na zewnątrz.
Wtryskiwacze 059 130 201 E podejrzewam są od silnika AFB. Uszczelka ring jest wyżej, nie ma trzech dziurek na wtryskiwaczu, oraz inaczej wygląda środek tam gdzie nakręca się wąż ciśnieniowy od paliwa.
Dla mnie naprawy mechaniczne to żaden problem, ale komputerowe to czarna magia, planuję sam wymienić pompę, moje pytanie brzmi: czy nic nie poprzestawiam? Wtryskiwacze, już wymieniłem - żaden problem, pompy zaś jeszcze nie.
http://img10.imageshack.us/img10/4198/d2ng.jpg FOTO!
http://img547.imageshack.us/img547/1936/hfik.jpg FOTO!
[2,5TDi AKN 150km] Dobór wtryskiwaczy, oraz wymiana pompy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 68
- Rejestracja: 04 gru 2009, 10:06
- Imię: Bartek - szrot
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 174KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łódź
O ile dobrze kojarzę to pompa jest zestrojona jeszcze ze sterownikiem/komputerem silnika, więc prawdopodobnie jak będzie pompa o innym oznaczeniu to będzie trzeba chyba pod komputerem to ustawić, jeszcze zerknij czy obie pompy mają taką samą wiązkę bo czasem różnią się wtyczkami, ale nie pamiętam dokładnie.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 342
- Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
- Imię: Andrzej
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Nieprawda (to tak łagodnie powiedziane).RoveR pisze:AFB i AKN za dużo różnic nie mają, jeden był montowany do manualnej skrzyni drugi do automatycznej, sama konstrukcja silnika jest na 99% taka sama.
Obie jednostki wychodziły w manualu i tipie.
Co do różnic między nimi- jeśli przyjmiemy do wiadomości że różni je chociażby stopień sprężania- to o różnicach w osprzęcie nie ma co się rozpisywać.
prgrubas, masz tu link do IFI: Free services. Tam wszystkiego się dowiesz co Cię interesuje. pzdr.
http://ifinterface.com/page/page3.php?langid=1 (klikasz CarFrog2).
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 342
- Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
- Imię: Andrzej
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1352
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga