Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2,5TDi AKN 150km] Dobór wtryskiwaczy, oraz wymiana pompy

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
prgrubas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 04 lip 2013, 17:24
Lokalizacja: Wrocław

[2,5TDi AKN 150km] Dobór wtryskiwaczy, oraz wymiana pompy

Post autor: prgrubas » 04 lip 2013, 17:26

Witam, Panowie, mam kilka pytań. Na wstępie chciałbym zaznaczyć, że mowa będzie o silniku z Audi A4 Avant 1999 rok (pierwszy lift) 2.5TDi AKN 150KM.
Wtryskiwacze oryginalne z silnika mają oznaczenie 059 130 201 A e. Stałem się posiadaczem dwóch kompletów wtryskiwaczy w bardzo dobrym stanie, mój komplet z silnika, niestety już jest na wykończeniu.
Numery i różnicę postarałem się opisać/ zaznaczyć na zdjęciach.
Które z tych wtrysków współpracowałyby z moim silnikiem i komputerem?
Zaznaczam, że wymieniam również pompę, która była zamontowana, wraz z wtryskiwaczami o numerach 059 130 201 F, jest to pompa z nowszego rocznika, bodajże 2001. Różnicą tych wtryskiwaczy na pierwszy rzut oka, jest inny wtyk od wtryskiwacza sterującego, można fajnie łatwo przerobić, albo do bawić przejściówkę. Tak to niczym się nie różnią na zewnątrz.
Wtryskiwacze 059 130 201 E podejrzewam są od silnika AFB. Uszczelka ring jest wyżej, nie ma trzech dziurek na wtryskiwaczu, oraz inaczej wygląda środek tam gdzie nakręca się wąż ciśnieniowy od paliwa.
Dla mnie naprawy mechaniczne to żaden problem, ale komputerowe to czarna magia, planuję sam wymienić pompę, moje pytanie brzmi: czy nic nie poprzestawiam? Wtryskiwacze, już wymieniłem - żaden problem, pompy zaś jeszcze nie.

http://img10.imageshack.us/img10/4198/d2ng.jpg FOTO!
http://img547.imageshack.us/img547/1936/hfik.jpg FOTO!

RoveR
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 68
Rejestracja: 04 gru 2009, 10:06
Imię: Bartek - szrot
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łódź

Post autor: RoveR » 04 lip 2013, 18:05

O ile dobrze kojarzę to pompa jest zestrojona jeszcze ze sterownikiem/komputerem silnika, więc prawdopodobnie jak będzie pompa o innym oznaczeniu to będzie trzeba chyba pod komputerem to ustawić, jeszcze zerknij czy obie pompy mają taką samą wiązkę bo czasem różnią się wtyczkami, ale nie pamiętam dokładnie.

prgrubas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 04 lip 2013, 17:24
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: prgrubas » 05 lip 2013, 01:21

Adaptacja pompy, oraz wgranie immo do pompy, inaczej nie ruszy -wiadomo (zostawię to specjaliście). Wiązka jest taka sama.

RoveR
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 68
Rejestracja: 04 gru 2009, 10:06
Imię: Bartek - szrot
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łódź

Post autor: RoveR » 05 lip 2013, 07:29

AFB i AKN za dużo różnic nie mają, jeden był montowany do manualnej skrzyni drugi do automatycznej, sama konstrukcja silnika jest na 99% taka sama.

Multifonika A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 342
Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Multifonika A6 » 05 lip 2013, 10:38

RoveR pisze:AFB i AKN za dużo różnic nie mają, jeden był montowany do manualnej skrzyni drugi do automatycznej, sama konstrukcja silnika jest na 99% taka sama.
Nieprawda (to tak łagodnie powiedziane).
Obie jednostki wychodziły w manualu i tipie.
Co do różnic między nimi- jeśli przyjmiemy do wiadomości że różni je chociażby stopień sprężania- to o różnicach w osprzęcie nie ma co się rozpisywać.

prgrubas, masz tu link do IFI: Free services. Tam wszystkiego się dowiesz co Cię interesuje. pzdr.

http://ifinterface.com/page/page3.php?langid=1 (klikasz CarFrog2).

RoveR
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 68
Rejestracja: 04 gru 2009, 10:06
Imię: Bartek - szrot
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łódź

Post autor: RoveR » 05 lip 2013, 11:22

Dzięki za sprostowanie ;p , akurat tak mi się wydawało bo każdy manual jakiego widziałem miał AKN a automaty AFB. Wolną chwilą muszę trochę zaczerpnąć wiedzy o tych silnikach.

Multifonika A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 342
Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Multifonika A6 » 05 lip 2013, 17:18

RoveR pisze:Wolną chwilą muszę trochę zaczerpnąć wiedzy o tych silnikach.
Ja już takową przyswoiłem, bo mnie to dotyczy. U Ciebie jest inny motor więc spoko ;p .

matibronx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 86
Rejestracja: 09 paź 2012, 12:09
Lokalizacja: Wschowa

Post autor: matibronx » 05 lip 2013, 23:44

oj o tych silnikach można książki pisać a i tak po przeczytaniu wszystkich jest się nie dosyć poinformowanym :)

Awatar użytkownika
Naprawa Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1352
Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Naprawa Audi A6 » 05 lip 2013, 23:48

matibronx, obserwujemy Twoje posty i badamy pod kątem merytoryki - doskonale wiemy że próbujesz dostać się do działu ogłoszeń, oraz to że nie jest to Twój pierwszy raz...

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga