Witam,
Mam pytanie związane z charakterystyką pracy manualnej skrzyni biegów w połączeniu z 240KM silnikiem 3.0 TDI.
Sytuacja wygląda tak: przy przejściach z biegu na bieg (szczególnie w obrębie 1-dynki do 3-jki) załączeniu danego biegu towarzyszy tępe "łup". W przypadku biegów wyższych to zjawisko nie jest już tak odczuwalne ale jest (im wyższy bieg tym mniej).
Można ten efekt zminimalizować poprzez "nad wyraz" łagodne i powolne zwolnienie sprzęgła i delikatne potraktowanie pedałem gazu (właściwie bardzo powolne zwolnienie sprzęgła a potem dodanie gazu) ale to chyba nie o to chodzi w tej zabawie (przy takiej "ostrożnej" procedurze ostatnio na światłach obtrąbił mnie VW Up! bo ślimacznie ruszałem ze skrzyżowania)
Panowie, czy te typy po prostu tak mają a ja powinienem popracować na techniką jazdy, czy też coś z samochodem jest nie halo?
Dodam jeszcze że nie ma żadnych symptomów uszkodzonego 2masa, żadnego dzwonienia na wolnych obrotach, żadnych łoskotów przy zduszeniu i zgaśnięciu silnika, żadnych zgrzytów, czy też innych dÂźwięków świadczących o uszkodzeniu sprzęgła lub jego komponentów.
Mogę się tym symptomem po prostu nie przejmować ale obawiam się, że takie podejście skończyć się może naprawą lubwymianą skrzyni...
Będę zobowiązany za opinie i sugestie.
[ MANUAL] Dość gwałtowne załączanie się biegów
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 8
- Rejestracja: 28 cze 2013, 13:19
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 8
- Rejestracja: 28 cze 2013, 13:19
- Lokalizacja: Kraków
Dzięki za podpowiedÂź. W weekend będę u wulkanizatora to poproszę go żeby podniósł samochód trochę wyżej i sprawdzęPodles pisze:Witam
ja zacząłbym od sprawdzenia zawieszenia skrzyni.
jezeli masz możliwość skorzystaj z jakiegoś kanału lub podnośnika i spójrz jak wyglądają gumy trzymające skrzynię biegów
jeżeli będą popękane, lub zauważysz nadmierne ich "zużycie", to najprawdopodobniej masz odpowiedÂź.
Pozdrawiam

Czy ew. wymiana tych poduszek to dużo roboty czy raczej prosty i szybki zabieg?