Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[a6 c6] 3.0 tdi jak poznać kończący się rozrząd

Silniki wysokoprężne
0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 30 cze 2013, 17:55

Luki012, a dlaczego od razu stawiasz na rozrząd? Może to klapki od nagrzewnicy i ich silniczki nastawcze? <mysli>

3.0 BMK 224KM

Post autor: 3.0 BMK 224KM » 01 lip 2013, 06:22

sigramsik pisze:nikos, co masz na mysli mowiac "napinacze sie zuzyly"(co do lancuchow to nie sa to lancuchy do roweru kolego, chcialem zrobic na nich znak i nie moglem i watpie zeby sie wyciagnely - czy ktos spotkal sie z wyciagnietymi lancuchami?), po 10000km nie ma co sie zuzyc, jak mowilem po ponad 200000km nie bylo prawie sladu na napinaczach czy na szynach prowadzacych jak i sprezyny tez byly w swietnej formie. Nie wytlumacza to faktu, ze po wymianie oleju mam spokoj z napinaczami pare dni. Zeby byly dojechane to by trejkotaly non stop. Czy ktos wie jak sprawdzic pompe olejowa? z gory dzieki.
ÂŁańcuchy się wyciągają i to dość mocno.
Jak zainwestowałeś tyle kasy w wymianę rozrządu trzeba było całość i mechanik musiałby wziąć odpowiedzialność za to ...
A tak to już 3 podejście będziesz robił !
A grzechotanie to wina tylko i wyłącznie rozrządu, a nie pompy olejowej

Czytam dalej i Ty nie wymieniłeś łańcuchów ? Same dolne napinacze ???
Jeśli tak to był zabieg bez sensu i nie ma co się dziwić, że dalej grzechocze.
A jak nowe napinacze chodzą na starych łańcuchach to np zamiast żywotności plus/minus 200 tyś. km mogą mieć 40 tyś km ....

sigramsik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 08 sie 2012, 22:26
Imię: Adam
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: UK

Post autor: sigramsik » 01 lip 2013, 15:09

nikos, rozumiem co masz na mysli, 1sza wymiana gornych napinaczy odbyla sie w warsztacie po ktorej grzechotanie nie ustalo. Teraz sam wymienilem dolne napinacze i prowadnice i grzechotanie nie ustalo. Zrobilem tak dlatego, ze myslalem iz ta wymiana zapobiegnie tym problemom jak i rowniez nie chcialo mi sie zdejmowac lancochow i ich kupywac. Nie wydalem kupe kasy az raptem okolo 700zl (moja robocizna). Ja mysle, ze pompa olejowa gobi olej (scieka z niej do misy)i grzechocze - dlaczego tak mysle? - a no to dlatego, ze rano gdy olej jest gesty jest ok, ale jak zostawie z cieplym olejem (cieply = rzadki) to mi terkocze(to tylko moje podejrzenia).

Awatar użytkownika
radzik81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 399
Rejestracja: 14 lut 2013, 09:06
Imię: Radek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Londyn

Post autor: radzik81 » 01 lip 2013, 17:00

igorw pisze:Hałas mojego gracika: hałas napinaczy rozrządu 3.0 tdi 2005
IgorW to nie jest halas napinaczy rozrzadu tylko halas lancucha ktory nie jest napiety odpowiednio przez ten napinacz lub juz rozciagniety lancuch.Napinacze same w sobie nie halasuja!!!.Wyglada na to ze ktorys z napinaczy juz nietrzyma i z tad ten halas.

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 01 lip 2013, 18:06

radzik81 pisze:Napinacze same w sobie nie halasuja!!!
Myślę, że to był skrót myślowy :)

igorw

Post autor: igorw » 01 lip 2013, 20:03

0x4B25A pisze:skrót myślowy
<okok> wszyscy posiadacze wiedzą osocho :D

Audi A7 Klub

Post autor: Audi A7 Klub » 01 lip 2013, 21:27

U mnie tak samo hałasuje jak na filmiku <rotfl>. Ale się tym nie będę przejmować. Trochę tylko wstyd czasami jak na P przed supiermarkietm zagrzechocze i ludzie się oglądają... Bardziej mnie drażni ten zacinający się rozrusznik i jego stuk...

Awatar użytkownika
pama
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 17 gru 2009, 08:53
Imię: Forum Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bayern
Kontakt:

Post autor: pama » 02 lip 2013, 08:38

Skoro juz kolega tak wymienia, to moze w ramach nastepnej wymiany.. same napinacze, a w zasadzie ( o ile sie da) - zaworki podtrzymujace cisnienie :>

I panowie, badzmy powazni. Lancuchy sie wyciagaja, kola zebate sie zuzywaja, zawory nie trzymaja cisnienia. <uoee> Wszystko to sie zbiera na halas. <nerwus>

lechu168
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 242
Rejestracja: 10 cze 2012, 22:35
Imię: Lech
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: lechu168 » 02 lip 2013, 08:59

na chlopski rozum to wymiana slizgow i napinaczy powinna rozwiazac sprawe.ale ze cala wymiana jest taka problematyczna to jechalbym z caloscia

3.0 BMK 224KM

Post autor: 3.0 BMK 224KM » 02 lip 2013, 12:10

lechu168 pisze:na chlopski rozum to wymiana slizgow i napinaczy powinna rozwiazac sprawe.ale ze cala wymiana jest taka problematyczna to jechalbym z caloscia
Jak nie wymienisz łańcuchów to będziesz miał efekt jak kolega opisujący swój problem.
ÂŁańcuchy, ślizgi ( prowadnice) i napinacze to musi być robione i to w dodatku razem !
Jak wyrwiesz silnik, to lepiej zrobić do porządku :)

farmer91
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 05 gru 2012, 20:41
Lokalizacja: PL

Post autor: farmer91 » 04 lip 2013, 23:53

ja ze swojej strony mogę powiedzieć że jestem po wymianie całego kompletnego rozrządu, tzn wszystkie napinacze, łańcuchy, ślizgi i kola zębate. przy odpalaniu cisza, czy to na zimnym czy ciepłym silniku. niby dzwoniły bardzo delikatnie i krótko bo ok 1 sek i to raz na jakiś czas, ale jak dostałem do ręki moje stare napinacze to od razu wiedziałem że była to dobra decyzja. nowe napinacze jak miałem w rękach po rozblokowaniu mocno odbijały, a ten najmniejszy co napina łańcuch pośredni był najmocniejszy, dwoma rekami ciężko się go zduszało. za to stare chodziły wszystkie jednakowo, można było je zdusić samymi palcami bez większego wysiłku. koła zęba e niby wyglądały ok, ale jak wszystko to wszystko, łańcuchów osobiście nie porównywałem starych z nowymi bo nie miałem takiej możliwości, ale mechanik co to robił mówił że były wyciągnięte, nawet ten dolny razem z napinaczem, który napędza tylko pompę oleju i jest w sumie najmniej obciążony. z rozrządem spokój, pozostały wtryski i inne pierdoły...

Awatar użytkownika
radzik81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 399
Rejestracja: 14 lut 2013, 09:06
Imię: Radek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Londyn

Post autor: radzik81 » 05 lip 2013, 08:51

Farmer przy jakim przebiegu wymieniales rozrzad?

farmer91
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 05 gru 2012, 20:41
Lokalizacja: PL

Post autor: farmer91 » 05 lip 2013, 12:18

254tys km... jak na razie po wymianie zrobiłem malutko, bo jakieś 500km może... jeśli byłoby cos niepokojącego to na pewno napiszę

Deniro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 954
Rejestracja: 10 lut 2013, 17:30
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: Deniro » 01 wrz 2013, 23:14

Panowie ma ktos aktualna liste gratów wraz z numerami OE ? jaki koszt calkowty czesci?

3.0 BMK 224KM

Post autor: 3.0 BMK 224KM » 02 wrz 2013, 10:21

lista gratow jest w tym temacie,wystarczy poszukac...kilka stron wstecz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga