Witam,
byłem na przeglądzie i wyszło, że mam do wymiany końcówke drążka od strony pasażera oraz wahacz przedni tylny (też od strony pasażera)
Spotkaliście się z określeniem WAHACZ przedni TYLNY? bo teraz tak szukam w necie i nie mam pojęcia czy chodziło o dolny czy górny...
Proszę o pomoc w doborze oraz mógłbym prosić jakiś nr na końcówke drążka od strony pasażera?
Wahacz przedni...tylny
Ciekawi mnie dlaczego cały wahacz przedni - tylni.
Jest to drugi wahacz dolny, tzw. banan i pytanie co w nim poszlo. Czy tulejka czy sworzeń. Jeżeli tulejka to możesz wymienić samą tulejkę i koszt wtedy około 70 zł (Lemforder), a jeżeli i sworzeń masz wyrobiony to pozostaje Ci tylko wymiana całego wahacza, bo sworzeń ten jest nie wymienialny.
A co do końcówki, to czy chodzi Ci o końcówkę drążka kierowniczego czy jednak może o końcówkę w tym wahaczu?
Jest to drugi wahacz dolny, tzw. banan i pytanie co w nim poszlo. Czy tulejka czy sworzeń. Jeżeli tulejka to możesz wymienić samą tulejkę i koszt wtedy około 70 zł (Lemforder), a jeżeli i sworzeń masz wyrobiony to pozostaje Ci tylko wymiana całego wahacza, bo sworzeń ten jest nie wymienialny.
A co do końcówki, to czy chodzi Ci o końcówkę drążka kierowniczego czy jednak może o końcówkę w tym wahaczu?
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
najpewniej aby sprawdzić wahacze to trzeba je wymontować. o ile tuleję można sprawdzić po prostu podważając wahacz np. dużym śrubokrętem czy łyżką do opon to sworznie tylko po wymontowaniu.diabeelek pisze:Powiedz mi kolego jak to samemu sprawdzić co może być do wymiany bo z tego co mi mówił diagnosta to mogę nie potrzebnie wymienić sprawne elementy...
Co do koĂącówki drążka to powiedział, że do wymiany jeszcze koĂącówka drążka i to wszystko...
Sworznie najlepiej po wyjęciu, a tuleje jak wyżejh kolega pisze. Można podnieść autko do góry jeden pod auto, drugi zajmuje sie kołem i obserwujesz i dotykasz tuleji i sam zobaczysz/poczujesz czy do wymiany czy też nie. Ja tuleje wymieniałem 2 tygodnie temu. Demontujesz wahacz (sprawa bardzo prosta - odkręcasz łącznik stabilizatora, sworzeĂą od koła i śrubę z tuleji. Wyjmujesz banana i na prasę - demontujesz stara tuleje, wprasujesz nowa i składasz w odwrotnej kolejności.