Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[a6 c6] 3.0 tdi jak poznać kończący się rozrząd

Silniki wysokoprężne
sigramsik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 08 sie 2012, 22:26
Imię: Adam
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: UK

Post autor: sigramsik » 28 cze 2013, 22:36

Witam, ciekawostka skierowana do zainteresowanych. Rok temu wymienilem 2 gorne napinacze w warsztacie po czym grzechotanie ustalo na 2 dni i przez kolejny rok jezdzilem z tym problem. Wczoraj skonczylem skladac silnik po wymianie rozrzadu, wymienilem wszystko oprocz lancuchow i 2 napinaczy gornych, dodam tez, ze wzmocnilem napinacze mocniejszymi sprezynami o dziwo grzechotanie nie ustalo, jest natomiast troszeczke inne "krotsze" i mam odczucie, ze silnik lepiej pracuje co nie zmienia faktu, ze problem caly czas istnieje. Moze mechanicy w zeszlym roku przy wymianie gornych napinaczy stwierdzili ze napinacze sa OK i zostawili stare ale skroili mnie za nowe. Nigdy sie nie dowiem. Zle zrobilem, ze nie wzialem starych z saba. Zastanawia mnie pompa olejowa czy nie jest wadliwa. W tygodniu wyjme gorne napinacze. Ludzie pisza, ze nowe napinacze maja jakies zaworki zwrotne ale nie ma opcji zeby ten napinacz trzymal cisnienie w sobie, jest tam otwor na samej gorze ktory spelnia role elementu zapewniajacego smarowanie poszczegolnych elementow jak i rowniez po scisnieciu napinacza olej wydostaje sie z dookola tloczka sprawiajac wrazenie nieszczelnosci lub zlego dopasowania - mowa tu o nowych czesciach. Kolejna rzecz jest taka, ze szyny prowadzace lancuszki rozrzadu nie byly zniszczone czy wyrobione jedynie malutkie wciecia na okolo 0.1 mm lub mniej na jednej z nich i na napinaczu od pompy olejowej. Natezenia wyporu sprezyn w starych napinaczach nieznacznie roznily sie od nowych. Dodam tez, ze po kazdej wymianie oleju mam spokoj z grzechotaniem na kilka dni. Po ostatniej wymianie wtryskow tez byl spokoj przez kilka dni ale grzechotanie powrocilo. Ten samochod mnie dobija.

Luki012
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 23 sie 2012, 18:11
Lokalizacja: Opole

Post autor: Luki012 » 29 cze 2013, 08:57

Dzięki kolego za wiadomość.
Ja też właśnie myśle że te grzechotanie ma coś wspólnego z pompą oleju.
Pozdrawiam.

3.0 BMK 224KM

Post autor: 3.0 BMK 224KM » 29 cze 2013, 09:04

Kolego mogles miec nowe napinacze, ale na wycianietych lancuchach sie zuzyly nawet po 10 000km . Wymien je na nowe powinien byc spokoj.

Sory za chaos pisze z tel

Luki012
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 23 sie 2012, 18:11
Lokalizacja: Opole

Post autor: Luki012 » 29 cze 2013, 09:30

Witam Koledzy!
Ma ktoś morze filmik z tym grzechoczącym rozrządem albo nagra i wrzuci go do netu?
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
pama
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 17 gru 2009, 08:53
Imię: Forum Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bayern
Kontakt:

Post autor: pama » 29 cze 2013, 12:06

od 0:11 sek.


Kiedys spotkalem znacznie lepszy filmik, niestety, po czyszczeniu skrzynki wiadomosci, wszytsko zniknelo.

Wsluchaj sie w stukot. Kla kla kla... <figielek>

igorw

Post autor: igorw » 29 cze 2013, 12:31

pama, na tym filmie nie słychać wcale rzeczonego klekotu, ale że zaraz wychodzę do auta to nagram swój.

sigramsik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 08 sie 2012, 22:26
Imię: Adam
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: UK

Post autor: sigramsik » 29 cze 2013, 14:17

nikos, co masz na mysli mowiac "napinacze sie zuzyly"(co do lancuchow to nie sa to lancuchy do roweru kolego, chcialem zrobic na nich znak i nie moglem i watpie zeby sie wyciagnely - czy ktos spotkal sie z wyciagnietymi lancuchami?), po 10000km nie ma co sie zuzyc, jak mowilem po ponad 200000km nie bylo prawie sladu na napinaczach czy na szynach prowadzacych jak i sprezyny tez byly w swietnej formie. Nie wytlumacza to faktu, ze po wymianie oleju mam spokoj z napinaczami pare dni. Zeby byly dojechane to by trejkotaly non stop. Czy ktos wie jak sprawdzic pompe olejowa? z gory dzieki.

masud

Post autor: masud » 29 cze 2013, 20:09

dziwie ci sie kolego sigramsik ze robiac to nie zrobiles calosci i zabierasz sie a ten rozrzad po raz 3 zamiast zrobic to raz a dobrze wydajac pewnie przy okazji nie male pieniadze. druga sprawa to napinacze napewno sie wyrabiaja wiec nie podlega dyskusji fakt potrzeby ich wymiany.naturalnie lancuchy musze sie tez wyrabiac oraz kola zebate.dlatego wymieniajac calosc uniknalbys tego rzekotu.

[ Dodano: 2013-06-29, 20:14 ]
pama wrowadzasz w blad na tym filmiku nie slychac tego jazgotu rozrzadu:)

igorw

Post autor: igorw » 29 cze 2013, 21:38


Awatar użytkownika
pama
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 17 gru 2009, 08:53
Imię: Forum Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bayern
Kontakt:

Post autor: pama » 29 cze 2013, 21:56

igorw,
Zaluje ze nie mam tamtego filmiku. W tamtym to byl stukot.

Moj (155k km) byl wymieniany. Ale nie można tego porownac z twoim. :)
Moj zrobil 3x kla kla kla (mniej niz 1sek) i reklamowalem z tytułu gwarancji. <luzik>

Dodam od siebie-twoj brzmi dosc juz powaznie :|

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 29 cze 2013, 22:04

igorw, głośno... To dźwięk na zimno? :(

igorw

Post autor: igorw » 29 cze 2013, 22:44

Tak, na zimno. Głośno bo podniosłem pokrywę żeby lepiej było słychać. Na razie nie myślę o wyjmowaniu silnika - funduszy brak.

sigramsik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 08 sie 2012, 22:26
Imię: Adam
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: UK

Post autor: sigramsik » 30 cze 2013, 10:46

Masud, jak juz wspominalem gorne wymienilem rok temu i byl spokoj z grzechotaniem przez gora 2 dni wiec nie zawracalem sobie glowy bo myslalem ze to dolne(wymiana odbyla sie w warsztacie). Ostatnio mialem troche czasu wiec wyszarpalem skrzynie z czystej ciekawosci jak to cholerstwo wyglada i czy po wymianie napinaczy bedzie ok ale nie bylo. Gornych nie tykalem bo myslalem, ze to rozwiaze problem a zreszta robilem to na rampie i niechcialo mi sie juz nic krecic. Faktycznie nie zwrocilem uwagi na kola zebate. Czy ktos z forum wymienil caly rozrzad z lancuchami i kolami zebatymi? I czy po wymianie terkotanie ustalo i na jak dlugo? dzieki

Luki012
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 23 sie 2012, 18:11
Lokalizacja: Opole

Post autor: Luki012 » 30 cze 2013, 11:34

Wielkie dzięki koledzy za filmiki.
W mojim silniku nie słychać nic takiego jak na tych dwóch filmikach.
Ale denerwóje mnie w środku auta z nawiewów albo kokpitu coś jak by terkocze po odpalaniu przez chwile.
Słychać jak by coś sie dociągało.

Awatar użytkownika
pama
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 17 gru 2009, 08:53
Imię: Forum Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bayern
Kontakt:

Post autor: pama » 30 cze 2013, 17:46

Luki012 pisze:....
Ale denerwóje mnie w środku auta z nawiewów albo kokpitu coś jak by terkocze po odpalaniu przez chwile.
Słychać jak by coś sie dociągało.
moze ktorys z silniczkow sterujacych nawiewem (gora/srodek/dol) nie moze osiagnac kranocwego polozenia :|
Wyprobuj rozne warianty nadmuchu, sily oraz temperatury + z/bez klimatyzacji. ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl