[ ABK 2.0 115 KM] Falujące obroty PB/GAZ, szarpie, gaśnie na
[ ABK 2.0 115 KM] Falujące obroty PB/GAZ, szarpie, gaśnie na
Witam. Mam problem ze swoim autkiem. Mianowicie problem polega na tym, że zarówno na benzynie jak i na gazie szarpie, jest strasznie słaby. Przy wyższych obrotach na biegu jak wrzuci się na luz to nie raz zgaśnie(na gazie). Gaz jest zwykły ze sterownikiem STAG 2. Przebieg auta to 410000km.
Ostatnio zmieniony 23 cze 2013, 08:52 przez FiliPeK88, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
- maciejjernas
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 222
- Rejestracja: 02 sie 2012, 18:16
- Lokalizacja: Poznań
No właśnie nic nie było wymieniane bo auto kupiłem jakieś dwa miesiące temu i zaczynam je powoli robić.grzemo pisze:Cos było ostatnio wymieniane w układzie WN
Bo jeśli nie to trzeba od tego zacząć, czyli wymiana świec i przewodów.
Słyszałem, że jest jakiś specjalny środek do czyszczenia przepływomierza tak? Jak go czyścić?maciejjernas pisze:Oprócz wymiany swiec i przewodów wyczyść MAF (przepływomierz). Ja nie ma LPG ale mi tez falowały obroty i wyczyszczenie przyepływomierza pomogło choć po wyjęciu go na pierwszy rzut oka wyglądał na czysty.
Zapomniałem dodać, że obroty po wrzuceniu na "luz" spadają do 400 i idą w góre do jakichś 2200 potem powoli spadają. Co to może być? Miał już ktoś takie problemy?
witam miałem ten sam problem układu wn możesz sprawdzić ale to na 90 proc nie to a waga to sobie daruj bo szkoda czasu i kasy sam doszedłem że to przepływka autko lekko może ci kichło i załatwione przepływka do regulacji najlepiej do tego nadaje się oscyloskop mnie to zajeło dwa popołudnia nie jest jeszcze idealnie ale obroty stabilne i nie głupieje regulowałem na chybił trafił bo owego urządzenia nie posiadam pozdro dla wytrwałych
maku34
może podpiąć waga ale to i tak nie wyjdzie na wagu i możesz się naśmiewać ale ja już to przerabiałem w ten sposub wymieniłem parę niepotrzebnych i nawet po którejś już wizycie u gościa stwierdził że najlepiej zjąć głowicę bo układ wody był zapowietrzony a ten na wagu stwierdził czujnik stukowy padnięty i najlepiej remąt głowicy więc nie ciskaj się jak nie wnosisz nic do tematu
maku34
Kolego skoro masz audi dopiero 2 miesiące to powiem 1 abk jest kapryśne zamiast wymieniać niepotrzebnie części radzę je zbadać kable można sprawdzić pryskając po nich płynem do szyb wieczorem jak jest ciemno ,jeśli mają przebicia to zacznie się iskrzyć ,kopula będzie odymiona w środku jak przeskaluje w niej iskra .kolejna sprawa to czujnik niebieski na wężu górnym chłodnicy odepnij go i sprawdÂź jaka reakcja ,jak auto będzie lepiej chodzić to masz winnego .po odpięciu wywali błąd na kompie niestety.skoro jest to na pb i lpg to sprawdÂź tez czy guma przeplywki cala .silnik jest wrażliwy na wszelkie nieszczelności .robiłeś rozrząd po kupnie?ile pali ci i czy przy zapalaniu czuć pb czy odpalasz na lpg .przepływka puki nie blokuje się w niej klapka może być oki odkręć ja i sprawdz czy sa otarcia na ściankach jeśli nie to daruj ten temat narazie. Gdyby była walnięta to blokowało by ci obroty ,jest możliwość wytartej płytki potencjometra przepływomierza ale to już wtedy całość do wymiany ,zabawy z jej wymiana nie przynoszą efektu w 90 % ,co fabryka ustawiła to fabryka .Panowie W przypadku padniętego stukowca auto by gasło kiedy by chciało i jak chciało po za ty w ABK wychodziły 2 ich rodzaje jeden był odczytywany jako błąd przed odpaleniem i gasł zaraz po uruchomieniu silnika a drugi dopiero jak padł to vag odczytywał go jako błąd. Dlatego gość mógł pomyśleć ze padł .Osobiście polecam tez zabieg czyszczenia silniczka krokowego i układu odpowietrzania misy olejowej zawsze jest tam syf (metalowa rurka idąca w kierunku odmy) tak jak na rysunku .
Daj znać co udało ci się wybadać
Daj znać co udało ci się wybadać
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
kolego najprawdopodobniej masz nie sprawny wtrysk rozruchowy lub kostka od niego ma naderwane kable , obadaj tez czy nie ma PB w wężyku do regulatora ciśnienia paliwa na listwie wtryskiwaczy po tym jak zgasisz auto po jeździe(obie przyczyny zalewania silnika i kręcenia dłuższego ). No i oczywiście trzeba sprawdzić czy w układzie WN jest wszystko sprawne
ty masz swoje zdanie ja swoje, wcale się nie ciskam, przepływka to słaby punkt ABK, ale nie jedynyarek34 pisze:może podpiąć waga ale to i tak nie wyjdzie na wagu i możesz się naśmiewać ale ja już to przerabiałem w ten sposub wymieniłem parę niepotrzebnych i nawet po którejś już wizycie u gościa stwierdził że najlepiej zjąć głowicę bo układ wody był zapowietrzony a ten na wagu stwierdził czujnik stukowy padnięty i najlepiej remąt głowicy więc nie ciskaj się jak nie wnosisz nic do tematu
Witam ponownie. Po odpięciu niebieskiego czujnika tak jak napisał kolega paw1990_KRK, była poprawa więc wymieniłem go i zalałem cały układ oryginalnym płynem G12. Przed tym zabiegiem autko było podpięte pod VAG-a i wyskoczyły mi 3 błędy, mianowicie:
Czujnik obrotów silnika
Czujnik temperatury płynu
Czujnik masy powietrza.
Dokładnie nie pamiętam co było napisane przy każdym błędzie.
Praca silnika poprawiła się w bardzo dużym stopniu lecz jeszcze czasami ''zaświruje''.
I moje pytanie brzmi do Was panowie:
Co mógłbym jeszcze zrobić, żeby poprawić prace silnika?
Pozdrawiam
Czujnik obrotów silnika
Czujnik temperatury płynu
Czujnik masy powietrza.
Dokładnie nie pamiętam co było napisane przy każdym błędzie.
Praca silnika poprawiła się w bardzo dużym stopniu lecz jeszcze czasami ''zaświruje''.
I moje pytanie brzmi do Was panowie:
Co mógłbym jeszcze zrobić, żeby poprawić prace silnika?
Pozdrawiam
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga