Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ ABK 2.0 115 KM] Falujące obroty PB/GAZ, szarpie, gaśnie na

Silniki benzynowe
FiliPeK88
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 14 maja 2013, 09:16
Lokalizacja: Racibórz

[ ABK 2.0 115 KM] Falujące obroty PB/GAZ, szarpie, gaśnie na

Post autor: FiliPeK88 » 22 cze 2013, 17:20

Witam. Mam problem ze swoim autkiem. Mianowicie problem polega na tym, że zarówno na benzynie jak i na gazie szarpie, jest strasznie słaby. Przy wyższych obrotach na biegu jak wrzuci się na luz to nie raz zgaśnie(na gazie). Gaz jest zwykły ze sterownikiem STAG 2. Przebieg auta to 410000km.
Ostatnio zmieniony 23 cze 2013, 08:52 przez FiliPeK88, łącznie zmieniany 1 raz.

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 22 cze 2013, 19:57

Cos było ostatnio wymieniane w układzie WN ??
Bo jeśli nie to trzeba od tego zacząć, czyli wymiana świec i przewodów.

Awatar użytkownika
maciejjernas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 222
Rejestracja: 02 sie 2012, 18:16
Lokalizacja: Poznań

Post autor: maciejjernas » 22 cze 2013, 20:10

Oprócz wymiany swiec i przewodów wyczyść MAF (przepływomierz). Ja nie ma LPG ale mi tez falowały obroty i wyczyszczenie przyepływomierza pomogło choć po wyjęciu go na pierwszy rzut oka wyglądał na czysty.

FiliPeK88
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 14 maja 2013, 09:16
Lokalizacja: Racibórz

Post autor: FiliPeK88 » 23 cze 2013, 08:55

grzemo pisze:Cos było ostatnio wymieniane w układzie WN ??
Bo jeśli nie to trzeba od tego zacząć, czyli wymiana świec i przewodów.
No właśnie nic nie było wymieniane bo auto kupiłem jakieś dwa miesiące temu i zaczynam je powoli robić.
maciejjernas pisze:Oprócz wymiany swiec i przewodów wyczyść MAF (przepływomierz). Ja nie ma LPG ale mi tez falowały obroty i wyczyszczenie przyepływomierza pomogło choć po wyjęciu go na pierwszy rzut oka wyglądał na czysty.
Słyszałem, że jest jakiś specjalny środek do czyszczenia przepływomierza tak? Jak go czyścić?

Zapomniałem dodać, że obroty po wrzuceniu na "luz" spadają do 400 i idą w góre do jakichś 2200 potem powoli spadają. Co to może być? Miał już ktoś takie problemy?

Awatar użytkownika
adi71090
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 13 gru 2011, 22:57
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

s

Post autor: adi71090 » 26 lip 2013, 17:24

Według mnie powinieneś podpiąć Vaga. Myślę, że coś z przepływką, albo potencjometr przepustnicy.

:) Pozdrawiam

arek34
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 15 lut 2012, 22:17
Lokalizacja: sieradz

Post autor: arek34 » 27 lip 2013, 11:48

witam miałem ten sam problem układu wn możesz sprawdzić ale to na 90 proc nie to a waga to sobie daruj bo szkoda czasu i kasy sam doszedłem że to przepływka autko lekko może ci kichło i załatwione przepływka do regulacji najlepiej do tego nadaje się oscyloskop mnie to zajeło dwa popołudnia nie jest jeszcze idealnie ale obroty stabilne i nie głupieje regulowałem na chybił trafił bo owego urządzenia nie posiadam pozdro dla wytrwałych <okok>
maku34

Awatar użytkownika
adi71090
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 13 gru 2011, 22:57
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

a

Post autor: adi71090 » 30 lip 2013, 19:47

Pewnie po co vaga podpinać najlepiej pogrzebać, może się uda. Gorzej jak nie wyjdzie <brawo>

arek34
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 15 lut 2012, 22:17
Lokalizacja: sieradz

Post autor: arek34 » 30 lip 2013, 23:00

może podpiąć waga ale to i tak nie wyjdzie na wagu i możesz się naśmiewać ale ja już to przerabiałem w ten sposub wymieniłem parę niepotrzebnych i nawet po którejś już wizycie u gościa stwierdził że najlepiej zjąć głowicę bo układ wody był zapowietrzony a ten na wagu stwierdził czujnik stukowy padnięty i najlepiej remąt głowicy więc nie ciskaj się jak nie wnosisz nic do tematu <glupek>
maku34

paw1990_KRK

Post autor: paw1990_KRK » 31 lip 2013, 09:31

Kolego skoro masz audi dopiero 2 miesiące to powiem 1 abk jest kapryśne zamiast wymieniać niepotrzebnie części radzę je zbadać kable można sprawdzić pryskając po nich płynem do szyb wieczorem jak jest ciemno ,jeśli mają przebicia to zacznie się iskrzyć ,kopula będzie odymiona w środku jak przeskaluje w niej iskra .kolejna sprawa to czujnik niebieski na wężu górnym chłodnicy odepnij go i sprawdÂź jaka reakcja ,jak auto będzie lepiej chodzić to masz winnego .po odpięciu wywali błąd na kompie niestety.skoro jest to na pb i lpg to sprawdÂź tez czy guma przeplywki cala .silnik jest wrażliwy na wszelkie nieszczelności .robiłeś rozrząd po kupnie?ile pali ci i czy przy zapalaniu czuć pb czy odpalasz na lpg .przepływka puki nie blokuje się w niej klapka może być oki odkręć ja i sprawdz czy sa otarcia na ściankach jeśli nie to daruj ten temat narazie. Gdyby była walnięta to blokowało by ci obroty ,jest możliwość wytartej płytki potencjometra przepływomierza ale to już wtedy całość do wymiany ,zabawy z jej wymiana nie przynoszą efektu w 90 % ,co fabryka ustawiła to fabryka .Panowie W przypadku padniętego stukowca auto by gasło kiedy by chciało i jak chciało po za ty w ABK wychodziły 2 ich rodzaje jeden był odczytywany jako błąd przed odpaleniem i gasł zaraz po uruchomieniu silnika a drugi dopiero jak padł to vag odczytywał go jako błąd. Dlatego gość mógł pomyśleć ze padł .Osobiście polecam tez zabieg czyszczenia silniczka krokowego i układu odpowietrzania misy olejowej zawsze jest tam syf (metalowa rurka idąca w kierunku odmy) tak jak na rysunku .

Daj znać co udało ci się wybadać
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

art124
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 02 sie 2013, 22:57
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: art124 » 06 sie 2013, 19:38

witam serdecznie kolegow ja mam troszke podobny problem tylko , ze niemoge zapalic po dluzszym postoju lecz musze zakrecic miunie ze trzy razy.prosze o podpowiedz cuz to moze byc?silnik abk dziekuje z gory pozdro

paw1990_KRK

Post autor: paw1990_KRK » 06 sie 2013, 21:08

kolego najprawdopodobniej masz nie sprawny wtrysk rozruchowy lub kostka od niego ma naderwane kable , obadaj tez czy nie ma PB w wężyku do regulatora ciśnienia paliwa na listwie wtryskiwaczy po tym jak zgasisz auto po jeździe(obie przyczyny zalewania silnika i kręcenia dłuższego ). No i oczywiście trzeba sprawdzić czy w układzie WN jest wszystko sprawne

art124
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 02 sie 2013, 22:57
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: art124 » 07 sie 2013, 20:21

dzieki kolego za podpowiedz podłubie troszku i sprawdzę a układ WN był wymieniony na nowy wiec może rzeczywiście coś ze wtryskiem rozruchowym lub regulatorem cisnienia pozdro.

Awatar użytkownika
adi71090
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 13 gru 2011, 22:57
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Post autor: adi71090 » 10 sie 2013, 13:42

arek34 pisze:może podpiąć waga ale to i tak nie wyjdzie na wagu i możesz się naśmiewać ale ja już to przerabiałem w ten sposub wymieniłem parę niepotrzebnych i nawet po którejś już wizycie u gościa stwierdził że najlepiej zjąć głowicę bo układ wody był zapowietrzony a ten na wagu stwierdził czujnik stukowy padnięty i najlepiej remąt głowicy więc nie ciskaj się jak nie wnosisz nic do tematu <glupek>
ty masz swoje zdanie ja swoje, wcale się nie ciskam, przepływka to słaby punkt ABK, ale nie jedyny

FiliPeK88
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 14 maja 2013, 09:16
Lokalizacja: Racibórz

Post autor: FiliPeK88 » 16 wrz 2013, 09:33

Witam ponownie. Po odpięciu niebieskiego czujnika tak jak napisał kolega paw1990_KRK, była poprawa więc wymieniłem go i zalałem cały układ oryginalnym płynem G12. Przed tym zabiegiem autko było podpięte pod VAG-a i wyskoczyły mi 3 błędy, mianowicie:
Czujnik obrotów silnika
Czujnik temperatury płynu
Czujnik masy powietrza.
Dokładnie nie pamiętam co było napisane przy każdym błędzie.
Praca silnika poprawiła się w bardzo dużym stopniu lecz jeszcze czasami ''zaświruje''.
I moje pytanie brzmi do Was panowie:
Co mógłbym jeszcze zrobić, żeby poprawić prace silnika?
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
adi71090
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 13 gru 2011, 22:57
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

p

Post autor: adi71090 » 24 wrz 2013, 21:37

a czy przewody i świece patrzyłeś. Ostatnio mi przerywał przy przyspieszaniu i utrzymywaniu prędkości, gdy było wilgotne powietrze, wymieniłem przewody i spoko. :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga