Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ AKN 2.5 150 KM] filtr powietrza jak...

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Mariusz777
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 106
Rejestracja: 15 lip 2012, 10:09
Lokalizacja: Wizna

[ AKN 2.5 150 KM] filtr powietrza jak...

Post autor: Mariusz777 » 22 cze 2013, 19:27

Witam serdecznie. Chciałbym wymienić filtr powietrza silnik 2.5tdi i myślę nad stozkowym. Gdyby ktoś z was mógłby mi coś polecić mam na oku.K&N stozek ale czy będzie pasował.[/u]

Awatar użytkownika
spth
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 52
Rejestracja: 19 maja 2012, 16:55
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: spth » 22 cze 2013, 20:05

Witam !
Tylko po co zakładać. Mocy i momentu nie przybędzie. Filtracja powietrza jest gorsza, żywot turbiny i silnika skrócisz. Do ceny filtra dolicz adapter do przepływomierza, osłonę termiczną, jakieś olejki, kawałek rury, opaski, podtrzymkę. Lepiej tą kasę przeznaczyć na części.
pzdr

Mariusz777
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 106
Rejestracja: 15 lip 2012, 10:09
Lokalizacja: Wizna

Post autor: Mariusz777 » 23 cze 2013, 12:33

w sumie masz rację kolego. kupie normalny tylko co myślicie o firmie K&N waro czy szkoda pieniedzy?

Mati86
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 130
Rejestracja: 27 lis 2012, 21:26
Lokalizacja: Osjaków

Post autor: Mati86 » 23 cze 2013, 18:45

K&N warto ale nie do diesla w benzynie się lepiej sprawdza i nie trzeba go wymieniać tylko co jakiś rok dobrze umyć i to wszystko
Mati

Awatar użytkownika
spth
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 52
Rejestracja: 19 maja 2012, 16:55
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: spth » 23 cze 2013, 19:06

Witam !
K&N - górna półka, przynajmniej cenowo. Rozejrzyj sie za wkładką do fabrycznej obudowy. Miałem kiedyś strumienice dolotu i stożek węglarskiego dedykowany do konkretnego silnika, do vectry Pb. - to działało, przynajmniej w zakresie niskich obrotów.
pzdr

matibronx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 86
Rejestracja: 09 paź 2012, 12:09
Lokalizacja: Wschowa

Post autor: matibronx » 05 lip 2013, 23:38

hehe jeszcze ine widziałem stożka w dieslu:) chętnie bym posłuchał jak to się zachowuje :)

Awatar użytkownika
Naprawa Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1352
Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
Imię: Tomek
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Naprawa Audi A6 » 06 lip 2013, 00:30

Mariusz777, zanim naczytasz się herezji na temat stożka to pozwól na małe wyjaśnienie:
silnik z turbo + stożek + drobinki oleju w dolocie + pył, który stożek przepuszcza = pasta ścierna. Turbo umrze, pasta dojdzie aż do gniazd zaworów, silnik też to odczuje... Warto ?? Zwłaszcza że 2.5 TDI nie należy do mało awaryjnych generatorów ??
Tak, tego nie przeczytasz tam, gdzie takie rzeczy promują...

caro86wlkp
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 65
Rejestracja: 02 paź 2012, 21:12
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: caro86wlkp » 06 lip 2013, 21:26

mówisz to z własnego doświadczenia czy tylko tak myślisz? do silnika benzynowego z turbo też nie można montować stożka? ja u siebie w dieslu zrobiłem 25tyś ze stożkiem. turbo żyje, tak samo silnik.
sam uważam że lepiej jest używać ori filtra ale u mnie nie było miejsca. też miałem takie zdanie jak ty dopóki sam nie byłem zmuszony zamontować stożka. ale wystarczy kupić stożek w obudowie i regularnie czyścić i wszystko chodzi ok

Awatar użytkownika
Naprawa Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1352
Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
Imię: Tomek
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Naprawa Audi A6 » 06 lip 2013, 22:05

caro86wlkp pisze:mówisz to z własnego doświadczenia czy tylko tak myślisz? do silnika benzynowego z turbo też nie można montować stożka? ja u siebie w dieslu zrobiłem 25tyś ze stożkiem. turbo żyje, tak samo silnik.
sam uważam że lepiej jest używać ori filtra ale u mnie nie było miejsca. też miałem takie zdanie jak ty dopóki sam nie byłem zmuszony zamontować stożka. ale wystarczy kupić stożek w obudowie i regularnie czyścić i wszystko chodzi ok
 Niestety nie ma już mojej publikacji na elektroda.pl, w której pokazałem wpływ filtra stożkowego na elementy sprężarki i nie mam już tych zdjęć.

 Przypominam, że mówimy o wysoce precyzyjnej konstrukcji pracującej przy ekstremalnie wysokich obrotach. Przypominam też, że wszystkie "uturbowione" silniki koncernu VAG (bo o nich przede wszystkim mowa), zarówno "dizla" jak i benzynowe koncernu VAG prędzej czy później gromadzą w dolocie olej - który przy większej przepustowości mikrozanieczyszczeń stanowi idealną bazę "pasty ściernej" gnieżdżącej się w newralgicznych miejscach.

 Mówisz 25 tysięcy przebiegu i nie zauważyłeś zmian ?? Zakładając, że planujemy by nasze auto przejechało znacznie więcej, śmiem zauważyć, że proces o którym wspomniałem wyżej, rozkłada się w czasie. Więc śmiało możemy mówić o domniemanym skróceniu żywotności generatora, oraz sprężarki, gdy już od momentu współpracy ze "stożkiem" w grę wchodzi wysoce niesprzyjający, wytworzony samoistnie bardzo szkodliwy dla jednostki środek, prawda ??

dam

Post autor: dam » 14 lip 2013, 14:47

ja u siebie założyłem wkładkę i to nie K&N tylko jakaś mniej znana firma (coś z półki SIMOTA) PrzejeÂździłem rok i wszystko jest oki. Tylko jak czyścicie wkładkę to trzeba to robić bardzo dokładnie. Jeszcze dokładniej póÂźniej ją naoliwić. A tak poza tym warto się w to bawić jak macie wydech w przelocie. Oprócz wkładki i wydechu mam chipniętą mapę wtrysku i zmiany są bardzo pozytywne <rotfl>

Daniel1555
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 338
Rejestracja: 18 paź 2011, 21:12
Imię: Daniel
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Biecz

Post autor: Daniel1555 » 15 lip 2013, 00:08

Jeżdżę rok na stożku autko chodzi bez zmian ale chyba jedyny efekt jest taki że każdy się ogląda za tobą bo tak słychać turbo jak by samolot leciał.
Audi A6 C5 2.5TDI
Audi A6 C5 4.2 ASG
Audi A4B6 1.9 tdi

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja