Witam. Od pewnego czasu ( jakieś 3 dni) miałem dziwne wrażenie że jak odpalam silnik to zapalanie działa z opóÂźnieniem( tak jakby aku nie miało tyle siły). Co dziennie było gorzej, aż dzisiaj wcale nie zapalił. Najpierw nie zapalił próbowałem drugi raz i wszystkie kontrolki zaczęły mrugać ( tak jak w przypadku aku) i załapał. Po zgaszeniu żadnej reakcji już nie było.
1. Zmierzyłem prąd na aku ma 12,3 próbowałem również ładować i na klemy ale po przekręceniu nie ma żadnej reakcji nawet nie słyszę jakby cewka załączała ( nie wiem czy w audi słychać w innych moich samochodach było).
2. Wszystkie kontrolki działają prawidłowo ( jak przekręcę kluczyk), samochód niestety musiałem wziąć na zapych żeby wrócić do domu i nie było żadnego problemu. ( żadnych błędów czy innych dziwnych rzeczy).
3. Nie podłączyłem go do kompa bo nie mam na razie takiej możliwości.
Czytałem trochę na forum i obstawiam rozrusznik albo kostkę w stacyjce.
I tu moje pytanie gdzie znajduje się w audi rozrusznik i jak go najszybciej wyjąć?( może ktoś to robił- czy od dołu co trzeba ewentualnie wykręcić?)
A drugie pytanie jak wygląda i gdzie kupić(ile kosztuje) taka kostka w stacyjce? ( wszyscy piszą o tym ale w internecie nie mogę znaleÂźć do C6 widziałem tylko do C5) i co trzeba wykręcić aby taką kostkę wymienić.
Jutro z rana chcę zobaczyć co z rozrusznikiem (sprawdzę na krótko i ewentualnie czy prąd dochodzi na cewkę).
Proszę o pomoc i porady co ewentualnie innego może być przyczyną takiej sytuacji i czy idę w dobrym kierunku? Pozdrawiam
Nie reaguje rozrusznik po przekręceniu kluczyka
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 37
- Rejestracja: 25 lut 2013, 13:33
- Lokalizacja: Charzykowy
- Audi A6 Warsztat
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2596
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Zbigniew
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Nie reaguje rozrusznik po przekręceniu kluczyka
Witam !daniel8324 pisze:Witam. Od pewnego czasu ( jakieś 3 dni) miałem dziwne wrażenie że jak odpalam silnik to zapalanie działa z opóÂźnieniem( tak jakby aku nie miało tyle siły). Co dziennie było gorzej, aż dzisiaj wcale nie zapalił. Najpierw nie zapalił próbowałem drugi raz i wszystkie kontrolki zaczęły mrugać ( tak jak w przypadku aku) i załapał. Po zgaszeniu żadnej reakcji już nie było.
1. Zmierzyłem prąd na aku ma 12,3 próbowałem również ładować i na klemy ale po przekręceniu nie ma żadnej reakcji nawet nie słyszę jakby cewka załączała ( nie wiem czy w audi słychać w innych moich samochodach było).
2. Wszystkie kontrolki działają prawidłowo ( jak przekręcę kluczyk), samochód niestety musiałem wziąć na zapych żeby wrócić do domu i nie było żadnego problemu. ( żadnych błędów czy innych dziwnych rzeczy).
3. Nie podłączyłem go do kompa bo nie mam na razie takiej możliwości.
Czytałem trochę na forum i obstawiam rozrusznik albo kostkę w stacyjce.
I tu moje pytanie gdzie znajduje się w audi rozrusznik i jak go najszybciej wyjąć?( może ktoś to robił- czy od dołu co trzeba ewentualnie wykręcić?)
A drugie pytanie jak wygląda i gdzie kupić(ile kosztuje) taka kostka w stacyjce? ( wszyscy piszą o tym ale w internecie nie mogę znaleÂźć do C6 widziałem tylko do C5) i co trzeba wykręcić aby taką kostkę wymienić.
Jutro z rana chcę zobaczyć co z rozrusznikiem (sprawdzę na krótko i ewentualnie czy prąd dochodzi na cewkę).
Proszę o pomoc i porady co ewentualnie innego może być przyczyną takiej sytuacji i czy idę w dobrym kierunku? Pozdrawiam
Idziesz w dobrym kierunku. Najbardziej prawdopodobny jest rozrusznik. 8 lat i pewnie nie był robiony. Spróbuj mu delikatnie mu "przylać" młotkiem, czasami pomaga - na chwilę. Daj mu plusa na sterowanie i bedziesz wiedział.
pzdr
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 37
- Rejestracja: 25 lut 2013, 13:33
- Lokalizacja: Charzykowy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 6
- Rejestracja: 27 cze 2012, 21:13
- Lokalizacja: Stargard Szczecinski
Witam.Mam podobny problem.U mnie również tak było że aku miał coraz ciężej żeby zakręcić rozrusznikiem aż do dziś. Po przekręceniu kluczyka było słychać tylko jedno "tyk" i po chwili jak by coś puszczało i to wszystko. Może podpowiedzcie gdzie mam szukać tego rozrusznika i jak się do niego najłatwiej dobrać. Mam motor 2,7 tdi BPP
Z góry dzięki za pomoc
Pozdrawiam
Z góry dzięki za pomoc
Pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 366
- Rejestracja: 31 sty 2013, 22:40
- Imię: Marek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Giżycko/Aachen
Koledzy ja to pare dni temu przerabialemVincentV pisze:Witam.Mam podobny problem.U mnie również tak było że aku miał coraz ciężej żeby zakręcić rozrusznikiem aż do dziś. Po przekręceniu kluczyka było słychać tylko jedno "tyk" i po chwili jak by coś puszczało i to wszystko. Może podpowiedzcie gdzie mam szukać tego rozrusznika i jak się do niego najłatwiej dobrać. Mam motor 2,7 tdi BPP
Z góry dzięki za pomoc
Pozdrawiam
zacinalo od gdzies pol roku na cieplym silniku kazdy pisal wtryski wtryski az w koncu padlo nie odpalilo przyjechalo adac diagnoza rozrusznik
wrzucilem nowy i pali jak strzala

z tym ze wymieniam mi go niedoswiadczony mechanik i teraz mam jakies skoki napiecia dziwne bledy itp
ale ja stawiam na rozruszniki u was panowie
- sosna
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 486
- Rejestracja: 27 sty 2013, 14:15
- Imię: Damian
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Jarosław/Stuttgart/DE
- Kontakt:
Nie wiem jak w dieslu u ciebie ale np u mnie w 2.4 PB jest on jak podniesiesz auto po lewej stronie zaraz za alternatorem, koło wachacza z tego co pamiętam, u mnie tez jest chyba do wymiany bo dostał pare młotkow i jest lepiej ale rozwalil mi przez pare miechow aku i czeka mnie tez jego wymiana, zmienie odrazu i aku i rozrusznik jak bede na urlopie w kraju bo w DE by wszystko ci wymienili najlepiej i za nie małe pieniadzeVincentV pisze:Witam.Mam podobny problem.U mnie również tak było że aku miał coraz ciężej żeby zakręcić rozrusznikiem aż do dziś. Po przekręceniu kluczyka było słychać tylko jedno "tyk" i po chwili jak by coś puszczało i to wszystko. Może podpowiedzcie gdzie mam szukać tego rozrusznika i jak się do niego najłatwiej dobrać. Mam motor 2,7 tdi BPP
Z góry dzięki za pomoc
Pozdrawiam

Address 05: Acc/Start Auth. Labels: 4F0-910-852.clb
Control Module Part Number: 4F0 910 852 HW: 4F0 905 852 B
Component and/or Version: FBSAUDIC6 ELV H30 0220
Software Coding: 0000001
Work Shop Code: WSC 23256 142 84586
Additional Info: 4F0910131D FBSAUDIC6 EZS H43 0070 4F0910220D FBSAUDIC6 IDG H35 0020
VCID: E3CF3155224E191
1 Fault Found:
01049 - Supply Voltage Term 50
006 - Short to Plus
Freeze Frame:
Fault Status: 01100110
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 222
Mileage: 204947 km
Time Indication: 0
Date: 2013.06.01
Time: 19:24:20
ktorego nie moge wykasowac, zobaczymy jak zmienie rozrusznik i zaloze new aku



-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 37
- Rejestracja: 25 lut 2013, 13:33
- Lokalizacja: Charzykowy