Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5] 2.5 163km pytanie odnosnie chipa

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
rafal6372
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 23 maja 2013, 17:41
Lokalizacja: białogard

Post autor: rafal6372 » 21 cze 2013, 15:43

to juz zglupialem bo mi typek gadal ze jest to tip a nie multi

Schiller_Polska
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 768
Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:36
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Schiller_Polska » 21 cze 2013, 16:01

To niestety zle ci powiedzial. Wyslij mi win to ci pokaze

pawel510
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 98
Rejestracja: 23 maja 2009, 19:00
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: pawel510 » 21 cze 2013, 16:25

jesli ma 163 ps to chyba jasne ze multi, skad te watpliwosci Panowie ;)

Schiller_Polska
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 768
Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:36
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Schiller_Polska » 21 cze 2013, 17:08

To nie jest zalezne od mocy

pawel510
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 98
Rejestracja: 23 maja 2009, 19:00
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: pawel510 » 21 cze 2013, 18:48

schiller pisze:To nie jest zalezne od mocy
znajdz mi prosze silnik BFC polaczony z tiptronikiem to masz u mnie duze <piwo>
silniki BFC nigdy nie były zestawiane z napędem quattro ani też z automatyczną skrzynią typu tiptronic. koniec kropka.

RoveR
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 68
Rejestracja: 04 gru 2009, 10:06
Imię: Bartek - szrot
Rocznik: 2001
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łódź

Post autor: RoveR » 27 cze 2013, 10:31

Odnośnie sprawdzenia czy Tip czy Multi, to wystarczy po oznaczeniu skrzyni na naklejce, albo po przełączeniu na ręczną zmianę biegów, na zegarach wyświetli się zakres biegów jakimi dysponuje skrzynia. Jeżeli będzie 6 to Multi jeżeli 5 to Tip.

rafal149135
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 252
Rejestracja: 05 wrz 2011, 10:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: rafal149135 » 27 cze 2013, 21:36

Przeciez na kierownicy jak masz zmiane biegow to jest TIP, w multi nie mozna zmieniac biegow :)

krystek13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 230
Rejestracja: 15 sty 2012, 07:46
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: krystek13 » 28 cze 2013, 07:29

rafal149135, jak w multi nie można biegów zmieniać?skąd takie przypuszczenie?
340KM i 500NM :)

Awatar użytkownika
Naprawa Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1352
Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
Imię: Tomek
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Naprawa Audi A6 » 28 cze 2013, 13:26

krystek13 pisze:rafal149135, jak w multi nie można biegów zmieniać?skąd takie przypuszczenie?
Ponieważ Multitronic jedynie "symuluje" zmiany biegów <okok> :)

rafal149135
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 252
Rejestracja: 05 wrz 2011, 10:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: rafal149135 » 28 cze 2013, 16:22

tomekkk1 pisze:
krystek13 pisze:rafal149135, jak w multi nie można biegów zmieniać?skąd takie przypuszczenie?
Ponieważ Multitronic jedynie "symuluje" zmiany biegów <okok> :)
Dokladnie jest tak jak piszesz, multitronic to skrzynia bezstopniowa czyli jako tako nie posiada przełożeń w przeciwieństwie do tiptronica opiera sie na zasadzie dwóch wałków i paska, nie jestem szpecem ale kiedys to wyczytalem i zapamietalem, ba, czytalem to na tym forum wiec jak ktos chce i poszuka to znajdzie wywod kogos kto sie na tym zna
znalazlem:
all-tip-tronic-a-multi-tronic-vt615.htm
RozpędÂź sie do 100 na pustej drodze (jak będzie sucho). Popatrz na wskazówke obrotomierza, wspina się do góry, wspina, potem troche spadnie, znowu sie wspina itd? To masz tipa. Jak tylko idzie do góry bez spadków to multi.
Dobry sposob w sumie na sprawdzenie czy to multi czy tip

Reasumujac multitronik ma mozliwosc zmiany biegow ale przy przyspieszaniu ich nie zmienia tylko ciagnie od 1tys do konca obrotomierza non stop, nie zbija obrotow

Awatar użytkownika
Naprawa Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1352
Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
Imię: Tomek
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Naprawa Audi A6 » 28 cze 2013, 17:57

rafal149135 pisze:
RozpędÂź sie do 100 na pustej drodze (jak będzie sucho). Popatrz na wskazówke obrotomierza, wspina się do góry, wspina, potem troche spadnie, znowu sie wspina itd? To masz tipa. Jak tylko idzie do góry bez spadków to multi.
Dobry sposob w sumie na sprawdzenie czy to multi czy tip
Jest jeszcze łatwiejszy sposób odnośnie Multitronica, wizualnie łatwiej się chyba nie da - należy ustalić i utrzymać prędkość obrotową silnika np 2500 u/min i zobaczymy jak obroty stoją równo w miejscu, a wskazówka prędkościomierza pnie się do góry (do pewnego momentu oczywiście) <okok>

Awatar użytkownika
CoeN
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 31 sie 2011, 11:59
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Podbeskidzie

Post autor: CoeN » 13 lip 2013, 17:35

schiller pisze:Jeszcze prostsza sprawa. Masz quattro jest tip, nie masz jest multi ;)

dziwne - mam a6 c5 150 kucy, mam skrzynkę tip i napęd na przód.... więc chyba troszkę pobłądziłeś
Czasami spotykasz na swojej drodze osobę, której nie nalezy pod żadnym pozorem wkur... tzn drażnić... TO JA.

Awatar użytkownika
Naprawa Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1352
Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
Imię: Tomek
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Naprawa Audi A6 » 13 lip 2013, 18:38

CoeN pisze:
schiller pisze:Jeszcze prostsza sprawa. Masz quattro jest tip, nie masz jest multi ;)

dziwne - mam a6 c5 150 kucy, mam skrzynkę tip i napęd na przód.... więc chyba troszkę pobłądziłeś
Koledze chodziło o to, że jeżeli już masz quattro to zawsze masz Tip, a nie Multi - bo z tym napędem nie ma zestawionej skrzyni Multitronic. To, że Ty masz FWD oznacza że są dwie możliwości Tiptronic lub Multitronic - to, że on wspomina o AWD oznacza tylko jedną - Tiptronic. Zawsze.

bushido
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 63
Rejestracja: 22 lip 2012, 16:13
Lokalizacja: WLKP

Post autor: bushido » 29 lip 2013, 11:55

tomekkk1 pisze:rafal6372, Podobnie jeśli chodzi o silnik - wiemy że wszystkie silniki 2.5 TDI w A6C5 czy to na literę "A", czy też na "B" potrafią niemile i boleśnie zaskoczyć. .
Chyba malo sprecyzowana odpowiedz , W dziale z silnikami wysokopreznymi c5 na 10 stron wystapily 3 tematy apropo AYM 2.5 TDI wiec chyba najmniej awaryjne 2.5TDI w porownaniu do AKE itp . --- A tak chcialem poprostu cos dodac od Siebie :D

Schiller_Polska
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 768
Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:36
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Schiller_Polska » 01 sie 2013, 22:39

CoeN pisze:
schiller pisze:Jeszcze prostsza sprawa. Masz quattro jest tip, nie masz jest multi ;)

dziwne - mam a6 c5 150 kucy, mam skrzynkę tip i napęd na przód.... więc chyba troszkę pobłądziłeś
Zalozysz sie ze masz multi... chyba ze masz auto starsze niz rok modelowy 2000

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja