
[A6 C5] Zmiana relingi czarne na chrom
[A6 C5] Zmiana relingi czarne na chrom
Jak w temacie, chce zmienić relingi bo już kupiłem z czarnych na chromy, tylko nie wiem jak sie za nie zabrać w kombii, jak by ktoś mógł mi wytłumaczyć co trzeba dokładnie rozebrać, które elementy jak demontować aby nie uszkodzić, czy na zatrzaski czy śruby itp bo w weekend będe próbował z tym walczyć 

- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Kolego aby się dostać do relingów musisz zdemontować wszystkie listwy chroniące słupki - dochodzące do podsufitki:
- listwa przednia - zaczynasz od uchwytu na rękę - pod zaślepkami nasz 2 śruby na klucz PH - odkręcasz je i uchwyt już jest wolny, następnie musisz zdemontować listwę która jest przytwierdzona do karoserii za pomocą zatrzasków. Ja aby ją zdemontować chwytam za koniec przychodzący do słupka środkowego i odginam delikatnie tak aby długim płaskim śrubokrętem móc podważać kolejne zatrzaski (są ich cztery o ile dobrze pamiętam)
- listwa środkowa - zaczynasz tak jak z listwą przednią od odkręcenia uchwytu na rękę, oraz od odkręcenia mocowania na siatkę ochronną bagażnika (zdaje się że klucz imbusowy M6), niestety na dole (moment przejścia osłony w plastykową część chroniąca dolną część słupka) jest jeszcze wkręt oraz tak jak w listwie przedniej zatrzaski. Metody są dwie - albo wyrywasz listwę z tego wkręta, albo po prostu odchylasz na tyle aby odkręcić reling w jego środkowej części (ja wybrałem tę metodę
) [można jeszcze demontować tapicerkę wnętrza aby się do niej dostać, ale to chyba lekka przesada
]
- listwa tylna - na początek odkręcasz mocowanie siatki ochronnej bagażnika, następnie pozostają zatrzaski oraz ponownie wkręt w dolnej części (nie wiem czy przypadkiem nie jest on jednocześnie mocowaniem osłony bagażnika w miejscu gdzie zaczepiamy roletę). Jednakże możesz tylko odchylić tak aby mieć dostęp do śrub relingów.
Sam reling trzyma się na 3 śrubach M6 - i po ich odkręceniu masz już go wolnego
Myślę, że bez problemu sobie poradzisz.
P.S. Jeżeli masz kurtynę powietrzną, może być troszkę inaczej jak w powyższym opisie
- nie mam u siebie, więc nie wiem jak jest z rozbieraniem takowych osłon 
- listwa przednia - zaczynasz od uchwytu na rękę - pod zaślepkami nasz 2 śruby na klucz PH - odkręcasz je i uchwyt już jest wolny, następnie musisz zdemontować listwę która jest przytwierdzona do karoserii za pomocą zatrzasków. Ja aby ją zdemontować chwytam za koniec przychodzący do słupka środkowego i odginam delikatnie tak aby długim płaskim śrubokrętem móc podważać kolejne zatrzaski (są ich cztery o ile dobrze pamiętam)
- listwa środkowa - zaczynasz tak jak z listwą przednią od odkręcenia uchwytu na rękę, oraz od odkręcenia mocowania na siatkę ochronną bagażnika (zdaje się że klucz imbusowy M6), niestety na dole (moment przejścia osłony w plastykową część chroniąca dolną część słupka) jest jeszcze wkręt oraz tak jak w listwie przedniej zatrzaski. Metody są dwie - albo wyrywasz listwę z tego wkręta, albo po prostu odchylasz na tyle aby odkręcić reling w jego środkowej części (ja wybrałem tę metodę


- listwa tylna - na początek odkręcasz mocowanie siatki ochronnej bagażnika, następnie pozostają zatrzaski oraz ponownie wkręt w dolnej części (nie wiem czy przypadkiem nie jest on jednocześnie mocowaniem osłony bagażnika w miejscu gdzie zaczepiamy roletę). Jednakże możesz tylko odchylić tak aby mieć dostęp do śrub relingów.
Sam reling trzyma się na 3 śrubach M6 - i po ich odkręceniu masz już go wolnego

Myślę, że bez problemu sobie poradzisz.
P.S. Jeżeli masz kurtynę powietrzną, może być troszkę inaczej jak w powyższym opisie

