Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ ACK 2.8 193 KM] [ACK 2.8 193KM] niska moc gdy cieplo na z

Silniki benzynowe
wolo82
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 42
Rejestracja: 19 maja 2011, 11:20
Lokalizacja: nowy sacz/malopolskie

[ ACK 2.8 193 KM] [ACK 2.8 193KM] niska moc gdy cieplo na z

Post autor: wolo82 » 01 lut 2013, 14:33

Witam

Mam otoż taki problem. Zauważylem ze autko robi sie mulowate jak jest cieplo. teraz odwilz wiec temp plusowa.. i autko stracilo wigor. Owszem jak zredukuje i depne to idzie, ale odczuwalnie wolniej sie wkreca na obroty i wolniej przyspiesza. Elastycznosc na 5 biegu powyzej 100km tez spadla.. To samo jest na LPG i na benzynie. Silnika pracuje na wolnych obrotach poprawnie, brak bledow na VAGU.
nie ma problemow z odpalaniem itp. Wystarczy ze jednak ze temp spadnie ponizej zera i autko pracuje calkie inaczej.. Silnik "warczy i ryczy" i "chce" ciagnac do przodu i ciagnie. Sytuacje mialem podobna w lecie.. rano wyjazd do pracy chlodno autko pieknie jedzie jak szalone. Po poludniu , po calym dniu wygrzewania sie na sloncu. wracalem i auto mulowate stracilo wigor. Nie mam pojecia co jest grane. Czasami mam odczucie ze nie ma czym jechac proba wyprzedzania a on sie zbiera jakbym jechal z przyczepka albo kolega przede mna wciska pedal w podloge:) Autko na zawasie - 35 zlapalem w lecie wracajac z wakacji sporego kamienia miedzy kola napewno uderzyl w elementy wydechu. Odczuwalnie autko zaczelo jezdzic duzo lepiej. czy bylo +30 czy +15 na zewnatrz jechalo sie dobrze. Teraz znow widze roznice.. Szanowni Panstwo jakies pomysly?

dzieki
Pozdrawiam
Michal

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 01 lut 2013, 21:29

Jeśli z Twoich obserwacji wynika że moc ma związek z temperaturą zewnętrzna to sprawdź jakie wskazania ma czujnik cieczy i powietrza dolotowego, może któryś z nich podaje błędne wskazania.

MotoRider
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 191
Rejestracja: 20 paź 2009, 23:27
Lokalizacja: Siemianowice Sląskie

Post autor: MotoRider » 01 lut 2013, 23:38

w mojej a6 2.6 miałem te same problemy i tez nie było błędów, nie moglem dojsc co było grane i pocisłem do zyda
Audi A6 C4 2.6 150 KM
Audi A8 D2 4.2 299 KM
Audi A6 C5 1.9tdi 110 KM aktualnie

wolo82
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 42
Rejestracja: 19 maja 2011, 11:20
Lokalizacja: nowy sacz/malopolskie

Post autor: wolo82 » 02 lut 2013, 09:40

Opcja sprzedazy raczej nie istnieje nawet nie dopuszczam takiej mysli:)

co do czujnikow.. Sprawdzic pomiar na zimnym i na cieplym silniku? na zimnym parametry powinny pokazywac temp otoczenia?.
Rok temu mialem podejrzenie ze czujnik temp powietrza byl walniety. w garazu bylo jakies 25 stopni a ten pokazywal cos kolo 38-40 na biegu jalowym (autko zagrzane) Akurat byl kumpel z silniczkiem 2.6 ABC wlozylem jego czujnik.. swoja droga identyczny jak moj wskazanie byly tem same. Natomiast u niego z powodu umiejscowienia chyba blizej silnika temp. pokazywalo cos kolo 50 stopni..
Zarowno czujnik temp i jak i przeplywomierz przemylem odpowienim do tego srodkiem w sprayu. przeplywka pojazuje jakie 139G/s na odcieciu, jednak jak spuszcze noge z gazu troszke i przyloze spowrotem dobija do 148 g/s i pozniej spada . Oczywisce test przeprowadzony na biegu jalowym.

Napewno sprawa filtra powietrza, świec odpada. sondy zalozone ori dedykowane boscha jesien 2011, przewody WN przebić nie maja.- chodz wygladaja na ori, nie wiem czy sa od nowosci czy poprzedni wlasciciel wymienial.. autko do 230kkm bylo serwisowane w aso.
Teraz mam 301kkm z czego ponad 50kkm ja zrobilem.

Ze spalniem tez problemow nie ma. Autem generalnie pokonuje dystanse jedno razowe 50km do pracy w zaleznosci od stylu jazdy

od 9,5l-12 litrow LPG

Zaraz podobne sie do niego odczytam parametry na zimnym i na cieplym.

[ Dodano: 2013-02-02, 10:20 ]
sluchajcie cos mam pokielbaszone w vagu

parametry temp plynu i powietrza w grupie 3 czy w grupie 4 powinny byc?

mam vag 3.11 i 4

[ Dodano: 2013-02-02, 10:54 ]
Przeplywka chyba niedomaga..

2520 obrotow ustawione pokazuje ponizej dolnego progu jakies 9,5-9.8 g/s. Przy bucie max tylko chwilke dochodzi do 147g/s w momencie wcisniecia pozniej 124g/s. Co sadzicie? wymiana?
Pozdrawiam
Michal

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 03 lut 2013, 11:56

wolo82 pisze:co do czujnikow.. Sprawdzic pomiar na zimnym i na cieplym silniku? na zimnym parametry powinny pokazywac temp otoczenia?.
Wskazania sprawdź po całkowitym wystudzeniu silnika, przed odpaleniem. Wskazania powinny pokrywać się z temperaturą otoczenia. Sprawdź również po zagrzaniu silnika.
Co do przepływki to raczej jest ok, można by było jeszcze zrobić jej loga dynamicznego.

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 03 lut 2013, 12:27

Przepływkę testuje się podczas jazdy i poleciłbym bieg 3 i 4 a nie na biegu jałowym.
Jeśli nie ma mocy to pierwsze na co trzeba patrzeć to napięcie z sondy podczas przyspieszania, powinno być 0.8-0.9V a najlepiej jak się ma dostęp do sondy szerokopasmowej ze wskaźnikiem AFR.
Przepływka w teście powinna pokazać w tym silniku około 150g/s.

wolo82
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 42
Rejestracja: 19 maja 2011, 11:20
Lokalizacja: nowy sacz/malopolskie

Post autor: wolo82 » 03 lut 2013, 21:07

Bede miec problem zeby odczytac te wartosci poprawnie:( Vaga mam zwalonego albo cos samochodzie.

w bloku pomiarowym 4 dwie ostanie wartosci powinny wkazac temp cieczy i temp zassyanego powietrza zgadza sie? U mnie sa zerowe wartosci te pokazuje jest w bloku 3.. natpomiast kat polozenie przepustnicy mam w bloku trzecim. Wszystlo namieszane po jednostki sa inne i generalnie nie wiem do konca co odczytuje moge sie domyslac.. sprawdzalem na vagu 3.11. 4.01i vagu 4.9PL wszedzie mam pomieszane... tylko nie wiem co jest tego powodem.

[ Dodano: 2013-02-04, 17:48 ]
Podpielem tester dzisiaj i przelecialem 50km.

przeplywka sprawna na trzecim biegu 6000 rpm 155g/s cos kolo 6600 pokazalo 158g/s

czujnik temp cieczy sprawny samocho caly dzien stal na zewnatrz pokazalo + 3 stopnie.
przy czym czujnik temp zewnetrznej pokazywal +2

czujnik temp powietrza pokazywal +7 i nie wiem czy to nie winowajca.

silnik sie zagrzal temp cieczy od 90 do 93 stopni w zaleznosci jak ciskalem

a czujnik temp powietrza +7,5 przy +1,5 na zewnatrz.. nie wiem czy tak ma byc.

Sondy lamba ok.. 0,88V przy bucie w podloge ale tylko na BP, na LPG pewnie wtryski nie wyrabiaja dochodzi 0,7V i spada..

No ale autko jak muli to na jednym i n a drugim.. Dzisiaj na powrocie temp na zewnatrz byla od 1,5 do -2C auto szlo super...
problem z muleniem zaczynaja sie od mniej wiecej od4-5 stopni na plusie

[ Dodano: 2013-02-05, 23:02 ]
podmienilem czujnik temp powietrza dzisiaj od znajomego z takiego samego motoru taki sam czujnik.

jeden i drugi pokazuje parametry identyczne.

Na ta chwile pomyslow brak.. jest zimno i auto kreci do przodu.
Pozdrawiam
Michal

Awatar użytkownika
robert2642
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 17 sty 2013, 22:59
Lokalizacja: warszawa

Post autor: robert2642 » 20 mar 2013, 13:15

i jak kolego? już znalazłeś przyczyne??? :)

MotoRider
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 191
Rejestracja: 20 paź 2009, 23:27
Lokalizacja: Siemianowice Sląskie

Post autor: MotoRider » 20 mar 2013, 18:27

no ciekawi mnie ten problem u mnie jeszcze było tak ze jak było ciepło to silnik mial wieksze wibracje
kumpel w c5 2.4 tez to ma i nie moze dojsc co jest grane
Audi A6 C4 2.6 150 KM
Audi A8 D2 4.2 299 KM
Audi A6 C5 1.9tdi 110 KM aktualnie

Awatar użytkownika
robert2642
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 17 sty 2013, 22:59
Lokalizacja: warszawa

Post autor: robert2642 » 20 mar 2013, 18:57

a ja mam jeszcze tak ze jak np.jade na 5 biegu i chce przyśpieszyc to wciskam powoli gaz i nie ma prawie zadnej reakcji, wciskam ok 50% i tez nic...auto powoli na tym biegu przyspiesza...dopiero jak wcisne ok 70% gazu to redukuje 2 biegi nizej i kreci na 6tyś obrotów...wkurzające. póÂźniej dojezdzam do świateł, zatrzymuje sie i musze mocniej trzymac hamulec bo troche rwie go do przodu, takie dwa szarpniecia bo ewidentnie auto zatrzymało sie na 3 biegu i juz na postoju zmienił na 2 i potem na 1....stad te szarpniecia. może kolego to skrzynia odpowiada za brak wigoru naszych furmanek???

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 20 mar 2013, 21:13

robert2642 pisze: może kolego to skrzynia odpowiada za brak wigoru naszych furmanek???
Jest taka ewentualność <zalamka>

wolo82
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 42
Rejestracja: 19 maja 2011, 11:20
Lokalizacja: nowy sacz/malopolskie

Post autor: wolo82 » 24 mar 2013, 15:57

Heja Narazie nie wiem..:) bo zimno jak jasny gwint.

Zrobilem uszczelnienie silnika, wymiany filtrow, oleju, swieczek i wezykow podcisnieniowych. Nie mialem czasu nawet dobrze pojezdzic. bo grypa mnie trawi od wtorku.

[ Dodano: 2013-03-28, 18:04 ]
Panowie podczas wymiany wezykow uszkodzilem gruszke podsnieniowa ta z przodu pod cewka domykajaca dolot. Naprawilem /dorobilem krociec do niej i chyba chodzi dzisiaj jednak sprawdziles czy ta gruszka powinna byc bys super szczelna probowalem ciagnac powietrze gruszka sie sie domyka jednak gdy zamkne powietrze gruszka nie stoi w miejscu tylko wraca do pierwotnego miejsca tak powinno byc? czy jednak ona nie powinna sie cofac? Nie wiem jak zachowuje sie nowa. musialem rozwiercie otwor na nowy wentyl nie wiem czy przypadkiem jej nie przedziurawilem. NIe wiem czy szukac nowej gruszki czy tak powinno byc.
Pozdrawiam
Michal

_michal_mistrz_
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 03 lip 2012, 00:11
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: _michal_mistrz_ » 19 cze 2013, 19:02

Ja mam to samo w swojej 2.4 tylko że problem zaczyna się gdy jest bardzo gorąco na dworze +25,
Czy ktoś się już uporał z tymi objawami..? DoradÂźcie bo nie wiem co robić..

wolo82
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 42
Rejestracja: 19 maja 2011, 11:20
Lokalizacja: nowy sacz/malopolskie

Post autor: wolo82 » 21 cze 2013, 11:58

Witam

mi sie nie udalo problemu rozwiazac.. jakies tragedi nie ma ale jest roznica przy +27 a przy +2 C.
Pozdrawiam
Michal

Forum Audi A6 .

Post autor: Forum Audi A6 . » 22 cze 2013, 03:18

z tego co czytam to...zainteresuj sie katalizatorami swoimi...

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga