[ AFB 2.5 150 KM] Zaślepiać EGR czy nie?
[ AFB 2.5 150 KM] Zaślepiać EGR czy nie?
Witam. Mam pytanie odnośnie egr. Ostatnio wyczyściłem kolektory ssące egr i klapę gaszącą i widziałem ile było tam syfu. Czy ma ktoś może zaślepiony egr? Czy wywala jakiś błąd i czy ecu widzi to w jakiś sposób. Szczególnie chodzi mi o zaślepieniu węża kulką. Czy ma to sens czylepiej zostawić tak jak stworzyła fabryka?
Witaj
Ja bym tego nie robił! Powiedz mi a co się dzieje że chcesz go zaślepić. Jak go zaślepisz to jedyne wzrośnie Ci emisja spalin.
Najczęściej awarię układu recyrkulacji spalin powoduje zatkanie zaworu. W czasie dłuższej eksploatacji zawory blokuje nagromadzony nagar lub osadzająca się sadza. Ta ostatnia jest szczególnie uciążliwa w silnikach wysokoprężnych: w skrajnych wypadkach może dojść do uszkodzenia elektrycznego silnika zaworu. Uszkodzenia układów recyrkulacji spalin powodują również nieszczelne przewody doprowadzające spaliny do komory spalania silnika. Odczuwasz to głównie poprzez nierówną pracę silnika, m.in. szarpanie podczas jazdy a także dymienie z układu wydechowego.
Zablokowany zawór recyrkulacji można wymienić na nowy (w zależności od typu, cena nawet ponad tysiąc złotych) lub zlecić jego wyczyszczenie z nagromadzonych nagarów lub sadzy w specjalistycznym warsztacie (koszt ok. 200 zł). Fachowcy odradzają jednak regeneracji, głównie ze względu na krótkotrwałą poprawę parametrów jego pracy: w czasie eksploatacji zaworów EGR dochodzi bowiem również do trwałego zniszczenia ich wewnętrznych powierzchni, których nie da się naprawić. Warsztatowcy przestrzegają przed tzw. zaślepianiem przepływu spalin w samochodach (dyskusje na ten temat toczą się na wielu forach internetowych). Na czym to polega? Na zawór zakładana jest uszczelka blokująca recyrkulację spalin, przy pozostawieniu oprogramowania w celu uniknięcia zapisu błędów. - Zaślepianie przepływu spalin było dość często stosowane w starszych typach zaworów regulowanych podciśnieniowo. W nowych generacjach zaworów odcięcie gazów wydechowych prowadzi do szybkiego uszkodzenia m.in. zamontowanych w nich silników. Należy również pamiętać, iż trwałe zaślepienie przepływu spalin może powodować niekontrolowany wzrost temperatur spalin w benzyniakach oraz wzrost emisji szkodliwych związków w dieslach.
W razie problemów z Audi pisz na maila. Kodowanie i dorabianie kluczy kod z immo turbo timery i wiele innych.
Pozdrawiam
ÂŁukasz
Ja bym tego nie robił! Powiedz mi a co się dzieje że chcesz go zaślepić. Jak go zaślepisz to jedyne wzrośnie Ci emisja spalin.
Najczęściej awarię układu recyrkulacji spalin powoduje zatkanie zaworu. W czasie dłuższej eksploatacji zawory blokuje nagromadzony nagar lub osadzająca się sadza. Ta ostatnia jest szczególnie uciążliwa w silnikach wysokoprężnych: w skrajnych wypadkach może dojść do uszkodzenia elektrycznego silnika zaworu. Uszkodzenia układów recyrkulacji spalin powodują również nieszczelne przewody doprowadzające spaliny do komory spalania silnika. Odczuwasz to głównie poprzez nierówną pracę silnika, m.in. szarpanie podczas jazdy a także dymienie z układu wydechowego.
Zablokowany zawór recyrkulacji można wymienić na nowy (w zależności od typu, cena nawet ponad tysiąc złotych) lub zlecić jego wyczyszczenie z nagromadzonych nagarów lub sadzy w specjalistycznym warsztacie (koszt ok. 200 zł). Fachowcy odradzają jednak regeneracji, głównie ze względu na krótkotrwałą poprawę parametrów jego pracy: w czasie eksploatacji zaworów EGR dochodzi bowiem również do trwałego zniszczenia ich wewnętrznych powierzchni, których nie da się naprawić. Warsztatowcy przestrzegają przed tzw. zaślepianiem przepływu spalin w samochodach (dyskusje na ten temat toczą się na wielu forach internetowych). Na czym to polega? Na zawór zakładana jest uszczelka blokująca recyrkulację spalin, przy pozostawieniu oprogramowania w celu uniknięcia zapisu błędów. - Zaślepianie przepływu spalin było dość często stosowane w starszych typach zaworów regulowanych podciśnieniowo. W nowych generacjach zaworów odcięcie gazów wydechowych prowadzi do szybkiego uszkodzenia m.in. zamontowanych w nich silników. Należy również pamiętać, iż trwałe zaślepienie przepływu spalin może powodować niekontrolowany wzrost temperatur spalin w benzyniakach oraz wzrost emisji szkodliwych związków w dieslach.
W razie problemów z Audi pisz na maila. Kodowanie i dorabianie kluczy kod z immo turbo timery i wiele innych.
Pozdrawiam
ÂŁukasz
malutki7
Chcę zaślepić z prostego względu. ÂŻeby w silniku nie osadzał się nagar. Czy w przypadku afb zaślepienie egr ma jakieś negatywne skutki? Typu wzrost ciśnienia doładowania czy jakieś inne? Czy tylko czysto ekologiczne? Auto chodzi jak należy nie dymi oleju nie bierze na hamowni wyszło 155km. Pytam z ciekawości czy jak zaślepie to zrobię jej lepiej czy gorzej.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 93
- Rejestracja: 22 paź 2012, 21:14
- Lokalizacja: lubliniec
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 93
- Rejestracja: 22 paź 2012, 21:14
- Lokalizacja: lubliniec
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 93
- Rejestracja: 22 paź 2012, 21:14
- Lokalizacja: lubliniec
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga