Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ AFB 2.5 150 KM] Zaślepiać EGR czy nie?

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
syyu93
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 74
Rejestracja: 02 wrz 2012, 18:07
Lokalizacja: Lublin

[ AFB 2.5 150 KM] Zaślepiać EGR czy nie?

Post autor: syyu93 » 14 cze 2013, 22:22

Witam. Mam pytanie odnośnie egr. Ostatnio wyczyściłem kolektory ssące egr i klapę gaszącą i widziałem ile było tam syfu. Czy ma ktoś może zaślepiony egr? Czy wywala jakiś błąd i czy ecu widzi to w jakiś sposób. Szczególnie chodzi mi o zaślepieniu węża kulką. Czy ma to sens czylepiej zostawić tak jak stworzyła fabryka?

Malutki7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 06 sty 2009, 15:08
Lokalizacja: Siechnice

Post autor: Malutki7 » 15 cze 2013, 08:04

Witaj
Ja bym tego nie robił! Powiedz mi a co się dzieje że chcesz go zaślepić. Jak go zaślepisz to jedyne wzrośnie Ci emisja spalin.
Najczęściej awarię układu recyrkulacji spalin powoduje zatkanie zaworu. W czasie dłuższej eksploatacji zawory blokuje nagromadzony nagar lub osadzająca się sadza. Ta ostatnia jest szczególnie uciążliwa w silnikach wysokoprężnych: w skrajnych wypadkach może dojść do uszkodzenia elektrycznego silnika zaworu. Uszkodzenia układów recyrkulacji spalin powodują również nieszczelne przewody doprowadzające spaliny do komory spalania silnika. Odczuwasz to głównie poprzez nierówną pracę silnika, m.in. szarpanie podczas jazdy a także dymienie z układu wydechowego.

Zablokowany zawór recyrkulacji można wymienić na nowy (w zależności od typu, cena nawet ponad tysiąc złotych) lub zlecić jego wyczyszczenie z nagromadzonych nagarów lub sadzy w specjalistycznym warsztacie (koszt ok. 200 zł). Fachowcy odradzają jednak regeneracji, głównie ze względu na krótkotrwałą poprawę parametrów jego pracy: w czasie eksploatacji zaworów EGR dochodzi bowiem również do trwałego zniszczenia ich wewnętrznych powierzchni, których nie da się naprawić. Warsztatowcy przestrzegają przed tzw. zaślepianiem przepływu spalin w samochodach (dyskusje na ten temat toczą się na wielu forach internetowych). Na czym to polega? Na zawór zakładana jest uszczelka blokująca recyrkulację spalin, przy pozostawieniu oprogramowania w celu uniknięcia zapisu błędów. - Zaślepianie przepływu spalin było dość często stosowane w starszych typach zaworów regulowanych podciśnieniowo. W nowych generacjach zaworów odcięcie gazów wydechowych prowadzi do szybkiego uszkodzenia m.in. zamontowanych w nich silników. Należy również pamiętać, iż trwałe zaślepienie przepływu spalin może powodować niekontrolowany wzrost temperatur spalin w benzyniakach oraz wzrost emisji szkodliwych związków w dieslach.

W razie problemów z Audi pisz na maila. Kodowanie i dorabianie kluczy kod z immo turbo timery i wiele innych.
Pozdrawiam
ÂŁukasz
malutki7

Awatar użytkownika
syyu93
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 74
Rejestracja: 02 wrz 2012, 18:07
Lokalizacja: Lublin

Post autor: syyu93 » 15 cze 2013, 08:49

Chcę zaślepić z prostego względu. ÂŻeby w silniku nie osadzał się nagar. Czy w przypadku afb zaślepienie egr ma jakieś negatywne skutki? Typu wzrost ciśnienia doładowania czy jakieś inne? Czy tylko czysto ekologiczne? Auto chodzi jak należy nie dymi oleju nie bierze na hamowni wyszło 155km. Pytam z ciekawości czy jak zaślepie to zrobię jej lepiej czy gorzej.

maudi25tdi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 93
Rejestracja: 22 paź 2012, 21:14
Lokalizacja: lubliniec

Post autor: maudi25tdi » 15 cze 2013, 09:38

Jak jesteś inżynierem z wv to śmiało ,ale jak nim nie jesteś to po prostu tego nie rób raz na rok lub dwa lata kup środek dimer rozbierz zamocz to w tym płynie na noc wypłucz ,rano to poskręcaj i ciesz się z jazdy .

Awatar użytkownika
aras123
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 139
Rejestracja: 17 gru 2011, 19:27
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: aras123 » 16 cze 2013, 11:13

maudi25tdi <figielek> w zależności od ilości tej sadzy nawet dimer + ciepła woda nie załatwi sprawy bez mechanicznego skrobania

Mati86
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 130
Rejestracja: 27 lis 2012, 21:26
Lokalizacja: Osjaków

Post autor: Mati86 » 16 cze 2013, 11:44

Zawsze możesz zamoczyć w nafcie i też daje rade po nocy wygląda jak nowy
Mati

maudi25tdi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 93
Rejestracja: 22 paź 2012, 21:14
Lokalizacja: lubliniec

Post autor: maudi25tdi » 16 cze 2013, 14:47

A stosowałeś już kiedyś dimera ?,bo ja tak żre aluminium jak wściekły

Mati86
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 130
Rejestracja: 27 lis 2012, 21:26
Lokalizacja: Osjaków

Post autor: Mati86 » 16 cze 2013, 15:17

nie stosowałem zawsze czyściłem zawór EGR w poprzednich swoich autach raz w roku i nafta w zupełności wystarczała żeby był czysty i wyglądał jak nowy
Mati

maudi25tdi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 93
Rejestracja: 22 paź 2012, 21:14
Lokalizacja: lubliniec

Post autor: maudi25tdi » 17 cze 2013, 10:26

Ja miałem na myśli cały dolot ,a jak nie stosowałeś tego środka to się nie wypowiadaj ,i nie wprowadzaj ludzi w błąd ,jesteśmy tu po to by pomagać innym , mi ludzie stąd pomogli bardzo i dlatego jak też chcę pomóż . <okok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga