Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ BAU 2.5 179 KM] Jakiego producenta wałki do BAU ?!

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Dierex
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 03 lut 2013, 22:14
Lokalizacja: Norwegia

[ BAU 2.5 179 KM] Jakiego producenta wałki do BAU ?!

Post autor: Dierex » 15 cze 2013, 16:15

Witam o moim silniku BAU juz nie bede pisal opowiesci jednak stalo sie walki do wymiany a przy okazji wglad na pierscienie kompresje w silniku i cisnienie pompy olejowej oraz odpowietrzenie skrzyni korbowe wiaze sie to z historia ktor aprzeszedlem ,teraz jestem na etapie kupna walkow popychaczy rolek.
I tu pytanie jakiego producenta kupic czy zamowic oryginalne z ASO ,chodzi o to by nie byla to firma knot gdyz sam.jest z norwegi przebieg 140tys km udokumentowany i chcialbym by na tych walkach pojezdzil jak najdluzej bez wzglecu na koszty dostalem jak narazie 4 ofert plus ASO : AUTOLOG ,AE ,REAUVILE NOI ASO ,najbardziej zalezalo by mi na jakis takich ktore nie padaja i nie beda mialy problemu z wytrzymaniem 220 koni gdyz planuje maly tunnig motoru.
Silnik przeszedl wiele dzieki zajebi... serwisowi AUDI w oslo ktory nic tylko wysadzic skad oni dostali certyfikat pewnie kupili po ukladzie,sprawa jest w sadzie a ja jestem bez walkow.
Wiec prosze o pomoc co mi doradzacie moze sa jakies sportowe walki jakis dobrych producentow mi obojetnie czy wydam 4 czy 12 tys i tak musze jechac na lawecie do polski .prosze o jakiekolowiek opinie i pomoc ,moze ktos kupowal sportowe walki do BAU lub do 2,5tdi po 2004 roku ? Naszczescie w ostatniej chwili sprawdzilem walki i silnik jest caly nic nie trzasnelo i wole by tak zosatlo.
-bau-25-179-km-ocena-krzywek-walkow-w-b ... t57695.htm
-bau-25-179-km-zly-kat-wtryskuzawartosc ... t57527.htm
Tutaj stare tematy dotyczace silnika i histori problemu.
Dzieki za wszelka pomoc i namiary .
P.s:szlyszalem ze jest jakas polska firma ktora odlewa sama walki jak starego tupu tylko z nowymi krzywkami co o niej sadzicie,daje rady pojezdza okolo 300 tys pod obciazeniem okolo 220-250 koni ? dzieki raz jeszcze za wszystko i Pozdrawiam was . <luzik> ;]
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Dierex, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
hemiV8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 468
Rejestracja: 29 maja 2011, 17:06
Imię: Grzegorz
Rocznik: 2001
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: hemiV8 » 15 cze 2013, 17:36

Dierex,

Jeżeli nie liczysz kosztów nie zastanawiaj się i kup wałki, hydro popychacze i dźwigienki zaworowe w ASO. Wałki, które obecnie posiadasz w ostatnim okresie produkcji zostały zmodyfikowane (nie miały nakładanych krzywek) i były produkowane z jednego kawałka metalu tak jak na. wałki rozrządu starego typu z silnika np. AKE. Co do wałków rozrządu o sportowej charakterystyce nie jestem zorientowany.

Dierex
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 03 lut 2013, 22:14
Lokalizacja: Norwegia

Post autor: Dierex » 16 cze 2013, 15:26

hemiV8, Dzieki za podpowiedz wlasnie balem sie kupowac oryginalnych ze wzgledu na nakladane krzywki ale juz wiem ze pozniej sa juz robione z jednego kawalka bo przeciez silniki BAU byly robione i wstawiane do 2006/2007 roku w C6 i innych modelach po 2004 roku o ile sie nie myle <mysli> i sa uwazane za jedne z lepszych TDI . Dostalem takze oferte ze sklepu febi ,nockentechnik (3 lata gwarancji czy to jakas porzadna firma? czy firma knot? ) i swiatek i wlasnie o swiatka najbardziej mi chodzi podobno sa bardzo dobrej jakosci a pozatym mozna je lekko zmodyfikowac co bez zbytniego wysilania wtryskow i pompy by nie lalo po cylindrach mozna dostac ponad 20% mocy gdzie dislach przyrost o ponad 20% przez chip jest uwazany za nadszarpywanie silnika i wieksze jego zuzycie=zywotnosc.Wiec przy strojeniu u swiatka mozna zachowac zywotnosc + przyrost ponad 20% bez utraty zywotnosci.Tylko pytanie czy te walki wytrzymaja okolo 300tys i jak sa one hartowane bo gwarancja 6 miesecy zbytnio nie napawa optymizmem przy 3 latach od innych producentow .
Wiec firmy ktore sa w zasiegu
1- Autolog , AE -jakos nie przemawiaja domnie
2- Febi , Swiatek ,nockentechnik - mieszane uczucia ,moze ktos cos wie na ten temat ,jakies doswiadczenia?
3 - INA - o ile produkucje i ASO (p.s kto robi je dla ASO = INA ?? )
P.s:wiadomo o firmie INA ktorej ufam jak sobie jednak czy robi ona walki rozrzadu do BAU nigdzie nie znalazlem moze ktos cos wie.??? <mysli> <okok> Dzieki raz jeszcze i pozdrawiam <okok> ;]
P.s2 : sorki za literowke w ostatnim poscie gdyz b.sie spieszylem.Pozdrawiam ;]
Aha byl bym zapomnial moze ktos zna jeszcze jakies inne firmy z walkami moge byc lekko sportowe.Dzieki ;]

Awatar użytkownika
hemiV8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 468
Rejestracja: 29 maja 2011, 17:06
Imię: Grzegorz
Rocznik: 2001
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: hemiV8 » 16 cze 2013, 18:38

Dierex, kolego! <luzik>
Dierex pisze:3 - INA - o ile produkucje i ASO (p.s kto robi je dla ASO = INA )
Tego to raczej się nie dowiemy.

Jeżeli chodzi o wałki rozrządu to nie pamiętam żeby INA je produkowała, choć mogę się mylić, co do zakupu osobiście w pierwszej kolejności (pomijając cenę oczywiście) kupiłbym oryginalne a w drugiej Nockentechnik. Sam okres gwarancja (3 lata) już dużo mówi dwa miesiące temu rozmawiałem o tych wałkach z człowiekiem z firmy ÂŚwiątak i z tego, co mówił jeszcze nie mieli żadnej reklamacji na ten produkt.
Poza tym wałki te wykonywane są ze stali jakościowych, do których dodaje się dodatki stopowe do nawęglania i poddawane są obróbce cieplnej w osłonie gazowej. Wątpię, że ktoś produkuje tandetę z 3 letnią gwarancją raczej szalony pomysł <krzyk> i jakimś sposobem nie pasuje mi do Niemców.
Nie sądzę żeby przy lekkim podniesieniu mocy oczywiście wykonanym z głową i rozsądkiem był jakiś problem. ZadzwoĂą do MTM (00 48) 33 444 65 33 - na szczęście teraz są i w B.Białej jest to firma, która tuningowała dla Audi jak pamiętam nasze 2.5 TDI.

Pozdrawiam, Grzegorz

Dierex
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 03 lut 2013, 22:14
Lokalizacja: Norwegia

Post autor: Dierex » 16 cze 2013, 20:57

Witaj hemiV8, .Dzieki za podpowiedzi. <okok> Tez walkow INA nie znalazlem nigdzie,niewiem jak to mozliwe oni napewno je robia i jak podejrzewamy pewnie robia je dla AUDI <lol> .Tak mysle nad ASO a tymi Nockentechnik tym bardziej ze firma nalezy do grupy Kolbenschmidt (TRW, PIERBURG) lub sportowymi swiatka. Niestety 206 koni proponowane przez MTM lub ABT to wlasnie ta bezpieczna granica 20% a jak juz chcem zrobic to przy masie 1840kg to zadna rewelacja i chcial bym uzyskac okolo 220-240 maks bez utraty zywotnosci mojego i tak juz nadszarpnietego BAU,dlatego rozwarzam Swiatka.Za oferte z polskiego MTM dziekuje bo chip MTM w niemczech kosztuje 700euro a nie 850 jak oferuje polski MTM.I jak juz to tam bym robil.No coz trzeba bedzie cos wybrac w tyg ,gdyz w nastepny weekend na lawecie do PL.
Ps:przy okazji wymienie oczywiscie rozrzad ,zaworek w podstawie filtru ,filtr odmy , sprawdze odpowietrzenie skrzyni korbowej,cisnie pompy olejowej,cisnienie kompresji i pierscienie,czy cos jeszcze polecacie sprawdzic wymienic przy okazji ? ? ? .Zawor Egr i caly dolot czyscilem niedawno. <okok> Dzieki i pozdrawiam <luzik> ;]

Awatar użytkownika
hemiV8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 468
Rejestracja: 29 maja 2011, 17:06
Imię: Grzegorz
Rocznik: 2001
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: hemiV8 » 17 cze 2013, 00:43

Dierex pisze:Tez walkow INA nie znalazlem nigdzie,niewiem jak to mozliwe oni napewno je robia i jak podejrzewamy pewnie robia je dla AUDI
Tego raczej nikt nie powie na oryginalnych wałkach są tylko nr OE żadnych innych oznaczeń.
Dierex pisze:MTM w niemczech kosztuje 700euro
No tyle kosztuje też pytałem.
Dierex pisze:,zaworek w podstawie filtru ,filtr odmy
Pamiętaj, że zaworki są dwa po jednym na stronę, więc jak wymieniasz to 2 sztuki, odmy nie wymieniaj (wystarczą oględziny i dobre mycie) w ASO kosztuje chyba 250-280 zł (zostanie na <piwosz>) a w Twoim aucie jest odma nowego typu cała plastikowa nie ta z filtrem jak w poprzednich modelach. Jak będziesz miał na stole podstawę filtra oleju sprawdÂź jeszcze membranę odpowietrzenia głowicy jeżeli uznasz lub zajdzie taka potrzeba wymień ją.

Membrana - http://www.callparts.de/sites/default/f ... 411105.jpg

Odma - http://www.abload.de/img/kge_satz_059103464b365b.jpg

<luzik>
Zapomniałem jeszcze napisać, bo masz w planach również demontaż głowic, więc w takim wypadku czeka Cię również (bezwzględnie) planowanie głowic, choć osobiście proponuję żeby do tematu podejść kompleksowo i w takim wypadku zregenerować obie głowice kończąc planowaniem - oczywiście Ty decydujesz.

Jeżeli zdecydujesz się tylko na wyrównanie płaszczyzn głowic będąc w zakładzie poproś o sprawdzenie luzów zaworowych w Audi/VW czy Oplu bardzo szybko wyrabiają się prowadnice zaworów wydechowych dopuszczalny luz to 0.8mm. Oczywiście bezwzględnie wymieniasz śruby montażowe głowic, uszczelki pod głowice i uszczelniacze zaworowe.
Przeczytaj jeszcze ten temat - -afb-25-150-km-przeszczep-glowicy-z-bau ... htm#615660
Może w jakiś sposób się przyda.

Dierex
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 03 lut 2013, 22:14
Lokalizacja: Norwegia

Post autor: Dierex » 22 cze 2013, 13:23

Dzieki hemiV8, akurat nie mam zamiaru demontazu glowic mam przejachane 140tys.udokumentowane i moj byly szef jeden z najlepszych specialistow od AUDI w polsce mowi ze ingerencja w tym silniku w glowice = utrata zywotnosci a na niej mi najbardziej zalezy ,a glowic sciagac nie musze wiec dam se spokoj glowice planuje sciagnac przy okolo 350tys km i ewentualnie wymienic na nowe,by utrzymac zywotnosc silnika.Tym bardziej ze jak bylo wszystko ok wyciagnelem z niej ponad 230 km/h wiec kompresja musi byc dobra.Dzieki za zdjecia akurat membramke mam kupiona juz ,mogl bys mi dac poglad tych zaworkow? niemoge ich znalesc w etce mam jakas rosyjska wersje i nie wykrywa mego VIN :D Jak juz mial bym sciagnac glowice to bym wymienial wszystko -pierscienie tloki sworznie zawory ,szlifowanie dolotow,wylotow,zwiekszenie kompresj itp i zrobil z niej 300konikow tylko ja chcem by ona mi jezdzila bez problemow a nie bym musial co 150tys km ladowac jak w studnie.I tak niedlugo jade do angli po GTR R33 wiec on bedzie moja zabawka na tor.Planuje jak sie da bez utraty zywotnosci okolo 230 koni jak sie da jak nie to chip od MTM do 206 i wtedy bedzie mozna spokojnie spac .Wiadomo 2.5 TDI to nie wyscigowki ja mowi moj szef kup se 2.7 BT lub 4.2 V8 to wtedy pogrzebiemy a przy tym to daj se spokoj bo bedziesz wiecznie ladowal i i tak 240 koni to zadna rewelacja frajda zaczyna sie przy kolo 400:D .Dzieki za podpowiedzi i kurcze niestety dzwonilem do serwisu wlaki sa po 6200zl i nikt nie wie z jakiej sa one produkcji czy te same jak ja mam z nadlewanymi krzywkami czy juz krzywki odlewane razem z walkami wiec wybiore nockentechnik,mimo iz ta firma to walki polskie ale wszyscy se chwala i cena tez jest ok wiec woel je od febi.Dzieki i pozdro ps.jak znajdziesz chwile daj poglad tych zaworkow. <luzik> Pozdro i dzieki <okok> ;]

Awatar użytkownika
hemiV8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 468
Rejestracja: 29 maja 2011, 17:06
Imię: Grzegorz
Rocznik: 2001
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: hemiV8 » 22 cze 2013, 15:12

Cześć, Dierex, <luzik>
Dierex pisze:Dzieki za podpowiedzi i kurcze niestety dzwonilem do serwisu wlaki sa po 6200zl
No niestety&#8230;. tanio w ASO nie będzie auuu&#8230; <boisie>

W Etce po wybraniu modelu auta i rocznika w dziale silnik zawory są na rys. nr 103-18
Nr zaworów zwrotnych 059 103 175F (tak jak na zdjęciach poniżej)

Obrazek
Obrazek
Pozdrawiam

Dierex
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 03 lut 2013, 22:14
Lokalizacja: Norwegia

Post autor: Dierex » 23 cze 2013, 12:47

Jp hemiV8 dzieki za foto i info o zaworkach,
No niestety&#8230;. tanio w ASO nie będzie auuu&#8230;
to akurat wiedzialem tylko najgorsze jest to ze powiedzieli ze nie wiedza czy ze starej produkcji z nadlewanymi krzywkami czy z nowej produkcji juz krzywki odlewane razem z walkami jedynie co to to ze walki sa z 2007r,ale to zbyt duzo nie wyjasnia super jak zwykle ASO oni nic nie wiedza jak cos konkretnie trzeba ich zapytac .Gdyby mi powiedzieli ze to na 100% te z nowszej seri to bym kupil a tak kij kasy nie zarobia.AUDI w Iglostad powinno zrobic przesiew ludzi ktorzy dla nich pracuja i psuja im renome brakiem swojej kompetencji.Dzieki najgorsze jest to ze nadal nie wiem jakie walki wybrac;/ :| Pozdro <luzik> ;]

Awatar użytkownika
hemiV8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 468
Rejestracja: 29 maja 2011, 17:06
Imię: Grzegorz
Rocznik: 2001
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: hemiV8 » 24 cze 2013, 17:04

Dierex, <luzik>

Jeżeli wałki są z roku produkcji 2007 to wydaje się, że powinny być już nowego typu niestety głowy nie dam. Trochę mnie dziwi <mysli> fakt, że nie można zamówić i dopiero po oględzinach zapłacić może spróbuj zapytać w Polsce.

Osobiście mam w kraju kilku znajomych w ASO i taką operację można wykonać kilka razy zamawiałem części i "chłopcy" nie mieli z tym żadnego problemu tak samo jak z przyjęciem części, które kupiłem zapobiegawczo i nie wykorzystałem w trakcie naprawy, co więcej zamawiam części też tutaj na miejscu w Irlandii i kwestia wstępnych oględzin nie stanowi najmniejszego problemu - nic na siłę i żadnych zakupów na chybił trafił.

Wszystko do tego stopnia jest OK, że zdarzyło mi się np. kupić pompę wody na wymianę bez zwrotu starej tą drugą zwróciłem dopiero po 6 msc. :]

Dierex
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 03 lut 2013, 22:14
Lokalizacja: Norwegia

Post autor: Dierex » 28 cze 2013, 10:10

Jo hemiV8 . ) No niestety nie wiedza , no ale co mi to da na oko nie ocenie czy to sa z nadlewanymi krzywkami czy juz krzywki odlewane sa razem z walkami,dalej nie wiem co wybrac ,masakra podobno te febiego tez nie sa za super kolega poleca mi firmy AE podobno niemieckie i dobre ale maja tylko rok gwarancji i ta cena 400zl za sztuke cos tu smierdzi <szok> .Wiec juz sam nie wiem co wybrac .Masakra boje sie kupic jakis shit zeby pozniej jak juz bede mial te ponad 200koni zeby cos nie trzasnelo w silniku.Bo bym osobiscie oddal pacjentowi te walki <uoee> Znasz jeszcze jakies inne firmy co produkuja te walki ? <mysli> Dzieki i pozdro <okok> ; ]

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja