Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

A6 C5 Avant było 2.5TDI będzie 2.4

Prezentacja w/w aut.
Mati86
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 130
Rejestracja: 27 lis 2012, 21:26
Lokalizacja: Osjaków

A6 C5 Avant było 2.5TDI będzie 2.4

Post autor: Mati86 » 15 cze 2013, 20:34

W listopadzie ubiegłego roku niestety stałem się właścicielem tej oto padczki 2.5TDI symbol silnika AKE z 2002r. Auto fajnie wyposażone było do tego Quattro. Ale zaczęły się problemy źle wymieniony pasek rozrządu pęk posypały się obie głowice, kupiłem nowe wraz z wałkami + kompletny rozrząd, a tu nagle w maju nawaliła pompa wtryskowa, do tego jeden wtrysk lał został wypalony jeden tłok wygląda jak wulkan. Na tym zakończyłem swoją przygodę z tdikiem zostało tylko trochę gratów z niego na sprzedaż lub złom. Bo utopiłem w tym silniku zdecydowanie za dużo kasy, a jedyny sensowny diesel jak mogę sobie kiedyś kupić to 3.0d w BMW. Ostatnio kupiłem A6 2,4 170km z 2004r rozbite z Niemiec w manualnej skrzyni biegów po przebiegu 73tys. km ale niestety już bez Q no co zrobić musi to wystarczyć przedni napęd. Niżej zdjęcie dawcy już po wyjęciu silnika
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Mati

mario6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 63
Rejestracja: 04 paź 2012, 21:09
Lokalizacja: kraków

Post autor: mario6 » 15 cze 2013, 21:29

Mati wg mnie popełniasz spory błąd zmieniając silnik na 2.4. Rozumiem, że 2.5 tdi troche portfel zrujnował ale zrób sobie kalkulacje kosztów zmiany silnika na 2.4 i koszty paliwa (żeby jeździć tanio trzeba założyć LPG) i pomijam kwestie ewentualnych napraw 2.4. Jeśli już koniecznie zmienić silnik to jedynym w miarę sensownym jest zmiana na 1.9 tdi. Do tego jeszcze usuwanie quttro... ehh co to sie dzieje <zalamka>

a potem znajdź kupca na takiego twora...
Ostatnio zmieniony 15 cze 2013, 21:44 przez mario6, łącznie zmieniany 1 raz.

Mati86
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 130
Rejestracja: 27 lis 2012, 21:26
Lokalizacja: Osjaków

Post autor: Mati86 » 15 cze 2013, 21:39

jak coś to nie będę już szukać kupca na to auto tylko rozsprzedam na części a resztę zezłomuje bo wiem że później tego nie sprzedam ale mówiąc szczerze to 2.5tdi wcale nie jest oszczędnym dieslem a gazu wcale do tego nie zamierzam zakładać i będę jeździć na benzynie
Mati

mar-for-a6

Post autor: mar-for-a6 » 15 cze 2013, 22:18

To po co było brać 2.5tdi jak stać Cię na jazdę na benzynie w 2.4 ?
Troszkę to dziwne... <bezradny>

Mati86
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 130
Rejestracja: 27 lis 2012, 21:26
Lokalizacja: Osjaków

Post autor: Mati86 » 15 cze 2013, 22:29

nie kupiłem tego 2.5 ja je dostałem a sprzedałem wtedy swoje bmw :( czego teraz bardzo żałuje tak wyglądało wersja zimowa
Obrazek
Mati

mar-for-a6

Post autor: mar-for-a6 » 15 cze 2013, 22:47

Mimo, że nie jestem za BMW to fakt-też bym żałował :p

Awatar użytkownika
Toperz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 501
Rejestracja: 14 mar 2010, 07:46
Imię: Damian
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: Toperz » 17 cze 2013, 10:04

mario6 pisze:Mati wg mnie popełniasz spory błąd zmieniając silnik na 2.4. Rozumiem, że 2.5 tdi troche portfel zrujnował ale zrób sobie kalkulacje kosztów zmiany silnika na 2.4 i koszty paliwa (żeby jeÂździć tanio trzeba założyć LPG) i pomijam kwestie ewentualnych napraw 2.4.
To najlepszy wybór jaki mógł zrobić, 2,4 nie trzeba naprawiać bo nie ma co. Faktycznie trochę pali ale na jego niezawodności dużo można zaoszczędzić.

Szkoda że tyle kasy umoczyłeś ale życzę powodzenia na przyszłość.
Fuck Fuel Economy

Awatar użytkownika
lkcr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 57
Rejestracja: 15 wrz 2012, 21:57
Lokalizacja: Racibórz

Post autor: lkcr » 17 cze 2013, 18:41

Do 2.4 możesz przecież założyć LPG, koszt dobrej instalacji to ok 3.5tys - spalanie na poziomie 12-13l. Silnik naprawdę bezawaryjny, ale lubi brać trochę oleju. Ja mam 225tys i obyło się bez większych napraw - więc z Twoim małym przebiegiem bymł się o to nie martwił.
Ostatnio zmieniony 17 cze 2013, 19:47 przez lkcr, łącznie zmieniany 1 raz.
Fiat 126p
Peugeot 205
Suzuki Vitara 4x4
VW Golf IV 1.9 GTi
Fiat Brava
Audi A6 C5 Avant

Mati86
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 130
Rejestracja: 27 lis 2012, 21:26
Lokalizacja: Osjaków

Post autor: Mati86 » 17 cze 2013, 19:20

nad gazem pomyślę na razie jestem na etapie szukania skrzyni biegów manualnej z q do 2.4 bo jednak chce zostawić jak na tą chwilę oba silniki są wyciągnięte z samochodów teraz będzie kolej na wiązki ale to jak będzie chwila wolnego czasu i powoli rozbierać muszę tego 2.5tdi i coś tam z niego się jeszcze sprzeda może komuś coś będzie potrzebne
Mati

Awatar użytkownika
st.john
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 463
Rejestracja: 30 kwie 2012, 16:28
Imię: Jacek
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: st.john » 19 cze 2013, 00:49

odradzam 2.4 przy quattro to fajny silnik do ośki i manuala, ale już nie radzi sobie z 4x4 z tipem. Miałem właśnie 2.4 przez miesiąc ... muł brakuje mocy by ciągnąć 2t. - bez namysłu sprzedałem i kupiłem 2.8 to była najlepsza decyzja :)

Mati86
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 130
Rejestracja: 27 lis 2012, 21:26
Lokalizacja: Osjaków

Post autor: Mati86 » 19 cze 2013, 06:59

ja chce quattro z manuela skrzynia biegów bo moja żona nie chce jeÂździć autem z automatem
Mati

Awatar użytkownika
pastaldo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 358
Rejestracja: 18 wrz 2012, 20:28
Imię: Janusz
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: pastaldo » 19 cze 2013, 08:28

Ale faktycznie jak miałbym zmieniać na benzyne i na V to 2.8 bo przy mniejszych pojemnościach to 1.8T 180KM jeśli ma być benzyna

Mati86
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 130
Rejestracja: 27 lis 2012, 21:26
Lokalizacja: Osjaków

Post autor: Mati86 » 19 cze 2013, 08:37

2.4 ma 170KM więc myślę że to wystarczy zawsze można mu jakiegoś wirusa wygrać
Mati

Awatar użytkownika
Toperz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 501
Rejestracja: 14 mar 2010, 07:46
Imię: Damian
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: Toperz » 19 cze 2013, 08:55

wirus na wolnossaku nie wiele da, max kilka %
Fuck Fuel Economy

Awatar użytkownika
st.john
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 463
Rejestracja: 30 kwie 2012, 16:28
Imię: Jacek
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: st.john » 19 cze 2013, 09:16

nie zapominaj że 170KM to miał nowy silnik teraz po latach może mieć ze 150/140 a to przy 2ch tonach wagi do uciągu na 4 łapach jest naprawdę ciężkie. Jedyna rzecz jaka Cię ratuje to manual, ale ze względów ekonomicznych na Twoim miejscu brałbym 2.8 - będzie mniej palić bo nie będziesz musiał piłować aby jechać.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja