A6 C5 Avant było 2.5TDI będzie 2.4
A6 C5 Avant było 2.5TDI będzie 2.4
W listopadzie ubiegłego roku niestety stałem się właścicielem tej oto padczki 2.5TDI symbol silnika AKE z 2002r. Auto fajnie wyposażone było do tego Quattro. Ale zaczęły się problemy źle wymieniony pasek rozrządu pęk posypały się obie głowice, kupiłem nowe wraz z wałkami + kompletny rozrząd, a tu nagle w maju nawaliła pompa wtryskowa, do tego jeden wtrysk lał został wypalony jeden tłok wygląda jak wulkan. Na tym zakończyłem swoją przygodę z tdikiem zostało tylko trochę gratów z niego na sprzedaż lub złom. Bo utopiłem w tym silniku zdecydowanie za dużo kasy, a jedyny sensowny diesel jak mogę sobie kiedyś kupić to 3.0d w BMW. Ostatnio kupiłem A6 2,4 170km z 2004r rozbite z Niemiec w manualnej skrzyni biegów po przebiegu 73tys. km ale niestety już bez Q no co zrobić musi to wystarczyć przedni napęd. Niżej zdjęcie dawcy już po wyjęciu silnika
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
Mati
Mati wg mnie popełniasz spory błąd zmieniając silnik na 2.4. Rozumiem, że 2.5 tdi troche portfel zrujnował ale zrób sobie kalkulacje kosztów zmiany silnika na 2.4 i koszty paliwa (żeby jeździć tanio trzeba założyć LPG) i pomijam kwestie ewentualnych napraw 2.4. Jeśli już koniecznie zmienić silnik to jedynym w miarę sensownym jest zmiana na 1.9 tdi. Do tego jeszcze usuwanie quttro... ehh co to sie dzieje
a potem znajdź kupca na takiego twora...

a potem znajdź kupca na takiego twora...
Ostatnio zmieniony 15 cze 2013, 21:44 przez mario6, łącznie zmieniany 1 raz.
- Toperz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 501
- Rejestracja: 14 mar 2010, 07:46
- Imię: Damian
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Piaseczno
To najlepszy wybór jaki mógł zrobić, 2,4 nie trzeba naprawiać bo nie ma co. Faktycznie trochę pali ale na jego niezawodności dużo można zaoszczędzić.mario6 pisze:Mati wg mnie popełniasz spory błąd zmieniając silnik na 2.4. Rozumiem, że 2.5 tdi troche portfel zrujnował ale zrób sobie kalkulacje kosztów zmiany silnika na 2.4 i koszty paliwa (żeby jeÂździć tanio trzeba założyć LPG) i pomijam kwestie ewentualnych napraw 2.4.
Szkoda że tyle kasy umoczyłeś ale życzę powodzenia na przyszłość.
Fuck Fuel Economy
Do 2.4 możesz przecież założyć LPG, koszt dobrej instalacji to ok 3.5tys - spalanie na poziomie 12-13l. Silnik naprawdę bezawaryjny, ale lubi brać trochę oleju. Ja mam 225tys i obyło się bez większych napraw - więc z Twoim małym przebiegiem bymł się o to nie martwił.
Ostatnio zmieniony 17 cze 2013, 19:47 przez lkcr, łącznie zmieniany 1 raz.
Fiat 126p
Peugeot 205
Suzuki Vitara 4x4
VW Golf IV 1.9 GTi
Fiat Brava
Audi A6 C5 Avant
Peugeot 205
Suzuki Vitara 4x4
VW Golf IV 1.9 GTi
Fiat Brava
Audi A6 C5 Avant
nad gazem pomyślę na razie jestem na etapie szukania skrzyni biegów manualnej z q do 2.4 bo jednak chce zostawić jak na tą chwilę oba silniki są wyciągnięte z samochodów teraz będzie kolej na wiązki ale to jak będzie chwila wolnego czasu i powoli rozbierać muszę tego 2.5tdi i coś tam z niego się jeszcze sprzeda może komuś coś będzie potrzebne
Mati
- st.john
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 463
- Rejestracja: 30 kwie 2012, 16:28
- Imię: Jacek
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
nie zapominaj że 170KM to miał nowy silnik teraz po latach może mieć ze 150/140 a to przy 2ch tonach wagi do uciągu na 4 łapach jest naprawdę ciężkie. Jedyna rzecz jaka Cię ratuje to manual, ale ze względów ekonomicznych na Twoim miejscu brałbym 2.8 - będzie mniej palić bo nie będziesz musiał piłować aby jechać.