Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A4] 2.5TDi mało mocy, czyżby turbina?

Wszystko co dotyczy ogólnie całej gamy A6/A7 silników wysokoprężnych, nie przywiązane stricte do konkretnego modelu.
ODPOWIEDZ
franca
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 30 sty 2012, 16:13
Lokalizacja: wilkowyje

[A4] 2.5TDi mało mocy, czyżby turbina?

Post autor: franca » 11 cze 2013, 22:46

witam!
po dłuższej przerwie... mój znajomy poprosił mnie o pomoc. mianowicie, posiada on a4 z tiptronic'iem (rocznik chyba 99')
diesel, 2,4 czy 2,5 (nie wiem... raz mówi tak drugi inaczej heh) i ostatnio coś mu się dusi ta audica. ÂŻali mi się,że obroty wysokie a on tak jakby nie miał siły. I rzeczywiście, przejechałam się nim, pod górkę, z górki, na manualu i automacie i ciągle to samo. Nie sądzę,żeby to miał jakiś związek ze skrzynią... bo wtedy ciężko by wajcha chodziła i czuć by było "cierpienie" podczas przeskoku na wyższy bieg. A tego nie ma. Podejrzewam turbinę ale co wy na to? I jeśli to jest turbina to jak to wygląda w automatach, czy jest ona jakoś ze skrzynią związana?
Ostatnio zmieniony 11 cze 2013, 23:16 przez franca, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
pastaldo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 358
Rejestracja: 18 wrz 2012, 20:28
Imię: Janusz
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: pastaldo » 11 cze 2013, 22:52

Jesli diesel to 2.5TDi, turbina niema nic do skrzyni ale żeby to zdiagnozować to polecam zrobić logi i będzie widać co nie domaga i skąd ten brak mocy. Może być dziura w dolocie i będzie za małe ciśnienie doładowania. Dymi na czarno może przy tych problemach?

franca
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 30 sty 2012, 16:13
Lokalizacja: wilkowyje

Post autor: franca » 11 cze 2013, 22:55

hmmm.. nie, nie dymi, oleju też nie bierze. być może 2.5. albo i napewno... bo ja mam 2.4 benzynę heh. Ale stawiałbyś bardziej jeśli już na skrzynię czy na turbo? bo mnie się wydaje,że chyba jednak turbo (lub jak już wspomniałeś) dziurka.

Awatar użytkownika
pastaldo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 358
Rejestracja: 18 wrz 2012, 20:28
Imię: Janusz
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: pastaldo » 11 cze 2013, 23:08

Specem nie jestem tylko samoukiem który poznaje te auta od kilku lat. Na moje oko to chyba cos z doładowaniem ale to trzeba by logi zrobić i dać komuś z wprawnym okiem co wyłapie niuanse no chyba że będzie ewidentnie widać problem to każdy to wyłapie co czytać umie.
Jak ma A4 niech zrobi logi i wrzuci na forum A4-klub jest tam kilku sprawdzonych ludzi co orzekną.

Malutki7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 06 sty 2009, 15:08
Lokalizacja: Siechnice

Post autor: Malutki7 » 15 cze 2013, 08:18

Kolego
Gdybać można. Niech Jaśnie Pan zrobi logi statyczne i dynamiczne!
Przyczyn jest wiele. Trzeba zacząć od logów.
1. To Przepływomierz logi dynamiczne 000,003,008,010 oraz 011
2. To Turbina grupa 011BS w próbie statycznej oraz 011 w próbie dynamicznej!
3. To EGR 003 w próbie statycznej.
Reszta póÂźniej ja stawiam na zapieczone łopatki w zmiennej geometrii
Logi wstaw na forum lub wysili na emila.
Pozdrawiam
ÂŁukasz
malutki7

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja