Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5] Wycinam katalizator i co dalej.

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Mlody32
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 11 cze 2013, 21:09
Lokalizacja: Mrągowo

[A6 C5] Wycinam katalizator i co dalej.

Post autor: Mlody32 » 11 cze 2013, 21:45

Panowie a może nawet i panie. Katalizatory mam do wymiany. Chcę je wywalić. Co zrobić? Podobno mam sondy przed i za katalizatorami (ja tego nie wiem kod silnika AML mam nadzieje że wy mi powiecie co mam a czego nie mam). Mianowicie jak zrobić aby wywalić katalizatory, komputer nie pokazywał błędów, nie odnotować spadku mocy itd itp. Tak zdaje sobie sprawę że będzie ciut głośniej i podobno śmierdzieć będzie bardziej. Nie wnikam. Chodzi o sprawność techniczną. Nawet nie wiecie jak mnie drażniła kontrolka "AIR BAG". Ja tego robił nie będe. Ale muszę wiedzieć z czym to się wiąze aby wiedzieć komu to zlecić:) JESTEM PERFEKCJONISTA jeśli chodzi o samochód. Ale przepraszam bardzo w DU**E mam ich emisje spalin:)

Mlody32
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 11 cze 2013, 21:09
Lokalizacja: Mrągowo

Post autor: Mlody32 » 12 cze 2013, 20:38

pierwsza rejestracja grudzień 2000. I nie wiadomo skąd 147kw w dowodzie.Różnice czuć w porównaniu ze 165 konną wersją. I sprawdzone za katalizatorem jest sonda. Wstępnie ustaliłem z elektronikiem że wstawię emulator jakiś. 150-200 zł sztuka na allegro. Ale nie śpieszy sie. Muszę znaleźć najlepsze rozwiązanie. Prosze o pomoc:)
PS Bardzo lubie ten samochod nie chce go zniszczyć :)
Lubie jak jest oryginalnie wszystko. Ale katy sobie odpuszcze

Mlody32
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 11 cze 2013, 21:09
Lokalizacja: Mrągowo

Post autor: Mlody32 » 12 cze 2013, 21:17

Hmm. Spróbuję ale jak by coś było nie tak emulator powinien to naprawić? Zamówię odrazu wrazie co. Jak wiecie jakiej firmy i o jakich parametrach te emulatory są najlepsze bym był wdzięczny za podzielenie sie tym ze mna.

[ Dodano: 2013-06-13, 13:01 ]
Podobno można wyłączyć sterownik sond. Co o tym myślicie?

vectra007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 197
Rejestracja: 29 lis 2009, 12:02
Lokalizacja: słubice
Kontakt:

Post autor: vectra007 » 16 cze 2013, 12:13

siema ja wycialem katy wspawalem tlumik przelotowy nowe gwinty i jest ok takie emlutory dalem

http://allegro.pl/emulator-drugiej-sond ... 77764.html

i taki tlumik przelotowy

http://allegro.pl/tlumik-uniwersalny-pr ... 27770.html

do tego nowe ruru srednica 50 mm i lata jak masz pytania pisz na pw temat nie dawno przerabialem u siebie :) pozdro damian
w razie problemow pisz pomoge nie staram sie wymadrzac staram sie pomoc ucza sie na bledach :)

Awatar użytkownika
xpbit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
Imię: Łukasz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rybno k/Działdowa

Post autor: xpbit » 23 cze 2013, 23:20

przy moim roczniku to też chyba sondy są tylko przed katalizatorami ?? :)

kiedyś mi tam mechanik zaglądał ale nie pamiętam już :) a jak są tylko przed tzn że bez problemu można wstawiać przelotówki ?? :)
_________________________________ Audi Quattro______________________________

Awatar użytkownika
Piotrek KNB
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 57
Rejestracja: 28 sty 2012, 12:47
Lokalizacja: Kraków / Hereford

Post autor: Piotrek KNB » 10 lip 2013, 23:06

Panowie odswierzę troszkę temat: A jakby się miała sprawa z czterema sondami? Moje AML posiada 4 katalizatory i 4 sondy. Kupiłem 2 emulatory i gdyż zastanawiałem się nad wywaleniem pierwszych katalizatorów. Wywala mi błędy katów ale jestem pewny że to nie przez gaz bo na benzynie dużo szybciej check się pojawił. Chyba że spróbować tak jak kolega Pisi - żadnych emulatorów :)
Pozdrawiam
Było 2.4 AML quattro avant 2000r (ale zostało w rodzinie)
Jest S6 4.2 AQJ, jeszcze 80tka Coupe B3 2.2Q czeka na renowację - wrażenia bezcenne
QUATTRO!!

Awatar użytkownika
Naprawa Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1352
Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
Imię: Tomek
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Naprawa Audi A6 » 11 lip 2013, 02:08

Piotrek KNB, wyłączyć programowo w ECU drugie sondy i po kłopocie <okok> Każdy cyknięty tuner to ogarnie bez problemu :)

Awatar użytkownika
st.john
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 463
Rejestracja: 30 kwie 2012, 16:28
Imię: Jacek
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: st.john » 13 lip 2013, 01:40

najpierw warto sprawdzić bez emulatora bo i tak musisz dospać "nakrętkę" z gwintem pod sondę. A jak w tej konfiguracji wywali check'a, to wtedy kupujesz za około 30 złoty emulator (najlepiej kątowy). Jak to nie pomoże to sprawdÂź czy sondy są ok jak tak to zostaje Ci opcja jak wyżej.

Awatar użytkownika
Piotrek KNB
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 57
Rejestracja: 28 sty 2012, 12:47
Lokalizacja: Kraków / Hereford

Post autor: Piotrek KNB » 15 lip 2013, 20:24

Dzięki wielkie za wskazówki. Zabiorę się za eksperymenty w Sierpniu prawdopodobnie.
Mam nadzieję że nie polegnę z tematem.
Pozdrawiam :)
Było 2.4 AML quattro avant 2000r (ale zostało w rodzinie)
Jest S6 4.2 AQJ, jeszcze 80tka Coupe B3 2.2Q czeka na renowację - wrażenia bezcenne
QUATTRO!!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja