Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

A6 C5 [AYM FSC] umiera multitronic :-(

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
paw1972
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 182
Rejestracja: 09 kwie 2008, 04:22
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol

Re: multi uratowany

Post autor: paw1972 » 10 sty 2009, 00:00

kmm_maxi pisze:po długiej nieobecności na forum muszę się pochwalić, że wyremontowałem skrzynkę w firmie Teo-Motors pod poznaniem , wymienili układ sprzęgła (zamiast 6 tarcz jak w oryginale teraz jest 7), łańcuch i różne inne rzeczy, zregenerowali obudowę, zrobili nową adaptacje sterownika. Od remontu przejechałem 5kkm i jeździ super, spalanie spadło a auto zupełnie inaczej przyspiesza... zobaczymy tylko jak długo :-P
Cieszę się również, że jesteś zadowolony <ok> . Pochwaliłeś się, że przejechałeś od naprawy 5 tys. km. A więc powinieneś wymienić olej w skrzyni. Rozumiem, że wiesz o tym, tzn. zostałeś poinformowany kiedy otrzymywałeś gwarancję (mam nadzieję, że 24 miesięczną) ? Potem co 50 tys. km, a co 100 tys. km filter (Audi wymienia co 60 tys. olej). To jeden z gwarantów, że Twoja skrzynka będzie hulać długo i zdrowo.
pozdr. ;-)
2.5 TDI AYM 2002

Awatar użytkownika
kmm_maxi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 43
Rejestracja: 19 cze 2008, 20:16
Lokalizacja: Eindhoven/Słupsk

Post autor: kmm_maxi » 11 sty 2009, 18:12

olej wymienili tylko raz - jak poskładali skrzynie i powiedzieli, że następna wymiana 60kkm, po 3kkm byłem tam jeszcze na przeglądzie - sprawdzili czy nie ma wycieków i adaptacje sterownika to wszystko, a gwarancja h****a - 6 miesięcy bez limitu kilometrów
kierunek: RS6 C6 :-P ... eee w dieslu nie robią :-(

Awatar użytkownika
paw1972
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 182
Rejestracja: 09 kwie 2008, 04:22
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol

Post autor: paw1972 » 11 sty 2009, 23:36

kmm_maxi pisze:olej wymienili tylko raz - jak poskładali skrzynie i powiedzieli, że następna wymiana 60kkm, po 3kkm byłem tam jeszcze na przeglądzie - sprawdzili czy nie ma wycieków i adaptacje sterownika to wszystko, a gwarancja h****a - 6 miesięcy bez limitu kilometrów
Tego się spodziewałem, niestety. Ale ty się nie musisz bardzo tym martwić, tylko zrób wymianę oleju teraz. Powinno się po naprawie pierwszej wymiany dokonać po 5 tys. A następnej jak już wiesz. Nie wymienienienie oleju nw czas może powodować pogorszenie pracy skrzyni a z czasem ponowne jej uszkodzenie. Wymiana oleju na tym etapie to 5 litrów. Po tym będziesz miał spokój przez dłuższy czas. Masz skrzynię zmodernizowaną, masz nowe oprogramowanie w sterowniku (a w zasadzie powinno być wymienione i dostosowane całe oprogramowanie skrzyni,silnika, ABS i dostosowane do twojego realnego przebiegu) spalanie spadło, bo skrzynia się już nie ślizga no i trzyma adaptację, a więc reakcja na gaz dużo szybsza. Co do gwarancji to większość zakładów od ASB w PL daje 6 miesięcy. Dlaczego ? Jeżeli do skrzyni trafiły nowe ori części LUKA zakupione drogą legalną, a więc najczęściej od VAG to mają na to gwarancję 24 miesięczną (limit kilometrów - 120 tys.). Na robociznę również. 6 miesięcy natomiast dotyczy jeśli w skrzyni znalazłyby się podzesopły regenerowane. Ale nie ma co gdybać. Trzeba trzymać kciuki, że wszystko będzie dobrze i wierzyć, że ta firma potrafi naprawiać multitroniki.
pozdrawiam
paweł ;-)
2.5 TDI AYM 2002

Awatar użytkownika
kmm_maxi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 43
Rejestracja: 19 cze 2008, 20:16
Lokalizacja: Eindhoven/Słupsk

Post autor: kmm_maxi » 12 sty 2009, 13:17

Zadzwoniłem do zakładu i się zapytałem o olej, oni mi powiedzieli, że tego typu wymiana potrzebna jest w skrzyni z hydrokinetykiem, w multi nie trzeba
kierunek: RS6 C6 :-P ... eee w dieslu nie robią :-(

Awatar użytkownika
paw1972
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 182
Rejestracja: 09 kwie 2008, 04:22
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol

Post autor: paw1972 » 12 sty 2009, 17:12

kmm_maxi pisze:Zadzwoniłem do zakładu i się zapytałem o olej, oni mi powiedzieli, że tego typu wymiana potrzebna jest w skrzyni z hydrokinetykiem, w multi nie trzeba
Zadzwoń do Sserwisu (najlepszy serwis w PL - najwięcej robionych multi, jeden z najlepszych fachowców od Audi w tym V6 TDI, zresztą byłe ASO ) do Pana Sopy lub wyślij e-mail i zapytaj się. Masz tutaj link: z telefonami oraz adresami:
http://www.sserwis.pl/start_pl.php?kate ... ontakty_pl
Najlepiej napisz na porady techniczne. Najszybciej jest zadzwonić, ale często są bardzo zajęci - nie mniej spróbuj. Zapytaj się czy masz po naprawie wymienić olej (po 5 tys. od) i to wszystko. Nie chcę podważać autorytetu fachowców, którzy zajmują się twoją skrzynią, ale chyba chcą, abyś po upływie gwarancji wrócił do nich ponownie oczywiście na własny koszt. U Sopy jak i w ASO Audi jak nie wymienisz ponownie oleju to tracisz 2-letnią gwarancję. Jak myślisz dlaczego ?
pozdrawiam ;-)
2.5 TDI AYM 2002

mirojan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 31 mar 2009, 12:27
Lokalizacja: Zduńska WOla

Audi A6 2,5 TDI multitronic 2003r

Post autor: mirojan » 09 kwie 2009, 12:58

Witam... Mam problem podobny do wiekszości przy ruszaniu zaczyna mi szarpać i autko traci moc później w miare przyspieszania przestaje. Na początku pojawiało sie to sporadycznie teraz bardzo często oczywiście po rozgrzanym silniku. Olej był wymieniony ale filtr nie bo to skrzynia z filtrm wewnetrznym. Rozumiem , że czeka mnie naprawa skrzyni ale na co zwrócic uwagę albo inaczej co najlepiej wymienić aby przez najbliższe 20tys nie dotykac sie do skrzyni oprócz wymian oleju... Prosiłbym o wypowiedz w tym temacie...Pozdrawiam

Awatar użytkownika
paw1972
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 182
Rejestracja: 09 kwie 2008, 04:22
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol

Re: Audi A6 2,5 TDI multitronic 2003r

Post autor: paw1972 » 09 kwie 2009, 14:50

mirojan pisze:Witam... Mam problem podobny do wiekszości przy ruszaniu zaczyna mi szarpać i autko traci moc później w miare przyspieszania przestaje. Na początku pojawiało sie to sporadycznie teraz bardzo często oczywiście po rozgrzanym silniku. Olej był wymieniony ale filtr nie bo to skrzynia z filtrm wewnetrznym. Rozumiem , że czeka mnie naprawa skrzyni ale na co zwrócic uwagę albo inaczej co najlepiej wymienić aby przez najbliższe 20tys nie dotykac sie do skrzyni oprócz wymian oleju... Prosiłbym o wypowiedz w tym temacie...Pozdrawiam
Najpierw wykonaj koniecznie adaptacjĂŠ skrzyni. Ponadto powinienes podlaczyc, np. VAG-a i sprawdzic, czy po polaczeniu sie ze skrzynia wyswietla bledy. Jesli tak to podaj je tutaj. Ale najpierw zrob adaptacje.
W twojej skrzyni wymienia sie olej co 50-60 tys. km Filtr powinien byc wymieniany co 100 tys. km lub przy okazji naprawy. ASO oraz wiekszosc zakladow od ASB nie stosuje wymiany filtra - jest to pracochlonne i kosztowne. Jednakze terminowa wymiana oleju oraz wymiana filtra znacznie zwiekszaja gwarancje dlugiej i bezawaryjnej pracy skrzyni (wymiany dokonuje, np. Sserwis), zakladajac przy okazji, ze skrzynia jest zmodernizowana do wersji poprawionej (7 lamelek, wymienione oprogramowanie sterownika, ew. nowszy sterownik el., no i pozostale el. skrzyni w pelni sprawne - sprzegla, tloki, pompa oleju itd. ). Po za wymiana oleju i wlasciwym uzytkowaniem nie robisz nic, tzn. nie masz juz wplywu na nic wiecej. Jak sie popsuje to mozna powiedziec nie z twojej winy ;-)
ps. rozumiem, ze od wcisniecia gazu prawdziwe przyspieszenie zaczyna sie po jakis 2-3 sekundach ?
2.5 TDI AYM 2002

Awatar użytkownika
MR.A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 962
Rejestracja: 05 sie 2008, 16:43
Imię: Robert
Moje auto: Q7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Van
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: MR.A6 » 10 kwie 2009, 00:47

kolego paw1972,mam znak zapytania z moim TIPem,mógłbyś tu zerknąć a6-c5-tiptronic-jak-to-rozumiecmusze-wy ... .htm#89300 , i cosik doradzić,bo widzę,ze jak narazie każdemu konkretnie odpisujesz,więc moze i ja się załapię?pozdr i sorrka za podpinkę w temat

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 10 kwie 2009, 15:55

paw1972 pisze:
paveu pisze:paw1972,

A teraz jeszcze powod moich pytan. Niestety zdarzylo mi sie juz 3 razy ze zamigalo mi podswietlenie wszystkich biegow w FIS :-( VAG pokazal slynny blad:
17090 - Transmission Range Sensor (F125): Implausible Signal
P0706 - 35-10 - - - Intermittent

pozdrawiam! :-)
paveu
Fassi1 czy skasowałeś błędy skrzyni ? Jeśli nie to skasuj i odczytaj ponownie. Pojeździj trochę i rozgrzej dobrze skrzynię (nie musisz bucić ;-) , wystarczy jazda miejska lub mieszana i minimum 15 km. Jeżeli błędy się pojawią to napisz i czy te same czy pojawiły się inne.
pozdr. <ok>
Witam
Nie było mnie trochę czasu bo walczyłem z moją instalką LPG która jak okazało się była przyczyną błędu mojej multi. Po wymianie reduktora na konkretniejszy, wtrysków na porządniejsze i szybsze i porządnej regulacji błąd od skrzyni zniknął i już się nie pojawia tak samo jak i błędy silnika dotyczące mieszanki i palący się z tym względem check engine.
Mój błąd dotyczył sprzęgła w tej skrzyni i twierdze że silnik nie podawał na skrzynię odpowiedniego momentu i dlatego pojawiał się ten błąd. Miałem najgorsze i najwolniejsze wtryski Valtek i reduktor AGC P-250 który miał spore spadki ciśnienia przy bucie i straszne przerosty przy CUTOFF i wogóle był za mały mimo że jego producent twierdzi że jest do około 200KM ale to gówno prawda.
Do wszystkich którzy mają LPG i problemy z automatycznymi skrzyniami:
Przyjżyjcie się gratom od LPG, bo jak są do dupy to mogą być przyczyną kłopotów ze skrzynią.

Awatar użytkownika
paw1972
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 182
Rejestracja: 09 kwie 2008, 04:22
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol

Post autor: paw1972 » 11 kwie 2009, 19:02

MR.A6 pisze:kolego paw1972,mam znak zapytania z moim TIPem,mógłbyś tu zerknąć a6-c5-tiptronic-jak-to-rozumiecmusze-wy ... .htm#89300 , i cosik doradzić,bo widzę,ze jak narazie każdemu konkretnie odpisujesz,więc moze i ja się załapię?pozdr i sorrka za podpinkę w temat
Niestety, ale nie "siedzę" w Tiptronikach i moja wiedza w temacie jest skromna. Jednakże podłączyłbym się do kolegów z radą szybkiej wizyty u kogoś kto się na tym dobrze zna i przy okazji nie skroi jak ASO :) Dla mnie jest tylko jeden Sserwis :) Po prostu dalsze użytkowanie Tipa, w którym coś się dzieje może szybko zakończyć jego żywot. Ale proponuję Tobie skontaktować się z Kolegą Stamlej-em z AKP - ma sporą wiedzę jeśli chodzi o Tipa. Wkleję temat serwisowania i obsługi Tipa w jego wykonaniu. Wyślij mu zapytanie, a najlepiej linka do tego tematu, lub po prostu podłącz się pod istniejący temat na AKP.
Link: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=76853

fassi1 cieszę się, że już po problemie ;-) Ta skrzynia bardzo nie lubi ingerencji czegokolwiek, począwszy od instalacji dodatkowego zabezpieczenia alarmowego. Mam nadzieję, że ktoś przywrócił adaptację jeśli była wywalona (adaptacja to właściwe dopasowanie charakterystyki pracy sprzęgła i jest to nierozłącznie związane w całość z silnikiem, a więc wydaje mi się, że ta inst. gazowa wywalała po prostu adaptację. Jeśli silnik nie osiąga swoich parametrów skrzynia też będzie inaczej pracować, ale adaptacji nie powinno wyrzucić. Ale co będziemy gdybać jak już po problemie ;-)
pozdr. <ok>
ps. Kiedyś miałem kosmiczne problemy od nowości z inst. gazową do Rovera 623 GSI (bardzo unikatowa wersja). Automat kręcił tylko do 3000-3500 a czasami max. do 4000 tys. obr. Na benzynie przy S przełączał w przedziale 7-7.5 tys. obr. Po wielotygodniowych próbach jedyna instalacja na której zaczął działać prawidłowo była ta, którą dedykowano do Mietka E320 (poj. silnika w Roverze to 2.3 L, a Mietka 3.2 L).
2.5 TDI AYM 2002

Awatar użytkownika
MR.A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 962
Rejestracja: 05 sie 2008, 16:43
Imię: Robert
Moje auto: Q7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Van
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: MR.A6 » 11 kwie 2009, 23:24

dzięki paw1972 za drogowskaz,pozdr

holly_waw
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 19 wrz 2008, 23:30
Lokalizacja: w-wa

Post autor: holly_waw » 05 cze 2009, 12:28

kmm_maxi pisze:(Sserwis, p. Sopa, na ÂŚląsku w Czernicy), czyli tam, gdzie robionych jest większość multitroników w PL.
<ok> i powodzenia
pewnie juz temat nieaktualny ale polece rowniez w/w warsztat jako godny zaufania bo naprawde warto dawac rekomendacje fachowca tak aby inni unikali tych ktorym wydaje sie ze sie znaja a jedynie wiedza jak wystawic wysoki rachunek.
mam ponad 700km do p. Sopy ale odleglosc rekompensuje mi fachowosc naprawy, no i ... cena. dla przykladu za naprawe skrzyni w wawie ceny zaczynaly sie od 6 tys. w gore a w Czernicy zostawilem 2,5 tys. i ciesze sie z jazdy multitronic`iem.
sa takie samochody, ktore chce sie miec. nie dlatego, ze sa niezwykle funkcjonalne, nie dlatego, ze spelniaja "twarde" oczekiwania ich posiadacza, ale dlatego, ze maja "to cos"

Slawek954
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 26 lip 2009, 19:57
Lokalizacja: trojmiasto

Post autor: Slawek954 » 10 sie 2009, 00:03

Witam mam pytanie. Mam problem z multi szarpie podczas ruszania a na gorkach zjezdza w dol jak dodam gazu szarpnie podczaz jazdy wszystko ok. Mieszkamw uk wiec musialem poszukac jakiegos miejscowego magika no i znalazelm firma nazywa sie http://www.inde-tech.co.uk/multitronic.html
Komputer nie wykazal bledow ale mechanik stwierdzil ze prawsopodanie trzeba naprawic body valve. Mam pytanie czy ten body valve to jest to slynny sterownik. Za wymiane czy naprawe chca 1000 funia. Co myslicie o tym

Pozdrawiam

patryk456
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 29 sty 2009, 08:24
Lokalizacja: gĂźtersloh/niemcy

Post autor: patryk456 » 07 wrz 2009, 22:10

Kolego kmm maxi. Bardzo mi przykro, ze umiera twoja skrzynka. Przeczytalem wszystkie porady i uwagi dotyczace tojego postu. Wszyscy radza Ci pieknie i chetnie. Ja chcialbym poradzic Ci abys nienaprawial tej skrzyni tylko kupil nowencje. to jest dobra rada choc kosztowna. ja kupilemmoje audi juz z popsuta skrzynia ale auto bylo na gwarancji wiec mi ta skrzynie naprawili. Gwarancja opiewala na 1rok bez limitu kilometrow. Po 6 miesiacach znow zaczelo sie robic to co na poczatku czyli szarpanie przy zmiannie przelozenia i przy ostrym dodaniu gazu. Teraz wymienilem znow na gwaracji ale na nowke z serwisu audi i niema zednego problemu. Nastepne 200tys. spokuj. Naprawde z wlasnego doswiadczenia odradzam naprawe w takim przypadku powaznej czesci. Tylko zacisnac zeby i kupic nowa :-/ Pozdrawiam

darnok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 15 lis 2008, 14:58
Lokalizacja: Poznań/Wielkopolska

Post autor: darnok » 08 wrz 2009, 15:04

patryk456 pisze:Kolego kmm maxi. Bardzo mi przykro, ze umiera twoja skrzynka. Przeczytalem wszystkie porady i uwagi dotyczace tojego postu. Wszyscy radza Ci pieknie i chetnie. Ja chcialbym poradzic Ci abys nienaprawial tej skrzyni tylko kupil nowencje. to jest dobra rada choc kosztowna. ja kupilemmoje audi juz z popsuta skrzynia ale auto bylo na gwarancji wiec mi ta skrzynie naprawili. Gwarancja opiewala na 1rok bez limitu kilometrow. Po 6 miesiacach znow zaczelo sie robic to co na poczatku czyli szarpanie przy zmiannie przelozenia i przy ostrym dodaniu gazu. Teraz wymienilem znow na gwaracji ale na nowke z serwisu audi i niema zednego problemu. Nastepne 200tys. spokuj. Naprawde z wlasnego doswiadczenia odradzam naprawe w takim przypadku powaznej czesci. Tylko zacisnac zeby i kupic nowa :-/ Pozdrawiam

Albo lepiej całą A6 - zacisnąć zęby i jeździsz nówką A6
Pozdrawiam
Darnok

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga