Niestety, ale nie "siedzę" w Tiptronikach i moja wiedza w temacie jest skromna. Jednakże podłączyłbym się do kolegów z radą szybkiej wizyty u kogoś kto się na tym dobrze zna i przy okazji nie skroi jak ASO
![:) :)](https://a6klub.pl/images/smilies/usmiech.gif)
Dla mnie jest tylko jeden Sserwis
![:) :)](https://a6klub.pl/images/smilies/usmiech.gif)
Po prostu dalsze użytkowanie Tipa, w którym coś się dzieje może szybko zakończyć jego żywot. Ale proponuję Tobie skontaktować się z Kolegą Stamlej-em z AKP - ma sporą wiedzę jeśli chodzi o Tipa. Wkleję temat serwisowania i obsługi Tipa w jego wykonaniu. Wyślij mu zapytanie, a najlepiej linka do tego tematu, lub po prostu podłącz się pod istniejący temat na AKP.
Link:
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=76853
fassi1 cieszę się, że już po problemie
![;-) ;-)](https://a6klub.pl/images/smilies/oczko2.gif)
Ta skrzynia bardzo nie lubi ingerencji czegokolwiek, począwszy od instalacji dodatkowego zabezpieczenia alarmowego. Mam nadzieję, że ktoś przywrócił adaptację jeśli była wywalona (adaptacja to właściwe dopasowanie charakterystyki pracy sprzęgła i jest to nierozłącznie związane w całość z silnikiem, a więc wydaje mi się, że ta inst. gazowa wywalała po prostu adaptację. Jeśli silnik nie osiąga swoich parametrów skrzynia też będzie inaczej pracować, ale adaptacji nie powinno wyrzucić. Ale co będziemy gdybać jak już po problemie
pozdr.
![<ok> <ok>](https://a6klub.pl/images/smilies/ok.gif)
ps. Kiedyś miałem kosmiczne problemy od nowości z inst. gazową do Rovera 623 GSI (bardzo unikatowa wersja). Automat kręcił tylko do 3000-3500 a czasami max. do 4000 tys. obr. Na benzynie przy S przełączał w przedziale 7-7.5 tys. obr. Po wielotygodniowych próbach jedyna instalacja na której zaczął działać prawidłowo była ta, którą dedykowano do Mietka E320 (poj. silnika w Roverze to 2.3 L, a Mietka 3.2 L).