Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ AKE 2.5 180 KM] Nierówna praca, brak mocy, bierze olej

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
rafalj
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 22 maja 2013, 08:05
Lokalizacja: Świebodzin

[ AKE 2.5 180 KM] Nierówna praca, brak mocy, bierze olej

Post autor: rafalj » 22 maja 2013, 08:31

Przede wszystkim z racji, że dopiero dołączyłem do grona użytkowników A6 chciałbym się przywitać i pozdrowić całe grono. Pokrótce postaram opisać moją historię. A więc podjąłem decyzję o zmianie auta. Ze względu na panujące od niedawna zimy i parę innych względów użytkowych mój wybór padł na Allroad'a. Pomimo wszystkich odstraszających opisów (zawieszenie, silnik itd) kupiłem auto z 10.2001 z motorem 2.5 AKE. Największym błędem który popełniłem (do takiego wniosku doszedłem w chwili obecnej :)) był wybór auta z padniętym motorem. Auto kupione u niemców, 1 właściciel, ogólnie buda zadbana itd. Niestety silnik był już "trochę rozebrany", tzn. odkręcone pokrywy zaworowe. Dość świadomie wybrałem takie auto - przekonany, że kupując trochę taniej z ewidentnie przytartymi wałkami rozrządu z przebiegiem 217 k, po ich wymianie zrobię kolejne 200. No i tu zaczynają się schody. Odstawiłem auto do mechanika. Oczywiście jak zwykle w takich przypadkach wyszło trochę więcej niż zakładałem. Jak wałki i mam tym jeÂździć to oczywiście Kolbenschmidt, do tego oczywiście komplet rozrządu (pełny komplet) wszystkie rolki paski itd (continental +ina), jakieś uszczelniacze itd. Auto złożone. Przy pierwszym uruchomieniu pochodził chwilę ale był zapowietrzony, wydrukowałem instrukcję z forum nt. odpowierzania bo średnio im to szło, no i auto odpowietrzone. Przestało odpalać - okazuje się, że pierwsze odpalenie było na placku <wnerw> . Nie pali i wyskakuje wyprzedzenia zapłonu czy jakoś tak. Chłopaki stwierdzili, że na bank pompa wtryskowa. Trochę poczytałem i w większości opinii w momencie gdy pada pompa wyskakują błędy pompy a tu takowych nie było. Tak więc chwila namysłu i zabrałem auto do innego mechanika. Demontaż przodu i ponowne ustawienie rozrządu. Okazało się, że był lekko przestawiony na pompie. Praktycznie o 1 ząbek. Po złożeniu auto pali na strzała, ale przy odbiorze powiedział, że w intercoolerze był olej i dobrz byłoby spojrzeć na turbo. Odebrałem auto, dojechałem do domu 15 km, a przez całą drogę chmura niebieskiego dymu. Wtryski wariują, auto nie ma mocy. W domu okazało się, że brakuje 3 l oleju - na 15 km!!! Jestem już u kresu wyczerpania psychicznego a na pewno u kresu wyczerpania finansowego. Sam osobiście wyciągnąłem turbo i nie widzę nadmiernego luzu. Lekki luz wirnika ale chyba tylko na film olejowy, łopatki całe, nie widać otarć. Przed turbo od strony zimnej względnie sucho, za turbo od strony ciepłej sadza - nie widać mokrego, a IC w oleju. Proszę o pomoc doświadczonych w bojach bo już tak przeinwestowałem, że żona mnie z domu wygania. Mam nadzieję, że w miarę dokładnie opisałem temat i coś w tym przypadku da się zrobić. Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam!

[ Dodano: 2013-05-22, 14:53 ]
Panowie nikt, nic?? :|

lukwoj21
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 359
Rejestracja: 14 gru 2010, 17:49
Imię: Łukasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Żary
Kontakt:

Post autor: lukwoj21 » 23 maja 2013, 08:00

sprawdz kompresje, odme.

rafalj
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 22 maja 2013, 08:05
Lokalizacja: Świebodzin

Post autor: rafalj » 23 maja 2013, 13:06

Więc kolejny dzień walki. Turbo sprawdzone, jest ok. Odma wymieniona została przy wymianie wałków, więc pozostaje najgorsze - pęknięty tłok. Przed robotą wałków zapomnieli sprawdzić kompresji i stwierdzili, że dół jest OK. Auto idzie do mam nadzieję, że tym razem mechanika i od tego zaczynam. Opiszę co i jak.

lukwoj21
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 359
Rejestracja: 14 gru 2010, 17:49
Imię: Łukasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Żary
Kontakt:

Post autor: lukwoj21 » 23 maja 2013, 20:38

No własnie szkoda ze odrazu nie sprawdziłes :[

rafalj
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 22 maja 2013, 08:05
Lokalizacja: Świebodzin

Post autor: rafalj » 24 maja 2013, 10:18

Podobno Polak mądry po..... :|

[ Dodano: 2013-06-04, 11:05 ]
No i odebrałem auto od FACHOWCA. Piszę dużymi literami, ponieważ mogę naprawdę polecić ten warsztat (Przylep koło Zielonej Góry). Okazało się, że pęknięte były 2 tłoki. Po wymianie auto chodzi równo, trochę osłabione - z powodu wypalającego się oleju w wydechu ale powoli zaczyna się rozkręcać. Jak by ktoś poszukiwał mechanika z okolic Lubuskiego to proszę o kontakt a przekażę namiar. Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
tommilan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 10 sty 2011, 10:21
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: tommilan » 07 cze 2013, 21:27

Kolego a ile kosztowała Cię ta naprawa w tym warsztacie ?
Niunia

gacuś
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 316
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:02
Lokalizacja: Kraków

Post autor: gacuś » 08 cze 2013, 09:14

kolejny przykład na to,że okazje się nie zdarzają,szczególnie jesli chodzi o audi z tym silnikiem <glupek> ,ale dobrze,że sprawa ogarnieta <okok>

rafalj
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 22 maja 2013, 08:05
Lokalizacja: Świebodzin

Post autor: rafalj » 10 cze 2013, 08:43

Naprawa "końcowa" kosztowała 1400 zł (robota +części). Silnik jaki jest ogólnie wiadomo, ale po wymianie wałków powinien kolejne 200 000 śmignąć. Jeżeli ktoś potrzebuje namiar proszę o kontakt, naprawdę polecam.

matibronx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 86
Rejestracja: 09 paź 2012, 12:09
Lokalizacja: Wschowa

Post autor: matibronx » 05 lip 2013, 23:49

wiem co się działo z tym silnikiem też tak miałem tylko mi pękły 2 tłoki:) pod koniec swego żywota już jeÂździł jak by miał z 50km:)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl