Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ INNY] (1.8T 150KM AWT) Spadek mocy

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
djmartinss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 31 maja 2013, 14:34
Lokalizacja: Nowa Sól

[ INNY] (1.8T 150KM AWT) Spadek mocy

Post autor: djmartinss » 31 maja 2013, 15:15

Witam, od pewnego czasu jestem w posiadaniu Audi a6 1.8T AWT. Mój problem polega na tym iż od kilku dni na desce rozdzielczej świeci się kontrolka silnika ,a przy tym odczuwalny jest spadek mocy, licznik przy prędkości 160km/h i 4000obr/min. Się zatrzymuje i nie idzie ani grosza szybciej... ani na benzynce ani na gazie:(
Po odłączeniu akumulatora i tzw. resecie komputera kontrolka znika i wszystko powraca do normy. Po przejechaniu około 30km wszytko powraca zapala się kontrolka i ponowny spadek mocy...

miał ktoś może podobny przypadek???

mario1278
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 427
Rejestracja: 04 sie 2008, 14:09
Imię: MARIUSZ
Rocznik: 2010
Moje auto: Allroad C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: SIEDLCE

Post autor: mario1278 » 31 maja 2013, 16:01

VAG -prawdę ci powie !!

Gobasu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 05 gru 2012, 21:12
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Gobasu » 31 maja 2013, 20:26

W ciemno to możemy strzelać. Przerwa w zapłonie? Turbina? Przepływomierz? Napinacz? Diagnoza VAG się kłania.

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 31 maja 2013, 22:17

I pewnie jeszcze lpg miesza w korekach.

djmartinss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 31 maja 2013, 14:34
Lokalizacja: Nowa Sól

Post autor: djmartinss » 01 cze 2013, 22:55

Wczoraj w drodze powrotnej z pracy odwiedziłem tzw. wiejskiego mechanika, co było według mnie niepotrzebnym wydatkiem.
podpiął się pod kompa i stwierdził iż wszystko jest w porządku jedynym mankamentem jest to iż jakiś czujnik Turbiny wykazuje błąd .a jest on spowodowany tym iż przez dłuższy okres przed moim zakupem samochód stał i jest po prostu zamulony. a jedyne co można zrobić to po prostu go przepalić. lub wyjąc turbinę i ją wyczyścić:/

Jak dla mnie jest to śmieszne, ponieważ gdyby był faktycznie zamulony to od samego początku jak go tylko zakupiłem był by mułowaty, a poza tym po odłączeniu akumulatora i tym tzw. resecie błąd by dalej widniał lub wyskakiwał po przejechaniu kilku metrów ,a nie kilometrów..

a co wy o tym sądzicie???

Awatar użytkownika
Bilskirnir
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 144
Rejestracja: 30 mar 2010, 01:10
Lokalizacja: Zabrze/Donegal

Post autor: Bilskirnir » 02 cze 2013, 22:04

Stawiam na katalizator ! Taki mam przykaz. Temperatura robocza katalizatora to min 300 stopni Celsjusza.Od startu silnika powinien ja osiągnąć w max 3min.Także zanim ECU wypluje coś o nim to musi troche czasu minąć.Jeżeli startujesz bezpośrednio po odpaleniu silnika,to bląd nie wyskoczy odrazu-silnik musi być zagrzany.

Bywa też tak,że ECU nie wypluje żadnego błędu pomimo że kat jest uwalony.I charakterystyczne jest że na 4 biegu rozkulać go na 4k obrotów jest katorgą.Tak jakby ze 80 kuni zdechło tak od o.

Pozdro.
Errare humanum est,docendo discimus.Volenti nihil difficile.
Bilskirnir

eldozet
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 130
Rejestracja: 29 sty 2013, 23:31
Lokalizacja: Warszawa/Lublin

Post autor: eldozet » 15 cze 2013, 10:52

tez wydaje mi się że to kat mam podobny objaw na zimnym idzie elegancko ale jak już zamule w miescie i pozniej mu daje to idzie jak 1.9TD szykuje się na wymiane kata na zamiennik z allegro za 155zł bo są 2 sondy
Trochę się znam, a trochę nie znam :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja