Witam, od pewnego czasu jestem w posiadaniu Audi a6 1.8T AWT. Mój problem polega na tym iż od kilku dni na desce rozdzielczej świeci się kontrolka silnika ,a przy tym odczuwalny jest spadek mocy, licznik przy prędkości 160km/h i 4000obr/min. Się zatrzymuje i nie idzie ani grosza szybciej... ani na benzynce ani na gazie:(
Po odłączeniu akumulatora i tzw. resecie komputera kontrolka znika i wszystko powraca do normy. Po przejechaniu około 30km wszytko powraca zapala się kontrolka i ponowny spadek mocy...
miał ktoś może podobny przypadek???
[ INNY] (1.8T 150KM AWT) Spadek mocy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2
- Rejestracja: 31 maja 2013, 14:34
- Lokalizacja: Nowa Sól
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2
- Rejestracja: 31 maja 2013, 14:34
- Lokalizacja: Nowa Sól
Wczoraj w drodze powrotnej z pracy odwiedziłem tzw. wiejskiego mechanika, co było według mnie niepotrzebnym wydatkiem.
podpiął się pod kompa i stwierdził iż wszystko jest w porządku jedynym mankamentem jest to iż jakiś czujnik Turbiny wykazuje błąd .a jest on spowodowany tym iż przez dłuższy okres przed moim zakupem samochód stał i jest po prostu zamulony. a jedyne co można zrobić to po prostu go przepalić. lub wyjąc turbinę i ją wyczyścić:/
Jak dla mnie jest to śmieszne, ponieważ gdyby był faktycznie zamulony to od samego początku jak go tylko zakupiłem był by mułowaty, a poza tym po odłączeniu akumulatora i tym tzw. resecie błąd by dalej widniał lub wyskakiwał po przejechaniu kilku metrów ,a nie kilometrów..
a co wy o tym sądzicie???
podpiął się pod kompa i stwierdził iż wszystko jest w porządku jedynym mankamentem jest to iż jakiś czujnik Turbiny wykazuje błąd .a jest on spowodowany tym iż przez dłuższy okres przed moim zakupem samochód stał i jest po prostu zamulony. a jedyne co można zrobić to po prostu go przepalić. lub wyjąc turbinę i ją wyczyścić:/
Jak dla mnie jest to śmieszne, ponieważ gdyby był faktycznie zamulony to od samego początku jak go tylko zakupiłem był by mułowaty, a poza tym po odłączeniu akumulatora i tym tzw. resecie błąd by dalej widniał lub wyskakiwał po przejechaniu kilku metrów ,a nie kilometrów..
a co wy o tym sądzicie???
- Bilskirnir
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 144
- Rejestracja: 30 mar 2010, 01:10
- Lokalizacja: Zabrze/Donegal
Stawiam na katalizator ! Taki mam przykaz. Temperatura robocza katalizatora to min 300 stopni Celsjusza.Od startu silnika powinien ja osiągnąć w max 3min.Także zanim ECU wypluje coś o nim to musi troche czasu minąć.Jeżeli startujesz bezpośrednio po odpaleniu silnika,to bląd nie wyskoczy odrazu-silnik musi być zagrzany.
Bywa też tak,że ECU nie wypluje żadnego błędu pomimo że kat jest uwalony.I charakterystyczne jest że na 4 biegu rozkulać go na 4k obrotów jest katorgą.Tak jakby ze 80 kuni zdechło tak od o.
Pozdro.
Bywa też tak,że ECU nie wypluje żadnego błędu pomimo że kat jest uwalony.I charakterystyczne jest że na 4 biegu rozkulać go na 4k obrotów jest katorgą.Tak jakby ze 80 kuni zdechło tak od o.
Pozdro.
Errare humanum est,docendo discimus.Volenti nihil difficile.
Bilskirnir
Bilskirnir