Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ AEB 1.8 150 KM] Pytanie do posiadaczy 1.8T

Silniki benzynowe
Awatar użytkownika
HattoriHonza
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 288
Rejestracja: 23 wrz 2010, 11:52
Imię: Piotr
Rocznik: 1994
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin, Polska

Post autor: HattoriHonza » 27 maja 2013, 22:28

Ja dla świętego spokoju ZAWSZE jak dojeżdżam gdzieś, gdzie zgaszę silnik, to ostatni odcinek pokonuję bardzo delikatnie i chwilkę odczekuję przed zgaszeniem. Ot - dmucham na zimne. W Golfie 1.9TDI się sprawdza, już 450kkm najechane na oryginalnej turbinie ;)

W Audi też mi się aż świeci turbina na jasnoczerwono, jak go przepałuję.

Awatar użytkownika
Bilskirnir
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 144
Rejestracja: 30 mar 2010, 01:10
Lokalizacja: Zabrze/Donegal

Post autor: Bilskirnir » 29 maja 2013, 02:48

grzemo sie pytał wczesniej o DV,opanowałes już to ??? Uwalony DV nie bedzie trzymał ciśnienia na niskich obrotach,to owocuje niskim cisnieniem doładowania.Dopiero na wyższych obrotach turbina nadrabia straty i w miare rosnacych obrotów rosnie przyrost mocy.Przy czym turbinka ma co robic i owocuje nadmiernym wydzielaniem ciepła (czyt.przegrzewaniem).DV również ma za zadanie,utrzymywanie turbinki na optymalnych obrotach podczas zmiany biegów,aby uniknąć skrócić czas rozpędzania do obrotów roboczych.Dlatego jest on tak istotny.

U mnie "wgniata" w fotel aż do 3ki,od 1900 idżie jak wśćiekła aż do 5700,tak jak podaje producent-czuć moment w całym zakresie obrotów.Czasem mnie zadziwia...
4 i 5 też nie grzeszy,idżie pod góre z nachyleniem 5% aż 200 km/h
Ma przelatane 240k na originalnej turbince.
I aby ja rozgrzać do "czerwonośći" w nocy,trzeba sie mocno postarać.Mam na myśli jazdę do max 3 biegu i butowanie na okrągło przez min 20min.Na ciasnych drogach może być kłopotliwe,bo na dwójce to jest szatan.

Co jest ważne,mam wymienione cewki-wszystkie 4 wraz z świecami (platinium),nowa przepływka,DV z TTki,drożna odma,jeżdżę na full syncie 5w40 z wymianą co 10k,100% sprawny katalizator i lambdy,szczelność w całym układzie zasilania wraz z podcisnieniem,drożny intercooler,wymieniony filtr paliwa,wymieniony napinacz i łancuszek,czysty smok i bardzo dobre cisnienie oleju.Wszystkie częśći Ori.Spalanie w trasie 7,5-8ltr,mieszany 9,5-10ltr na 100.Jak dostaje baty to nie wiem,ciężko to obliczyć,ale duuuużo.Chodżi jak pszczółka...

Pozdrawiam.
Errare humanum est,docendo discimus.Volenti nihil difficile.
Bilskirnir

error
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 158
Rejestracja: 10 lip 2012, 14:41
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: error » 29 maja 2013, 23:32

Bilskirnir pisze:grzemo sie pytał wczesniej o DV,opanowałes już to ??? Uwalony DV nie bedzie trzymał ciśnienia na niskich obrotach,to owocuje niskim cisnieniem doładowania.Dopiero na wyższych obrotach turbina nadrabia straty i w miare rosnacych obrotów rosnie przyrost mocy.Przy czym turbinka ma co robic i owocuje nadmiernym wydzielaniem ciepła (czyt.przegrzewaniem).DV również ma za zadanie,utrzymywanie turbinki na optymalnych obrotach podczas zmiany biegów,aby uniknąć skrócić czas rozpędzania do obrotów roboczych.Dlatego jest on tak istotny.

U mnie "wgniata" w fotel aż do 3ki,od 1900 idżie jak wśćiekła aż do 5700,tak jak podaje producent-czuć moment w całym zakresie obrotów.Czasem mnie zadziwia...
4 i 5 też nie grzeszy,idżie pod góre z nachyleniem 5% aż 200 km/h
Ma przelatane 240k na originalnej turbince.
I aby ja rozgrzać do "czerwonośći" w nocy,trzeba sie mocno postarać.Mam na myśli jazdę do max 3 biegu i butowanie na okrągło przez min 20min.Na ciasnych drogach może być kłopotliwe,bo na dwójce to jest szatan.

Co jest ważne,mam wymienione cewki-wszystkie 4 wraz z świecami (platinium),nowa przepływka,DV z TTki,drożna odma,jeżdżę na full syncie 5w40 z wymianą co 10k,100% sprawny katalizator i lambdy,szczelność w całym układzie zasilania wraz z podcisnieniem,drożny intercooler,wymieniony filtr paliwa,wymieniony napinacz i łancuszek,czysty smok i bardzo dobre cisnienie oleju.Wszystkie częśći Ori.Spalanie w trasie 7,5-8ltr,mieszany 9,5-10ltr na 100.Jak dostaje baty to nie wiem,ciężko to obliczyć,ale duuuużo.Chodżi jak pszczółka...

Pozdrawiam.
kolego a może być tak ze nie ma zadnych błedów a DV jest nie sprawny? Przepływke też mam nówke oryginał
było:
Fiat 126p,Golf II,Golf III,Audi 80 B3,Opel Calibra
teraz:
Audi A6 C5 1.8T

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 30 maja 2013, 08:01

error pisze:kolego a może być tak ze nie ma zadnych błedów a DV jest nie sprawny?
Oczywiście że tak. Jedynie w logach dynamicznych można to potwierdzić.

error
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 158
Rejestracja: 10 lip 2012, 14:41
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: error » 31 maja 2013, 10:36

no to chyba kupie nowy tak dla pewności

[ Dodano: 2013-06-05, 08:40 ]
kolego Bilskirnir piszesz o dv od audi tt, możesz napisać coś wiecej na ten temat? dlaczego nie oryginał od a6 1.8t ?
było:
Fiat 126p,Golf II,Golf III,Audi 80 B3,Opel Calibra
teraz:
Audi A6 C5 1.8T

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja