Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C4] Audi c4 2.3 (jak podniesc moc)

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
zbych_zoledz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 19 gru 2010, 00:02
Lokalizacja: Wrocław / Sobótka / Hamburg

[A6 C4] Audi c4 2.3 (jak podniesc moc)

Post autor: zbych_zoledz » 26 maja 2013, 11:42

Witam mam pytanie odnosnie zmiany mocy silnika w d .osc typowym (lecz nie tuningowanym) silniku 2.3 . Jakie mozna zastosowac zmiany? Jestem otwarty na wszelkie propozycje . Kontakty do ludzi ktorzy cos wiedza na ten temat i wgl mile widziane
:)

krystek13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 230
Rejestracja: 15 sty 2012, 07:46
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: krystek13 » 26 maja 2013, 16:55

Niestety z tym silnikiem nic za bardzo nie zdziałaś:/ÂŻeby to był chociaż 2.3 20V(7A) to mógł byś coś pomodzić.W 10V tez można ale są to przeróbki dla maniaków tych silników.Przeróbki ich są bardzo trudne bo wiążą się ze zmianą osprzętu paliwowego bo jest niestety na mechanicznym wtrysku:/
340KM i 500NM :)

zbych_zoledz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 19 gru 2010, 00:02
Lokalizacja: Wrocław / Sobótka / Hamburg

Post autor: zbych_zoledz » 26 maja 2013, 17:00

Aha czyli nadzieja jest ... Koszty mnie nie przerazaja ... Wiec prosze pisac

bboykoti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 457
Rejestracja: 19 gru 2010, 22:11
Imię: Dawid
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Solec Kujawski

Post autor: bboykoti » 26 maja 2013, 21:36

To jeżeli koszty Cie nie przerażają to proponuje zmienić auto :D Albo chociaż zmienić silnik :) Reszta pomysłów nie warta zachodu...
Było A6 C5 1.8T:
stage1 189KM 280Nm :D
Jest A6 C6 2.0T:
stage1 215KM 320Nm
stage2 280KM 400Nm

krystek13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 230
Rejestracja: 15 sty 2012, 07:46
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: krystek13 » 26 maja 2013, 23:22

zbych_zoledz, więc jeżeli uzyskanie jakiś 50kM za cenę 15tysi to nie masakra to proszę,polerowanie dolotów i wylotów w głowicy,polerowanie zaworów,tytanowe podkładki zaworowe,dotarcie zaworów pod kątem 75 stopni,mocniejsze sprężyny zaworowe,ostry wałek rozrządu,pięć gazników(są gotowe zestawy)uwolnienie wydechu.Mozesz się też pokusić rozwiercenie bloku na trzeci szlif,założyć tłoki od 2.0 16V,wał od 3B i korby nie pamietam teraz od czego ale jak bedziesz chciał to sprawdzę.Korby polerujesz i odciążasz,sworznie tłoków od silnika 7A bo lżejsze,odciążasz tłoki.To tak po skrótach :)
340KM i 500NM :)

91-rodman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 26 lut 2012, 21:01
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: 91-rodman » 26 maja 2013, 23:49

Posiadałem ten silnik w Audi Coupe.
Raczej, żadne zabiegi nie spełnią Twoich oczekiwań.
A silnik ani nie jest podatny na modyfikacje, ani nie jest tytanem bezawaryjności.
Najrozsądniejsze rozwiązania i zapewne najtańsze to swap.

zbych_zoledz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 19 gru 2010, 00:02
Lokalizacja: Wrocław / Sobótka / Hamburg

Post autor: zbych_zoledz » 27 maja 2013, 06:50

A co powiecie na digifan 1 z corado z pelna instalacja ?

krystek13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 230
Rejestracja: 15 sty 2012, 07:46
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: krystek13 » 27 maja 2013, 09:20

Jeśli digifant 1 to Vw T4 2.5.Corado ma 4 cylindry.Ale i tak za dużo tu nie uzyskasz,bo z tego co pamiętam to też nie maja mapsensora tylko samą przepływkę.ÂŁatwiej by było wyrwać gdzieś silnik 7A,odświeżyć go,wymienić czujniki stókowe bo w nich to zmora,i troszkę pomodzić mechanicznie,poszukać orginalnej kości MTM lub ABT,zmienić wtryski.
340KM i 500NM :)

zbych_zoledz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 19 gru 2010, 00:02
Lokalizacja: Wrocław / Sobótka / Hamburg

Post autor: zbych_zoledz » 27 maja 2013, 19:51

Ok powiedzmy chce zmienic silnik. Jaki waszym zdaniem motor bd idealnie pasowal do mojej sety . Oczywiscie jesli idzie swap to odrazu quattro wiec wolal bym kupic jakas mocna a6 w calosci np. Po dzwonie i modzic . Co do budy mam duzy sentyment jest odpicowana. Duzo kasy zainwestowane i wogole . ...

krystek13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 230
Rejestracja: 15 sty 2012, 07:46
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: krystek13 » 27 maja 2013, 20:00

Tylko i wyłącznie 2.2 20VT (3B-220KM,AAN-230KM,ABY-230KM).Co do quattro,to nie jestem pewien ale jest chyba inna podłoga więc bez przeróbek się nie obędzie.Kupując coś co ma 2.2T to musisz się liczyć z robotą silnika.99%tego co jest na sprzedaż jest zarżnięta .Ale frajda z jazdy jest niezła <lol>
340KM i 500NM :)

Kliku
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 216
Rejestracja: 25 cze 2011, 17:35
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Kliku » 28 maja 2013, 12:05

sprzedaj auto i kup drugie, taniej wyjdzie i bezpieczniej. I bedziesz mial quattro.
A6c4 AEL Quattro Power by' To JA
Obrazek

arwam
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 93
Rejestracja: 15 gru 2012, 09:51
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Post autor: arwam » 13 lip 2013, 20:36

najtaniej będzie założyć turbo i układ paliwowy z silnika np KG
Jest:Golf MK2 1.9TD 213KM/366Nm
Audi 100 C4 AAT Avant automat.
Audi Coupe B3 2.2 KV=> swap na 2.5TDI AAT, 154KM/293Nm=> K24-7001 skrzynka FHN = 161KM/374Nm=>zmiana ECU; jeszcze nie wiadomo ile wyjdzie :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja