[ AFB 2.5 150 KM] Przeszczep głowicy z BAU
[ AFB 2.5 150 KM] Przeszczep głowicy z BAU
Chyba jak każdy posiadacz silnika AFB rozmyślam co zrobić jak padną wałki. Czytałem o przeszczepie góry z silników 2.5 z literką B. Chyba nawet tu na forum ktoś tak ma ale chyba w AKN. Czy jest możliwe to w AFB i czy to jest opłacalne. Jeśli taj to jak z praca takiego silnika? Nie straci po takim zabiegu swoich parametrów?
- hemiV8
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 468
- Rejestracja: 29 maja 2011, 17:06
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2001
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gliwice
Witam,syyu93syyu93 pisze:Czytałem o przeszczepie góry z silników 2.5 z literką B.

Jeżeli chcesz żeby wszystko miało "ręce i nogi" tzn. wszystko było zrobione z wszelkimi przyjętymi kanonami mechaniki samochodowej odpuść zmianę tylko „góry” ze względów finansowych lepiej dla Ciebie było by kupić używany silnik. Piszę to ze względu na własne doświadczenia poniżej wymienię jak to wygląda finansowo a
Ty oceń sam czy gra jest warta świeczki.

Koszt głowic z wałkami lub bez (tutaj o zależności od szczęścia) przyjmijmy hipotetycznie, że 1000 zł sztuka z wałkami rozrządu X2 jak kupiłem za 250 € dwie kompletne głowice z wałkami i całym osprzętem ale to było szczęście.
Nowe śruby kupiłem np. Elring-a za 130.00 Zł komplet 8 sztuk X 2 (zależy gdzie kupisz)
Uszczelki pod głowice np. Elring około 70.00-90.00 Zł X 2 (zależy gdzie kupisz)
Uszczelniacze zaworowe np. Corteco od 2.00 Zł sztuka X 24 (zależy gdzie kupisz)
Uszczelniacze wałków rozrządu X 2 np. Elring od 10.00 Zł sztuka
Uszczelki pokryw zaworowych X 2 np. Elring ja kupiłem po 40.00 Zł sztuka
Dodatkowo ja kupiłem dÂźwigienki i hydro popychacze zaworowe INA 2 X 24 sztuki
DÂźwigienki 24.00 Zł sztuka (zależy gdzie kupisz)
Popychacze 18.00 Zł sztuka (zależy gdzie kupisz)
Remont głowic - kwota około 500 zł w wzwyż za głowicę w zależności od miejsca:
Badanie szczelności głowicy
Frezowanie gniazd zaworowych
Szlifowanie zaworów
Wymiana prowadnic zaworowych
Planowanie głowicy (ostatni etap obróbki głowicy)
Mycie głowicy
Oczywiście niezbędna jest wymiana wszystkich, o-ringów które były rozłączanie, podkładek miedzianych wtryskiwaczy, o-ringów wtryskiwaczy itp.
Celowo pomijam olej i płyn G-12 gdyż ich wymiana jest również niezbędna przy wianie całej jednostki napędowej.
OK, mam nadzieję, że niczego nie pominąłem jak sam widzisz po zsumowaniu w/w kosztów lepiej chyba szukać silnika na literę B… .
Oczywiście niczego nie sugeruję a decyzję pozostawiam Tobie.

Pozdrawiam
