Zawieszenia pneumatyczne bład 01772
Zawieszenia pneumatyczne bład 01772
Ostatnio jak wsiadłem do samochodu pojawiła się kontrolka zawieszenia żółta ikonka samochodu. Ustawienie zawieszenia nie działało nie były podświetlone pozycje. włączony był tryb podnośnika ale ja go nie włączałem i też nie można było zmienić ustawienia.
Podłączyłem auto do vcds i pojawiały się trzy błędy:
02645-Zawory regulacji poziomu zawieszenia
003 Usterka mechaniczna - sporadyczny
Ramka zamrożona
Stan błędu: 00100011
Priorytet błędu:2
Częstość błędu:2
01772-Przewód sygnałowy czujnika cisnieniaw układzie poziomowania
010 - przerwa /zwarcie z plusem - sporadyczny
Ramka zamrożona
Stan błędu: 00101010
Priorytet błędu:3
Częstość błędu:2
0453-Ograniczenie działania na skutek przegrzania
000 sporadyczny
Ramka zamrożona
Stan błędu: 00100000
Priorytet błędu:7
Częstość błędu:2
Co to jest?
Czy pada mi kompresor ale chyba jest wyciek bo sie przegrzał chyba, czy jakiś czujnik lub zespół zaworów się uszkodził?
Najlepiej chyba sprawdze na początku szczelnośc wodą z mydłem, potem będę szukał dalej.
Może ktoś miał to samo i podpowie bez szukania usterki.
Szczelność sprawdzałem wodą z mydłem i jest niby ok.
Teraz co kupić kompresor czy zawory?
Podłączyłem auto do vcds i pojawiały się trzy błędy:
02645-Zawory regulacji poziomu zawieszenia
003 Usterka mechaniczna - sporadyczny
Ramka zamrożona
Stan błędu: 00100011
Priorytet błędu:2
Częstość błędu:2
01772-Przewód sygnałowy czujnika cisnieniaw układzie poziomowania
010 - przerwa /zwarcie z plusem - sporadyczny
Ramka zamrożona
Stan błędu: 00101010
Priorytet błędu:3
Częstość błędu:2
0453-Ograniczenie działania na skutek przegrzania
000 sporadyczny
Ramka zamrożona
Stan błędu: 00100000
Priorytet błędu:7
Częstość błędu:2
Co to jest?
Czy pada mi kompresor ale chyba jest wyciek bo sie przegrzał chyba, czy jakiś czujnik lub zespół zaworów się uszkodził?
Najlepiej chyba sprawdze na początku szczelnośc wodą z mydłem, potem będę szukał dalej.
Może ktoś miał to samo i podpowie bez szukania usterki.
Szczelność sprawdzałem wodą z mydłem i jest niby ok.
Teraz co kupić kompresor czy zawory?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 512
- Rejestracja: 15 cze 2011, 08:07
- Imię: Jacek
- Rocznik: 2000
- Moje auto: Allroad C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 155KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kozienice
sprężarka ci by zdychała jakby nie pompowała tylko mieliła na pusto, to że jest info o przegrzaniu to dobrze ale jeśli jeÂździłeś cały czas i dopompowywała i tak w kółko aż do przegrzania to mogłeś w ten sposób uszkodzić sprężarkę. teraz jak chodzi o zespół zaworów to raczej one powodują ten stan rzeczy. przycinają się sporadycznie i trza będzie je wymienić. martwi mnie jeszcze ten czujnik ciśnienia w sprężarce, jeśli nie ma przetartego przewodu i nie zgnił on w środku doprowadzając do utraty sygnału to raczej zostanie ci do wymiany zespół sprężarka - zespół zaworów.
oprócz tego co nie mam to mam wszystko i
tu już nie ma nic do roboty
----------------------------------------------
CCCO 2015
kolejne nieuki nauczam jazdy po naszemu
tu już nie ma nic do roboty

----------------------------------------------
CCCO 2015
kolejne nieuki nauczam jazdy po naszemu

Dzisiaj na starej sprężarce po małej przejażdżce, kompresor zaczął chodzić przez cały czas, nawet jak był wyciągnięty kluczyk. Odłączyłem akumulator aby nie spalić kompresora.
Postanowiłem kupić drugi kompresor z zespołem zaworów G291.
Po zamontowaniu dalej sa błędy, pompuje dalej kompresor, ze musiałem odłączyć akumulator i doszedł nowy już nie pamiętam ale cos z ABS/ESP.
Ma może ktoś schemat podłączeń g291? Będę musiał sprawdzić wiazkę.
Czy po wymianie muszą zrobić adaptację zawieszenia aby nie było tych błędów?
Postanowiłem kupić drugi kompresor z zespołem zaworów G291.
Po zamontowaniu dalej sa błędy, pompuje dalej kompresor, ze musiałem odłączyć akumulator i doszedł nowy już nie pamiętam ale cos z ABS/ESP.
Ma może ktoś schemat podłączeń g291? Będę musiał sprawdzić wiazkę.
Czy po wymianie muszą zrobić adaptację zawieszenia aby nie było tych błędów?
Jak to sprawdzić, gdzie on jest, to jest g290?jasper pisze:czujnik ciśnienia w sprężarce, jeśli nie ma przetartego przewodu.
- Audi A6 Warsztat
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2596
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Zbigniew
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
I równie dobrze mógł dostać gdzieś trochę wilgoci i teraz wariuje.Piotruś pisze:ChłopyKrzysiekR pisze:Sprężarkę zamontowałem drugą, ale sprawdzę. Może muszę zrobić adaptację, albo uszkodził się może komputer J197 Control Module?... a czy 'po prostu" nie przysmażyło "jedynie" przekaźnika od pompy
Skoro (tak na logike... ) kompresor pracuje bez względu na sterowanie, a nawet po wyłaczeniu zapłonu, to jak sądzę, dostaje "bezpośrednie" zasilanie "takie samo" jak wtedy gdy sterownik zawiechy wysterowuje przekaxnik
![]()
Co tym sądzicieMogę mieć rację
![]()
![]()
Warsztat, naprawy Audi A6.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 512
- Rejestracja: 15 cze 2011, 08:07
- Imię: Jacek
- Rocznik: 2000
- Moje auto: Allroad C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 155KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kozienice
@KrzysiekR
nie za bardzo przekaźnik, bo przekaźnik ten załącza sprężarkę, a za jego sterowanie odpowiada sterownik, który za każdym razem zbiera info z czujników, że jest za niskie ciśnienie w układzie, ubytek powietrza etc.
(tak czy siak zapobiega przed siadnięciem na glebe i sprężarka pracuje cały czas, ponieważ układ nie posiada ciśnienia zadanego przez sterownik, aż do osiągnięcia temperatury przegrzania, która powoduje wyłączenie sprężarki i zapisuje błędy w sterowniku).
co do rozładowania akumulatora to sterownik wyłączy sprężarkę jeśli akumulator będzie się rozładowywał i będzie za małe napięcie.
tę drugą sprężarkę co kupiłeś to razem z zespołem zaworów czy bez?
(może być równie dobrze uwalona sprężarka i przez zawór puszczać powietrze do atmosfery (będzie działała w kółko) ewentualnie sprężarka jest już uwalona i tylko miele powietrze w sobie nie wytwarzając odpowiedniego ciśnienia).
Test elementów wykonawczych pomoże odpowiedzieć ci na twoje pytanie tzn. przeprowadź test zbiornika ciśnienia jeśli nie przejdzie tego testu to sprężarka jest trup.
zespół zaworów jeśli wyskakuje ci taki błąd jest do wymiany.
(wiąże się to z opróżnieniem powietrza z układu, po tym zabiegu trzeba przeprowadzić adaptację. jeśli w trakcie adaptacji sprężarka sama się wyłączy bez błędu to można uważać ją za dobrą, a adaptacja zostanie przeprowadzona bezproblemowo)
powodzenia
nie za bardzo przekaźnik, bo przekaźnik ten załącza sprężarkę, a za jego sterowanie odpowiada sterownik, który za każdym razem zbiera info z czujników, że jest za niskie ciśnienie w układzie, ubytek powietrza etc.
(tak czy siak zapobiega przed siadnięciem na glebe i sprężarka pracuje cały czas, ponieważ układ nie posiada ciśnienia zadanego przez sterownik, aż do osiągnięcia temperatury przegrzania, która powoduje wyłączenie sprężarki i zapisuje błędy w sterowniku).
co do rozładowania akumulatora to sterownik wyłączy sprężarkę jeśli akumulator będzie się rozładowywał i będzie za małe napięcie.
tę drugą sprężarkę co kupiłeś to razem z zespołem zaworów czy bez?
(może być równie dobrze uwalona sprężarka i przez zawór puszczać powietrze do atmosfery (będzie działała w kółko) ewentualnie sprężarka jest już uwalona i tylko miele powietrze w sobie nie wytwarzając odpowiedniego ciśnienia).
Test elementów wykonawczych pomoże odpowiedzieć ci na twoje pytanie tzn. przeprowadź test zbiornika ciśnienia jeśli nie przejdzie tego testu to sprężarka jest trup.
zespół zaworów jeśli wyskakuje ci taki błąd jest do wymiany.
(wiąże się to z opróżnieniem powietrza z układu, po tym zabiegu trzeba przeprowadzić adaptację. jeśli w trakcie adaptacji sprężarka sama się wyłączy bez błędu to można uważać ją za dobrą, a adaptacja zostanie przeprowadzona bezproblemowo)
powodzenia
oprócz tego co nie mam to mam wszystko i
tu już nie ma nic do roboty
----------------------------------------------
CCCO 2015
kolejne nieuki nauczam jazdy po naszemu
tu już nie ma nic do roboty

----------------------------------------------
CCCO 2015
kolejne nieuki nauczam jazdy po naszemu

Piotruś pisze:PrzekaÂźnik kompresora znajdziesz w puszce elektrycznej z prawej strony podszybia (za sterownikiem ECU). Drugi z rzeduKrzysiekR pisze:Gdzie dokładnie znajduje się ten przekaÂźnik? Teraz zapalil się błąd 02645 zespól zaworów.
Dzięki Piotrze, pamięc masz dobrą

Jest to przekaÂźnik 373 8D0 951 253A
Jak założe drugi dam znać. Ten rozebrałem i był lekko podspawany.
Wczoraj znowu załączył się kompresor i nie można było go wyłączyć, musiałem znowu odłączyć akumulator. Auto po odłączeniu akumulatora stało przez 8godz i nawet 1cm nie opadło.
Ile czasu powinien pompować kompresor z trybu Dynamiczny na Podniesienie, może ktoś podać czy to 1min czy np. 30sec?Chcę sprawdzić czy drugiego kompresora mi nie załatwiło.
- Audi A6 Warsztat
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2596
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Zbigniew
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Nigdy w życiu!!! Czasami zdarzało się, ale tylko przy wysokich mrozach w zimie, że po załączeniu zapłonu kompresor włączył się tylko na na parę sekund. Ale podkreślam po włączeniu zapłonu.Piotruś pisze:Czy komukolwiek z odwiedzających ten topik juz się zdarzyło usłyszeć kompresor zawieszenia pomimo wyłączonego zapłonu, o wyjętym kluczyku nie mówiąc
Mogę sprawdzić Ci i opisać ile czasu potrzebuje kompresor na pompowanie ale po południu, bo teraz autko stoi w domu. Nigdy tego nie mierzyłem czasowo ale z tego co kojarzę będzie to więcej niż 30 sek. Może być około minuty nawet.KrzysiekR pisze:Ile czasu powinien pompować kompresor z trybu Dynamiczny na Podniesienie, może ktoś podać czy to 1min czy np. 30sec?Chcę sprawdzić czy drugiego kompresora mi nie załatwiło.
Warsztat, naprawy Audi A6.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 512
- Rejestracja: 15 cze 2011, 08:07
- Imię: Jacek
- Rocznik: 2000
- Moje auto: Allroad C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 155KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kozienice
test nie jest sekundowy! i ma za zadanie wymusić na sprężarce wpompowanie do zasobnika ciśnienia o zadanej wartości. jeśli tego nie zrobi nie będzie możliwe przeprowadzenie adaptacji zawieszenia, a tym samym sprężarka się nie nadaje bo nie wytwarza ciśnienia które jest jej zadaniem. co ciekawe może przeoczyłem że praca sprężarki była po wyciągnięciu kluczyka, po otwarciu lub zamknięciu drzwi ustawiane są zawory charakterystyczne pyknięcie spod prawego nadkola. tyle ile powinno być w prawidłowo działającym układzie AAS. natomiast nie powinna działać sprężarka, jeśli tak się dziej to może być przetarty plus zwierający do masy i gdy zewrze to trzyma załączoną sprężarkę, ale to mówiłem na samym początku o przewodach i ich stanie.
co do czasu to z dynamic na lift podnosi się u mnie zawsze w okolicach 35 - 45 sec przy normalnej temperaturze otoczenia.
@KrzysiekR przeprowadÂź test elementów wykonawczych systemu AAS a udzieli to na pewno odpowiedzi na pytanie odnośnie kondycji sprężarki.
Jeśli nie ma w instalacji ubytku powietrza, zawory trzymają (mimo że się co jakiś czas przycinają) bo auto nie opada to winą można obarczyć sprężarkę lub sterownik. tylko dwa razy miałem do czynienia z padniętym sterownikiem (nie występowało podobieństwo do twojego), ale za to dużo razy ze sprężarką która nie dawała ciśnienia.
Sprężarka to nic innego jak kompresor, który jak w przypadku pompowania koła nie daje odpowiedniego ciśnienia może se działać aż się przegrzeje.
zastanawiające jest to że u ciebie po wyjęciu kluczyka sprężarka działał dalej.
co do czasu to z dynamic na lift podnosi się u mnie zawsze w okolicach 35 - 45 sec przy normalnej temperaturze otoczenia.
@KrzysiekR przeprowadÂź test elementów wykonawczych systemu AAS a udzieli to na pewno odpowiedzi na pytanie odnośnie kondycji sprężarki.
Jeśli nie ma w instalacji ubytku powietrza, zawory trzymają (mimo że się co jakiś czas przycinają) bo auto nie opada to winą można obarczyć sprężarkę lub sterownik. tylko dwa razy miałem do czynienia z padniętym sterownikiem (nie występowało podobieństwo do twojego), ale za to dużo razy ze sprężarką która nie dawała ciśnienia.
Sprężarka to nic innego jak kompresor, który jak w przypadku pompowania koła nie daje odpowiedniego ciśnienia może se działać aż się przegrzeje.
zastanawiające jest to że u ciebie po wyjęciu kluczyka sprężarka działał dalej.
oprócz tego co nie mam to mam wszystko i
tu już nie ma nic do roboty
----------------------------------------------
CCCO 2015
kolejne nieuki nauczam jazdy po naszemu
tu już nie ma nic do roboty

----------------------------------------------
CCCO 2015
kolejne nieuki nauczam jazdy po naszemu

Przekaznik wymieniony. Na razie działa wszystko OK, aby nie zapeszyć.
Testy zrobiłem i pokazywało OK.
W testach tylko nieaktywne pokazało Amortyzator przedni i tylni prawy, lewy: twardy nieaktywny.
Adaptację zawieszenia też przeprowadziłem i zapisałem.
Temperatura kompresora wynosiła dzisiaj w trybie Auto około 80 stopni.
Podnosi z dynamic na podniesienie około 45sec.
Dzięki za pomoc Piotruś i jasper.
Mam nadzieję, że będzie już wszysko OK.
Testy zrobiłem i pokazywało OK.
W testach tylko nieaktywne pokazało Amortyzator przedni i tylni prawy, lewy: twardy nieaktywny.
Adaptację zawieszenia też przeprowadziłem i zapisałem.
Temperatura kompresora wynosiła dzisiaj w trybie Auto około 80 stopni.
Podnosi z dynamic na podniesienie około 45sec.
Dzięki za pomoc Piotruś i jasper.

Mam nadzieję, że będzie już wszysko OK.

Witam
Ostatnio pojawił mi się błąd:
02646 - Wiarygodnośc regulacji poziomu zawieszenia
008 - Niezrozumiały Sygnał - Sporadyczny
Freeze Frame:
Fault Status: 00101000
Fault Priority: 2
Nie wiem od czego to może być. Wymieniłem wcześniej kompresor, zestaw zaworów i przekaÂźnik.
Teraz podczas jazdy zapala mi się zielona ikonka z autem-pompowanie.
Podczas postoju, nie zawsze opada tył auta, lewa strona bardziej.
Wycieku nie zaobserwowałem chociaż bardziej się przyłożę bo nie miałem zbyt dużo czasu.
Co to jeszcze może być, na co zwrócić uwagę?
Zaobserwowałem, że na vcds w 34 Poziomowanie, 08 Bloki Pomiarowe, w grupie 12 wszędzie od 1-3 jest napiecie 2,5V a w ostatnim 4, 5V.
Czy to są czujniki? 4 ten z 5V to które koło?
Ostatnio pojawił mi się błąd:
02646 - Wiarygodnośc regulacji poziomu zawieszenia
008 - Niezrozumiały Sygnał - Sporadyczny
Freeze Frame:
Fault Status: 00101000
Fault Priority: 2
Nie wiem od czego to może być. Wymieniłem wcześniej kompresor, zestaw zaworów i przekaÂźnik.
Teraz podczas jazdy zapala mi się zielona ikonka z autem-pompowanie.
Podczas postoju, nie zawsze opada tył auta, lewa strona bardziej.
Wycieku nie zaobserwowałem chociaż bardziej się przyłożę bo nie miałem zbyt dużo czasu.
Co to jeszcze może być, na co zwrócić uwagę?
Zaobserwowałem, że na vcds w 34 Poziomowanie, 08 Bloki Pomiarowe, w grupie 12 wszędzie od 1-3 jest napiecie 2,5V a w ostatnim 4, 5V.
Czy to są czujniki? 4 ten z 5V to które koło?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 512
- Rejestracja: 15 cze 2011, 08:07
- Imię: Jacek
- Rocznik: 2000
- Moje auto: Allroad C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 155KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kozienice
skasuj błąd i zobacz czy powróci
co do bloku 12 wartości mierzonych
Pole 01
Sygnał przyspieszenia mas przedni lewy (0 - 5.1 V)
Pole 02
Sygnał przyspieszenia mas przedni prawy (0 - 5.1 V)
Pole 03
Sygnał przyspieszenia mas tylny (0 - 5.1 V)
Pole 04
Napięcie zasilania sensorów przyspieszenia mas (0 - 16.575 V)
co do bloku 12 wartości mierzonych
Pole 01
Sygnał przyspieszenia mas przedni lewy (0 - 5.1 V)
Pole 02
Sygnał przyspieszenia mas przedni prawy (0 - 5.1 V)
Pole 03
Sygnał przyspieszenia mas tylny (0 - 5.1 V)
Pole 04
Napięcie zasilania sensorów przyspieszenia mas (0 - 16.575 V)
oprócz tego co nie mam to mam wszystko i
tu już nie ma nic do roboty
----------------------------------------------
CCCO 2015
kolejne nieuki nauczam jazdy po naszemu
tu już nie ma nic do roboty

----------------------------------------------
CCCO 2015
kolejne nieuki nauczam jazdy po naszemu
