Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ BES 2.7 250 KM] A6 C5 Allroad - szarpanie silnika

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Raphael
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 29 lip 2008, 15:42
Lokalizacja: Warszawa

[ BES 2.7 250 KM] A6 C5 Allroad - szarpanie silnika

Post autor: Raphael » 24 maja 2013, 20:58

Witam Wszystkich!

No i Audiolka zastrajkowała:

Mianowicie, od wczoraj miga check, silnikiem trzęsie, pali dużo za dużo a mocy, generalnie, też ubyło :|
Przeglądałem inne wątki i doczytałem się, ze za podobne objawy odpowiada padnięty pre-kat i w następstwie zapchany kat właściwy.
Tyle, że w 2.7 pre-kat jest ponoć metalowy, więc o zapchaniu właściwego mowy być nie może
Podłączyłem vag'a na interfejsie Viaken'a i wywalił błąd P0300, P0303 i P0306. Po skasowaniu błędów, pojawiają się tylko dwa pierwsze.
W pracy silnika nic się nie zmieniło :-(

Oczywiście, wymiana na rympał wszystkiego po kolei nie wchodzi w grę :)
logów nie robiłem i nie bardzo wiem jak zrobić, vag-scope na Win7 działać nie chce:-(

Macie, Koledzy, jakieś pomysły?

krystek13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 230
Rejestracja: 15 sty 2012, 07:46
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: krystek13 » 24 maja 2013, 23:52

Wychodzi ze masz cos z zapłonem, sprawdÂź cewki, najlepjej podmiejsjąc je, jsk nic się nie zmieni to wskazuje na czujnik spalania stukowego.
340KM i 500NM :)

314TeR
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 07 mar 2013, 21:51
Lokalizacja: Sand City

Post autor: 314TeR » 25 maja 2013, 00:44

Sprawdzałeś czy nie przysługuje Ci akcja serwisowa na wymianę cewek? Zadzwoń do ASO, podaj VIN i zapytaj czy przysługuje i jeśli tak, to umawiaj się na wymianę.

Jeśli faktycznie wysypał się katalizator wstępny, to będzie to widać w pracy sondy w katalizatorze właściwym.

PS Popraw wpis w profilu, bo nawet nie wiadomo o jakim aucie jest wątek.

Raphael
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 29 lip 2008, 15:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Raphael » 25 maja 2013, 01:11

Wpisu w profilu nie mogę poprawić, bo jest właściwy :>
Ponieważ mam dwie Audiole (drugiej w stopkę wpisać nie można),
w tytule napisałem o którą konkretnie "chodzi".

Mała korekta odnośnie kontrolki "check":
chodzi o ikonkę z silniczkiem czyli kontrola spalin, dawny "check" to teraz EPC :|

oczywiście, zdaję sobie sprawę, że to wiele zmienia (sorki za wprowadzenie w błąd)

do ASO jeszcze nie dzwoniłem, zrobię to zaraz po niedzieli

nie bardzo orientuję się, które banki w VAG'u wskazują sondy,
muszę gdzieś poszukać info n.t.

Awatar użytkownika
rasti86
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 104
Rejestracja: 23 lip 2010, 17:31
Lokalizacja: Kraków

Post autor: rasti86 » 25 maja 2013, 05:13

Witam

Ja bym na twoim miejscu zaczal od tak blachej sprawy jak czujnik temperatury cieczy.. (u ciebie wlasciwy powinien byc chyba koloru czarnego) wiem ze brzmi to glupio ale ja przez ten czujnik mialem problem z odpaleniem samochodu Jesli nie to warto tez sprawdzic przeplywomierz.
Sprawdz tez swiece i cewki.
Warto czasem zaczac od rzeczy malych.. :)
Pzdr
Don't drink & drive Just Smoke & Fly

Bylo: Golf MK2 Country 1.8 4x4 Syncro; Opel Omega 2.0; WV Passat B4 1.6; Opel Corsa B 1.2 - Aktualnie Audi a6 c5 1.8T

krystek13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 230
Rejestracja: 15 sty 2012, 07:46
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: krystek13 » 25 maja 2013, 09:57

rasti86, uszkodzony czujnik temp i przepływomierz nie wywali błędu związanego ze spalaniem stukowym .
340KM i 500NM :)

Awatar użytkownika
rasti86
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 104
Rejestracja: 23 lip 2010, 17:31
Lokalizacja: Kraków

Post autor: rasti86 » 25 maja 2013, 10:27

A mi się wydaje że ma wpływ, spalanie stukowe to nic innego jak zła mieszanka paliwa i powietrza, nie równomierny wybuch w tłokach - a uszkodzony czujnik/przepływka może podawać złe dane do komputera który Âźle dobiera mieszankę.
Mogę się mylić ale ja to tak widzę...
Don't drink & drive Just Smoke & Fly

Bylo: Golf MK2 Country 1.8 4x4 Syncro; Opel Omega 2.0; WV Passat B4 1.6; Opel Corsa B 1.2 - Aktualnie Audi a6 c5 1.8T

314TeR
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 07 mar 2013, 21:51
Lokalizacja: Sand City

Post autor: 314TeR » 25 maja 2013, 12:22

Przecież to są kody wypadania zapłonów... czujnik temperatury nie ma nic do rzeczy... w najgorszym wypadku by więcej palił i tyle, ale i tak sondy powinny to korygować.

Cewki to pierwszy element jaki trzeba zweryfikować/wyeliminować jako najczęstsza przyczyna. Jak "wypadania" są zawsze na tych samych cylindrach, to jest duża szansa że to cewki, jak na różnych, to już trzeba szukać głębiej.

PS Nadal nie wiemy jaki to rocznik.

Raphael
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 29 lip 2008, 15:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Raphael » 25 maja 2013, 12:52

ÂŻeby nie było...:-)
Rocznik 2002, model 2003 z rynku amerykańskiego, po niewielkiej stłuczce,
nie było kombinacji w elektryce <lol>

wskazania temp na desce - OK
wskazania temp w VAG'u - OK
brak błędów przepływki
nie ma też błędów z sond lambda

jak mnie nie zaleje na amen, to pozamieniam dzisiaj cewki (ogólnie trudno orzec czy błędy cewek są stałe, bo usterka jest świeża, trudno też nim jeździć, ponieważ mocno "kuleje" praca silnika)
spróbuję dobrać się też do świec

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 25 maja 2013, 13:08

Raphael pisze:brak błędów przepływki
Co wcale nie oznacza że dobrze wskazuje. Warto ją sprawdzić logując dynamicznie.
Bo gdy będzie zaniżać wskazania może powodować wypadanie zapłonów.

Raphael
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 29 lip 2008, 15:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Raphael » 16 cze 2013, 01:58

Sorki za długą przerwę, ale ostatnio czasu u mnie jak na lekarstwo :>

Cewki sprawdzone: okazało się, że padła całkowicie na 3 i kuleje na 5 cylindrze.
Wymieniłem obie i wyglądało na początku rewelacyjnie..
Jak mówi stare przysłowie, że nic nie trwa wiecznie, po około 18 km zaświeciło się kilka lampek na desce i silnik stracił moc :|

Oto co wyrzucił VAG:

9 Faults Found:
17955 - Boost Pressure Regulation Valve (N75): Short to Ground
P1547 - 35-00 - -
17833 - EVAP Purge Valve (N80): Short to Ground
P1425 - 35-00 - -
17880 - EVAP Leak Detection Pump: Short Circuit to Ground
P1472 - 35-00 - -
17843 - Secondary Air Pump Relay (J299): Short to Ground
P1435 - 35-00 - -
17829 - Secondary Air Injection Solenoid Valve (N112): Short to Ground
P1421 - 35-00 - -
17529 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating Circuit: B2 S2: Short to Ground
P1121 - 35-00 - -
17697 - Boost Pressure Control Valve (N249): Short to Ground
P1289 - 35-00 - -
17525 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating Circuit: B1 S2: Short to Ground
P1117 - 35-00 - -
16486 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too Low
P0102 - 35-00 - -

dodatkowo słychać jakiś poszum z okolic komory silnika typu lewe powietrze

Błędy można skasować, silnik się wycisza i pracuje idealnie. Tyle, że po 3 sek. znowu wyrzuca powyższy zestaw błędów a odgłosy szumów powietrza powracają.

Dodatkowo można odczytać błędy ABSu, trakcji i pneumatyki. Tych błędów skasować niestety się nie da, ze względu na błąd w komunikacji z komputerem silnika :|

Z logów VAGa wygląda m.in., że leżą wszystkie 4 sondy Lambda oraz przepływomierz.
Na cewce 5 (jedna z wymienionych) napięcie na wolnych obrotach jest wyższe od napięcia na pozostałych o 0.05 V i generalnie ta wartość pozostaje różnicą w całym zakresie obrotów
Nie wiem co mówią pozostałe logi, bo nie mam do nich opisów

Mam wrażenie, że nie może paść aż tyle podzespołów na raz, pies musi być pogrzebany gdzieś indziej.

Macie Koledzy jakieś pomysły, gdzie tkwi sęk sprawy?

314TeR
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 07 mar 2013, 21:51
Lokalizacja: Sand City

Post autor: 314TeR » 19 cze 2013, 18:54

3 i 5 cewka są po obu stronach, aby je wymienić musiałeś pozdejmować trochę gratów... SprawdÂź dokładnie wszystko jeszcze raz, może coś nie podpiąłeś, albo gdzieś masa została "odpięta"...

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja