Witam wszystkich serdecznie.
Jakieś 2 miesiące temu kupiłem A6 C5 2.5 TDI V6 155 KM wyposażone dosyć bogato m.in. w pełnego parktronika (przód + tył). Jedyny mankament - owy system nie działa w ogóle. Naciśnięcie przycisku na desce nie wywołuje żadnej akcji (kontrolka przycisku się nie podświetla). Wrzucenie wstecznego nie wywołuje akcji "piknięcia" świadczącej o załączeniu parktronika. Byłem z w/w problemem u znajomego elektryka i stwierdził, że napięcie na kablach jest, więc teoretycznie problem w samym sterowniku (prawdopodobnie uwalony). Sprawdzenie VAG'iem nie jest możliwe, ponieważ wyświetlana jest informacja "brak odpowiedzi ze sterownika". Idąc dalej tym tropem znalazłem sterownik o takim samym oznaczeniu na allegro, a następnie zakupiłem oraz podmieniłem z tym, który był aktualnie w aucie. Nadal to samo - brak jakiejkolwiek reakcji na przycisk, po podłączeniu VAG'a w dalszym ciągu mam informację "brak odpowiedzi ze sterownika". Wyciągałem PCB sterownika z obudowy i mierzyłem napięcia na pinach. Udało mi się zmierzyć 10V, 1.5V itp., tak więc prąd teoretycznie leci.
Oznaczenie sterownika jest następujące:
8E0 919 283
601.722
Dochodzą do niego 3 kostki kabli:
- zółty 12 pin,
- czarny 12 pin,
- zółty 16 pin.
(liczba pinów może być większa, piszę z pamięci)
Moje pytanie jest następujące: czy mogę coś zrobić z tym fantem sam, czy jednak nie obejdzie się bez fachowej i pełnej diagnozy elektryka, a może i ASO Audi? Może posiada ktoś pełny pinout pod kątem napięć jakie powinny być?
Z góry dziękuję za pomoc.
[A6 C5] Parktronik nie działa
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Re: [A6 C5] Parktronik nie działa
Kolego sprawdÂź raz jeszcze bezpiecznik nr 5 (10A), oraz bezpiecznik nr 17 (10A).reith pisze: Moje pytanie jest następujące: czy mogę coś zrobić z tym fantem sam, czy jednak nie obejdzie się bez fachowej i pełnej diagnozy elektryka, a może i ASO Audi? Może posiada ktoś pełny pinout pod kątem napięć jakie powinny być?
Z góry dziękuję za pomoc.
Następnie jeżeli Twój samochód jest wyposażony w hak holowniczy, sprawdÂź jego gniazdo - powinien być tam mikrostyk, który deaktywuje parktronik po podłączeniu przyczepki (możliwe że zawilgotniał i daje właśnie taki sygnał)
Następnie co możesz sprawdzić sam miernikiem:
- na konektorze nr 22 czarnej 23 pin wtyczki sterownika PDC powinieneś mieć 12V po przekręceniu stacyjki
- na konektorze nr 1 czarnej 23 pin wtyczki sterownika PDC powinieneś mieć GND
- na konektorze nr 14 czarnej 23 pin wtyczki sterownika PDC powinieneś mieć sygnał diagnostyczny - możesz sprawdzić czy jest przejście do konektora 7 wtyczki diagnostycznej w nogach kierowcy
- na konektorze nr 18 czarnej 23 pin wtyczki sterownika PDC powinien się pojawiać sygnał 12V jeżeli wybierzesz bieg wsteczny
- konektor 8 i 9 czarnej 23 pin wtyczki sterownika PDC jest odpowiedzialny za sygnał CAN-BUS, zakładam że wszystko z nim OK
- na konektorze nr 19 czarnej 23 pin wtyczki sterownika PDC powinieneś mieć +12V stałe (nie zależnie od stacyjki)
- na konektorze nr 1 czarnej 24 pin wtyczki sterownika PDC powienieneś mieć sygnał GND jeżeli włączasz parktronic przyciskiem na desce rozdzielczej
Reszta wtyczek raczej odpowiedzialna jest za czujniki przód i tył. Z Twojego opisu, zrozumiałem że system nie działał od początku. Czy przypadkiem autko nie zostało 'doposażone' przez poprzedniego właściciela w ten system? (sprawdÂź po kodach wyposażenia - gdyż może coś zostało nieprawidłowo podłączone)
P.S. Ja wykonałem upgrade parktornica wersja tył na wersję przód i tył - instalacja nie jest skomplikowana, jednakże może sprawić trudność poszukiwanie odpowiednich sygnałów
Dziękuję Kolego za szczegółowy opis.
Sprawdzałem bezpieczniki - są ok. Auto posiada jedynie wkręcany hak, całe gniazdo wygląda ok. Napięć jeszcze szczegółowo nie mierzyłem, zrobię to dzisiejszego wieczora bądź jutro. Sam sterownik wygląda następująco:
![Obrazek]()
Tak, jedynie parktronik nie działał od początku. Hmm wątpię aby cokolwiek było dokładane, jednak wlepki w miejscu koła zapasowego odnośnie wyposażenia nie posiadam. Zamieszczam fotkę deski rozdzielczej mojego auta.
![Obrazek]()
Wersja auta jest o tyle dziwna, że posiada chromowane lusterka, same szkła lusterek są nieco brązowe, które samoistnie ściemniają się pod wpływem późniejszej pory, co rzutuje na bycie nieoślepianym jadąc w nocy. Progi także są chromowane. Kolega który jakiś czas temu miał S6 C5 wspominał, że miał u siebie identyczne lusterka i progi..
Sprawdzałem bezpieczniki - są ok. Auto posiada jedynie wkręcany hak, całe gniazdo wygląda ok. Napięć jeszcze szczegółowo nie mierzyłem, zrobię to dzisiejszego wieczora bądź jutro. Sam sterownik wygląda następująco:
Tak, jedynie parktronik nie działał od początku. Hmm wątpię aby cokolwiek było dokładane, jednak wlepki w miejscu koła zapasowego odnośnie wyposażenia nie posiadam. Zamieszczam fotkę deski rozdzielczej mojego auta.
Wersja auta jest o tyle dziwna, że posiada chromowane lusterka, same szkła lusterek są nieco brązowe, które samoistnie ściemniają się pod wpływem późniejszej pory, co rzutuje na bycie nieoślepianym jadąc w nocy. Progi także są chromowane. Kolega który jakiś czas temu miał S6 C5 wspominał, że miał u siebie identyczne lusterka i progi..
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Mam dokładnie taki samreith pisze:Sam sterownik wygląda następująco

Jeżeli masz książkę serwisową, to w niej również powinna być taka wlepka.reith pisze:Tak, jedynie parktronik nie działał od początku. Hmm wątpię aby cokolwiek było dokładane, jednak wlepki w miejscu koła zapasowego odnośnie wyposażenia nie posiadam. Zamieszczam fotkę deski rozdzielczej mojego auta.
Lusterka fotochromowe powinny być koloru normalnego lusterka i powinny się robić granatowe w trakcie ściemniania. Jeżeli masz koloru zbliżonego do złotego (brązowy) to oznaka ich wypalenia (uszkodzenia). Aluminiowe obudowy rzeczywiście wychodziły w S6 tkach, jednakże śmiało można kupić same obudowy i zaaplikować je do standardowej A6reith pisze:Wersja auta jest o tyle dziwna, że posiada chromowane lusterka, same szkła lusterek są nieco brązowe, które samoistnie ściemniają się pod wpływem póÂźniejszej pory, co rzutuje na bycie nieoślepianym jadąc w nocy. Progi także są chromowane. Kolega który jakiś czas temu miał S6 C5 wspominał, że miał u siebie identyczne lusterka i progi..

Co do parktronika, to sprawdÂź napięcia jak wyżej, oraz zobacz czy działa Ci tylne światło przeciwmgielne (ten sam sygnał co deaktywuje parktornic deaktywuje również tylne światło przeciwmgielne). Możesz też sprawdzić czy na konektorze 17 w czarnym 23 pin złączu sterownika PDC pojawia się jakiś sygnał GND
Książki także nie posiadam, więc jedynie chyba po numerze VIN mogę dojść co powinno być w standardzie, prawda?
Dziękuję Kolego za informację odnośnie lusterek oraz "dodatków" S6
Hmm tak teraz mi się przypomina, że faktycznie tylne światło przeciwmgielne nie działało. Oddając auto do elektryka pod kątem sprawdzenia parktronica także wspominałem aby na nie spojrzał i faktycznie stwierdził, że nie dochodziło napięcie. Nie wnikałem w szczegóły, ponieważ nie skojarzyłem że jedno rzutuje na drugie. W każdym razie teraz owe światło działa, natomiast parktronic nadal nie (elektryk nie był w stanie stwierdzić niczego więcej poza prawdopodobnym uszkodzeniem sterownika, napięcia wg niego były ok).
Napięcia sprawdzę tak jak pisałem dzisiaj wieczorem lub jutro w godzinach popołudniowych. Wtedy w zasadzie będzie można powiedzieć coś więcej. Jeżeli będą ok, pozostanie raczej blokada związana z mikrostykiem lub jakimkolwiek innym czujnikiem..
Tak się zastanawiam, czy przykładowo uszkodzone czujniki nie powodują kompletnej deaktywacji parktronica oraz niemożliwości włączenia go przyciskiem? Wydaje mi się, że powinien zostać wtedy odegrany sygnał dÂźwiękowy informujący o uszkodzeniu, prawda?
Dziękuję Kolego za informację odnośnie lusterek oraz "dodatków" S6

Hmm tak teraz mi się przypomina, że faktycznie tylne światło przeciwmgielne nie działało. Oddając auto do elektryka pod kątem sprawdzenia parktronica także wspominałem aby na nie spojrzał i faktycznie stwierdził, że nie dochodziło napięcie. Nie wnikałem w szczegóły, ponieważ nie skojarzyłem że jedno rzutuje na drugie. W każdym razie teraz owe światło działa, natomiast parktronic nadal nie (elektryk nie był w stanie stwierdzić niczego więcej poza prawdopodobnym uszkodzeniem sterownika, napięcia wg niego były ok).
Napięcia sprawdzę tak jak pisałem dzisiaj wieczorem lub jutro w godzinach popołudniowych. Wtedy w zasadzie będzie można powiedzieć coś więcej. Jeżeli będą ok, pozostanie raczej blokada związana z mikrostykiem lub jakimkolwiek innym czujnikiem..
Tak się zastanawiam, czy przykładowo uszkodzone czujniki nie powodują kompletnej deaktywacji parktronica oraz niemożliwości włączenia go przyciskiem? Wydaje mi się, że powinien zostać wtedy odegrany sygnał dÂźwiękowy informujący o uszkodzeniu, prawda?
Ostatnio zmieniony 26 maja 2013, 20:38 przez reith, łącznie zmieniany 1 raz.
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Może Twój elektryk podłączył przeciwmgielne gdzieś na 'krótko', jednakże zaskakujące jest, że nie możesz się nawet podłączyć komputerem. Sygnał ten nie powinien deaktywować PDC do tego stopniareith pisze:Hmm tak teraz mi się przypomina, że faktycznie tylne światło przeciwmgielne tylne nie działało. Oddając auto do elektryka pod kątem sprawdzenia parktronica także wspominałem aby na nie spojrzał i faktycznie stwierdził, że nie dochodziło napięcie.

Nie ma takiej opcji, aby uszkodzenie czujnika deaktywowało PDC w stopniu, w którym nie wydaje żadnych sygnałów dzwiękowych.reith pisze:Tak się zastanawiam, czy przykładowo uszkodzone czujniki nie powodują kompletnej deaktywacji parktronica oraz niemożliwości włączenia go przyciskiem? Wydaje mi się, że powinien zostać wtedy odegrany sygnał dÂźwiękowy informujący o uszkodzeniu, prawda?
Tak jak napisałeś powienien wydać z siebie długie kilku sekundowe 'piknięcie'

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1365
- Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: warminsko-mazurskie
podłączę się pod temat i przedstawie objawy niedziałającego u mnie parktronica
-parktronic głuchy czujniki nie cykają
-po włóżeniu interfejsu w gniazdo obd2 parktronik działa normalnie przestaje działąć po podpięciu do usb laptopa
???? cuda
-dioda zielona interfejsu po włóżeni w obd2 świeci na zielono (bardzo słąbo -wydaje mi się żę kiedyś świeciła mocniej) dodam żę świeci również po wyłączeniu zapłonu
-brak komunikacji z jakimkolwiek sterownikiem pojazdu (komunikacja możliwa z silnikiem tylko na wyłączonym zapłónie)
-komunikacja pojawia się po wyjęciu bezpiecznika nr 5 10A łączy się bez problemu ze wszystkim prócz parktronik i klima
nie chcę jeżdzić z podpiętym interfacem więć proszę o pomoc w lokalizacji uszkodzenia
problem rozwiązany winne okazałó się gniazdo przyczepy akonkretnie wilgoć moduł haka holowniczego(nie ori) w czsie podpięcia przyczepy wykrywa zmianę oporności i odcina masę sterownika parktronica
zastanawia jedynie fakt żę brak masy modułu parktronica ma wpływ na brak komunikacji obd2 a podpięcie interfejsu zapewnia mu masę by ją oddciąć po podpięciu do usb laptopa
-parktronic głuchy czujniki nie cykają
-po włóżeniu interfejsu w gniazdo obd2 parktronik działa normalnie przestaje działąć po podpięciu do usb laptopa

-dioda zielona interfejsu po włóżeni w obd2 świeci na zielono (bardzo słąbo -wydaje mi się żę kiedyś świeciła mocniej) dodam żę świeci również po wyłączeniu zapłonu
-brak komunikacji z jakimkolwiek sterownikiem pojazdu (komunikacja możliwa z silnikiem tylko na wyłączonym zapłónie)
-komunikacja pojawia się po wyjęciu bezpiecznika nr 5 10A łączy się bez problemu ze wszystkim prócz parktronik i klima
nie chcę jeżdzić z podpiętym interfacem więć proszę o pomoc w lokalizacji uszkodzenia
problem rozwiązany winne okazałó się gniazdo przyczepy akonkretnie wilgoć moduł haka holowniczego(nie ori) w czsie podpięcia przyczepy wykrywa zmianę oporności i odcina masę sterownika parktronica
zastanawia jedynie fakt żę brak masy modułu parktronica ma wpływ na brak komunikacji obd2 a podpięcie interfejsu zapewnia mu masę by ją oddciąć po podpięciu do usb laptopa