Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ TIP+Q] Tylne półosie, napęd tyłu.

Układ napędowy i skrzynie biegów
skywalker1977
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 21 paź 2012, 18:49
Lokalizacja: Nuneaton - Szczecin

[ TIP+Q] Tylne półosie, napęd tyłu.

Post autor: skywalker1977 » 22 maja 2013, 19:21

Witam. Od początku jak mam auto przy maxymalnie skręconych kołach, obojętne w którą stronę, podczas ruszania, do pewnej prędkości na tyle auta wyczuwalne było jakieś "chrobotanie", tak jak by coś przeskakiwało.
Kiedy przed nowym rokiem robiłem przegląd w aso, prosiłem o diagnozę, ale niestety mechanicy rozłożyli ręce twierdząc iż to raczej nic groÂźnego :(
Od jakichś dwóch tygodni po wyżej prędkości 185 km/h dodatkowo autko dostaje delikatnych wibracji i mam wrażenie że też dochodzącej z tyłu auta.
To już mi przeszkadza i chciałbym odnaleÂźć problem.
Zrobiłem mały test: posadziłem żonę za kierę, sam siadłem z tyłu, otworzyłem okno i obserwowałem na przemian oba koła.
Ku mojemu zdziwieniu, podczas ruszania, koła zachowują się jak by nie były okrągłe, tylko jak bym miał koło zębate zamiast opony :|
Po rozmowie z mechanikiem, wymontowany został tylny dyfer, obejrzany w środku nie wygląda iż coś złego może się dziać. W oleju nie znaleziono żadnych zanieczyszczeń itp.
Drogą dedukcji, postanowiłem że wymienię obie półosie (używane, ale z auta w którym sam siedziałem i żaden z objawów z mojego auta się nie ujawniał), do tego wymieniłem łożysko na wale, to przy tylnym dyfrze.
Niestety nic, a nic się nie zmieniło <nerwus>

Czy ktoś z was koledzy spotkał się z takim problemem???
Mechanik rozkłada ręce, a i mi już też nic do głowy nie przychodzi :(
Z góry dzięki za jakąkolwiek pomoc.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez skywalker1977, łącznie zmieniany 1 raz.

Domel48
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 429
Rejestracja: 25 maja 2012, 06:46
Imię: Dominik
Rocznik: 2014
Moje auto: A7 4K
Nadwozie: Liftback
Silnik: 2.8 FSI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wieluń

Post autor: Domel48 » 22 maja 2013, 21:07

Na skreconych kolach to to chyba normalne to chrobotanie bo w kazdym quatro to uswiadczylem,a jezdzilem kilkoma.

skywalker1977
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 21 paź 2012, 18:49
Lokalizacja: Nuneaton - Szczecin

Post autor: skywalker1977 » 23 maja 2013, 07:43

Domel48 pisze:Na skreconych kolach to to chyba normalne to chrobotanie bo w kazdym quatro to uswiadczylem,a jezdzilem kilkoma.
Tez juz slyszalem taka opinie, tyle ze martwi mnie ta wibracja auta powyzej 185km/h.
Jakies sugestje co moge sprawdzic???

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 23 maja 2013, 08:25

skywalker1977 pisze:
Domel48 pisze:Na skreconych kolach to to chyba normalne to chrobotanie bo w kazdym quatro to uswiadczylem,a jezdzilem kilkoma.
Tez juz slyszalem taka opinie, tyle ze martwi mnie ta wibracja auta powyzej 185km/h.
Jakies sugestje co moge sprawdzic???
Dokładnie. Na skręconych kołach, w każdym Quattro czuć chrobotanie... te wibracje powyżej 185km/h, to już inna 'bajka'... może kwestia tarcz/klocków?

skywalker1977
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 21 paź 2012, 18:49
Lokalizacja: Nuneaton - Szczecin

Post autor: skywalker1977 » 23 maja 2013, 08:54

0x4B25A pisze:
skywalker1977 pisze:
Domel48 pisze:Na skreconych kolach to to chyba normalne to chrobotanie bo w kazdym quatro to uswiadczylem,a jezdzilem kilkoma.
Tez juz slyszalem taka opinie, tyle ze martwi mnie ta wibracja auta powyzej 185km/h.
Jakies sugestje co moge sprawdzic???
Dokładnie. Na skręconych kołach, w każdym Quattro czuć chrobotanie... te wibracje powyżej 185km/h, to już inna 'bajka'... może kwestia tarcz/klocków?
Kurcze, tarcze i klocki auto mialo nowe w momencie zakupu (pazdziernik/listopad zeszlego roku).
Z miesiac temu ku mojemu zdziwieniu, tylne klocki mialy tylko 1/4 grubosci nowych, podczas gdy przod ciagle ma 3/4 grubosci. Wymienilem klocki z tylu na nowe, a tarcze zostawilem bo jeszcze super wygladaja.
Tyle ze jesli dobrze pamietam, to wibracje powyzej 185km/h byly jeszcze przed wymiana klockow.
Inna sprawa, ze nie wyczuwam zadnych wibracji przy hamowaniu, czyli wychodzi na to ze tarcze sa proste i mozna je wykluczyc.

Awatar użytkownika
Naprawa Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1352
Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
Imię: Tomek
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Naprawa Audi A6 » 23 maja 2013, 11:36

skywalker1977 pisze:Kurcze, tarcze i klocki auto mialo nowe w momencie zakupu (pazdziernik/listopad zeszlego roku).
Układ hamulcowy raczej by powodował wibracje przy zatrzymywaniu - nie przy tak sporej prędkości. Ja obstawiam, którąś felgę lub oponę, zgubiony ciężarek. Mogą to być niewielkie luzy w zawieszeniu, lub wał napędowy / podpora wału <okok>
Zaczął bym od kół -> podpora wału -> reszta wymienionych możliwości.

skywalker1977
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 21 paź 2012, 18:49
Lokalizacja: Nuneaton - Szczecin

Post autor: skywalker1977 » 23 maja 2013, 14:20

tomekkk1 pisze:Układ hamulcowy raczej by powodował wibracje przy zatrzymywaniu - nie przy tak sporej prędkości. Ja obstawiam, którąś felgę lub oponę, zgubiony ciężarek. Mogą to być niewielkie luzy w zawieszeniu, lub wał napędowy / podpora wału <okok>
Zaczął bym od kół -> podpora wału -> reszta wymienionych możliwości.
Dzięki tomekkk1. Fakt zapomniałem o tym że zakładałem nowe opony (pirelli p zero rosso), wszystkie cztery w ten sam dzień i osobiście się przyglądałem jak były wyważane do zera, a ciężarków wcale nie było dużo, chyba ze 3 na koło.
Nie pomyślałem że mógł się przecież odkleić i "zniknąć" :(
Postaram się w najbliższy poniedziałek to sprawdzić, bo teraz dużo pracy mam.
Ostatnio zmieniony 23 maja 2013, 15:04 przez skywalker1977, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Naprawa Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1352
Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
Imię: Tomek
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Naprawa Audi A6 » 23 maja 2013, 15:01

skywalker1977 pisze:
tomekkk1 pisze:Układ hamulcowy raczej by powodował wibracje przy zatrzymywaniu - nie przy tak sporej prędkości. Ja obstawiam, którąś felgę lub oponę, zgubiony ciężarek. Mogą to być niewielkie luzy w zawieszeniu, lub wał napędowy / podpora wału <okok>
Zaczął bym od kół -> podpora wału -> reszta wymienionych możliwości.
Dzięki tomekkk1. Fakt zapomniałem o tym że zakładałem nowe opony (pirelli p zero rosso), wszystkie cztery w ten sam dzień i osobiście się przyglądałem jak były wyważane do zera, a ciężarków wcale nie było dużo, chyba ze 3 na koło.
Nie pomyślałem że mógł się przecież odkleić i "zniknąć" :(
Postaram się w najbliższy poniedziałek to sprawdzić, bo teraz dużo pracy mam.
Tak, sprawdÂź koła przede wszystkim, czasem zdarzy się też wadliwa opona.

ÂŻeby nie robić OT w temacie, poszło PW do Ciebie <okok>

skywalker1977
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 21 paź 2012, 18:49
Lokalizacja: Nuneaton - Szczecin

Post autor: skywalker1977 » 23 maja 2013, 15:44

Jeszcze takie pytanko, odnośnie opon: Jak sprawdzić, stwierdzić że opona jest wadliwa i to ona odpowiada za wibrację??
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
yoshii
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 24 mar 2012, 21:13
Lokalizacja: Złotów

Post autor: yoshii » 23 maja 2013, 16:12

sprawdz bicie tarcz, przeguby wewnętrzne,
wibracje masz napewno tylko powyżej 185 ?
jakie masz koła w aucie?
powered by Maptek

skywalker1977
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 21 paź 2012, 18:49
Lokalizacja: Nuneaton - Szczecin

Post autor: skywalker1977 » 23 maja 2013, 16:38

yoshii pisze:sprawdz bicie tarcz, przeguby wewnętrzne,
wibracje masz napewno tylko powyżej 185 ?
jakie masz koła w aucie?
Tarcze napewno nie bija bo by przy hamowaniu bylo czuc.
Jak pisalem wczesniej, poloski sa zmienione, nie mozna w nich zmienic przegubow, wystepuja jako jeden element.
Kola mam standart : 245/40/18 z nowymi oponami.
Co do bicia, tak, tylko powyzej tej predkosci, jak zdejme noge z gazu i predkosc spadnie ponizej 185km/h wibracje ustaja :/

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 23 maja 2013, 17:24

Wyważarka z dociskiem tzw. test drogowy.

skywalker1977
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 21 paź 2012, 18:49
Lokalizacja: Nuneaton - Szczecin

Post autor: skywalker1977 » 24 maja 2013, 14:11

Pojechałem dziś do kolegi na warsztat, myślę sobie, sprawdzimy podporę wału i zawieszenie do okoła bo na opony zapisałem się na poniedziałek.
Kolega podniósł auto na podnośniku i szuka "dziury w całym"
Ja tak z ciekawości chwyciłem za to miejsce gdzie wymienił mi łożysko przy tylnym dyfrze i nie mogłem uwierzyć, ale wyczułem luz <szok>
Po zdemontowaniu okazało się że stan łożyska jest agonalny <szok> przejechałem na nim jakieś 130km !!! Zakupione było w dużej hurtowni części, wiedziałem że ni ori, ale niby renomowany producent i takie tam...
Po oddaniu złomu do sklepu, pojechałem kupić ori i po zamontowaniu prosto na test!!
po rozpędzeniu auta do 240km/h w środku spokój <okok>
Wychodzi więc, że to właśnie to łożysko było winne za wibracje przy dużych prędkościach. Obejrzałem stare ori i faktycznie miało już jakieś ślady wytarcia w miejscu gdzie kulki chodzą.

Nadal jednak zastanawia mnie to "chrobotanie" na tylnej osi przy mocno skręconych kołach <mysli>

Jechałem do tej pory tylko jednym a6 z Q i u kolegi tak nie było, tyle że on ma połowę mojego przebiegu...

Możliwe jest że owo "chrobotanie" pojawia się z przebiegiem????

Bo tak swoją drogą, to jak ja ym kupował nowe auto i usłyszał bym takie dzwięki z tylnego zawieszenia, to tyle by mnie widzieli w salonie :(

Niedługo jeszcze jeden ze znajomych wraca z urlopu, i nie mogę się doczekać żeby sprawdzić czy u niego tak jest...

No wiec wloncu sprawdzilem u kolegi na aucie i u niego w aucie nic sie nie dzieje przy kolach skreconych na maxa !! Auto rusza plynnie, bez jakiegokolwiek chrobotania.
Moge tylko dodac, ze jezdze blisko rok z tymi objawami i nic sie nie posypalo.
Jakies sugestie gdzie by jeszcze szukac ???

maliniak41
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 17 cze 2013, 12:23
Lokalizacja: Białystok

Post autor: maliniak41 » 26 cze 2013, 12:49

Moim zdaniem wibracje nie są objawem normalnym gdyż u mnie występują z różnym nasileniem a czasami jest dzień i nie występują wcale więc na pewno nie powinno ich być tylko co jest uszkodzone tego niestety nie wiem

skywalker1977
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 21 paź 2012, 18:49
Lokalizacja: Nuneaton - Szczecin

Post autor: skywalker1977 » 03 lip 2013, 20:43

maliniak41 pisze:Moim zdaniem wibracje nie są objawem normalnym gdyż u mnie występują z różnym nasileniem a czasami jest dzień i nie występują wcale więc na pewno nie powinno ich być tylko co jest uszkodzone tego niestety nie wiem
No to dokładnie jak u mnie...
Już parę osób mi mówiło że to "normalne". Tyle że ja już 7 aut osobiście testowałem i w żadnym takowych objawów nie stwierdziłem :(
Jestem teraz w polsce i jeśli uda mi się w szczecinie znaleźć jakiś warsztat ze specjalizacja audi, to na pewno nie omieszkam podjechać i spróbować zrobić diagnozę.
Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja