[ ALF 2.4 165 KM] Wyciek oleju między silnikiem a skrzynią
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 54
- Rejestracja: 14 mar 2009, 15:24
- Lokalizacja: Wlkp.
[ ALF 2.4 165 KM] Wyciek oleju między silnikiem a skrzynią
Witam.
Na początku były tylko stuki sporadyczne podczas porannego odpalania trwające 2-3 sekundy dobiegające od spodu silnika. Nie słyszałem nic więcej ze względu na głośna pracę wydechu a konkretnie uszkodzonych siatek na których jeÂździłem jakiś czas. Po wymianie w/w elementów ukazał się dodatkowo dÂźwięk dochodzący gdzieś spod silnika, który uwydatniał się podczas jazdy przy wciśniętym pedale gazu bez obciążenia zero podejrzanego dÂźwięku. Mógłbym to porównać to trykotania przegubu ale to się działo na prostej. Pewnego razu dojechałem do domu i zgasiłem silnik a tak spod maski dym. Na drugi dzień pojechałem na kanał aby zobaczyć co się dzieje. Strugę substancji zostawiłem na wjeÂździe. Zaczęło lać olejem między skrzynią a silnikiem tylko przy przerzucaniu biegów. Koło zębate suche. Ubytek oleju silnikowego.
Proszę was koledzy o jakieś wskazówki co może być powodem tej usterki i jak się najlepiej do tego dostać.
Na początku były tylko stuki sporadyczne podczas porannego odpalania trwające 2-3 sekundy dobiegające od spodu silnika. Nie słyszałem nic więcej ze względu na głośna pracę wydechu a konkretnie uszkodzonych siatek na których jeÂździłem jakiś czas. Po wymianie w/w elementów ukazał się dodatkowo dÂźwięk dochodzący gdzieś spod silnika, który uwydatniał się podczas jazdy przy wciśniętym pedale gazu bez obciążenia zero podejrzanego dÂźwięku. Mógłbym to porównać to trykotania przegubu ale to się działo na prostej. Pewnego razu dojechałem do domu i zgasiłem silnik a tak spod maski dym. Na drugi dzień pojechałem na kanał aby zobaczyć co się dzieje. Strugę substancji zostawiłem na wjeÂździe. Zaczęło lać olejem między skrzynią a silnikiem tylko przy przerzucaniu biegów. Koło zębate suche. Ubytek oleju silnikowego.
Proszę was koledzy o jakieś wskazówki co może być powodem tej usterki i jak się najlepiej do tego dostać.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 925
- Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
- Imię: Paweł
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice
duży ten ubytek w silniku? jak nie jest adekwatny do tej, jak piszesz strugi co zostawiłeś na wjeÂździe (to znaczy że jeżeli masz mały ubytek to może byc np normalne zużycie ) to przydałoby sie sprawdzić poziom oleju w skrzyni. jak na razie z tego co piszesz to by sugerowało ze poleciał oring na wale od strony skrzyni, tylko skąd te stuki? sprzęgło? ale to automat więc budowa trochę inna, a skrzynia nie szarpie?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 54
- Rejestracja: 14 mar 2009, 15:24
- Lokalizacja: Wlkp.
Na bagnecie nie było śladu oleju więc to nie normalny ubytek. Olej silnikowy był wymieniany z 2tys km temu, więc nie jest czarny abym mógł odróżnić czy to silnikowy czy skrzyniowy. Prawdę mówiąc to dopiero przy sprawdzaniu na kanale w celu określenia miejsca wycieku i zmiany pozycji biegu delikatnie może inaczej pracuje tzn delikatnie szarpnie ale naprawdę delikatnie. Ciekawi mnie czy może też to być wyciek ze sprzęgła hydrokinetycznego.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 925
- Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
- Imię: Paweł
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice
ale z tego co wiem (chyba że się mylę) to to sprzęgło jest smarowane olejem ze skrzyni biegów a ty sam mówisz że w silniku sucho... ale piszesz też że słychać stuki tylko przy załączonym jakimś biegu, to może sugerować uszkodzone sprzęgło hydrokinetyczne, uszkodzić je można na wiele sposobów, np przez słabe ciśnienie oleju w skrzyni albo jak na łopatki dostały sie jakieś opiłki metalu. teraz to takie wróżenie, niestety będziesz musiał zrzucić skrzynię bez tego ani rusz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 54
- Rejestracja: 14 mar 2009, 15:24
- Lokalizacja: Wlkp.
Hałas słychać również przy porannym odpaleniu choć sporadycznie. Czy jak ściągnę sprzęgło będzie tam jakieś łożysko bądÂź simmering przez który mógłby wyciekać olej? Prawdę mówiąć to skrzynia pracuje dobrze no może czasem przeciągnie między 2 a 3 biegiem ale podobno to normalne. Patrząc od spodu nie widać aby skrzynia miała wycieki na bokach. Sprawdzałem stan oleju jakieś 5miesięcy temu i było ok.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 925
- Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
- Imię: Paweł
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice
zarówno od strony silnika (na wale) jak i od strony sprzęgła (bodajże wałek zdawczy) są simeringi, takie okrągłe uszczelniacze które maja zadanie nie puszczać oleju, takie coś po latach użytkowania się wyrabia, guma staje sie twardsza a co za tym idzie mniej odporna na uszkodzenia. żeby to wymienić to musisz zdemontować skrzynie, sam mówisz że wyciek jest pomiędzy silnikiem a skrzynia więc i tak będziesz musiał ją zrzucić a w tedy wszystko będziesz miał jak na dłoni
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 54
- Rejestracja: 14 mar 2009, 15:24
- Lokalizacja: Wlkp.
Już wywaliłem ale silnik. Przyda mu się uszczelnienie i jakaś odma z tyłu silnika tez do wymiany której za chiny bym się nie domyślił. Poszło uszczelnienie skrzyni. Możliwe że mało było oleju w skrzyni i od tego był dÂźwięk trykotania przy odpaleniu i obciążeniu? Czy sprzęgło mogło tak się zachowywać jak miało mało oleju?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 925
- Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
- Imię: Paweł
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice
"poszło uszczelnienie w skrzyni"-czyli jak przypuszczałem. sprzęgło mogło mieć takie objawy ale bardziej wałek zdawczy, jeżeli mało oleju było w skrzyni to miej nadzieję że sprzęgło się nie popsuło bo jest smarowane właśnie tym olejem... teraz w skrzyni przydałoby się wymienić olej i filtr. jak juz masz motor na wierzchu to sprawdÂź całą odmę i ją ewentualnie wymień, ja ją u siebie sam zrobiłem.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 54
- Rejestracja: 14 mar 2009, 15:24
- Lokalizacja: Wlkp.
Odmy wymienione i eżektor również. Przydało się demontaż silnika ponieważ odma z tyłu silnika była do wymiany a normalnie bym nie doszedł. Dzwoniłem do SAMKO i do jakiegoś warsztatu w Poznaniu. Opisałem objawy i w tym pierwszym powiedziano mi że sprzęgło i pompa do wymiany ponieważ uszkodziła się pompa i zrobiło się takie ciśnienie w skrzyni, że wywaliło simmering. Ten drugi warsztat okazał się mniej optymistyczny ponieważ zalecił wymiane konwertera, pompy, oleju i remont skrzyni. Koszt jaki mi powiedziano to 3,2-3,6 tysia. Założę nowe simmeringi doleje oleju i zobaczymy co będzie. Najwyżej mnie jeszcze bardziej pogrąży. Jak będzie lało to zrobię remont skrzyni w W-wie w Auto Wawer. Z tego co się orientowałem to są dobrzy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 925
- Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
- Imię: Paweł
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice
może się nie znam ale jak pompa siada to raczej robi się za małe ciśnienie i to wyklucza wywalenie simerigów ale tamci co mówili to mechanicy więc chyba wiedzą co mówią. mówiłeś chyba, że skrzynia chodzi dobrze, nie szarpała? jeżeli dalej zmieniała płynnie biegi to bez sensu jakiś remont, sprzęgło było w takim przypadku dobra ale wspominałeś że słychać stuki. ja bym rozebrał skrzynie i sprawdził to sprzęgło, łopatki itp. a przy okazji posprawdzał zaworki w skrzyni i wymienił filtr.tylko potem trzeba umiejętnie zalać ją olejem. odmę zakładałeś oryginał? to tej krótkiej odmy z tyłu silnika jest dojście (mówię o tym odcinku co idzie pod przepustnicą), najlepiej odkręcić przepustnice, trochę ciasno ale da radę.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 54
- Rejestracja: 14 mar 2009, 15:24
- Lokalizacja: Wlkp.
Dzwoniłem do paru serwisów od skrzyń i tylko w jednym powiedzieli mi, że wystarczy wymienić pompę i konwerter i wymienić olej + filtr reszta zdecydowanie mówiła o remoncie skrzyni. Decyzja zapadła. Wywalam tipa i zakładam manual. Nie mam czasu szukać dobrego fachowca i w miarę taniego a póÂźniej tylko czekać aż zacznie cos się znowu dziać. Nie mam siły. Szkoda bo pięknie się jeÂździło.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 925
- Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
- Imię: Paweł
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 54
- Rejestracja: 14 mar 2009, 15:24
- Lokalizacja: Wlkp.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 925
- Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
- Imię: Paweł
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice
3 tyś za przekładkę ze skrzynią? decyzja należy tylko do ciebie. ja raczej wolałbym zainwestować w skrzynię automatyczną, można kupić w naprawdę niezłym stanie z angola a poza tym na forum są koledzy którzy handlują częściami i oni doradzą i nie oszukają, ja mógłbym polecić dwóch. ale to wszystko moja opinia, na pewno autko będziesz miał zrywniejsze na manualu.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 54
- Rejestracja: 14 mar 2009, 15:24
- Lokalizacja: Wlkp.
Skrzynia przerzucona. Działa pięknie. Koszt 2900zł. Nowy problem który się pojawił po założeniu silnika to klekot pod pokrywa klawiatury od strony kierowcy. Błędy dwa: coś z napięciem i czujnik położenia wałka rozrządu blok2 . W poniedziałek jadę do innego mechanika a nie do tego co wyjmował silnik bo on nie wie co mogło się stać.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga