Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ AJK 2.7 230 KM] falowanie przy mocniejszym przyspieszaniu

Silniki benzynowe
Matys83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 12 maja 2013, 08:24
Lokalizacja: Nowy Sącz

[ AJK 2.7 230 KM] falowanie przy mocniejszym przyspieszaniu

Post autor: Matys83 » 21 maja 2013, 19:59

Witam Kolegow.

jestem od niedawna szcesliwym posiadaczem a6 c5 2.7 biturbo w tiptroniku i przy mocniejszym wcisnieciu pedalu gazu autko dziwnie sie zachowuje, mianowicie przyspiesza najpierw ostro a za chwilke nieprzyspiesza i tak caly czas. jak delikatnie przyspieszam to jest ok ale niema szans na jakiekolwiek wyprzedzanie i podjazdy pod gore :(
pomocy

krystek13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 230
Rejestracja: 15 sty 2012, 07:46
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: krystek13 » 21 maja 2013, 20:11

Matys83, -podłącz Vag-a a być może będzie jakiś błąd podpowiadający usterkę :)
Mogą być DV-ki,gruchy sztyc,ciśnienie paliwa i wiele innych.
<piwo>
340KM i 500NM :)

Matys83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 12 maja 2013, 08:24
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Matys83 » 21 maja 2013, 20:27

pokazuje mi ze mam przekroczone maksymalne cisnienie doladowania ale nie wiem ktora z turbin daje jajo :(
DV ?? co to i gdzie to cudo sie znajduje ???
myslalem juz o tym zeby zobaczyc czy gruszki na turbinach nie sa przyciete ale jakos dostac sie do nich mam problem, chyba ze od spodu auta sie uda ????

krystek13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 230
Rejestracja: 15 sty 2012, 07:46
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: krystek13 » 21 maja 2013, 20:48

To na 99% DV ki.logi od turbin są na 115 kanale,Dv(zawór upustowy)(zasada działania opisana na forum)w naszych audicach są 2 sztuki.Znajdują się pod środkową osłoną silnika(ta z napisami)takie dwie czarne puszki po bokach przepustnicy podłączone do czarnych węży od dolotu turbin.
Co do dostania się do sztyc od dołu to też nie jest za ciekawie:)
340KM i 500NM :)

Matys83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 12 maja 2013, 08:24
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Matys83 » 21 maja 2013, 20:55

i mowisz ze one czesto swiruja ??? mam przy zmianie biegu (powiedzmy ze z jedynki na dwojke ) taki dziwny krotki pisk, koledzy mi mowia ze to turbiny... mozliwe ???
idzi ebez problemu kupic te zaworki DV ?? czy jest jakas mozliwosc ich naprawienia ??

krystek13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 230
Rejestracja: 15 sty 2012, 07:46
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: krystek13 » 21 maja 2013, 21:08

może być świst bo gdy puszczasz gaz i zamykasz przepustnice nadmiar napompowanego powietrza zamiast wrócić przed turbiny wraca na wirnik i je wychamowuje :/Idzie je kupić bez problemu w serwisie.Z numerem audi są drogie,takie same były montowane w Skodzie RS i kosztują dużo mniej.Co do numerów części to musisz pogrzebać w szukajce albo poczekać do jutra to sprawdzę u siebie bo też zmieniałem u siebie.Padają często,jest tam gumowa membrana która parcieje i potrafią się zapiec :/
340KM i 500NM :)

Matys83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 12 maja 2013, 08:24
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Matys83 » 21 maja 2013, 21:17

a czy ten blad zwiazany z przeladowaniem moze miec cos wspolnego z bledem w skrzyni biegow ??? mianowicie pojawia sie blad sprzegla przenoszenia momentu obrotowego, niepamietam teraz dokladnej tresci ale cos w tym stylu Vag opisuje...

krystek13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 230
Rejestracja: 15 sty 2012, 07:46
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: krystek13 » 21 maja 2013, 21:20

ogólnie to nie.z tego błędu wynika ze masz sprzęgło do wymiany :/
340KM i 500NM :)

Matys83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 12 maja 2013, 08:24
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Matys83 » 21 maja 2013, 21:24

uuuuuuuuuuu, bedzie bolalo :( a jak teraz sobie przypominam jak kukalem i szukalem jakis wezykow od podcisnien do turbin to nic takiego nie zauwazylem a te zaworki sa polaczone malymi gumowymi wezykami a pozniej ida w metalowe rurki... czy moge miec nadzieje ze takimi rurkami metalowymi ida podcisnienia do gruszek na turbinach ??
czy zawor DV z audi 1.8 turbo sie nada na podmianke ??

krystek13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 230
Rejestracja: 15 sty 2012, 07:46
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: krystek13 » 21 maja 2013, 21:32

Co do skrzyni to możesz pokusić się na dynamiczną wymianę oleju i filtra oleju.Może pomoże.kawałek idą takimi rurkami ale łączone też są gumowymi.Nowy w serwisie kosztuje 120zł ,nie pamietam czy od 1.8 podejdzie,musiałbym sprawdzić.Na jutro mogę zerknąć.
340KM i 500NM :)

Matys83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 12 maja 2013, 08:24
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Matys83 » 22 maja 2013, 07:19

a czy net blad jaki mam w skrzyni to tez moze powodowac ze bedzie falowalo przyspieszenie ??

krystek13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 230
Rejestracja: 15 sty 2012, 07:46
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: krystek13 » 22 maja 2013, 09:11

Też może.Znajomemu pada hydrokinetyka w multitronicu w A4 z 2003r i jemu szarpie przy zakresie obrotów 1500-2000 potem już śmiga normalnie.Wymień pierw Dv-ki,zobacz czy te falowanie obrotów zniknie lub się zmniejszy.A mocno odczuwalne to jest czy tylko zaobserwowałeś na zegarach?
340KM i 500NM :)

Matys83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 12 maja 2013, 08:24
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Matys83 » 22 maja 2013, 09:40

bardzo mocno odczuwalne, wczesniej jezdzilem zmodzonym a80 gdzie bylo okolo 140km i bez porownania, 2.7 biturbo lezy i kwiczy przy mojej starej a80 :(

krystek13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 230
Rejestracja: 15 sty 2012, 07:46
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: krystek13 » 22 maja 2013, 10:46

zlikwiduj pierw usterke silnika bo turbiny rozwalisz :/Wtedy zobaczysz jak bardzo szarpie sama skrzynia.
340KM i 500NM :)

Matys83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 12 maja 2013, 08:24
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Matys83 » 22 maja 2013, 11:39

znalazlem juz przechodzone takie zawory na allegro za 100 zeta. serwis podaje 240 zl i czas realizacji okolo 4 dni.

czy da sie jakos ominac te zaworki zeby chociaz sprawdzic czy ta skrzynia bedzie swirowala ??

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja