[ AKN 2.5 150 KM] PROSZE O POMOC Silnik stanol deba
[ AKN 2.5 150 KM] PROSZE O POMOC Silnik stanol deba
Witam ,
jestem posiadaczem Audi A6 C5 1999r. 2.5 tdi 380 000 km ostatnimi czasy auto zaczęło szarpać (i gasnąć) na biegu jałowym. W trakcie jazdy samochód również "szarpie" potrafi nawet zgasnąć przy dużej prędkości 120km/h. Gdy tak sie dzieje na wolnych obrotach tj. gwałtownie spadają obroty auto dymi na czarno. Audi odstawiłem do warsztatu samochodowego wymienili rozrząd kompletny, pasek alternatora, rolki napinacze, filtr paliwa wraz z olejem ,filtr powierza, w silniku popychacze, wtryski ( 3 zregenerowane , w trzech pozostałych wymienione nowe końcówki wtrysków), czujnik temperatury wody . Czujnik temp. wody wymieniony gdyż auto nie wyświetlało temperatury. Teraz po wymianie czujnika faluje temperatura pokazuje przez dłuższy czas 60 stopni oraz czasem przez jakiś czas 90 stopni. Największe problemy są przy temp. 60 stopni lecz nawet przy 90 stopniach się pojawiają ( tj. szarpanie oraz niekontrolowane gaśnięcie silnika). Oczywiście te objawy nie ustały po wymienieniu ww. części. Na komputerze wyskakuje błąd 550. Po każdym niekontrolowanym zgaśnięciu silnika można go normalnie odpalić .Po skanowaniu samochód polskim Vagiemie 4.9 w blokach silnika pokazuje takie parametry:
Blok 1: 789 Obr./min; od 16 do 19 ilość wtryskiwanego paliwa; 159-160 napięcie pompy wtryskowej; ok 90 stopni C temperatura silnika
Blok 3: 789 Obr./min; 2276 mg/godz. masa zasysanego powietrza zakładana; 4985 mg/godz. masa zasysanego powietrza aktualna; 26 % współczynnik wypełnienia impulsu zaworu EGR
Blok 4: 789 Obr./min.; 119 Wyprzedzenie wtrysku zakładane; 138 Wyprzedzenie wtrysku aktualne; 99 % współczynnik
Blok 5: ponad 800 Obr./min; 39 dawka startowa; 138 dawka zimnego startu (aktualna); 90.9 stopni C temp. silnika
Blok 7: 45.9 stopni C temp. paliwa; 83.6 stopni C temp. zasysanego powietrza; 36 stopni C temp. nie używany, 90.9 stopni C temp. silnika
Blok 8: 789 obrotów; 0 ilość wtryskiwana na podstawie pedału przyśpieszenia; 102 wartość dawki ograniczona przez obroty silnika w mg/cykl; 86 mg/cykl wartość dawki ograniczona dymieniem
Blok 10: 4828 mg/godz. masa zasysanego powietrza;989 milibarów ciśnienie atmosferyczne;1010 milibarów ciśnienie w kolektorze (MAP);0 % położenie pedału przyśpieszenia
Przy pojedynczym odczycie na kanale 000 wyskakuje na czerwono liczba 135.
Proszę o jak najszybsze podpowiedzi co może by przyczyną tych objawów.
jestem posiadaczem Audi A6 C5 1999r. 2.5 tdi 380 000 km ostatnimi czasy auto zaczęło szarpać (i gasnąć) na biegu jałowym. W trakcie jazdy samochód również "szarpie" potrafi nawet zgasnąć przy dużej prędkości 120km/h. Gdy tak sie dzieje na wolnych obrotach tj. gwałtownie spadają obroty auto dymi na czarno. Audi odstawiłem do warsztatu samochodowego wymienili rozrząd kompletny, pasek alternatora, rolki napinacze, filtr paliwa wraz z olejem ,filtr powierza, w silniku popychacze, wtryski ( 3 zregenerowane , w trzech pozostałych wymienione nowe końcówki wtrysków), czujnik temperatury wody . Czujnik temp. wody wymieniony gdyż auto nie wyświetlało temperatury. Teraz po wymianie czujnika faluje temperatura pokazuje przez dłuższy czas 60 stopni oraz czasem przez jakiś czas 90 stopni. Największe problemy są przy temp. 60 stopni lecz nawet przy 90 stopniach się pojawiają ( tj. szarpanie oraz niekontrolowane gaśnięcie silnika). Oczywiście te objawy nie ustały po wymienieniu ww. części. Na komputerze wyskakuje błąd 550. Po każdym niekontrolowanym zgaśnięciu silnika można go normalnie odpalić .Po skanowaniu samochód polskim Vagiemie 4.9 w blokach silnika pokazuje takie parametry:
Blok 1: 789 Obr./min; od 16 do 19 ilość wtryskiwanego paliwa; 159-160 napięcie pompy wtryskowej; ok 90 stopni C temperatura silnika
Blok 3: 789 Obr./min; 2276 mg/godz. masa zasysanego powietrza zakładana; 4985 mg/godz. masa zasysanego powietrza aktualna; 26 % współczynnik wypełnienia impulsu zaworu EGR
Blok 4: 789 Obr./min.; 119 Wyprzedzenie wtrysku zakładane; 138 Wyprzedzenie wtrysku aktualne; 99 % współczynnik
Blok 5: ponad 800 Obr./min; 39 dawka startowa; 138 dawka zimnego startu (aktualna); 90.9 stopni C temp. silnika
Blok 7: 45.9 stopni C temp. paliwa; 83.6 stopni C temp. zasysanego powietrza; 36 stopni C temp. nie używany, 90.9 stopni C temp. silnika
Blok 8: 789 obrotów; 0 ilość wtryskiwana na podstawie pedału przyśpieszenia; 102 wartość dawki ograniczona przez obroty silnika w mg/cykl; 86 mg/cykl wartość dawki ograniczona dymieniem
Blok 10: 4828 mg/godz. masa zasysanego powietrza;989 milibarów ciśnienie atmosferyczne;1010 milibarów ciśnienie w kolektorze (MAP);0 % położenie pedału przyśpieszenia
Przy pojedynczym odczycie na kanale 000 wyskakuje na czerwono liczba 135.
Proszę o jak najszybsze podpowiedzi co może by przyczyną tych objawów.
Ostatnio zmieniony 26 maja 2013, 17:55 przez luk_ass19, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 84
- Rejestracja: 09 lis 2012, 16:48
- Lokalizacja: Władysławowo
- Jarecki
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 896
- Rejestracja: 03 mar 2008, 07:26
- Imię: Henryk
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Silesia
- Kontakt:
luk_ass19,
Daj znac po naprawie
Daj znac po naprawie
AUDI jest jak Media Markt - nie dla Idiotów :D
Forum Audi nie tylko A6.
Forum Audi nie tylko A6.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 84
- Rejestracja: 09 lis 2012, 16:48
- Lokalizacja: Władysławowo
- Jarecki
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 896
- Rejestracja: 03 mar 2008, 07:26
- Imię: Henryk
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Silesia
- Kontakt:
wazne zeby mechanik znal sie na tych silnikach i dobrze ustawil slawny Kat wtryskuluk_ass19 pisze:Na pewno dam znać jak silnik pracuje po regeneracji pompy
AUDI jest jak Media Markt - nie dla Idiotów :D
Forum Audi nie tylko A6.
Forum Audi nie tylko A6.
Siemano właśnie odebrałem auto od mechanika. Auto śmiga aż miło, żadnych szarpnięć. Pompa została zregenerowana ponad to wymieniono na nowy sterownik, moduł sterujący, nastawnik konta wtrysku, tłoczek. Gwarancja na 1 rok. Cena usługi demontażu, regeneracji oraz zamontowania pompy 1700zł. Jutro wyruszam w trase do niemiec i będzie to dla niej prawdziwy test.
Dziękuje wszystkim za trafne podpowiedzi.
Dziękuje wszystkim za trafne podpowiedzi.
- Jarecki
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 896
- Rejestracja: 03 mar 2008, 07:26
- Imię: Henryk
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Silesia
- Kontakt:
jak cos to jestem w DE w okolicach Russelsheim
AUDI jest jak Media Markt - nie dla Idiotów :D
Forum Audi nie tylko A6.
Forum Audi nie tylko A6.
Witam ponownie.Podczas jazdy pod gorke poczolem podobny kop jak przed regeneracja pompy, po okolo 5 sec. rownoczesnie z wydechu pojawila sie szaro-blekitna chmura dymu. Gdy chcialem dodac mu troche gazu auto nie mialo mocy. Orazu zatrzymalem sie i wylaczylem silnik.Po odczekaniu chwili uruchomilem silnik, chcac zjechac w bezpieczne miejsce przejechalem 15 metrow silnik sam zgasl. Od tej pory silnik jest zblokowany i wcale nie kreci. Rozebralem silnik , rozrzad jest caly, walki po obu stronach oraz ich osprzet sa w porzadku, silnik ma poziom oleju oraz plynu chodzacego. Prosze o pomoc jaka moze byc przyczyna
Witam
Jak dla mnie to już sprawa nie wygląda tak wesoło.
Na początku zajął bym się sprawdzeniem ustawienia rozrządu.Na odpowiednie blokady,bo jak dla mnie to problem leży w Âźle ustawionym rozrządzie lub co gorsze przestawieniu się podczas jazdy.
Oraz poszukaniu odpowiedniego mechanika do tego samochodu!!!
Pozdrawiam Andrzej
Jak dla mnie to już sprawa nie wygląda tak wesoło.
Na początku zajął bym się sprawdzeniem ustawienia rozrządu.Na odpowiednie blokady,bo jak dla mnie to problem leży w Âźle ustawionym rozrządzie lub co gorsze przestawieniu się podczas jazdy.
Oraz poszukaniu odpowiedniego mechanika do tego samochodu!!!
Pozdrawiam Andrzej
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga