Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ ASG 4.2 299 KM] [A6 C5 Allroad] Rozrząd w silniku 4.2 299K

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Dole
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 07 maja 2013, 21:35
Lokalizacja: Śląsk

[ ASG 4.2 299 KM] [A6 C5 Allroad] Rozrząd w silniku 4.2 299K

Post autor: Dole » 17 maja 2013, 12:35

Witam,

Przymierzam się do zakupu Audi Allroad z silnikiem 4.2l. Tu na forum czytałem, ża w tych silnikach powinno się wymieniać rozrząd. Rozszerzenie dyskusji dotyczyło tylko doprecyzowania co ile, czyli:
1. Na nieoryginalnych częściach co 60kkm
2. Na oryginalnych częściach co 120kkm

Dzwoniłem jednak dziś do ASO i w serwisie zostałem poinformowany, że rozrządu jako pracującego na łańcuchu się wg. zaleceń producenta nie wymienia, a dotyka się go jedynie w przypadku jakichś niepokojących objawów. Podobnie z łańcuchem osprzętu.

Prosiłbym użytkowników tego silnika o wyklarowanie sytuacji:
Czy praktyka pokazuje, że należy go wymienić (lub zostawić łańcuch a wymienić napinacz, pompę cieczy chłodzącej i prowadzenie) czy też nie są to elementy wymagające okresowej wymiany na nowe?

Awatar użytkownika
woj_b
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 95
Rejestracja: 07 maja 2011, 11:29
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: woj_b » 17 maja 2013, 20:20

Należy wymieniać bezwzględnie.
Ja wziąłem sobie taki zestawik ale jak wiadomo każdy może mić różne zdanie na temat producentów ale... jeżdżę na tym już z ok rok czasu i nie mam żadnych problemów.

- 1x Pasek micro 6PK2650 - firma hart
- 1x pasek rozrządu 5493XS - firma hart
- 3x albo 2x (nie pamiętam <mysli> masz x3) rolki prowadzące firmy Ruville nr EVR55704, EVR55705, EVR55727
- 1x pompa cieczy chłodzącej P579, brałem firmy Hepu
- 1x napinacz paska rozrządu EVR55498 firmy Ruville

SprawdÂź sobie ceny na necie po symbolach indeksowych to będziesz miał koszt części.
Zajrzyj jeszcze na fotostory kolegi labiss zrobił dbd robotę - szacun <okok> a6-c5-wymiana-rozrzadu-w-silniku-v8-v6- ... =rozrz%B1d.

Dole
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 07 maja 2013, 21:35
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Dole » 17 maja 2013, 21:22

Fajnie, tylko że jak pisałem w ASO twierdzą, że w A6C5 allroad są 2 łańcuchy nie paski, czyli łańcuch rozrządu i osprzętu.

Być może zrobiłem błąd w opisie tematu (nie znam kodu silnika allroad`a) ale nie można założyć tematu bez kodu silnika.

Awatar użytkownika
woj_b
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 95
Rejestracja: 07 maja 2011, 11:29
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: woj_b » 18 maja 2013, 19:08

A to zmienia postać rzeczy ... :) Sugerowałem się tym co napisałeś - ASG. Dowiedz się jaki jest kod silnika i zmień w temacie. Inaczej nie da się pomóc.

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 20 maja 2013, 09:31

4.2 w olku to BAT, i tam napęd jest łańcuchem, niestety nie jest to napęd bezobsługowy :(
Krótko mówiąc w zakup takiego auta, należy wkalkulować 10k na robotę tegoż :(
Ja bym tego nie kupił, jeśli chcesz olka, to szukaj 2.7bT, jak V8 to tylko w zwykłej A6/S6.

Dole
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 07 maja 2013, 21:35
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Dole » 21 maja 2013, 10:32

10k? O zgrozo, to 1/3 wartości auta, które mnie interesuje.

Dzięki za info, odpuszczam sobie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl