Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Zawieszenie sportowe do quattro

Zawieszenie
ODPOWIEDZ
Krinoni

Zawieszenie sportowe do quattro

Post autor: Krinoni » 11 maja 2013, 17:11

Witam

Interesuje mnie wymiana zawieszenia w mojej a6 na sportowe. Auto jest w napedzie quattro. Jak szukam zawieszenia do quattro to cena jest duzo wieksza od normalnego przedniego napedu. Jaka jest roznica w tych zawieszeniach??? Dlaczego cena do quattro jest tyle drozsza???? Jaka firme polecacie w zawieszeniach sportowych?????

Pozdrawiam

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 12 maja 2013, 15:49

jest droższa bo jest tego mniej i nie każdy garaż to produkuje .chcesz tanio to zmień amory na KYB ultra sr lub AGX 4 szt ok 1000zł zaSR i będzie sztywno .jeśli chcesz obniżyć to do tych amorków pasują równięż obniżane sprężyny .
ja zostawiłem standard i jest super .po prostu nie do opisania w porównaniu do sachs touring i do monroe reflex .do tego możęsz zastosować sztywniejsze stabilizatory na tył i przód z regulacją .zostawisz komfort a poprawisz trakcję niewyobrażalnie

Krinoni

Post autor: Krinoni » 13 maja 2013, 10:20

Najbardziej zalezalo mi na obnizeniu samochodu. Tak jak mowisz o tych regulowanych stabilizatorach to gdzie moge jes dostac???? Czyli uwazasz ze lepiej zostawic standardowe zawieszenie????

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 13 maja 2013, 19:43

generalnie określ się do czego to zawieszenie na tor ,szutry .rallycros,asfalt czy do lansowania .
jeżeli chodzi o lans lub tor to obniż.
jeśli o trakcję to usztywnij amortyzatory i stabilizatory. zawsze do ultra SR możesz zastosować sztywniejsze i krótsze sprężyny.najwyżęj sztyca amorka nie będzie pracować w pełnym zakresie .dostaniesz w porządnym sklepie z częściami.
jeśli nie znajdziesz google lub youtube zrobi to za ciebie .odpowiednikiem ultra sr jest bilstein b6

a agx- bilstein b8
nie pisałem o regulowanych stabilizatorach chociaż faktycznie są regulowane przedni ma 2 pozycje tylni stabilizator 3 pozycje regulacji prócz tego mają większą średnice i są sztywniejsze
pisałem o regulowanuch amortyzatorach regulacją mają tylko agx
ultra sr jest bez regulacji nie zapomnij o porządnych odbojach i osłonach( tzw kit montażowy )dobre jakościowo produkuje sachs

Krinoni

Post autor: Krinoni » 13 maja 2013, 22:47

Ogolnie interesuje mnie dobre zawiesznie na asfalt. I nie wiem czy lepszy bedzie gwint czy normalne (bez gwintu). Myslalem o maksymalnym obnizeniu do 40 mm.

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 14 maja 2013, 07:23

Bilstein B12 -zestaw amortyzator i sprężyna
Bilstein B16 - gwint
Jest jeszcze B16 PSS - gwint z regulacją tłumienia amortyzatorów

lechu168
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 242
Rejestracja: 10 cze 2012, 22:35
Imię: Lech
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: lechu168 » 14 maja 2013, 08:53

kolego jak masz dobre drogi w okolicy to obnizaj o -40mm. ja mam -30mm na sline zawieszeniu i drugi raz bym w to zawieszenie nie szedl.jesli zalezy ci na wygladzie to jak najbardizje tak robi roznice straszna,ale kazda dziurke kazdy przejazd koleiny czujesz mocniej:).pzdry

Awatar użytkownika
welch
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 89
Rejestracja: 21 kwie 2012, 20:02
Lokalizacja: zielona gora

Post autor: welch » 14 maja 2013, 10:29

Też mam quattro i szykuje sie na eibach -30mm same sprezyny czy bedzie ok ? pozdro

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 14 maja 2013, 11:58

Zagór pisze:Bilstein B12 -zestaw amortyzator i sprężyna
Bilstein B16 - gwint
Jest jeszcze B16 PSS - gwint z regulacją tłumienia amortyzatorów
tylko na dłuższą metę czy to 11 letnie nadwozie bez klatki bezpieczeństwa wytrzyma taki hardcor .przy upalaniu rozlezie się na zgrzewach

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 14 maja 2013, 20:28

Bilstein to poważna marka - jak każdy gwint z wyższej pólki posiada sprężynę wstępnego tłumienia - zapewnia komfort "prawie" jak seryjny zawias, jeśli ona już nie daje rady, zaczyna pracować progresywna sprężyna główna.
A6 V8 jest pod tym względem trochę bardziej odporne, rozpórka z przodu jest seryjna, tył nie ma, ale tył tak po dupie nie dostaje, bo tam jest tylko powietrze ;) a nie ciężkie V8 :)
No ale nie o V8 jest mowa, więc.... z drugiej strony przecież nikt nie będzie na takim zawiasie skakał na hopach, żeby aż buda trzeszczała :), a normalną jazdę, powinna wytrzymać o ile nie jest zgnita.

kanok2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 81
Rejestracja: 01 lut 2013, 18:53
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: kanok2 » 14 maja 2013, 21:21

Co do obniżenia auta to osobiście również nie polecam. Mam w swojej V6 quattro i sportowy oryginalny zawias. Na niektórych dziurach potrafi czepnac tyłem, trzeba bardzo uważać na każdą dziurę, żeby w miarę jeÂździć - szwagier na zwykle zawieszenie, komfort nie porownywalny.

Krinoni

Post autor: Krinoni » 14 maja 2013, 21:52

Widze ze wikszosc was odradza montowanie sportowego zawieszenia :( Szkoda ze nasz polskie drgi sa tak zle

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 14 maja 2013, 23:35

chyba mylisz pojęcia zawieszenia sportowego z obniżaniem . zawieszenie sportowe bywa czasem celowo podwyższane w SPAM do seri np na szutry.co innego obniżanie to dobre na tor lub autostrady i podobno do lansu -tylko kto lansuje się 10 letnim audi?
inną sprawą jest usztywnienie a tego w a6 seria brak bardzo . dobre amorki nie seryjne zmieniają prowadzenie diametrialnie ni pogarszająć zbytnio komfortu .dodatkowo po zmianie stabilizatorów tył i przód na regulowane i o większej średnicy auto przestaje kłaść się na boki w zakrętach .

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga