[A6 C5] Sterownik abs ,naprawa.
abs asr
witam, mam problem, poczatkowo byl brak komunikacji ze sterownikiem abs. znalazłem elektronika ktory odcial pokrywe od absu cos podobno zlutawal i abs zaczal dzialac ale za to nadal nie dziala asr, nawet kontrolka sie nie pali na zaplonie. przycisk tez wogle nie reaguje. co moze byc przyczyna?? pomocy. dzieki z gory.
TYLKO AUDI!!!
szukałem, czytałem, kombinowałem i znów jestem w punkcie wyjścia z abs-em w moim aucie
ale od początku...
problem zaczął się w ub roku gdy zaczęły się pierwsze przymrozki.
Auto rano nie miało z niczym problemów przy odpalaniu ale po jakiś 10 min jazdy zapalała się kontrolka abs i (!) na liczniku.Problem był sporadyczny aż któregoś dnia włączył się na stałe gdy przejechałem przez taka hopke na drodze.
Sprawdzałem vagiem i brak połączenia z kompem więc po przeczytaniu wielu opinii z forum zakupiłem nowy(używany sterownik). Szybka wymiana sterownika i wielka radość bo w końcu koniec z piszczeniem po przekręceniu kluczyka i czysty fis do tego...ale niestety moja radość nie trwała zbyt długo bo po ok 3 tyg na tej samej hopce co wcześniej znów zapaliła się kontrolka abs i (!) i ponowny powrót do tego samego problemu. brak komunikacji z komputerem sterownika...nasunęło mi się kilka pytań po tym wszystkim a mianowicie:
1. po tych przygodach z abs wymieniałem na nowe przeguby z dwóch stron (prawa+lewa) nie mają one jednak takich samych pierścieni abs jak ori tylko sa inne ale ilość zębów się zgadza (45)
-miałem nadzieję, że ta wymiana pomoże mi w rozwiązaniu problemu jednak nic z tego abs i (!) dalej świecą
2. wymieniłem jedną łapę dolna w zawieszeniu bo był na niej luz i myślałem że może mieć to wpływ na prace abs
3. sprawdziłem wszystkie łączenia i kostki z abs wszystko ok
4. czujniki abs dobiłem gumowym młotkiem żeby mieć pewność że na pewno są na swoim miejscu
5.sterownik abs po 3 tyg pracy na tej samej hopce zaczyna szwankować?
- i to mnie najbardziej zastanawia w tym wszystkim gdzie szukać teraz przyczyn nie działającego abs?
Ma ktoś z Was jakieś własne spostrzeżenia co do mojego przypadku?
pomyślałem nad wymiana tych ringów od abs które są na przegubach ale nie wiem czy ma to sens i zastanawiam sie nad wymiana czujników abs z przodu i metodą prób i błędów sprawdzać kolejne rzeczy bo nie wydaje mi się żeby kolejny raz problem leżał w sterowniku tym bardziej,że wszystkie problemy zaczynały sie na tej nieszczęsnej hopce...
ale od początku...
problem zaczął się w ub roku gdy zaczęły się pierwsze przymrozki.
Auto rano nie miało z niczym problemów przy odpalaniu ale po jakiś 10 min jazdy zapalała się kontrolka abs i (!) na liczniku.Problem był sporadyczny aż któregoś dnia włączył się na stałe gdy przejechałem przez taka hopke na drodze.
Sprawdzałem vagiem i brak połączenia z kompem więc po przeczytaniu wielu opinii z forum zakupiłem nowy(używany sterownik). Szybka wymiana sterownika i wielka radość bo w końcu koniec z piszczeniem po przekręceniu kluczyka i czysty fis do tego...ale niestety moja radość nie trwała zbyt długo bo po ok 3 tyg na tej samej hopce co wcześniej znów zapaliła się kontrolka abs i (!) i ponowny powrót do tego samego problemu. brak komunikacji z komputerem sterownika...nasunęło mi się kilka pytań po tym wszystkim a mianowicie:
1. po tych przygodach z abs wymieniałem na nowe przeguby z dwóch stron (prawa+lewa) nie mają one jednak takich samych pierścieni abs jak ori tylko sa inne ale ilość zębów się zgadza (45)
-miałem nadzieję, że ta wymiana pomoże mi w rozwiązaniu problemu jednak nic z tego abs i (!) dalej świecą
2. wymieniłem jedną łapę dolna w zawieszeniu bo był na niej luz i myślałem że może mieć to wpływ na prace abs
3. sprawdziłem wszystkie łączenia i kostki z abs wszystko ok
4. czujniki abs dobiłem gumowym młotkiem żeby mieć pewność że na pewno są na swoim miejscu
5.sterownik abs po 3 tyg pracy na tej samej hopce zaczyna szwankować?
- i to mnie najbardziej zastanawia w tym wszystkim gdzie szukać teraz przyczyn nie działającego abs?
Ma ktoś z Was jakieś własne spostrzeżenia co do mojego przypadku?
pomyślałem nad wymiana tych ringów od abs które są na przegubach ale nie wiem czy ma to sens i zastanawiam sie nad wymiana czujników abs z przodu i metodą prób i błędów sprawdzać kolejne rzeczy bo nie wydaje mi się żeby kolejny raz problem leżał w sterowniku tym bardziej,że wszystkie problemy zaczynały sie na tej nieszczęsnej hopce...
- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1362
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
dzięki olo za sprowadzenie mnie na ziemie....olo_gsm pisze:Boobie, masz pecha i następny sterownik też nic nie warty. Niestety te sterowniki są zrobione tak, a nie inaczej i średni ich żywot to 10-12 lat. Założyłeś używkę i niestety jest warta tyle samo co Twój. Dlatego lepiej taki sterownik zregenerować niż zakładać kolejny używany.
Nie szukaj przyczyn w zawieszeniu, bo szkoda Twojego czasu i pracy.
Potwierdzam to co napisał olo_gsm. Jakieś 5 lat temu miałem podobny problem. Znajomy z ASO poradził mi oddać sterownik w ręce elektronika. Elektronik powiedział tylko, że to przypadłość audi a6 i szybko poradził sobie z tematem. Zapłaciłem wtedy koło 350zł za naprawę i bezawaryjnie jeżdżę do dziś.
Tu o tym pisałem: a6-c5-24-aga-naprzemian-zapalaja-sie-ko ... vt2516.htm
Tu o tym pisałem: a6-c5-24-aga-naprzemian-zapalaja-sie-ko ... vt2516.htm
Mój problem polega na tym, iż dzisiaj elektryk zamontował mi używany ale dobry sterownik (wcześniej paliły się na przemian ABS-Wykrzyknik-ASR) i pogasły mi kontrolki ABS + wykrzyknik, ale nadal świeci się kontrolka ASR. Co robić. Dodam, że pompa miała identyczne numery jak ta przed wymianą. Proszę o pomoc. Niebawem jadę na urlop i nie wiem co robić. Pozdrawiam.
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Numery sterownika to nie wszystko, ważne jest również jego kodowanie (dopasowanie do samochodu - optymalnie jest odczytać je ze starego sterownika i wpisać do nowego). Czy Twój elektryk podłączył się komputerem i spróbował odczytać ewentualne kody błędów zwracane przez sterownik?rom pisze:Mój problem polega na tym, iż dzisiaj elektryk zamontował mi używany ale dobry sterownik (wcześniej paliły się na przemian ABS-Wykrzyknik-ASR) i pogasły mi kontrolki ABS + wykrzyknik, ale nadal świeci się kontrolka ASR. Co robić. Dodam, że pompa miała identyczne numery jak ta przed wymianą. Proszę o pomoc. Niebawem jadę na urlop i nie wiem co robić. Pozdrawiam.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 18
- Rejestracja: 24 kwie 2013, 21:31
- Lokalizacja: Sompolno
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga