Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ AFB 2.5 150 KM] 2,5TDI AFB Bardzo Ciężko pali po nocy i dy

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
RafałA^6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 09 maja 2013, 16:08
Lokalizacja: Częstochowa

[ AFB 2.5 150 KM] 2,5TDI AFB Bardzo Ciężko pali po nocy i dy

Post autor: RafałA^6 » 09 maja 2013, 16:27

Witam,

Jestem nowym użytkownikiem forum dlatego na wstępie przepraszam za ewentualne pomyłki.
Więc tak samochód po nocnym postoju ma poważne problemy z odpaleniem.
Trzeba kręcić ok 5 razy aby zaskoczył. Jak jest ciepły pali bez problemu.
Zadziwiający jest fakt że na dworze mamy ok 20stopni więc opcja temperatury odpada.
Do tego samochód kopci na niebiesko i ma znaczne straty mocy.
Zrobiłem logi wszystkich kanałów dynamiczne jak i statyczne.
I tu moja prośba o wstępną ocenę logów jeżeli da się coś sensownego z nich odczytać jak również
o podpowiedÂź od czego zacząć szukanie problemu.

Logi Dynamiczne:

Grupy: 013,014,015 - http://vaglog.rtnet.pl/rafal.1717_125807.html
Grupy: 001,002,003 - http://vaglog.rtnet.pl/rafal.1717_125808.html
Grupy: 019,020,021 - http://vaglog.rtnet.pl/rafal.1717_125809.html
Grupy: 004,005,006 - http://vaglog.rtnet.pl/rafal.1717_125810.html
Grupy: 016,017,018 - http://vaglog.rtnet.pl/rafal.1717_125811.html
Grupy: 010,011,012 - http://vaglog.rtnet.pl/rafal.1717_125812.html
Grupy: 007,008,009 - http://vaglog.rtnet.pl/rafal.1717_125813.html

Logi Statyczne:

Grupy: 001,002,003 - http://vaglog.rtnet.pl/rafal.1717_125814.html
Grupy: 013,014,015 - http://vaglog.rtnet.pl/rafal.1717_125815.html
Grupy: 004,013,014 - http://vaglog.rtnet.pl/rafal.1717_125816.html
Grupy: 016,017,018 - http://vaglog.rtnet.pl/rafal.1717_125817.html
Grupy: 007,008,009 - http://vaglog.rtnet.pl/rafal.1717_125818.html
Grupy: 010,011,012 - http://vaglog.rtnet.pl/rafal.1717_125819.html
Grupy: 004,005,006 - http://vaglog.rtnet.pl/rafal.1717_125820.html
Grupy: 019,020,021 - http://vaglog.rtnet.pl/rafal.1717_125821.html





Będę Bardzo wdzięczny za każdą podpowiedÂź.
Pozdrawiam...:)

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 09 maja 2013, 20:16

za najbardziej pilne uwazam:

- sprawdzic droznosc odmy (mierzac nadcisnienie w skrzyni korbowej u-rurka lub metoda 'podskakujacego i syczacego' korka wlewu oleju) - wymienic filtr odmy w razie potrzeby.

- ustawic prawidlowo kąt poczatku wtrysku (kąt nalezy mocno przyspieszyc)


po powyzszych czynnosciach zrobic logi statyczne + bs jeszcze raz.

RafałA^6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 09 maja 2013, 16:08
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: RafałA^6 » 10 maja 2013, 08:19

Dzięki Wielkie kolego za rady.
Jeżeli chodzi o odmę na pewno do wymiany.
Natomiast co do kąta do jakich wartości dążyć przy regulacji...??
Aha i w która stronę kręcimy kołem zgodnie z ruchem wskazówek zegara czy odwrotnie...??
Z góry dzięki za szybką odp.
Pozdrawiam.

Multifonika A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 342
Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Multifonika A6 » 10 maja 2013, 13:29

RafałA^6

W prawo (jak w zegarku)- przyspieszasz.
W lewo- opóźniasz.

Nie pokazałeś nam BS-ów więc nie wiadomo o ile trzeba go przyspieszyć.
Przed regulacją rozgrzej porządnie silnik i wykonaj 004bs.
Będziesz widział jaki faktycznie masz kąt (wyst. na 100%).
Obrót 1mm po obwodzie koła = 1* (mniej więcej).
W Twoim przypadku oscyluj w granice 1* po stronie ujemnej ATDC.

Po regulacji pochwal się :] .

RafałA^6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 09 maja 2013, 16:08
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: RafałA^6 » 11 maja 2013, 14:45

Wielkie dzięki za kolejna bardzo przydatną dawkę informacji...:) po niedzieli zaczynam walczyć dalej z autkiem i na pewno na bierząco będę pisał co udało się osiągnąć... Jeżeli chodzi o BSy to mam z nimi problem ponieważ używam Vcds lite i nie mogę do nich wbic... Mój kabel nie chce współpracować z żadnym innym program oprócz tego i Vag Com bodajrze 4.09... Czy macie jakiś konkretny programik bez takich ograniczeń czy może murze zaopatrzyc się w jakiś lepszy kabel...? Ewentualnie co polecacie...? Z góry dzięki za wszelkie rady...:)

Multifonika A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 342
Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Multifonika A6 » 12 maja 2013, 12:16

RafałA^6, przejrzałem jeszcze raz logi twojego AFB i zauważyłem pewne anomalie. Zarówno turbina jak i EGR nie pracują tak jak powinne (T bardzo póÂźno wstaje mimo wysokiego wysterowania, EGR nie jest w stanie wykonać żądań ECU).
SprawdÂź bardzo szczegółowo cały układ podciśnienia. pzdr.

RafałA^6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 09 maja 2013, 16:08
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: RafałA^6 » 13 maja 2013, 18:26

Wielkie dzięki kolego za podpowiedzi.
Jak tylko wyrobię się w pracy postaram się przejrzeć dokładnie wszystkie przewody itp.
Co sądzisz o przepływce bo wydaje mi się że troszkę mało pokazuje.??
A odnośnie kabelka i programu to czego używasz Kolego do diagnostyki...??
Pozdrawiam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga