Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[C5 2.8 ACK] Co to za zaworek?

Silniki benzynowe
Adi_P7b
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 27 wrz 2011, 17:51
Lokalizacja: Bogatynia

Post autor: Adi_P7b » 16 kwie 2013, 09:22

Obrazek U mnie w środku oryginalnej nowej odmy w tym zaworku jest czerwona membrana. W starej odmie już jej nie było. Ze starości rozleciała się. Nie odczułem różnicy w pracy silnika po założeniu nowej odmy.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Adi

krzysiek-lex
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 925
Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice

Post autor: krzysiek-lex » 16 kwie 2013, 09:26

kolego jmm, możesz wstawić fotkę jak u ciebie wygląda ta sprawa z wężem zamiast oryginalnej rurki do odpowietrzania?

piotrek24dm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 456
Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Króżewniki

Post autor: piotrek24dm » 16 kwie 2013, 15:47

Nie uważacie że ten niby zaworek z sitkiem służy ażeby odseparować olej od mieszanki powietrza z parą. Rozsypany zaworek dałby w efekcie większe zużycie oleju poprzez przejście odma - dolot. Takie moje spostrzeżenie. :)
Piotrku... spójrz, to jest naprawdę proste z ustawieniem profilu auta: nowosci-i-komunikaty/poprawki-nowe-foru ... 00518.html

Adi_P7b
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 27 wrz 2011, 17:51
Lokalizacja: Bogatynia

Post autor: Adi_P7b » 16 kwie 2013, 21:49

piotrek24dm pisze:Nie uważacie że ten niby zaworek z sitkiem służy ażeby odseparować olej od mieszanki powietrza z parą. Rozsypany zaworek dałby w efekcie większe zużycie oleju poprzez przejście odma - dolot. Takie moje spostrzeżenie. :)



Potwierdzam - zauważyłem po wymianie odmy na nową oryginalną, że jest mniejsze zużycie oleju. A może to tylko zbieg okoliczności?
Adi

piotrek24dm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 456
Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Króżewniki

Post autor: piotrek24dm » 08 maja 2013, 19:45

Tak więc przyszła odma firmy Topran (zamiennik) dla mnie wygląda jak oryginał. Pasuje wręcz idealnie, jest nowa więc i elastyczna w razie co łatwo ją podgiąć lekko. Jestem zadowolony z zakupu i polecam sklep w którym zakupiłem odmę. Przesyłka bardzo tania 12zł kurier i sama odma tylko 122zł w porównaniu do ASO to wypada super. Pomyślałem że podzielę się z wami tą wiedzą, na pewno się to komuś przyda. Niej wrzucam fotki odmy firmy topran. <lol>

Obrazek

Obrazek
Piotrku... spójrz, to jest naprawdę proste z ustawieniem profilu auta: nowosci-i-komunikaty/poprawki-nowe-foru ... 00518.html

tkamicki5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 287
Rejestracja: 16 wrz 2012, 10:33
Lokalizacja: wabrzezno

Post autor: tkamicki5 » 08 maja 2013, 20:13

Ja mam tylko same złe wspomnienia jeśli chodzi o firmę TOPRAN. Wiskoza Topran padła i od początku za mocno zasprzęglona , gumowe łożyska amortyzatora rozleciały i sprasowały po 6 miesiacąch i wyglądały gorzej niż te 15 -letnie .
Ta firma to jedna wielka jednorazówka . Nie ciesz sie na zapas bo pewnie po pół roku zrobi się kamienna i pęknie .... ale oby nie

Adi_P7b
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 27 wrz 2011, 17:51
Lokalizacja: Bogatynia

Post autor: Adi_P7b » 08 maja 2013, 20:29

SprawdÂź proszę Kolego czy w tej odmie firmy Topran zamiennik jest ta membrana?
Adi

piotrek24dm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 456
Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Króżewniki

Post autor: piotrek24dm » 09 maja 2013, 10:14

Czy tą membranę widać przez otworek który wychodzi na ezektor ? bo u mnie jest cimeno i wychodziłoby na to że go nie ma. Rano zimny silnik zaczął kopcić na niebiesko i nie równo pracować. ??? Pewnie dlatego że nie ma tego zaworka...... :(
Piotrku... spójrz, to jest naprawdę proste z ustawieniem profilu auta: nowosci-i-komunikaty/poprawki-nowe-foru ... 00518.html

krzysiek-lex
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 925
Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice

Post autor: krzysiek-lex » 09 maja 2013, 15:41

w związku z brakiem gotówki zmuszony byłem dzisiaj się pobawić i zrobiłem odmę z gumowego węża którego pociąłem na odpowiednie długości, gorąca woda do zmiękczenia węża żeby wszedł na oryginalne końcówki z odmy i dodatkowo opaski metalowe do zabezpieczenia. trochę trudno było z dostaniem się do ostatniego przewodu odmy, ta część która wchodzi pod przepustnicę ale wszystko odkręciłem i dojście było <okok> . koszt całkowity ( ze względu na to że miałem kawałki odpowiedniego węża) to tylko 8 zł. jak na razie jestem zadowolony, zobaczymy jak to będzie wyglądało przy dłuższym użytkowaniu.

piotrek24dm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 456
Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Króżewniki

Post autor: piotrek24dm » 09 maja 2013, 19:30

Nie wiem od czego było poranne dymienie (może nie od odmy) ale błędów w sterowniku nie ma. Wrzucam zdjęcia tego zaworka. Wychodzi że jest tam jakaś membrana. :]


Obrazek
Piotrku... spójrz, to jest naprawdę proste z ustawieniem profilu auta: nowosci-i-komunikaty/poprawki-nowe-foru ... 00518.html

DariuszT
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 09 lip 2012, 13:49
Lokalizacja: Opole

Post autor: DariuszT » 17 maja 2013, 18:05

Witam!
A sprawdzałeś, jak przechodzi przez niego powietrze, tj. czy drożność jest w obie strony. Czy dmuchając od strony wejścia do przepustnicy membrana (czy też ten zaworek) blokuje przepływ powietrza całkowicie, czy tylko go ogranicza. Ostatnio czyściłem odmę u siebie i stwierdziłem, że dmuchając czy zasysając od strony wejścia do ezektora większych oporów nie ma - powietrze przechodzi w obie strony, natomiast dmuchając od strony wejścia do przepustnicy, przy mocniejszym dmuchnięciu, następuje przytkanie, przy zasysaniu zaś nie ma żadnego ograniczenia - czy to jest prawidłowe?

piotrek24dm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 456
Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Króżewniki

Post autor: piotrek24dm » 18 maja 2013, 08:37

Ja nie sprawdzałem tego dokładnie ale wydaje mi się że ten zaworek odseparowuje olej od powietrza i pary wodnej. Po montażu nowej odmy auto nie dymi na niebiesko przy porannym odpaleniu.
Piotrku... spójrz, to jest naprawdę proste z ustawieniem profilu auta: nowosci-i-komunikaty/poprawki-nowe-foru ... 00518.html

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga