[ AKE 2.5 180 KM] Spadek mocy błąd 575
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 9
- Rejestracja: 23 sty 2008, 16:03
- Lokalizacja: Białystok
[ AKE 2.5 180 KM] Spadek mocy błąd 575
Witam serdecznie
Od pewnego czasu auto praktycznie w ogóle nie przyspiesza, przy wcisnieciu pedału gazu przyspiesza jak by miało z 50 koni a silnik wchodzi na obroty do 3 tyś. a czasem do 2 tys i nic wiecej.Po podłączeniu vaga w sterowniku zapisany błąd 575, daje się wykasować ale nic to nie daje, praktycznie zero mocy.Proszę o ocenę logów i parametrów
oraz wskazówki co może mu dolegać,czy to padnięty przepływomierz czy turbina zakończyła swój żywot a może coś innego padło.Przewody od turbo oraz wężyki gumowe sprawdzone,opaski i przewody OK, auto nie dymi z rury wydechowej.Co może być przyczyna braku mocy???
Z góry dziękuję za wszelkie wskazówki.
Statycznie
000,001,003
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 8e455.html
004,007,013
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 74bf7.html
014,018
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... dfd67.html
Base setting
000
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 98282.html
003
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 0d7c9.html
004
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 46311.html
011
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 7dd82.html
Dynamiczne
000,001,003
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 17fba.html
004,008,010
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 38edf.html
011
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 9c8f3.html
Od pewnego czasu auto praktycznie w ogóle nie przyspiesza, przy wcisnieciu pedału gazu przyspiesza jak by miało z 50 koni a silnik wchodzi na obroty do 3 tyś. a czasem do 2 tys i nic wiecej.Po podłączeniu vaga w sterowniku zapisany błąd 575, daje się wykasować ale nic to nie daje, praktycznie zero mocy.Proszę o ocenę logów i parametrów
oraz wskazówki co może mu dolegać,czy to padnięty przepływomierz czy turbina zakończyła swój żywot a może coś innego padło.Przewody od turbo oraz wężyki gumowe sprawdzone,opaski i przewody OK, auto nie dymi z rury wydechowej.Co może być przyczyna braku mocy???
Z góry dziękuję za wszelkie wskazówki.
Statycznie
000,001,003
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 8e455.html
004,007,013
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 74bf7.html
014,018
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... dfd67.html
Base setting
000
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 98282.html
003
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 0d7c9.html
004
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 46311.html
011
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 7dd82.html
Dynamiczne
000,001,003
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 17fba.html
004,008,010
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 38edf.html
011
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 9c8f3.html
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 9
- Rejestracja: 23 sty 2008, 16:03
- Lokalizacja: Białystok
-Sztanga chodzi prawidłowo w BS11.krischm pisze:sprawdzałeś czy sztanga do zmiennej geometrii pracuje?
-Wyjałem T celem wyczyszczenia zmiennej geometrii bo myśłałem ze może kierownice są zapieczone, okazało się że wszystko ok, nie były wcale mocno zabrudzone.
-Kolektory parę miesięcy temu wyczyszczone na błysk.
-Zamieniałem przewody od elektrozaworów sterujących EGR i T oraz węże idace do sterowania grucha i EGR,nic nie pomogło( w wężach gumowych jest podciśnienie mocno wyczuwalne na BS 03 i BS11).
-Wymieniłem przepływomierz i nic dalej muł.
-zaniepokoiło mnie iż na BS 003 kiedy zawór EGR jest otwarty silnik gaśnie.(porównanie parametrów w logach z ubiegłego roku, zarowno w BS 003 jak i BS 003 dynamiczne)
Porównanie
BS 003 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... df79c.html
BS 003 dynam. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... ce85e.html
Już nie mam pojecia gdzie szukać przyczyny ( może zapchany Interculer lub zwalony czujnik cisnienia doładowania
w interculerze)
krystian49, zacznij od eksperymentu:
-poluzuj 3-y nakrętki za turbiną i odsuń lekko wydech
-podepnij vaga i wykonaj 003bs
Jeśli wskazania wrócą do normy a silnik nie udusi się swoimi spalinami masz winowajcę:
-albo zawalony katalizator
-albo zagnieciony wydech (nie przywaliłeś gdzieś?).
ps. temat należało założyć w odpowiednim dziale .
-poluzuj 3-y nakrętki za turbiną i odsuń lekko wydech
-podepnij vaga i wykonaj 003bs
Jeśli wskazania wrócą do normy a silnik nie udusi się swoimi spalinami masz winowajcę:
-albo zawalony katalizator
-albo zagnieciony wydech (nie przywaliłeś gdzieś?).
ps. temat należało założyć w odpowiednim dziale .
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 9
- Rejestracja: 23 sty 2008, 16:03
- Lokalizacja: Białystok
krischm i maestro100 Dzieki bardzo za sugestie,dzisiaj to sprawdzę,brałem to tez pod uwagę.tylko raz jakby mocy trochę mu przybyło a za chwile juz całkiem nie ma czym jechać max wkręca się do 2 tys. obrotów . Przy dodaniu gazu do 3 tys. na postoju w przewodzie zasilającym pompę wtryskowa zauważyłem pęcherzyki powietrza czy może to też być przyczyną braku mocy a może filtr paliwa zawalony( wymieniany rok temu) .Na początek założę nowy filtr a następnie zobaczę z tym katalizatorem.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 342
- Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
- Imię: Andrzej
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 9
- Rejestracja: 23 sty 2008, 16:03
- Lokalizacja: Białystok
Dziękuje jeszcze raz wszystkim za trafne sugestie.Diagnoza była jak najbardziej trafna.Wydech niedrożny,po poluzowaniu kolektora przy T oraz wykręconej śrubie w kat.(zrobiłem ja kiedyś do diagnozy przepływu spalin, bo turbo słabo się zbierało więc było podejrzenie ze spaliny nie maja ujścia)i teraz dało to jednoznaczną diagnozę,wydech zapchany.
Po zalogowaniu w BS 003 silnik normalnie pracował przy otwieraniu EGR , wcześniejsze logowanie w BS 003 na otwartym EGR dawało skutek gaśnięcia silnika(zaduszenia).
Jak dałem ostro gazu przy wykręconej śrubie( widocznej na foto) to na wysokości 2 metrów z półek w garażu pospadały różne przedmioty, takie ciśnienie spalin,na końcu wydechu ledwo muskały spaliny po ręce.Czytałem na forum że zapchanie kat. ma miejsce jak olej pójdzie z T , ja takiej sytuacja nie miałem(jeżdżę auto od 6 lat),więc wykluczałem tą ewentualność i się myliłem, oj grubo się myliłem.
Może macie panowie jakieś doświadczenia co się częściej zapycha tłumiki czy katalizator.Od czego zacząć diagnozę,od katalizatora czy od ostatniego tłumika.Wydaje mi się że łatwiej odkręcać od końca i logować bs 003.
Czy z zapchanym wydechem moge jeszcze pojeÂździć do poniedziałku i nic sie nie stanie silnikowi.
Jeszce raz Panowie maestro100, piotras72 oraz krischm Wielkie DZIęKI
Po zalogowaniu w BS 003 silnik normalnie pracował przy otwieraniu EGR , wcześniejsze logowanie w BS 003 na otwartym EGR dawało skutek gaśnięcia silnika(zaduszenia).
Jak dałem ostro gazu przy wykręconej śrubie( widocznej na foto) to na wysokości 2 metrów z półek w garażu pospadały różne przedmioty, takie ciśnienie spalin,na końcu wydechu ledwo muskały spaliny po ręce.Czytałem na forum że zapchanie kat. ma miejsce jak olej pójdzie z T , ja takiej sytuacja nie miałem(jeżdżę auto od 6 lat),więc wykluczałem tą ewentualność i się myliłem, oj grubo się myliłem.
Może macie panowie jakieś doświadczenia co się częściej zapycha tłumiki czy katalizator.Od czego zacząć diagnozę,od katalizatora czy od ostatniego tłumika.Wydaje mi się że łatwiej odkręcać od końca i logować bs 003.
Czy z zapchanym wydechem moge jeszcze pojeÂździć do poniedziałku i nic sie nie stanie silnikowi.
Jeszce raz Panowie maestro100, piotras72 oraz krischm Wielkie DZIęKI
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 342
- Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
- Imię: Andrzej
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Obstawiam że i tak zakończysz testy na katalizatorze. Zapchany tłumik- hmm- szczerze powiem że nie słyszałem o takim przypadku (choć mogę się mylić).krystian49 pisze:Wydaje mi się że łatwiej odkręcać od końca i logować bs 003.
Co do kontynuacji jazdy takim kompresorem no to już do Ciebie należy decyzja. Sam piszesz że po przegazówce przez garaż przeszło tornado, więc wyobraÂź sobie że w całym układzie wydechowym aż do katalizatora ciśnienie pręży się aby znaleÂźć ujście.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 9
- Rejestracja: 23 sty 2008, 16:03
- Lokalizacja: Białystok
Ok,rozumiem że może to zaszkodzić silnikowi więc STOP do poniedziałku.
I teraz się zastanawiam czy wywalać bebechy z katalizatora czy kupić używkę, która będzie w stanie nie wiadomo jakim i w związku z tym niewiadoma jak długo on posłuży.
Ten widoczny na moim zdjęciu tuz za T to katalizator wstępnego oczyszczania a zanim jest chyba następny, chyba że się mylę.
Czytałem forum ze jak się wywali bebechy z tego pierwszego to auto jest ponoć głośniejsze.
I teraz się zastanawiam czy wywalać bebechy z katalizatora czy kupić używkę, która będzie w stanie nie wiadomo jakim i w związku z tym niewiadoma jak długo on posłuży.
Ten widoczny na moim zdjęciu tuz za T to katalizator wstępnego oczyszczania a zanim jest chyba następny, chyba że się mylę.
Czytałem forum ze jak się wywali bebechy z tego pierwszego to auto jest ponoć głośniejsze.
- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1352
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Zapycha się zawsze od strony silnika pre-kat, kat itd. U Ciebie jest katalizator wstępny (pre-kat) i to ten będzie zapchany. Za nim jest główny - z pewnością nie ucierpiał tak jak jego poprzednikkrystian49 pisze:Ok,rozumiem że może to zaszkodzić silnikowi więc STOP do poniedziałku.
I teraz się zastanawiam czy wywalać bebechy z katalizatora czy kupić używkę, która będzie w stanie nie wiadomo jakim i w związku z tym niewiadoma jak długo on posłuży.
Ten widoczny na moim zdjęciu tuz za T to katalizator wstępnego oczyszczania a zanim jest chyba następny, chyba że się mylę.
Głośniej będzie, ale to raczej będzie dudnienie (rezonans wynikający z jego kształtu) - nie mające nic wspólnego z ciekawym dÂźwiękiem, basowym mrukiem itp.krystian49 pisze:Czytałem forum ze jak się wywali bebechy z tego pierwszego to auto jest ponoć głośniejsze.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 342
- Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
- Imię: Andrzej
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 9
- Rejestracja: 23 sty 2008, 16:03
- Lokalizacja: Białystok
Właśnie jestem po zabiegu wywalenia 2 kat.patrosss pisze:a koledzy co myslicie o wywaleniu tych katalizatorow i wsadzeniu zwyklej rury ? jak to w ake bedzie sie sprawowalo
Wrażenia,MOCY PRZYBYÂŁO <szok> i jej przyrost jest zdecydowanie odczuwalny. Myślałem ze po cieciu obydwu w sterowniku silnika będzie wywalało błąd, jak na razie po przejechaniu około 50 km i to bardzo ostrej jazdy zero błędów.
Jak zabieg przebiegał
-rozkręcenie miedzy pierwszym kat a drugim,spaliny idą ale z oporem więc wyjecie i wywalenie bebechów
-skręcenie i dalsza diagnoza,nadal nie TO,więc wyjecie drugiego a tam masakra,sama sadza
-ciecie chirurgiczne i wywalenie bebechów z drugiego
-Wstawienie rurki w środek i zaspawanie.
-Montaż całości
-Trasa S8 i jazda próbna a ten WARIAT ucieka spod D..py ledwo go opanowałem.
JEST OK
Teraz walczę ze swoim sumieniem i myślą o EKOLOGI
Czy wywalenie 2 katalizatorów nie zaszkodzi silnikowi ??? Bo ekologi wiem że TAK
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 342
- Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
- Imię: Andrzej
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
krystian49, ty to jesteś raptus . Szybka decyzja i działanie.
Jeśli chodzi o ECU błędu tam nie zobaczysz z racji usunięcia katów, bo i niby skąd.
Czy ten zabieg zaszkodzi silnikowi- pewnie nie. Dawniej nie montowano tego ustrojstwa w samochodach i kulały one jak ta lala.
Jedyne co się mogło zmienić (a nawet na pewno), to wysterowanie EGR-a co do żądań ECU. Katalizatory nawet całkiem sprawne stawiają jakiś tam opór spalinom, więc w kolektorze wydechowym na pewno jest nadciśnienie (teoretyzuję ). Wysterowanie będzie więc mniejsze niż w chwili obecnej, gdzie spaliny swobodnie opuszczają silnik.
ps. Prośba. Mógłbyś wykonać teraz 003stat i 003bs, oraz zestawić to z poprzednimi logami (kiedy katy były sprawne a potem zapchane) ? Dałoby to obraz jak ECU radzi sobie z anomaliami. pzdr.
Mocy przybywaj
Jeśli chodzi o ECU błędu tam nie zobaczysz z racji usunięcia katów, bo i niby skąd.
Czy ten zabieg zaszkodzi silnikowi- pewnie nie. Dawniej nie montowano tego ustrojstwa w samochodach i kulały one jak ta lala.
Jedyne co się mogło zmienić (a nawet na pewno), to wysterowanie EGR-a co do żądań ECU. Katalizatory nawet całkiem sprawne stawiają jakiś tam opór spalinom, więc w kolektorze wydechowym na pewno jest nadciśnienie (teoretyzuję ). Wysterowanie będzie więc mniejsze niż w chwili obecnej, gdzie spaliny swobodnie opuszczają silnik.
ps. Prośba. Mógłbyś wykonać teraz 003stat i 003bs, oraz zestawić to z poprzednimi logami (kiedy katy były sprawne a potem zapchane) ? Dałoby to obraz jak ECU radzi sobie z anomaliami. pzdr.
Mocy przybywaj
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga