Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C4 2.5 TDI Avant] Pomocy z diagnozą logi Vag dalej lipa

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
anton
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 17 paź 2008, 10:57
Lokalizacja: Włodawa

[A6 C4 2.5 TDI Avant] Pomocy z diagnozą logi Vag dalej lipa

Post autor: anton » 08 sty 2009, 21:59

Witam wszystkich maniaków czterech kółek. Od jakiegoś czasu stałem się posiadaczem A6 C4 Avant 2.5 TDI (AAT 115KM). Mam z tym autem mały kłopot i po krotce postaram się przedstawić cała historie. O aucie wiem tyle ze poprzedni właściciel zmieniał pompe paliwa przed sprzedażą, bo stara pociekła czy cos?. Po jakimś czasie zauważyłem ze samochód zaczął dymić, ale tylko przy dodaniu dużo gazu i przy obciążeniu np., przy wyprzedzaniu. Po krótkim czasie, gdy zaczęło się robić trochę chłodniej audi zaczęło trochę gorzej palić a przy temperaturach obecnych -15 i więcej wogule nie mogę odpalić samochodu rozrusznik kreci bardzo dobrze a auto jakby chciało załapać na jeden cylinder ale po dłuższym czasie daje sobie spokój bo szkoda rozrusznika(raz próbowałem i grzałem świece chyba z 5 razy i dalej nie odpaliło i aku padł) Jak temp. Są w okolicach -4 to auto odpala po 3 obrotach silnika i chodzi dobrze jak jest trochę zimniej auto musze chechłac dłużej i w końcu odpali ale chodzi tak jakby paliwa brakowało albo było zapowietrzone bo pracuje na 4 albo na 3 cylindrach cylindrach po jakimś czasie zaczyna pracować dobrze. Sprawdzałem wszystkie świece zerowe i wszystkie grzeją a o zapowietrzaniu nie ma mowy, bo jak wstawię auto na noc do garażu to pali od strzała(auto pali idealnie jak są takie temp. że nie trzeba grzać świec).
Miałem tez jakiś dziwny przypadek gdyż jechałem sobie powoli na 1 biegu i po gwałtownym wciśnięciu gazu do dechy auto zaczęło zwijać asfalt i po chwili czarno za mną i auto zaczęło pracować na 3 cylindrach i zgasło. Kręciłem dość długo zanim odpalił i dalej chodził na 3 tak jakby był zapowietrzony albo zalany i po chwili wszystko ok. i wczoraj tez miałem taki sam przypadek jak auto chodziło sobie na wolnych obrotach o dodałem gwałtownie gazu wkręciło się na 4,5 tys. i chmura dymu i na 3 cylindrach tyle ze nie zgasł i po chwili chodził na wszystkich. Jak auto pochodzi w jakimś zamkniętym pomieszczeniu(garaż) to strasznie śmierdzi spalinami (az w oczy szczypie) Zauważyłem również ze sporo pali bo jakieś 8,5-9 L przy spokojnej jeździe w małym miesicie.

PROSZE O POMOC
Dlaczego nie mogę odpalić samochodu w - temp.



Zimny silnik nie odpalony
Parametry Wartości
RPM 0 Rpm
Dawka wtrysku 0.00 mg/H
Napięcie regulatora pompy paliwa 0.720 V
Temperatura czynnika chłodzącego -6.30°C
Pozycja pedału przyspieszenia 0%
Masa pobieranego powietrza (nominalna) 4 93 mg/H
Masa przepłwajacego powietrza 1103 mg/H
Elektrozawór EGR 5%
Początek wtrysku (nominalny) 5.0°>PMS
Początek wtrysku (efektywny) 5.0°>PMS
Czujnik prędkości samochodu 0.0 Km/h
Czujnik temperatury paliwa -2.40°C
Temp. powietrza wlotowego ---
ÂŻądana dawka wtrysku (pedał gazu) 8.16 mg/H
Ograniczenie ilości początkowej 0.00 mg/H
Ograniczenie ilości
początkowej (toksyczność) 38.27 mg/H
Dawka wtrysku (GRA aktywowany) 0.00 mg/H
Ogran. wtrysku ze skrzyni automatycznej 80.00 mg/H
ILOÂŚć AWARII 3.380 V
Ciśnienie atmosferyczne 1018.6 mBar
ciśnienie doładowania (efektywne) 1009.8 mBar
Ciśnienie tankowania (nominalne) 683.4 mBar
Częstotliwość impulsów
zaworu ogranicznika ciśnienia 95%
Czas podgrzwania 9.16 s
Napięcie akumulatora 11.570 V
Róznica wtrysku cylindrów 5 i 4 0.00 mg/H
Róznica wtrysku cylindra 4 i 3 0.00 mg/H
Różnica wtrysków cylindra 1 i 4 0.00 mg/H
Różnice wtrysku cylindra 2 i 4 0.00 mg/H
Zużycie paliwa 0.00 l/h
Kompresor A/C WYÂŁÂĄCZONY
Kontakt biegu jał. zamknięty WÂŁ.
Wysoki stopień zubożenia WYÂŁÂĄCZONY
Wyłacznik światła hamowania Otwarte
Wyłącznik pedału hamulca Zamknięte
Użytko pedału hamulca WYÂŁÂĄCZONY
GRA Rozłączone
GRA odłączone Zajęty
Recyrkulacja przy opóźnianiu WYÂŁÂĄCZONY
Wzbogacenie przy przyspieszaniu WYÂŁÂĄCZONY
Stała prędkość WYÂŁÂĄCZONY


Zimny silnik odpalony

RPM 734 Rpm
Dawka wtrysku 8.78 mg/H
Napięcie regulatora pompy paliwa 1.420 V
Temperatura czynnika chłodzącego 20.70°C
Pozycja pedału przyspieszenia 0%
Masa pobieranego powietrza (nominalna) 489 mg/H
Masa przepłwajacego powietrza 545 mg/H
Elektrozawór EGR 54%
Początek wtrysku (nominalny) 3.8°<PMS
Początek wtrysku (efektywny) 8.1°<PMS
Czujnik prędkości samochodu 0.0 Km/h
Czujnik temperatury paliwa 3.00°C
Temp. powietrza wlotowego ---
ÂŻądana dawka wtrysku (pedał gazu) 0.00 mg/H
Ograniczenie ilości początkowej 28.24 mg/H
Ograniczenie ilości początkowej (toksyczność)29.18 mg/H
Dawka wtrysku (GRA aktywowany) 0.00 mg/H
Ogran. wtrysku ze skrzyni automatycznej 80.00 mg/H
ILOÂŚć AWARII 1.620 V
Ciśnienie atmosferyczne 1018.6 mBar
ciśnienie doładowania (efektywne) 989.4 mBar
Ciśnienie tankowania (nominalne) 1305.6 mBar
Częstotliwość impulsów
zaworu ogranicznika ciśnienia 5%
Czas podgrzwania 0.00 s
Napięcie akumulatora 13.260 V
Róznica wtrysku cylindrów 5 i 4 4.30 mg/H
Róznica wtrysku cylindra 4 i 3 5.70 mg/H
Różnica wtrysków cylindra 1 i 4 5.90 mg/H
Różnice wtrysku cylindra 2 i 4 5.90 mg/H
Zużycie paliwa 1.11 l/h
Kompresor A/C WYÂŁÂĄCZONY
Kontakt biegu jał. zamknięty WÂŁ.
Wysoki stopień zubożenia WÂŁ.
Wyłacznik światła hamowania Otwarte
Wyłącznik pedału hamulca Zamknięte
Użytko pedału hamulca WYÂŁÂĄCZONY
GRA Rozłączone
GRA odłączone Zajęty
Recyrkulacja przy opóźnianiu WYÂŁÂĄCZONY
Wzbogacenie przy przyspieszaniu WYÂŁÂĄCZONY
Stała prędkość WYÂŁÂĄCZONY

Goracy silnik odpalony

RPM 734 Rpm
Dawka wtrysku 6.27 mg/H
Napięcie regulatora pompy paliwa 1.340 V
Temperatura czynnika chłodzącego 77.40°C
Pozycja pedału przyspieszenia 0%
Masa pobieranego powietrza (nominalna) 298 mg/H
Masa przepłwajacego powietrza 510 mg/H
Elektrozawór EGR 75%
Początek wtrysku (nominalny) 0.9°<PMS
Początek wtrysku (efektywny) 7.6°<PMS
Czujnik prędkości samochodu 0.0 Km/h
Czujnik temperatury paliwa 20.40°C
Temp. powietrza wlotowego ---
ÂŻądana dawka wtrysku (pedał gazu) 0.00 mg/H
Ograniczenie ilości początkowej 28.24 mg/H
Ograniczenie ilości
początkowej (toksyczność) 27.61 mg/H
Dawka wtrysku (GRA aktywowany) 0.00 mg/H
Ogran. wtrysku ze skrzyni automatycznej 80.00 mg/H
ILOÂŚć AWARII 1.640 V
Ciśnienie atmosferyczne 1022.9 mBar
ciśnienie doładowania (efektywne) 989.4 mBar
Ciśnienie tankowania (nominalne) 1305.6 mBar
Częstotliwość impulsów
zaworu ogranicznika ciśnienia 5%
Czas podgrzwania 0.00 s
Napięcie akumulatora 13.780 V
Róznica wtrysku cylindrów 5 i 4 2.90 mg/H
Róznica wtrysku cylindra 4 i 3 2.30 mg/H
Różnica wtrysków cylindra 1 i 4 3.00 mg/H
Różnice wtrysku cylindra 2 i 4 0.80 mg/H
Zużycie paliwa 0.74 l/h
Kompresor A/C WYÂŁÂĄCZONY
Kontakt biegu jał. zamknięty WÂŁ.
Wysoki stopień zubożenia WYÂŁÂĄCZONY
Wyłacznik światła hamowania Otwarte
Wyłącznik pedału hamulca Zamknięte
Użytko pedału hamulca WYÂŁÂĄCZONY
GRA Rozłączone
GRA odłączone Zajęty
Recyrkulacja przy opóźnianiu WYÂŁÂĄCZONY
Wzbogacenie przy przyspieszaniu WYÂŁÂĄCZONY
Stała prędkość WYÂŁÂĄCZONY

POMOCY
Ostatnio zmieniony 28 sty 2009, 20:56 przez anton, łącznie zmieniany 2 razy.

BRABUSck
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 08 gru 2008, 22:31
Lokalizacja: Kielce

Post autor: BRABUSck » 08 sty 2009, 22:46

Witam
Ogólnie widze , że masz ode mnie trochę wieksze pojęcie i nie wiem czy bardzo pomogę
ale mam A6 C4 z tym samym silnikiem i jedyną rzeczą jaka pomaga przy temperaturze około -20 C to ogrzanie filtra paliwa - auto też mi pięknie kręci ale jak go nie ogrzeje to lipa :/
Kumpel również ma ten silniczek i rozwiązuje problem w ten sam sposób co ja.
A co do chmury dymu po zwinięciu asfaltu to czy aby przypadkiem nie zrobiłeś tego na zimnym silniku i odcieło turbine ?? (mechanik mi powiedział że jest takie odcięcie ale nie był pewien czy w audi też)
spalanie niestety masz wysokie bo mój w miescie nie przekracza 8 litrów (w dodatku jest w automacie)
pozdrawiam

Awatar użytkownika
anton
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 17 paź 2008, 10:57
Lokalizacja: Włodawa

Post autor: anton » 09 sty 2009, 19:13

jak ogrzewasz ten filtr paliwa

BRABUSck
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 08 gru 2008, 22:31
Lokalizacja: Kielce

Post autor: BRABUSck » 10 sty 2009, 14:14

farelka pod maske na pół godzinki

Awatar użytkownika
hercules69
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 19 wrz 2008, 08:21
Lokalizacja: Gostynin

Post autor: hercules69 » 11 sty 2009, 12:08

Co wy gadacie z tym grzaniem filtra u mnie przy -22 pyk i chodzi żadnego grzania filtra paliwa, no chyba że lejecie paliwo nie wiadomo jakie. Oczywiście filtr przed zimą zmieniony na knechta drogi ale warto paliwo DIESEL ULTIMATE + DODATEK który nie wiem czy coś daje ale grzać filtra nie musiałęm :-)

Anton nie wiem co z twoim wozem ale ktoś kto sie dobrze zna na dieselkach musi sie tym zająć, sprawdzić ustawienia rozrządu itp.

Awatar użytkownika
sajgon
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 23 lis 2008, 09:25
Lokalizacja: Krakow

Post autor: sajgon » 11 sty 2009, 16:12

A moze juz niema kompresji i tak bedzie palił jak cieplo to zapali jak bedzie zimno (a jest tak jak napisałem ) to nie zapali chodzbys niewiadomo co robił. :cry:

BRABUSck
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 08 gru 2008, 22:31
Lokalizacja: Kielce

Post autor: BRABUSck » 11 sty 2009, 20:45

Hercules69 pisze o filtrze bo u mnie ogrzanie filtra załatwia sprawę - pozatym sam napisałeś że wymieniłes filtr przed zimą a przecież nie każdy będzie wymianiał filtr bo zima idzie .. równiez leje Ultimata i dodaje STP ale w tym filtrze podobno zbiera sie wilgoc i to ona zamarza - nie paliwo.

hercules69 pisze:
Anton nie wiem co z twoim wozem ale ktoś kto sie dobrze zna na dieselkach musi sie tym zająć, sprawdzić ustawienia rozrządu itp.
ale tu się z Tobą zgadzam bez wątpienia

pozdr!

Awatar użytkownika
anton
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 17 paź 2008, 10:57
Lokalizacja: Włodawa

Post autor: anton » 11 sty 2009, 21:02

logi z vaga
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
hercules69
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 19 wrz 2008, 08:21
Lokalizacja: Gostynin

Post autor: hercules69 » 11 sty 2009, 22:25

BRABUSck wilgoć nie powstaje w filtrze tylko w zbiorniku paliwa gdy jeździ sie na rezerwie to na ściankach zbiera sie wilgoć(tak jak na szybach) która dostaje sie później z paliwem do filtra oczywiście to nie jedyna woda bo przy paliwie nie wiadomo skąd może ona pochodzić bepośrednio z ropy. Zalecane jest by w zimie nie jeździć na mniejszej ilości niż pół zbiornika by zapobiec temu, nie każdy będzie wymieniał filtr ale to jest zalecane żeby uniknąć takich sytuacji z zamarzaniem, jak już nie wymienia sie filtra to trzeba napewno śpuścić syfy(wode) dolnym zaworkiem przed zimą.
Dla ciekawostki napisze żę we wrześniu wymieniłem filtr paliwa na nowy i po 2miesiącach znowu go wymieniłem, pracuje w sklepie i mam wszystko po cenie zakupu także moge sobie na to pozwolić i musze napisać że po tych 2 miesiąchach w filtrze było sporo wody jakaś 1/4 jego objętości co mnie bardzo zdziwiło bo tankuje tylko na BP ULTIMATE a jak nie ma pod ręką to na jakiejś renomowanej stacji :shock:

BRABUSck
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 08 gru 2008, 22:31
Lokalizacja: Kielce

Post autor: BRABUSck » 12 sty 2009, 14:14

Hercules 69 przecież napisałem że wilgoć sie zbiera a nie tworzy w filtrze :-)
pozatym ile m/w kosztuje taki lepszy filtr ?

arekr22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 167
Rejestracja: 27 sie 2008, 10:39
Lokalizacja: OSTROLEKA

Post autor: arekr22 » 12 sty 2009, 15:00

Po pierwsze to kat wtrysku masz do bani
do ustawienia

Awatar użytkownika
hercules69
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 19 wrz 2008, 08:21
Lokalizacja: Gostynin

Post autor: hercules69 » 15 sty 2009, 13:40

Dobry filtr knechta kosztuje jakieś 80zł ale możesz kupić też mana lub tańszego FIAMM też jest w miare.

wampirez
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 09 paź 2008, 21:06
Lokalizacja: Zdunska wola

Post autor: wampirez » 18 sty 2009, 11:30

anton,

Cześć :). Jak rozwiążesz problem z tym zalewaniem duszeniem sie po dodaniu gazu to daj koniecznie znać. Mam to samo u siebie (silnik AEL). Wymieniony filtr powietrza,paliwa. POdejrzewam że coś nie tak z turbawką może ? Dzięki.

Awatar użytkownika
anton
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 17 paź 2008, 10:57
Lokalizacja: Włodawa

Post autor: anton » 28 sty 2009, 20:55

Kat wtrysku poprawiłem i dopiero była lipa bo auto nie chciało mi wogule palic tz. jak rano swieczki zagrzeały to odpalał tak samo czyli po 3 obrotach a pózniej jak by był zapowietrzony ale jak zajechałem do pracy ok 2 km i samochod postał ok 20 min i próbowałem ponownie odpalic tto była juz masakra bo swiece juz niew grzały bo silnik jeszcze ciepły a odpalić nie nie mogłem za cholere jak juz rozrusznik krzyczał daj spokuj to dopiero odpalał czyli ok 10 sek krecenia a jhak przestawiłem kąt spowrotem na taki jak był to pali ja ciepły od strzała :oops: :evil:

Awatar użytkownika
uszaty2222
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 78
Rejestracja: 20 lis 2008, 07:15
Lokalizacja: poznań

Post autor: uszaty2222 » 29 sie 2010, 06:28

mi tez ciezko pali czy zimny czy cieply jezli jest ktos w okolicy poznania kto ma vaga i sie na tym zna to i jezzeli by mial chec odplatnej pomocy to prosze o kontakt i ewentualna pomoc w zdiagnozowaniu usterki

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja