Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ BMK 3.0 224 KM] Kopci na wolnych obrotach, wzrósł pziom ol

Silniki wysokoprężne
MaTyS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1889
Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
Imię: MaTyS
Rocznik: 2012
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

Post autor: MaTyS » 22 kwie 2013, 07:26

Aron
Wybacz ale dziwi mnie twoje zachowanie, nie długo minie tydzień a ty dalej gdybasz zamiast podłączyć się kablem. Check Engine na blacie więc nie wiem na co czekasz... .

Pergilufer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 04 sie 2010, 21:52
Imię: Zbigniew
Rocznik: 2003
Moje auto: Allroad C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Targ

Post autor: Pergilufer » 29 kwie 2013, 10:30

Witam i pozdrawiam Forumowiczow, jestem starym obserwatorem ale nie pisalem jeszcze postow. Moje auto pokazalo mi przybywanie oleju, przy logach 72-77 na granicy dopuszczalnosci (vcds). Wymontowalem, zawiozlem do serwisu Boscha. Okazalo sie jak na logach ze dwa wtryski do wymiany. Dwa nowe kupilem zamontowalem gdzie popadlo, zanotowalem gdzie byly i wszystkie zalogowalem od nowa. Pozostale 4 magik w Boschu cos poczarowal i kazal zakladac. Motor zagadal jak wariat, przejechalem autem Frankfurt-Hanau kilka razy, momentami 240/h. Po powrocie stwierdzilem kopcenie na bialo na wolnych obrotach po ok paru minutach. Po pierwszym i dalszych zapaleniach nie kopci wcale, przy przyspieszaniu do dechy tez nic, tylko po paru minutach na wolnych obrotach. Podejrzewam DPF ze sie chce oczyscic. Sprawe monitoruje a za tydzien jade do Polski, trasa 1100 km. Mam tam sasiada, swietnego goscia od Audi i bedziemy sprawe rozkminiac. Jak bedzie wiadomo co sie dzialo lub dzieje chetnie sie podziele spostrzezeniami. Ma ktos moze jakis pomysl na to kopcenie? Motor BMK 224 KM oryginalne injektory ... 277 Q. Dzisiaj odpompuje 2 litry oleju, wleje litr nowego i obserwuje stan do wyjazdu i na trasie do Krakowa. Na A4 dostanie po narzadach i albo sie wyleczy albo padnie. Na oleju zrobione ok. 3.000 km, nowy dostanie po trasie jak bedzie o.k.

[ Dodano: 2013-04-29, 11:00 ]
Jeszcze cos na dokladke: po zalogowaniu/adaptowaniu wtryskiwaczy (Motorelektronik, logowanie na kanalach 71-76,stare oznaczenie, nowe oznaczenie, test, zapamietaj) i jezdzie probnej pokazalo na vcds kalibracje na wszystkich cylindrach 0,0
Przyzwyczailem sie do -48, -38, -20 ... i az wydaje mi sie to za piekne. Jest w tym jakas zasadzka, bo silnik chodzi jak Tissot? Przy nacisnieciu "Test" sterownik wszystkie adaptacje przyjal. Ja glupi jestem czy w Boschu facet taki madry? Robilem juz rozne rzeczy, nawet skrzynie automatyczna ale wtryski po raz pierwszy nie liczac Mercedesa "beczki". Pozdrawiam wszystkich i dziekuje za bank informacji na Forum. Bardzo sie przydaje. Na razie tylko profitowalem, ale moze mi sie uda tez komus cos pomoc...

3.0 BMK 224KM

Post autor: 3.0 BMK 224KM » 29 kwie 2013, 11:33

Pergilufer pisze:Witam i pozdrawiam Forumowiczow, jestem starym obserwatorem ale nie pisalem jeszcze postow. Moje auto pokazalo mi przybywanie oleju, przy logach 72-77 na granicy dopuszczalnosci (vcds). Wymontowalem, zawiozlem do serwisu Boscha. Okazalo sie jak na logach ze dwa wtryski do wymiany. Dwa nowe kupilem zamontowalem gdzie popadlo, zanotowalem gdzie byly i wszystkie zalogowalem od nowa. Pozostale 4 magik w Boschu cos poczarowal i kazal zakladac. Motor zagadal jak wariat, przejechalem autem Frankfurt-Hanau kilka razy, momentami 240/h. Po powrocie stwierdzilem kopcenie na bialo na wolnych obrotach po ok paru minutach. Po pierwszym i dalszych zapaleniach nie kopci wcale, przy przyspieszaniu do dechy tez nic, tylko po paru minutach na wolnych obrotach. Podejrzewam DPF ze sie chce oczyscic. Sprawe monitoruje a za tydzien jade do Polski, trasa 1100 km. Mam tam sasiada, swietnego goscia od Audi i bedziemy sprawe rozkminiac. Jak bedzie wiadomo co sie dzialo lub dzieje chetnie sie podziele spostrzezeniami. Ma ktos moze jakis pomysl na to kopcenie? Motor BMK 224 KM oryginalne injektory ... 277 Q. Dzisiaj odpompuje 2 litry oleju, wleje litr nowego i obserwuje stan do wyjazdu i na trasie do Krakowa. Na A4 dostanie po narzadach i albo sie wyleczy albo padnie. Na oleju zrobione ok. 3.000 km, nowy dostanie po trasie jak bedzie o.k.

[ Dodano: 2013-04-29, 11:00 ]
Jeszcze cos na dokladke: po zalogowaniu/adaptowaniu wtryskiwaczy (Motorelektronik, logowanie na kanalach 71-76,stare oznaczenie, nowe oznaczenie, test, zapamietaj) i jezdzie probnej pokazalo na vcds kalibracje na wszystkich cylindrach 0,0
Przyzwyczailem sie do -48, -38, -20 ... i az wydaje mi sie to za piekne. Jest w tym jakas zasadzka, bo silnik chodzi jak Tissot? Przy nacisnieciu "Test" sterownik wszystkie adaptacje przyjal. Ja glupi jestem czy w Boschu facet taki madry? Robilem juz rozne rzeczy, nawet skrzynie automatyczna ale wtryski po raz pierwszy nie liczac Mercedesa "beczki". Pozdrawiam wszystkich i dziekuje za bank informacji na Forum. Bardzo sie przydaje. Na razie tylko profitowalem, ale moze mi sie uda tez komus cos pomoc...
jaki masz przebie na ORI wtryskach ?
Q to sa te wadliwe ....

3.0 BMK 224KM

Post autor: 3.0 BMK 224KM » 29 kwie 2013, 18:15

Pergilufer pisze: Motor BMK 224 KM oryginalne injektory ... 277 Q..
Czytaj uważnie Przemcio :)

blazko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 06 sty 2013, 12:44
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: blazko » 06 maja 2013, 04:07

Witam!

Mam podobny problem jak w temacie tyle, ze silnik 2.7 BPP 180KM. Olej wymieniony jakieś 8 tys temu, a poziom oleju (a raczej mieszanki oleju z innym czymś) wzrósł o jakieś 0.5-0.7 litra - pomierzone po odpompowaniu. Przed odpompowanie silnik kopcił na czarno, i był jakiś mułowaty, szczególnie na niskim biegu. Po odpompowaniu nadwyżki póki co wygląda prawidłowo, mianowicie nie kopci jak przedtem. DPF'a nie mam. Nie wiem czy to ważne do jakiejś diagnozy ale dodam, że w podobnym czasie co olej wymieniałem również komplet świec (przy -15 na jednej sprawnej miał już delikatne problemy z odpaeniem :> ) i z jedną był problem z jej odkręceniem - udało się ale dość ciężko. Okazało się, że gwint został uszkodzony na świecy ale też i w gnieÂździe. Przed montażem nowej niezbędne było przegwintowanie ponowne gniazda. Z innych dziwnych objawów podczas eksploatacji, które może też mają wpływ lub są efektem czegoś związanego z przybywaniem oleju, to silnik wpada czasem w delikatne drgania na wolnych obrotach lub podczas hamowania do zera. Pozdro!

Aron
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 405
Rejestracja: 23 mar 2010, 10:43
Imię: Artur
Rocznik: 1992
Moje auto: 100 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: Aron » 23 maja 2013, 15:20

Po podłączeniu mojego auta pod VAS, był błąd klap kolektora ssące (obie strony). Jakie mogą być konsekwencje jeżdżenia z niesprawnymi klapami? Przez ostatnie 1500km (od wymiany oleju), oleju sądząc po bagnecie nie przybyło. Czy usterka klap kolektora mogła w jakiś sposób mieć udział w przedostaniu się ropy do miski olejowej?

Zastanawiam się na regeneracją kolektorów w gdańskim serwisie reklamującym się tu na forum. Jakieś doświadczenia?

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 23 maja 2013, 17:38

Aron pisze:Jakie mogą być konsekwencje jeżdżenia z niesprawnymi klapami?
Myślę, że tu znajdziesz wszelkie odpowiedzi i tam proponuję zadawać pytania odnośnie kolektorów, choć temat wskazywałbym na coś zgoła innego: a6-c6-27tdi-problem-z-przepustnica-vt15282,600.htm

3.0 BMK 224KM

Post autor: 3.0 BMK 224KM » 24 maja 2013, 06:10

Mi mechanik wyczyścił całkowicie kolektory i zamontował zestaw naprawczy z ASO ( kosztuje grosze).
Też tak CI polecam !

Awatar użytkownika
tolondo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 195
Rejestracja: 07 maja 2008, 09:56
Imię: Dawid
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: seroczyn/gdansk

Post autor: tolondo » 24 maja 2013, 09:30

Moj brat tez ma 3.0 tdi i mial problem z klapami,doszedl do wniosku ze orginalne dzwigienki sa zle wykonane,slabe materialy i zaadaptowal dzwigienki z modelu samochdu spalinowego ktorymi sie bawimy w wolnym czasie.poprosze go zeby opisal szerzej temat jak uda mi sie go zlapac na skypie

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja