[all] TIPTRONIC ZF zbiór wiedzy. Wymiana filtra i oleju ATF
- robert2642
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 35
- Rejestracja: 17 sty 2013, 22:59
- Lokalizacja: warszawa
zrobie tak jak radzisz kolego tylko powiedz mi najpierw jak po odłączeniu aku mam póżniej zaadoptowac przepustnice na vagu 4.9? bez tego nie ma mowy abym go odłączał :D autem smigam pół roku
[ Dodano: 2013-03-21, 23:07 ]
a i jeszcze jedno...mam błąd skrzyni 526...wlacznik swiatel hamowania F...SPORADYCZNY. na forach twierdza ze nic to nie zmienia ale dogrzebałem sie do takiego opisu...
"Jak sama nazwa mówi sterownik nie dostaje sygnału z włącznika hamowania który znajduje się przy pedale hamulca. Elektronika skrzyni musi wiedzieć kiedy naciskasz na hamulec, alby odpowiednio zareagować. Jeżeli masz 5cio stopniową skrzynię biegów, to na pinie 10 sterownika skrzyni powinieneś mieć 12V przy naciśnięciu hamulca. Jeżeli nie będzie napięcia, to powinieneś znaleÂźć przerwę. Jeżeli będzie 12V, to sterownik jest do naprawy. ...
...Sterownik potrzebuje sygnału z hamulca w postaci napięcia 12V. Jeżeli nie dostanie tego sygnału przy hamowaniu, to w sterowniku zapisze się błąd informujący o włączniku hamowania F. Mechanik powinien sprawdzić czy ten sygnał dochodzi do sterownika. Jeżeli okaże się, że ten sygnał jednak dociera do sterownika, to prawdopodobnie (500%) uszkodzony będzie sam sterownik skrzyni biegów....
...Sterownika szukaj pod wykładziną na podłodze w czarnym plastikowym pojemniku. Nie spiesz się z kupnem nowego sterownika. SprawdÂź połączenia sterownika i upewnij się gdzie leży problem. Może też tak wyjść, że uszkodzony będzie sterownik i nie będzie szans na naprawę, to wówczas kupisz o takich samych numerach. Porównasz tylko kodowanie starego z nowym, ewentualnie zmienisz kodowanie i po problemie...."
co myslicie?
[ Dodano: 2013-03-21, 23:07 ]
a i jeszcze jedno...mam błąd skrzyni 526...wlacznik swiatel hamowania F...SPORADYCZNY. na forach twierdza ze nic to nie zmienia ale dogrzebałem sie do takiego opisu...
"Jak sama nazwa mówi sterownik nie dostaje sygnału z włącznika hamowania który znajduje się przy pedale hamulca. Elektronika skrzyni musi wiedzieć kiedy naciskasz na hamulec, alby odpowiednio zareagować. Jeżeli masz 5cio stopniową skrzynię biegów, to na pinie 10 sterownika skrzyni powinieneś mieć 12V przy naciśnięciu hamulca. Jeżeli nie będzie napięcia, to powinieneś znaleÂźć przerwę. Jeżeli będzie 12V, to sterownik jest do naprawy. ...
...Sterownik potrzebuje sygnału z hamulca w postaci napięcia 12V. Jeżeli nie dostanie tego sygnału przy hamowaniu, to w sterowniku zapisze się błąd informujący o włączniku hamowania F. Mechanik powinien sprawdzić czy ten sygnał dochodzi do sterownika. Jeżeli okaże się, że ten sygnał jednak dociera do sterownika, to prawdopodobnie (500%) uszkodzony będzie sam sterownik skrzyni biegów....
...Sterownika szukaj pod wykładziną na podłodze w czarnym plastikowym pojemniku. Nie spiesz się z kupnem nowego sterownika. SprawdÂź połączenia sterownika i upewnij się gdzie leży problem. Może też tak wyjść, że uszkodzony będzie sterownik i nie będzie szans na naprawę, to wówczas kupisz o takich samych numerach. Porównasz tylko kodowanie starego z nowym, ewentualnie zmienisz kodowanie i po problemie...."
co myslicie?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 133
- Rejestracja: 04 cze 2009, 08:34
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Grójec
Spokojnie , po odłączeniu aku nic z przepustnicą się nie stanie. Jeśli chodzi o błąd w skrzyni to nie przejmuj się. Spróbuj tak. Skasuj błąd i wyłącz VAGa. Odpal kilka razy auto z "wciśniętym" hamulcem i włącz bieg. JeÂździć nie musisz. Powtórz to kilka razy i podepnij VAGa , błędu nie powinien już łapać. U mnie tak było w poprzedniej A6. Jak odpalałem silnik bez wciśniętego hamulca to od razu łapał błąd czujnika. W/w błąd nie przeszkadza w eksploatacji więc nie stresuj się.
- robert2642
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 35
- Rejestracja: 17 sty 2013, 22:59
- Lokalizacja: warszawa
wciskanie hamulca nic nie daje...nie wiem kto wpadł na ten pomysł ale ludzie tu smieja sie z tej metody bo niektórzy nic nie robią takiego i nigdy nie mieli problemu z tym błedem. jak ja go skasuje to pozniej moge pare razy zgasic samochod, zapalic, pobawic sie skrzynia i nie pojawi sie...dopiero jak pojade na miasto i wroce.
Ostatnio zmieniony 16 kwie 2013, 21:11 przez robert2642, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 133
- Rejestracja: 04 cze 2009, 08:34
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Grójec
zerknij kiedy zapali Ci się "stop", od razu po wciśnięciu hamulca czy głębiej musisz wcisnąć. W mojej aktualnej 6 łapał błąd czujnika i wywalał błąd ABSu. Nowy czujnik nic nie zmienił więc czujnik ustawiłem tak by nawet po delikatnym wciśnięciu hamulca zapalał się stop. W moim przypadku usterka została naprawionarobert2642 pisze:dopiero jak pojade na miasto i wroce.
Ostatnio zmieniony 16 kwie 2013, 21:11 przez cichykk, łącznie zmieniany 1 raz.
W 5HP19 odlaczanie aku nic nie daje. Ta skrzynia nie ma trybu uczenia sie.cichykk pisze:Komputer skrzyni ułoży się pod Ciebie
Ostatnio zmieniony 16 kwie 2013, 21:13 przez jericho24, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 9
- Rejestracja: 30 mar 2013, 14:35
- Lokalizacja: Ząbki
Panowie,
W sobotę jestem umówiony na wymianę oleju w skrzyni. Pacjent to Audi z 99r przebieg 175kkm, 100% oryginalny sprawdzany Kupiłem sobie 8L Mobil ATF LT71141, filtr i uszczelkę kupiłem Knecht'a i teraz mam do was pytanie. Czy wymieniać też ten korek spustowy i oring korka wlewowego bo trochę się naczytałem, że nie trzeba tego zmieniać a wolę was zapytać.
W sobotę jestem umówiony na wymianę oleju w skrzyni. Pacjent to Audi z 99r przebieg 175kkm, 100% oryginalny sprawdzany Kupiłem sobie 8L Mobil ATF LT71141, filtr i uszczelkę kupiłem Knecht'a i teraz mam do was pytanie. Czy wymieniać też ten korek spustowy i oring korka wlewowego bo trochę się naczytałem, że nie trzeba tego zmieniać a wolę was zapytać.
Witam.
A ja mam pytanko, bo zakupiłem sobie A6 C5 Quattro automat tip. Już trochę kilometrów narobiłem i wydaje mi się, że skrzynia nie pracuje tak idealnie jak po zakupie. Zanim dokonałem zakupu czytałem o samodzielnej adaptacji w którymś z tematów ale nie mogę teraz go odnaleźć ponownie.
Było tam napisane, że należy poszukać sobie prostego równego odcina drogi ok 200 m. Zatrzymać samochód, odłączyć akumulator, po 10 min podłączyć ponowie i.... no właśnie i co dalej? Kojarzę, że trzeba było chyba najpierw na wstecznym pojechać a potem na D. Ale nie pamiętam jaki to miał być długo odcinek, do jakiej prędkości czy do jakich obrotów.
Jak mi pomoże będę wdzięczny
Pozdrawiam.
A ja mam pytanko, bo zakupiłem sobie A6 C5 Quattro automat tip. Już trochę kilometrów narobiłem i wydaje mi się, że skrzynia nie pracuje tak idealnie jak po zakupie. Zanim dokonałem zakupu czytałem o samodzielnej adaptacji w którymś z tematów ale nie mogę teraz go odnaleźć ponownie.
Było tam napisane, że należy poszukać sobie prostego równego odcina drogi ok 200 m. Zatrzymać samochód, odłączyć akumulator, po 10 min podłączyć ponowie i.... no właśnie i co dalej? Kojarzę, że trzeba było chyba najpierw na wstecznym pojechać a potem na D. Ale nie pamiętam jaki to miał być długo odcinek, do jakiej prędkości czy do jakich obrotów.
Jak mi pomoże będę wdzięczny
Pozdrawiam.
- hemiV8
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 466
- Rejestracja: 29 maja 2011, 17:06
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gliwice
Hej Dariusz!
Poniżej powinno być to co Ciebie interesuje (mam taką nadzieję) hehe
http://sleev.neostrada.pl/akp/Tiptronic/test_E18.pdf
http://sleev.neostrada.pl/akp/Tiptronic/tabele_e18.pdf
http://sleev.neostrada.pl/akp/Tiptronic/usterki1.pdf
http://sleev.neostrada.pl/akp/Tiptronic/usterki2.pdf
http://sleev.neostrada.pl/akp/Tiptronic/usterki3.pdf
Pozdrawiam, Grzegorz
Poniżej powinno być to co Ciebie interesuje (mam taką nadzieję) hehe
http://sleev.neostrada.pl/akp/Tiptronic/test_E18.pdf
http://sleev.neostrada.pl/akp/Tiptronic/tabele_e18.pdf
http://sleev.neostrada.pl/akp/Tiptronic/usterki1.pdf
http://sleev.neostrada.pl/akp/Tiptronic/usterki2.pdf
http://sleev.neostrada.pl/akp/Tiptronic/usterki3.pdf
Pozdrawiam, Grzegorz
Dzięki Grzegorz ale mi chodziło konkretnie o odnowienie tego linku
http://sleev.neostrada.pl/akp/Tiptronic/blokie_e18.pdf
bo on nie działa. Może ktoś ma ten plik pdf zapisany na dysku i udostępni go
http://sleev.neostrada.pl/akp/Tiptronic/blokie_e18.pdf
bo on nie działa. Może ktoś ma ten plik pdf zapisany na dysku i udostępni go